Telia Laajakaista L

  • 23 March 2018
  • 1 kommentti
  • 9 katselukertaa

Minulla on Telia Laajakaista L-liittymä kotonani. Se on ollut minulla jo pitkään ja sitouduin siihen ensi vuoteen asti. Nopeudet vain ovat huonoja. (http://www.speedtest.net/result/7165825427). Liittymän mukana tuli reititin josta maksoin 29€. Eri operaattorin liittymällä nopeudet ovat huimasti parempia. Voiko tällaisen syyn takia katkaista sopimusta ja joutuuko Huawei B525-reitittimestä siinä tapauksessa maksamaan lisää?


1 kommentti

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @mtleppanen!


Nopeusmittauksia kannattaa tehdä eri kellonaikoina ja myös kokeilla kaapelin kanssa. Onko Huaweissa "pupunkorva"antennit paikoillaan ja reitittimestä asetuksissa laitettu ulkoiset antennit asetus?


Kannattaa kokeilla myös siirtää reitintä eri paikkaan asunnossa, jos nopeudet nousisivat.


Jos näistä toimenpiteistä huolimatta nopeudet ovat jatkuvasti alle luvattujen miniminopeuksien niin se kyllä antaa luvan purkaa sopimus.


Riippuu sopimuksesta ja sen ehdoista joudutko maksamaan Huaweista lisää. Asiaa voi tiedustella asiakaspalvelusta : https://www.telia.fi/asiakastuki/yhteystiedot?intcmp=footer-asiakaspalvelun-yhteystiedot

Vastaa