Telia Prepaid-liittymä


Voisiko joku valaista tietämätöntä miksi Telia ei kerro.

Telia Prepaid-liittymän Netin käyttö 0,01 €/ Mt (max.veloitus 0,99 €/päivä)

ja käytössäsi on vain 100 Mt netin käyttöä / vrk?

 

Olen testannut tämän moneen kertaan.

 

Muilla operattoreilla tämä toimii siten, että käyttöpäivän aikana (0,99 € ) nettiä voi käyttää rajattomasti täydellä nopeudella, kun Telia rajoittaa nettipakettienkin nopeutta!


46 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@jannyman@  kirjoitti:

Ei toimi tosiaan tässä mun Samsung Ace 4 luurissa jossa KitKat 4.4.4 versio. Toimi ihan hyvin ennen päivitystä, mutta lakkasi välittömästi toimimasta päivityksen jälkeen. Onhan tämä jo aika surkuhupaisaa kun ei toimi enää edes vaikka on saldoakin. Pitikin mennä päivittämään..




Mahtaa johtua siitä KitKatista koska se on liian vanha Android ?, ei löydy tukea enää monellekaan sovellukselle. Minulla on Android 6.0 "Marshmallow" Ulefonissa.


 


Edit EssiJn: Muokattu otsikko ketjun mukaiseksi

Käyttäjätaso 7

@jannyman@  kirjoitti:

Ei toimi tosiaan tässä mun Samsung Ace 4 luurissa jossa KitKat 4.4.4 versio. Toimi ihan hyvin ennen päivitystä, mutta lakkasi välittömästi toimimasta päivityksen jälkeen. Onhan tämä jo aika surkuhupaisaa kun ei toimi enää edes vaikka on saldoakin. Pitikin mennä päivittämään..




Eiköhän se lataus ja saldojen tarkistus onnistu vielä tietokoneella täällä.


 


https://www.telia.fi/kauppa/liittymat/prepaid/lataa#/loginhttps://www.telia.fi/kauppa/liittymat/prepaid/lataa#/login


 


Edit EssiJn: Muokattu otsikko ketjun mukaiseksi


@kiisseli67@  kirjoitti:


@jannyman@  kirjoitti:

Ei toimi tosiaan tässä mun Samsung Ace 4 luurissa jossa KitKat 4.4.4 versio. Toimi ihan hyvin ennen päivitystä, mutta lakkasi välittömästi toimimasta päivityksen jälkeen. Onhan tämä jo aika surkuhupaisaa kun ei toimi enää edes vaikka on saldoakin. Pitikin mennä päivittämään..




Mahtaa johtua siitä KitKatista koska se on liian vanha Android ?, ei löydy tukea enää monellekaan sovellukselle. Minulla on Android 6.0 "Marshmallow" Ulefonissa.




Paljon mahdollista. Tuossa Huaweissa missä sovellus toimii on Lollipop 5.1.1. Ei tämä Samppakaan mikään ikäloppu ole vielä, vasta 3v vanha luuri, mutta Telian edustaja varmaan kommentoi onko se Kitkat 4.4.4 sitten niin vanha versio ettei sitä enää tueta. Hyvin toimii ainakin dna prepaidin sovellus.


 


Edit EssiJn: Muokattu otsikko ketjun mukaiseksi


@jannyman  kirjoitti:


Paljon mahdollista. Tuossa Huaweissa missä sovellus toimii on Lollipop 5.1.1. Ei tämä Samppakaan mikään ikäloppu ole vielä, vasta 3v vanha luuri, mutta Telian edustaja varmaan kommentoi onko se Kitkat 4.4.4 sitten niin vanha versio ettei sitä enää tueta. Hyvin toimii ainakin dna prepaidin sovellus.


 


Edit EssiJn: Muokattu otsikko ketjun mukaiseksi




Pistin tästä kyselyä sovelluskehittäjien puolelle :smileyhappy: Palataan asiaan vastauksen kanssa asap


 

Vastaanpa itse kun ei tunnu Telian edustajilta tulevan vastausta. Tuli taas tuttu tekstiviesti jossa kehotettiin lataamaan Telia prepaid sovellus josta näkee kätevästi saldon, lataamaan lisää puheaikaa, jne. ja kun avasi linkin, joka tosin johti "Minun Telia" sovellukseen", tuli herja " Laitteesi ei ole yhteensopiva tämän version kanssa". Joten ei pysty enää käyttämään sovellusta tämän Sampan kanssa. Ei Prepaid, eikä Minun Telia sovellusta. :(

 

Minun Telia sovellusta ei siis pysty enää edes lataamaan Play Storesta, mutta Prepaidin pystyy edelleen, vaikka sitäkään ei enää tueta? No, kait senkin lataus blokataan kunhan ehditään..

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Minun Telia sovellusta ei tosiaan pysty käyttämään Android 4.4 (KitKat).


 



Minun Telia on mobiilisovellus, jonka kautta pystyt helposti hallinnoimaan tietojasi ja Telian tuotteita sekä palveluita. Voit myös maksaa laskusi kätevästi. Lisäksi sovelluksen käyttäjänä saat erityisiä etuja puhelimeesi.



Sovellus toimii Androidilla (versio 5.0 ja uudemmat) sekä iOS:llä (versio 10.0.2 ja uudemmat). Se on optimoitu älypuhelimille ja toimii myös tableteilla.


 


Nyt kun saataisiin vielä vastaus että toimiiko Telia Prepaid lataussovellus tuolla vanhemmalla androidilla vai vaatiiko sekin jo versio 5.0 (Lollipop).


 


Joko olisi vastauksia @EssiJn ?

Minun Telia sovellus lakkasi toimimasta omassa puhelimessani samaan aikaan kuin Prepaid sovelluskin, joten aika selvältähän tuo vaikuttaa..

Vielä odottelen vastausta sovelluskehittäjien puolelta, heillä lienee vielä  testaus olevan kesken :smileysurprised: tästä on tullut muualtakin palautetta tuon sovelluspäivityksen jälkeen, mutta varmaa tietoa en osaa vielä antaa!


 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Tämähän on erikoista, sillä Googlen kaupan tiedoissa Telia Lataussovellukselle mainitaan käyttöjärjestelmävaatimukseksi vähintään 4.1 ja Telia Helppo Lataussovellukselle vähintään 4.0.3.

 

Kummankin pitäisi siis toimia Android 4.4.4:ssa täyttä häkää. Vai ovatko Google kaupan tiedot virheellisiä?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@irritus@  kirjoitti:

Tämähän on erikoista, sillä Googlen kaupan tiedoissa Telia Lataussovellukselle mainitaan käyttöjärjestelmävaatimukseksi vähintään 4.1 ja Telia Helppo Lataussovellukselle vähintään 4.0.3.


 


Kummankin pitäisi siis toimia Android 4.4.4:ssa täyttä häkää. Vai ovatko Google kaupan tiedot virheellisiä?




Tästä olen jo laittanut palautetta että onko jäänyt vanhaa tietoa tuonne ?

Vanhaa tietoa siellä on koska ei tosiaan toimi omassa android 4.4.4:ssa. Eniten ihmettelen tuota virheilmoa "Ei toimivaa verkkoa". Jos sovellus ei tue 4.4.4:sta, niin miksei sitä suoraan kerrota Play Storessa, kuten Minun Telia sovelluksen kohdalla? Jotain ihme häikkää jossain. Helppo prepaid toimii edelleen. Samaten Telia TV sovellus. Vähän outoa blokata tuo Telia prepaid, koska monilla prepaidin käyttäjillä on nimenomaan vanhempia luureja käytössään, jos nyt edes 3v vanhaa puhelinta, mikä on itselläni käytössä, voi vanhaksi sanoa :S


@jannyman@  kirjoitti:

Vanhaa tietoa siellä on koska ei tosiaan toimi omassa android 4.4.4:ssa. Eniten ihmettelen tuota virheilmoa "Ei toimivaa verkkoa". Jos sovellus ei tue 4.4.4:sta, niin miksei sitä suoraan kerrota Play Storessa, kuten Minun Telia sovelluksen kohdalla? Jotain ihme häikkää jossain. Helppo prepaid toimii edelleen. Samaten Telia TV sovellus. Vähän outoa blokata tuo Telia prepaid, koska monilla prepaidin käyttäjillä on nimenomaan vanhempia luureja käytössään, jos nyt edes 3v vanhaa puhelinta, mikä on itselläni käytössä, voi vanhaksi sanoa :S


Siellä on mahdollisesti käytetty uudempaa Android-APIa ja jätetty päivittämättä vaadittu API level softan metatietoihin ja/tai Play Storeen, jolloin se ei osaa varoittaa epäyhteensopivuudesta. Tämä siis spekulointia, mutta selittäisi kyseisen käyttäytymisen.

Sovelluskehittäjiltä tuli nyt sellainen vahvistus, että Telia Prepaid -lataussovellus toimii jatkossakin myös vanhemmissa Android-versioissa, esim. KitKat 4.4.4:ssä. Tämänhetkisessä sovellusversiossa on tosin jokin bugi, jonka vuoksi tuo "ei toimivaa verkkoa" ilmoitus pompsahtaa esiin osalle käyttäjistä. Tilannetta korjataan parhaillaan, jotta uusi päivitys saadaan mahdollisimman pian uunista ulos :smileyhappy: 

Mitenkä ihmeessä noilla pisteillä ostetaan paketteja? Olisi 200 pistettä, joilla tarkoitus ostaa 31pv nettiaikaa. Kun klikkaa "valitse", niin pyydetään valitsemaan joko tilisiirto, tai kortti? Silloinhan veloitetaan tililtä tuo 14,90?

 

 

 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@jannyman@  kirjoitti:

Mitenkä ihmeessä noilla pisteillä ostetaan paketteja? Olisi 200 pistettä, joilla tarkoitus ostaa 31pv nettiaikaa. Kun klikkaa "valitse", niin pyydetään valitsemaan joko tilisiirto, tai kortti? Silloinhan veloitetaan tililtä tuo 14,90?




Aivan oikein olet laskenut @jannyman :smileyhappy:


 



  • 1 piste = 0,01€

  • 0,01€ (1 piste) x 200 pistettä = 2 €

  • 16,90 € (nettipaketin tarjous) - 2 € (200 pistettä) = 14,90 € jää maksettavaksi tämän jälkeen


 


Jotta voisit lunastaa pisteillä tuon kokonaisuudessaan 31 pv nettipaketin tarjouksen, niin tarvitset 1690 pistettä (16,90 € : 0,01€).


 


Lisätiedot: https://www.telia.fi/kauppa/liittymat/prepaid/bonus

Ahaa, käsitin hiukan väärin tuon pistesysteemin. Harmi ettei saldolla pysty vieläkään ostamaan nettiaikaa, saatika paketteja. Kilpailijoilla se on ollut mahdollista jo vuosikausia. Olisi pitänyt siis ostaa suoraan tuo paketti, eikä ladata 20e saldoa..


@EssiJn@  kirjoitti:

Sovelluskehittäjiltä tuli nyt sellainen vahvistus, että Telia Prepaid -lataussovellus toimii jatkossakin myös vanhemmissa Android-versioissa, esim. KitKat 4.4.4:ssä. Tämänhetkisessä sovellusversiossa on tosin jokin bugi, jonka vuoksi tuo "ei toimivaa verkkoa" ilmoitus pompsahtaa esiin osalle käyttäjistä. Tilannetta korjataan parhaillaan, jotta uusi päivitys saadaan mahdollisimman pian uunista ulos :smileyhappy: 


Päivitys tuli nyt ulos, ja sovellus aukeaa nyt normaalisti, ja saldotiedotkin näkyy. MUTTA, kun yrittää ladata saldoa, tai paketteja, tulee ensin herja "Telia prepaid pysäytetty", jonka jälkeen herjaa jälleen "Ei toimivaa verkkoa". Eli tuo uusin päivitys korjasi tilannetta vain osittain tässä Sampan 4.4.4 luurissa. Joku bitti siellä on vieläkin poikittain.

 

Huawein 5.1.1. luurissa toimii nyt tuo sovellus ilman saldoakin. Sitä se ei tehnyt ennen tuota päivitystä. Hyvä että sekin tuli nyt kuntoon. Tuossa Sampan 4.4.4. luurissakin aukeaa nyt tuo sovellus hienosti ilman saldoakin, muttei tosiaan voi edelleenkään ladata peketteja, eikä saldoa. Vielä kun siihen tulisi korjaava päivitys. Huaweissa toimii nyt kaikki hienosti.

Tämä ongelma on tiedostettu ja asia on tutkinnassa.

 

Hyvä että lähti toimimaan Huaweissa :smileyhappy:

Käyttäjätaso 7

@Sekunti@  kirjoitti:

@jannyman@  kirjoitti:

Mitenkä ihmeessä noilla pisteillä ostetaan paketteja? Olisi 200 pistettä, joilla tarkoitus ostaa 31pv nettiaikaa. Kun klikkaa "valitse", niin pyydetään valitsemaan joko tilisiirto, tai kortti? Silloinhan veloitetaan tililtä tuo 14,90?


Aivan oikein olet laskenut @jannyman :smileyhappy:

 

  • 1 piste = 0,01€
  • 0,01€ (1 piste) x 200 pistettä = 2 €
  • 16,90 € (nettipaketin tarjous) - 2 € (200 pistettä) = 14,90 € jää maksettavaksi tämän jälkeen

 

Jotta voisit lunastaa pisteillä tuon kokonaisuudessaan 31 pv nettipaketin tarjouksen, niin tarvitset 1690 pistettä (16,90 € : 0,01€).

 

Lisätiedot: https://www.telia.fi/kauppa/liittymat/prepaid/bonus


Hmmmm.....

 

Silmäilin tuota Bonus-pisteiden ohjetta ja sain sellaisen käsityksen , että pisteillä voi ostaa vain nettipaketteja , mutta ei tavallista saldoa.

 

Olenko oikeassa?

 

Latasin juuri eilen liittymälle saldoa ja sain kaupanpäälle 100 bonuspistettä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@kustaa1967, tieto löytyy etuohjelman käyttöehdoista, jossa löytyy seuraavanlainen virke:


 


"Bonuspisteitä voi käyttää 7 ja 31 vrk Nettipaketteihin sekä S, M ja L Yhdistelmäpaketteihin. Pisteitä ei voi käyttää euromääräisiin saldolatauksiin (10–50 €)."

Käyttäjätaso 7

@Sekunti@  kirjoitti:

@kustaa1967, tieto löytyy etuohjelman käyttöehdoista, jossa löytyy seuraavanlainen virke:

 

"Bonuspisteitä voi käyttää 7 ja 31 vrk Nettipaketteihin sekä S, M ja L Yhdistelmäpaketteihin. Pisteitä ei voi käyttää euromääräisiin saldolatauksiin (10–50 €)."


No niinpäs näyttää olevan ja näin itsekin ounastelin.  :smileyfrustrated:

 

Minulle noista bonuksista ei hyötyä ole , kun en mitään paketteja käytä.

Vastaa