Telia Prepaid-liittymä


Voisiko joku valaista tietämätöntä miksi Telia ei kerro.

Telia Prepaid-liittymän Netin käyttö 0,01 €/ Mt (max.veloitus 0,99 €/päivä)

ja käytössäsi on vain 100 Mt netin käyttöä / vrk?

 

Olen testannut tämän moneen kertaan.

 

Muilla operattoreilla tämä toimii siten, että käyttöpäivän aikana (0,99 € ) nettiä voi käyttää rajattomasti täydellä nopeudella, kun Telia rajoittaa nettipakettienkin nopeutta!


46 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@TraWell@  kirjoitti:

Voisiko joku valaista tietämätöntä miksi Telia ei kerro.


Telia Prepaid-liittymän Netin käyttö 0,01 €/ Mt (max.veloitus 0,99 €/päivä)


ja käytössäsi on vain 100 Mt netin käyttöä / vrk?


 


Olen testannut tämän moneen kertaan.


 


Muilla operattoreilla tämä toimii siten, että käyttöpäivän aikana (0,99 € ) nettiä voi käyttää rajattomasti täydellä nopeudella, kun Telia rajoittaa nettipakettienkin nopeutta!




Kieltämättä erikoinen homma. Ei tuota max-veloitusta kyllä mieltäisi toimivan siten, että iskee leikkuri 100Mt kohdalla. Varsinkin kun kilpailijoilla tuo toimii siten, että on max-päiväveloitus, jolla datansiirtoa rajattomasti. Minulla itselläni ei ole prepaid-liittymää, jolla testata tuota, mutta jos oikein muistan, on toisilla foorumeilla raportoitu samasta asiasta. Katsotaan, mitä Telian edustajilla on tähän vastata, sillä aihe on erittäin kiinnostava. Jotenkin vaikuttaa siltä, että tuohon olisi päässyt lipsahtamaan jokin lapsus taikka kuvaukseen epäjohdonmukainen kirjoitusasu.

Laitoin tästä tiedustelua menemään eteenpäin! 
Palataan asiaan jahka saadaan tarkennusta. :) 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @TraWell!


Missä sanotaan että käytössäsi on vain 100 Mt nettiä/vrk?


Minulla on yksi prepaid liittymä ja ehdoissa lukee että 100 Mbit nopeudella 0,01€/Mt (max veloitus 0,99€/vrk). Olisiko pikemmin niin kun 100 Mt nettiä on kulutettu/vrk niin netin käytöstä veloitetaan sen jälkeen tuo 0,99€/vrk?


https://www.telia.fi/dam/jcr:a67a7193-f0e9-4a03-9ffd-a2a669afe971/Prepaid_kaytto_opas_web_FI.pdf

Mulla on käytössä Telia Prepaid, ja kyllä siinä on ihan rajaton käyttö päiväsaldolla. Joten aloittajalla täytyy olla jotain häikkää liittymässä, tai jossain muualla, jos ei ole rajatonta nettiä.


@jannyman@  kirjoitti:

Mulla on käytössä Telia Prepaid, ja kyllä siinä on ihan rajaton käyttö päiväsaldolla. Joten aloittajalla täytyy olla jotain häikkää liittymässä, tai jossain muualla, jos ei ole rajatonta nettiä.


Olen kokeillut kolmella eri Telian Prepaid liittymällä ja tulos on aina ollut sama.

Kyselin viiko sitten miksi liittymä antaa vain 100 Mt vuorokaudessa niin vastaus oli: Vuorokautinen käyttö ilman nettipakettia on vain 100 Mt.

 

Nopeuskin on 4G verkossa huimaava 15 / 5 Mbit/s tosin Easton Helsingin kauppakeskuksen Teliapisteellä nopeutta mitattiin 170 / 50 Mbit/s ja sitten tuli 100 Mt raja vastaan eikä sen jälkeen liikkunut bitin bittiä.

 

Pojat totes, että näin toimii Telia niin suomessa kuin virossakin joissa on myös 0,99 € / 100 Mt päiväveloitus ilman nettipakettia.

 

Kuulostaa todella oudolta. Mulla on ollut kaksi Telia prepaidia käytössä viimeisen vuoden aikana, ja kummassakin on ollut rajoittamaton päivädata. Eihän tuossa ole oikein mitään järkeä että olisi vain 100Mt päivässä, eihän se riitä mihinkään. Kuten totesit itsekin, niin yksi nopeusmittaus, ja se on siinä. Eihän tuo ole mitenkään kilpailukykyinen muiden operaattoreiden kanssakaan, joten vaikea uskoa todeksi. Nythän tuo prepaid on vielä tarjouksessa, vain 3,90. Jokainen voi itse kokeilla, jos ei usko..

Käyttäjätaso 7

@TraWell@  kirjoitti:

 

Pojat totes, että näin toimii Telia niin suomessa kuin virossakin joissa on myös 0,99 € / 100 Mt päiväveloitus ilman nettipakettia.

 


No jopas nyt jotakin. Ei ne Telian tiskillä tiedä näköjään yhtään mitään.  :smileyvery-happy:

 

Minulla on parasta aikaa käytössä Telian prepaid ilman mitään paketteja eli päiväveloituksella. Hinta on 0,99€ / vrk ja nopeus on mitä LTE-A:sta irti lähtee eikä mitään datamäärärajoituksia.

 

PS. Kannattaisi varmaan tarkistaa , ettei sen laitteen,  millä nettiä käytetään , asetuksissa ole mitään rajoituksia päällä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Tulipa tuossa mieleen että kuinka vanha prepaid liittymä sinulla on, sillä vanhemmissa Sonera easy prepaid liittymissä netin käyttö voi olla kalliimpaa hinnaltaan kuin 0,99€/vrk. Tosin en usko että niissäkään on ollut vain 100 Mt/vrk ?


@kiisseli67@  kirjoitti:

Tulipa tuossa mieleen että kuinka vanha prepaid liittymä sinulla on, sillä vanhemmissa Sonera easy prepaid liittymissä netin käyttö voi olla kalliimpaa hinnaltaan kuin 0,99€/vrk. Tosin en usko että niissäkään on ollut vain 100 Mt/vrk ?


Nämä on vähän vanhoja prepaid liittymiä. Etu on voimassa 12/2017 asti. Hankittu kuitenkin toukokuussa 2017.


Voi harmi! Chatin jono juuri  täynnä,

emmekä voi antaa sinulle vuoronumeroa

Kerron heti, kun jonosta vapautuu paikka.


29.5.2018 pääsin chattiin ja sieltä kerrottiin, että prepaid liittymien päivän käyttö on rajoitettu 100 Mt ja maksaa 0,99€ kun kyselin miksi liittymäni ei toimi.


Tänään tämä prepaid liittymä antoi käyttää nettiä rajattomasti jopa 5 / 5 Mbit/s. Olisivatko korjanneet jotakin.


Korjaisivatkohan myös Eestin Telian prepaidit?

Superiga on andmeside arve alati kontrolli all, sest vaikimisi rakendub päevalagi 1€ (kuni 200 MB). Uue kalendripäeva alguses piiramatu kiirus taastatakse.

 

Käyttäjätaso 7

@TraWell@  kirjoitti:


Nämä on vähän vanhoja prepaid liittymiä. Etu on voimassa 12/2017 asti. Hankittu kuitenkin toukokuussa 2017.


Korjaisivatkohan myös Eestin Telian prepaidit?

Superiga on andmeside arve alati kontrolli all, sest vaikimisi rakendub päevalagi 1€ (kuni 200 MB). Uue kalendripäeva alguses piiramatu kiirus taastatakse.

 


Hmmmm...

 

Minun liittymä on hankittu 11.7.2017 R-kioskista Suomessa. No sitä en tiedä kuinka kauan se on siellä seissyt hyllyssä , mutta ei siinä mitään kuvailemiasi rajoituksia ole.

 

Onko sinun liittymä hankittu Virosta???

Ei vanhemmissakaan prepaidissa ollut mitään rajoituksia päiväkäytölle. Ainoa ero että päivähinta oli 1.50. Jos tosiaan chatissakin on sanottu kysyjälle että päiväkatto on 100Mt/vrk, pitäisi Telian porukan mennä takaisin koulunpenkille..

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@jannyman@  kirjoitti:

Ei vanhemmissakaan prepaidissa ollut mitään rajoituksia päiväkäytölle. Ainoa ero että päivähinta oli 1.50. Jos tosiaan chatissakin on sanottu kysyjälle että päiväkatto on 100Mt/vrk, pitäisi Telian porukan mennä takaisin koulunpenkille..




Olisikohan sattunut nyt joku väärinkäsitys asiassa, en millään usko että chatissa olisi noin sanottu ? ja minulla on se vanhempi Sonera easy prepaid eikä siinä ole tuollaista datarajaa ( hankittu jo 2016).

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Höpö höpö. En ole kuullutkaan tuollaisesta rajoituksesta @TraWell vaikka käytössäni on myös Telia Prepaid -liittymä :smileyhappy:

Pitää mennä varmaan ainakin 10v ajassa taaksepäin kun noissa oli rajoituksia. Itse muistan hyvin kun data maksoi Sonera Easy liittymässä 5,90/Mt. Siihen verrattuna tuo 100Mt/0,99e olisi sikahalpaa.. :D


@kustaa1967@  kirjoitti:

@TraWell@  kirjoitti:


Nämä on vähän vanhoja prepaid liittymiä. Etu on voimassa 12/2017 asti. Hankittu kuitenkin toukokuussa 2017.


Korjaisivatkohan myös Eestin Telian prepaidit?

Superiga on andmeside arve alati kontrolli all, sest vaikimisi rakendub päevalagi 1€ (kuni 200 MB). Uue kalendripäeva alguses piiramatu kiirus taastatakse.

 


Hmmmm...

 

Minun liittymä on hankittu 11.7.2017 R-kioskista Suomessa. No sitä en tiedä kuinka kauan se on siellä seissyt hyllyssä , mutta ei siinä mitään kuvailemiasi rajoituksia ole.

 

Onko sinun liittymä hankittu Virosta???


Eltelin asentajat olivat korjaamassa 3.7.2017 Sandsundin Teollisuusaluella Pietarsaaressa ukkosen vaurioittamaa Telian alilähetintä jolloin työnjohtaja antoi kolme Telia Prepaid korttia joissa oli jokaisessa kymmenenpäivän rajaton netin käyttöoikeus.

 

Kun netin käyttöaika loppui otin seuraavan liittymän käyttöön kun huomasin, että 0,99€ päiväsaldolla sai käyttää nettiä vain sen 100Mt. 7€ puhesaldoa ei voinut muuttaa nettipaketiksi. Kyselin Telialta miksi näin toimitaan kun muut toimittavat rajattomasti vuorokausimaksulla. Se oli kuulemma Telian normaali käytäntö. Olisivatko nämä liittymät olleet jotekin korvamerkittyjä?

Tämä oli siis Telian asiakaspalvelusta saatu vastaus.

Käyttäjätaso 7

@TraWell@  kirjoitti:


Eltelin asentajat olivat korjaamassa 3.7.2017 Sandsundin Teollisuusaluella Pietarsaaressa ukkosen vaurioittamaa Telian alilähetintä jolloin työnjohtaja antoi kolme Telia Prepaid korttia joissa oli jokaisessa kymmenenpäivän rajaton netin käyttöoikeus.

 

Kun netin käyttöaika loppui otin seuraavan liittymän käyttöön kun huomasin, että 0,99€ päiväsaldolla sai käyttää nettiä vain sen 100Mt. 7€ puhesaldoa ei voinut muuttaa nettipaketiksi. Kyselin Telialta miksi näin toimitaan kun muut toimittavat rajattomasti vuorokausimaksulla. Se oli kuulemma Telian normaali käytäntö. Olisivatko nämä liittymät olleet jotekin korvamerkittyjä?

Tämä oli siis Telian asiakaspalvelusta saatu vastaus.


En ole tällaiseen itse törmännyt , mutta alkaa vaikuttaa , että ne liittymät ovat jotain erikoisversioita ja tarkoitettu vain vianetsintään.

 

No R-kioskilta saa ihan tavallisia prepaideja muutamalla eurolla. Suosittelen.  :smileyhappy:

Onko tässä mitään järkee vai ei?

Asiakaspalvelusta annettiin tänään ymmärtää, että kyseessä ei ole vuorokautinen rajaton netin käyttömahdollisuus vaan hinta muodostuu 0,01 €/Mt ja 100 Mt maksaa vain 0,99 €/päivä.

Telia Prepaid -liittymässäsi on 7 € alkusaldo,
jota voit käyttää vapaasti puheluihin, viesteihin
tai netin käyttöön.

Jos käytät nettiä päivittäin, sinun kannattaa
hankkia rajaton 4G-nettipaketti (19,90 €/kk).
Nettipaketti sisältää rajatonta netin käyttöä
kuukaudeksi.

Käyttäjätaso 7

@TraWell@  kirjoitti:

Onko tässä mitään järkee vai ei?

Asiakaspalvelusta annettiin tänään ymmärtää, että kyseessä ei ole vuorokautinen rajaton netin käyttömahdollisuus vaan hinta muodostuu 0,01 €/Mt ja 100 Mt maksaa vain 0,99 €/päivä.

Telia Prepaid -liittymässäsi on 7 € alkusaldo,
jota voit käyttää vapaasti puheluihin, viesteihin
tai netin käyttöön.

Jos käytät nettiä päivittäin, sinun kannattaa
hankkia rajaton 4G-nettipaketti (19,90 €/kk).
Nettipaketti sisältää rajatonta netin käyttöä
kuukaudeksi.


No laskeskellaanpa vähän. Jos hinta on 0,01 €/Mt ja siirrät 100Mt , niin 100x0,01€ = 1€. Siis tuon 100Mt alapuolella hinta määräytyy siirretyn datan mukaan , mutta kun se 100Mt täyttyy , niin tulee hintaleikkuri vastaan eli veloitus on sen 0,99€ / vrk enintään , jos käytössä on vuorokausiveloitus.

 

Minulla ei ole mitään pakettia , koska käytän tätä prepaidia vain satunnaisesti muutamana päivänä kuukaudessa. Silloin kun käytän saatan siirtää dataa useita gigatavuja päivän aikana ja veloitus on aina ollut sen 0,99€. Siis mitään datamääräleikkuria liittymässäni ei ole , mutta hintaleikkuri on.

 

Jos käyttäisin liittymää päivittäin , niin silloin toki paketti tulisi halvemmaksi.

Liittymässäni oli tosiaan jokin ongelma. Joulukuussa 2017 piti automatkalla kuunnella jouluradiota niin käyttö loppui tosiaan kun 100 Mt raja täyttyi. Olin yhteydessä asiakaspalveluun jossa neuvottiin lataamaan viidenpäivän datapaketti. Latasin datapaketin niin jouluradion kuuntelu jatkui.

No nyt tilanne on se, että liittymä toimii rajattomasti päivähinnottelulla ja kas kummaa nyt liittymään on tullut 31 pv datapaketti. Kiitos lataajalle tai sen laittajalle!

Netti toimii nyt moitteettomasti 117,2 Mbs sisään ja ulospäin 41,8 Mbs. Päivähinnoiteltuna nopeus oli vain 5 Mbs sisään ja 5 Mbs ulos.

Kävin testaamassa Hki - Tre välillä ja tsekkailin aika ajoin että lukemat pitää, tosin pientä heittoa tuli ehkä siksi, että mittaus tapahtui liikkuvasta autosta.

Katsonkin, että tämä ketju on ratkaistu?

Ei sellaista kuin 5:n päivän datapakettia ole olemassakaan, on vain viikon, tai kuukauden paketit. Eikä päiväveloituksen, tai kk-paketin välillä ole mitään nopeuseroja. Mutta hyvä kun tuli kuntoon. Tuossa muuten oma nopeuteni, ilman datapakettia.

 

http://u.kahvipaketti.com/u/78118032496.png


@jannyman@  kirjoitti:

Ei sellaista kuin 5:n päivän datapakettia ole olemassakaan, on vain viikon, tai kuukauden paketit. Eikä päiväveloituksen, tai kk-paketin välillä ole mitään nopeuseroja. Mutta hyvä kun tuli kuntoon. Tuossa muuten oma nopeuteni, ilman datapakettia.

 

http://u.kahvipaketti.com/u/78118032496.png


Anteeksi nyt kauhiasti! Piti tosiaan kirjoittaa viikon ja ennakoiva tekstin syöttö vaihtoi sen viideksi.

Mitä tulee tuohon nopeuteen niin kyllä pettymys on kauhia. Ilo oli kovin lyhytaikaista. Nyt Prepaid netin nopeus on vain 10 / 5 Mbs. Työnnän tämän liittymän niin syvälle, paikkaan johon ei aurinko paista ja unohdan koko Telian.

Olen pettynyt jo useasti tähän firmaan. Ensin oltiin Posti- ja telelaitos sitten oli TELE ja Telecom Finland joka muuttui Soneraksi joka sitten vaihtui Teliaksi. Välillä on maksettu "ilmasta" saksalaisille ja milloin on Vennamon "konjakit" rahoitettu.

Olen tämän firman palveluksia käyttänyt vuodesta 1983. Ensin ARP sitten NMT ja sitten tuli GSM. Nyt on kaikki UMS ja PUMsit. Viimeisin pettymys oli vuosi sitten 300 Mbs liittymä kanssa jonka toimivuus oli kaikkea muuta kun "toimiva"...

Tämähän on vain "kauppapolitiikkaa" ja asiakas saa äänestää jaloillaan.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Telia Prepaid -liittymien hallintasivuston osoite vaihtui.


 


Prepaid-liittymien esittelysivulla roikkuu edelleen linkki vanhaan hallintasivustoon, joka ei enää toimi. Linkki "kirjaudu netissä" antaa vain tyhjän sivun.


 


Joka kolmannen latauksen yhteydessä saatavasta 5 € latausbonuksesta on myös luovuttu. Tilalle tuli bonuspistejärjestelmä.


 


Kun ennen latausbonuksilla sai jopa 14 % alennuksen saldoon, uusilla bonuspisteillä voi saada enintään 9 % alennuksen pakettilatauksista. Plussaa on se, että bonuspisteet voi käyttää nyt milloin haluaa, vaikka jo heti seuraavalla latauskerralla. Mutta miinuksena uuteen järjestelmään tuli, että 9 % alennukseen päästäkseen täytyy ladata nyt 10 kertaa ja bonuksilla voi ladata vain paketteja.


 


Edit EssiJn: Muokattu otsikko ketjun mukaiseksi

Ei muuten toimi enää lainkaan tuo päivitetty sovellusversio rootatulla puhelimella. Tuli viesti että kannattaa päivittää sovellus uusimpaan versioon että saa nuo uudet ominaisuudet käyttöön, ja kun tein työtä käskettyä, lakksi sovellus tyystin toimimasta. Tulee herja "Ei toimivaa verkkoa". Ei auta vaikka poistaa sovelluksen, ja lataa uudelleen. Tämä siis rootatulla Sampalla. Päivitin sovelluksen myös Huawei Y6 puhelimella, joka ei ole rootattu, ja siinä sovellus toimii. Eli tuossa päivityksessä on joku ominaisuus joka estää sen toimimasta rootatuissa puhelimissa. Harmin paikka, kun vanhaa versiotakaan ei voi enää käyttää..


 


http://u.kahvipaketti.com/u/55405192682.png


 


Edit EssiJn: Muokattu otsikko ketjun mukaiseksi

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@jannyman@  kirjoitti:

Ei muuten toimi enää lainkaan tuo päivitetty sovellusversio rootatulla puhelimella. Tuli viesti että kannattaa päivittää sovellus uusimpaan versioon että saa nuo uudet ominaisuudet käyttöön, ja kun tein työtä käskettyä, lakksi sovellus tyystin toimimasta. Tulee herja "Ei toimivaa verkkoa". Ei auta vaikka poistaa sovelluksen, ja lataa uudelleen. Tämä siis rootatulla Sampalla. Päivitin sovelluksen myös Huawei Y6 puhelimella, joka ei ole rootattu, ja siinä sovellus toimii. Eli tuossa päivityksessä on joku ominaisuus joka estää sen toimimasta rootatuissa puhelimissa. Harmin paikka, kun vanhaa versiotakaan ei voi enää käyttää..


 


http://u.kahvipaketti.com/u/55405192682.png




Mulla toimii Ulefone Armorilla vaikka onkin tavallaan rootattu tai esim Katsomo ei näy siinä koska väittävät että puhelin on rootattu. Kyseessä siis Android puhelin jossa kustomoitu Android valmistajan taholta.



 Edit EssiJn: muokattu otsikko ketjun mukaiseksi


 


 

Ei toimi tosiaan tässä mun Samsung Ace 4 luurissa jossa KitKat 4.4.4 versio. Toimi ihan hyvin ennen päivitystä, mutta lakkasi välittömästi toimimasta päivityksen jälkeen. Onhan tämä jo aika surkuhupaisaa kun ei toimi enää edes vaikka on saldoakin. Pitikin mennä päivittämään..


 


Edit EssiJn: Muokattu otsikko ketjun mukaiseksi

Vastaa