Telia Prepaid riistakameraan


Soom moro.


 


Millä tavalla voin tarkistaa maalla mökkivalvojana olevan riistakameran Telia-prepaid -kortin saldon. Numero on tietty tiedossa ja pin -koodi samoin, mutta mitenkä voin läppärillä jossakin Telian sivuilla käydä tarkistamassa kamerassa olevan kortin saldon, eli tietää, pitääkö jo ladata lisää vai riittääkö vielä joksikin aikaa.


 


Edit AaTanja 27.8.: vaihdettu otsikosta Sonera Teliaksi.


10 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Prepaidin saldon voi tarkistaa Telia Prepaid-hallintasivulla. Mikäli sinulla ei ole entuudestaan tunnusta prepaid-hallintasivulle, klikkaa oikeasta alareunasta Luo tili ja seuraa ohjeita. Puhelinnumeroksi voit antaa oman vakituisen puhelinnumerosi. Sen ei tarvitse olla välttämättä yhdenkään prepaid-liittymän numero eikä edes Telian liittymä.


 


Antamaasi puhelinnumeroon lähetetään tilapäinen salasana tekstiviestinä. Syötä tämä sekä itse valitsemasi uusi salasana hallintasivustolle. Jatkossa puhelinnumerosi toimii käyttäjätunnuksena ja salasana on itse valitsemasi nelinumeroinen luku.


 


Prepaid-liittymät lisätään palveluun klikkaamalla isoa plus-merkkiä.


 


Jotta saat liittymän rekisteröityä palveluun, riistakamerasta tulee lähettää vahvistusviesti PREPAID PERHE OK numeroon 15400 sen jälkeen, kun liittymän vahvistaminen on aloitettu prepaid-hallintasivulta.


 


Jos vahvistusviestin lähettäminen riistakameralla ei onnistu, joudut siirtämään sim-kortin hetkeksi puhelimeen, tablettiin, nettitikkuun tai reitittimeen, jolla voi lähettää tekstiviestejä. Sen jälkeen kun liittymä on vahvistettu, sim-kortin voi siirtää takaisin riistakameraan.


 


Jatkossa saldon tarkistamiseksi riittää prepaid-hallintasivulle tunnuksella ja salasanalla kirjautuminen. Sim-korttia ei tarvitse enää toista kertaa ottaa pois riistakamerasta.

Kiitos ohjeista. Hiukan meni ongelmanratkaisuksi löytää jokin puhelin, johon kameran iso simmi sopi suoraan. Vanhin versio ilmoitti, että kortti on hylätty, mutta poistamalla kehyksiä päästiin sellaiseen kokoon, joka kelpasi edes yhteen puhelimeen.

Nyt saldoseuranta toimii ihan bueno.

 

Kiitos.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Telia Prepaid -liittymien hallintasivuston osoite on muuttunut ja se löytyy nykyään täältä:

 

Telia Prepaid -hallintasivusto.

Enpä pääse mitenkään sisään systeemiin/ohjelmaan. Mikään numero yhdistettynä mihinkään tietämääni pin-koodiin ei toimi. Missä vika? Pitääkö tällä uudella liittymissivulla antaa ko. prepaidin numero? Ja sille pariksi joku pin?

Jotain on mennyt totaalisti pieleen kun homma ei toimi.

 

Siis vähän apuja, kiitos.

 

Joulunodotusterveisin

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @Mokinvalvoja!


 


Siis kirjaudutko tuonne Prepaid hallintasivulle?


Eli sinne kirjaudutaan prepaid puhelinnumerolla (040......) ja salasana on 4 numeroisen itsekeksitty PIN-koodi.


Aloitat kohdasta luo tili : https://teliafi.smartrefill.se/web/#/login


Tai jos lataat prepaid sovelluksen : https://www.telia.fi/kauppa/liittymat/prepaid/lataussovellus

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Telian Prepaid-hallintaan tulee ensin luoda tili. Ennen kuin tili on luotu, sinne ei ole pääsyä.

 

Tilin luonnissa voit käyttää mitä hyvänsä käytössäsi olevaa matkapuhelinnumeroa. Se voi olla prepaid-liittymän numero itse, oma numerosi tai vaikka työpuhelimesi numero. Kun olet aloittanut tilin luonnin www-sivuilla, saat antamaasi numeroon tekstiviestin, jossa on kirjautumiseen tarvittava salasana. Samalla tunnuksella voit hallita useita Prepaid-liittymiä.

 

Ensimmäisellä kirjautumiskerralla hallintasivusto pyytää vaihtamaan salasanan itse keksittyyn.

 

Kun olet lopulta päässyt kirjautumaan itse palveluun, itse Prepaid-liittymät lisätään palveluun klikkaamalla isoa plus-merkkiä ja syöttämällä Prepaid-liittymän numero. Tämän jälkeen kyseisestä Prepaid-liittymästä tulee vielä lähettää vahvistusviesti PREPAID PERHE OK numeroon 15400.

 

Kun vahvistusviesti on lähetetty, liittymän saldo ja voimassaolotiedot ilmestyvät näkyville Prepaid-hallintaan. Voit myös ladata liittymää kirjautuneena, jolloin vaara väärän liittymän lataamisesta on pienempi kuin kirjautumattomana lataaminen.

Olen siis jo kertaalleen luonut prepaid-hallintaan tilin, liittänyt riistakameran prepaid-numeron tiliin niin että se ilmoittaa saldon ja käynyt kertaalleen tarkistamassa saldon. Nyt kun sisäänkirjautumisen sivusto on muuttunut/muutettu, en enää pääse sivuille entisillä tunnuksilla enkä millään olemassa olevien numeroiden ja pinnien yhdistelmällä. Jos yritän luoda uuden tilin, ilmoittaa järjestelmä, että (prepaid-)numero on jo liitetty toisen käyttäjän tiliin.

Siis miten tästä nyt eteenpäin?

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Ohhoh, kuulostaapa kinkkiselle tilanteelle. Suosittelen, että laitat meille häiriöilmoituksen täältä, niin päästään tutkimaan tilannetta tarkemmin. Jos sinulla on muita palveluita tai tuotteita meiltä, pääset juttelemaan kanssamme myös chatin välityksellä. Se onnistuu, kun kirjaudut sisään Telia.fi -sivustolle tästä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@Mokinvalvoja@  kirjoitti:

Olen siis jo kertaalleen luonut prepaid-hallintaan tilin, liittänyt riistakameran prepaid-numeron tiliin niin että se ilmoittaa saldon ja käynyt kertaalleen tarkistamassa saldon. Nyt kun sisäänkirjautumisen sivusto on muuttunut/muutettu, en enää pääse sivuille entisillä tunnuksilla enkä millään olemassa olevien numeroiden ja pinnien yhdistelmällä. Jos yritän luoda uuden tilin, ilmoittaa järjestelmä, että (prepaid-)numero on jo liitetty toisen käyttäjän tiliin.


Siis miten tästä nyt eteenpäin?




Hei! Oletko kokeillut tuota salasanan palauttamista tiliin johon tuo prepaid-liittymä on lisätty @Mokinvalvoja? Se löytyy täältä:


 


https://teliafi.smartrefill.se/web/#/password-reset

BINGO!

 

Kiitos.

Vastaa