Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 64303
Kirjoituksia 174906

Telia Dotin hinnoittelu

Highlighted

Telia Dotin hinnoittelu

Konkari
Viestejä 692 kpl

Telia Dotin hinnoittelu

1/68

Hei

Telia Dotin esittelysivuilla on virheellinen esimerkki. Telia Dot / Hinnoittelu :

Virheellinen käyttöesimerkki 25.10.2018Virheellinen käyttöesimerkki 25.10.2018

Laskin itse, mitä 5 min 0,25 Gt 1 viesti tulisi maksamaan ja päädyin summaan 0,93 €. Kaavion piirtäjältä on mitä ilmeisemmin unohtunut, että liittymässä on 0,20 € vuorokausikohtainen aloitusmaksu.

Telia Dot -palvelun käyttöehdot

• Jos liittymässä on vuorokauden aikana puhelu-, tekstiviesti- tai netin käyttöä, minkä tahansa liikennelajin ensimmäinen käyttö aktivoi vuorokausikohtaisen aloitusmaksun 0,2 €.
  • Vuorokausikohtainen normaalikäyttöön perustuva veloitus muodostuu edellä mainitusta aloitusmaksusta sekä käytön mukaan puheluista, tekstiviesteistä ja netin käytöstä.

Ohessa vielä oma laskelmani välisummineen:

hintasumma
aloitusmaksu0,20000,2000
puhelut t:m:s 0,2000
00:00:00 – 00:02:000,20000,4000
00:02:00 – 00:04:300,20000,6000
00:04:30 – 00:05:000,02500,6250
tiedonsiirto Gt 0,6250
0,000 – 0,0190,07500,7000
0,019 – 0,2190,20000,9000
0,219 – 0,2500,01560,9156
tekstiviesti kpl 0,9156
10,01000,9256

Oheinen laskelma on laadittu siten, että puheluiden kestoja ja tiedonsiirtoa ei ole pyöristetty mitenkään ylöspäin.

Käyttöehdoista ei ilmene, lasketaanko Telia Dotin normaaleiden puheluiden hinnat sekunneissa, minuuteissa, senteissä, sentin sadasosissa, minuutin sadasosissa tai jollakin muulla tavoin. On siis mahdollista, että esimerkin mukainen käyttö saattaa maksaa enemmänkin kuin 0,93 €.

67 vastausta
Highlighted

Konkari
Viestejä 692 kpl

61/68

Ketjun aloitusviestissäni viittaamani harhaanjohtava ja virheellinen kaavio on vihdoin ja viimein poistettu Telian sivustolta.

Kiitokset Telialle tästä, vaikkakin olisin toivonut asiaan hieman ripeämpää korjausta kuin 1,5 vuotta.

Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 4 kpl

62/68

Hei, minulle Telia Dot taitaa olla paras liittymä. Mulla on muutamia varapuhelimia käytössä, elikkä jos nekin siirtäisin dotiin, niin yhteishinta kaikille tulisi halvaksi, eli varaliittymät saisi melki 0e jos niitä ei käyttäisi paljoa, ja silti ne olisi vain valmiina ottamaan puhelut vastaan tai pienessä käytössä. Tää kävisi mulle ja millään muulla liittymällä yhteishinta ei saisi halvempaa. Ja eikö kaikilla melki olisi hyvä olla varanrotkin käytössä ja juuri tähän Dot sopii kuin nakutettu, hyvä kiitosta Dot hyvä hyvä 🙂 

0 tykkäystä
Highlighted

Yhteisömanageri
Viestejä 386 kpl

63/68

@TelliLasu Kiitos kommentistasi, kiva kuulla näitä kokemuksia. Itse liputan myös varanumeron tai kotipuhelimen suuntaan. Jos joskus vaikka oma puhelin hukkuu niin saapahan soitettua kotoa.

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 18 kpl

64/68

Mistä löytyisi kellokytkin joka automaattisesti katkaisee virran esim 8/12 h päästä? Olen löytänyt jokusen kahvinkeittimeen sopivan, jossa virran katkaisun pystyy säätämään 0-120min, mutta meidän tarkoitukseen tämä ei toimi.

Vaihdoin Telian liittymän kilpailijan prepaidiin ja netin nopeus ~10-kertaistui +/- 1 Mb => +/- 10Mb ja nyt pystyy katsomaan esim. Yle Areenaa. Samalla päälle jäänyt liittymä maksaa 0,2 eur sijaan 1,0 eur/pv.

Liittymätyypin olen miettinyt tarkaan, ja tämä on minulle kokonaisvaltaisesti paras!

Nyt tarvitsen neuvoja laitteesta joka katkaisee virran:

1. automaattisesti esim 8/12 h kuluttua tai

2. esim joka yö klo 01:00, (mutta ei käynnistä seuraavana aamuna automaattisesti).

Täältä olen aina saanut hyviä neuvoja, varmasti tälläkin kertaa!

0 tykkäystä
Highlighted

Konkari
Viestejä 692 kpl

65/68

@Digi_uuno  kirjoitti:

2. esim joka yö klo 01:00, (mutta ei käynnistä seuraavana aamuna automaattisesti).

Useimmat elektroniset kellokytkimet toteutettavat tämän. Joskaan niistä ei pysty näkemään päällepäin, ovatko päälle- ja pois-komennot toisistaan erilliset. Kellokytkimen käyttöohje tulisi lukea huolellisesti tai pyytää myyjää näyttämään, onnistuuko tällainen ohjelmointi.

Itselläni on näin toimiva Bilteman digitaalinen viikkokellokytkin. Valitettavasti juuri tuo malli ei ole enää myynnissä, joten en tiedä, ovatko myös uudet mallit vapaasti ohjelmoitavissa. 35-0107 näyttää olevan samat nappulat kuin vanhassa kellokytkimessäni, joten etsimisen voisi ehkä aloittaa siitä.

Useimmat mekaaniset kellokytkimet eivät sovellut tähän käyttöön, sillä niissä on kiinteät edestakaisin liikuteltavat vivut tai painonapit. Näissä jokaiselle ajanjaksolle on pakko valita joko on tai off.

Parikymmentä vuotta sitten minulla oli sellainen mekaaninen kellokytkin, jossa ei ollut kiinteitä vipuja, vaan irtonaiset kehälle sijoitettavat väkäset. Väkäset olivat täysin irtonaisia osia ja tarvittaessa olisin voinut poistaa kaikki on-väkäset ja jättää vain yhden off-väkäsen haluaamaani kohtaan kehälle. Tällainen kellokytkin soveltuisi tähän käyttötarkoitukseen, mutta en ole enää vuosiin nähnyt vastaavia missään kaupassa.

Vuorokausiveloitetuissa liittymissä tulee lisäksi ottaa huomioon, että vuorokausihinta veloitetaan kalenterivuorokaudelta. Mikäli siis laitat reitittimen päälle vaikka kello 19:00 ja sammutat 01:00, näistä kuudesta tunnista veloitetaan kahden vuorokauden hinta.

Kellokytkin tulisikin ohjelmoida katkaisemaan reitittimen virrat jo 23:55.

Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 18 kpl

66/68

Jälleen kerran loistava vastaus! Suurkiitos

Highlighted

Konkari
Viestejä 692 kpl

67/68

Nostetaanpa tämä vanha ehdotus ylös:

@lasselusse  kirjoitti:

välittömänä palautteena voisi tehdä seuraavat:

- poistaa dot-sovellus vaatimus

- poistaa google play tai apple store kytkös

Google vahtii nykyään entistä tarkemmin sovelluksiin liittyvien palveluiden veloittamista heidän oman Google Play:nsä kautta. Mielestäni tämä aiheuttaa riskin hinnankorotuksista, mikäli Telia ei poista Dot-liittymän hallinnan sitomista sovellukseen.

Telian kannattaisi varmistaa selustansa liittämällä Dot-liittymien hallinta joko Omille Sivuille tai avaamalla Dot-liittymille ikioma hallintasivustonsa, aivan kuten Prepaid-liittymilläkin on.

0 tykkäystä
Highlighted

Moderaattori
Viestejä 413 kpl

68/68

@irritus  kirjoitti:

Nostetaanpa tämä vanha ehdotus ylös:

@lasselusse  kirjoitti:

välittömänä palautteena voisi tehdä seuraavat:

- poistaa dot-sovellus vaatimus

- poistaa google play tai apple store kytkös

Google vahtii nykyään entistä tarkemmin sovelluksiin liittyvien palveluiden veloittamista heidän oman Google Play:nsä kautta. Mielestäni tämä aiheuttaa riskin hinnankorotuksista, mikäli Telia ei poista Dot-liittymän hallinnan sitomista sovellukseen.

Telian kannattaisi varmistaa selustansa liittämällä Dot-liittymien hallinta joko Omille Sivuille tai avaamalla Dot-liittymille ikioma hallintasivustonsa, aivan kuten Prepaid-liittymilläkin on.

Vein ehdotuksesi liittymän hallintaan liittyen eteenpäin, mutta ainakaan lähiaikoina tähän ei ole luvassa muutoksia. Asiakaspalautteiden perusteella sovelluksesta ollaan tykätty helppona kanavana hoitaa liittymäasioita.

Tähän Google Playn maksuihin liittyen vielä sen verran, että se ei tuo painetta liittymän hinnankorotuksille. Tässä on esimerkkejä tuotteista, joita Google Playn laskutus sovelluksen sisällä ei toistaiseksi tue:
Sähköisten laskujen maksut, kuten luottokorttilaskut, sähkö- tai vesilaskut ja tietoliikennelaskut

Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.