Telia Prepaid syö saldoa?

  • 20 July 2021
  • 5 kommenttia
  • 37 katselukertaa

Latasin prepaid liittymääni 17.7 ensimmäistä kertaa 10 eurolla, jonka jälkeen saldo oli 10e, ja lisäsaldo 5e. Tilasin sen jälkeen 5G 3pv kokeilujakson, jonka jälkeen saldo 5e, ja lisäsaldo 5e. Tuo kokeilujaksohan maksaa 5e, joten kaikki ihan ok tähän asti. Sen jälkeen on tuosta 5e lisäsaldosta hävinnyt päivittäin saldoa, ja nyt se näyttää enää 1,03 euroa? Kolmessa päivässä mennyt 4 euroa? Kortti on ollut koko ajan reitittimessä, enkä ole lähettänyt yhtään tekstaria, enkä soittanut mihinkään. Mikä tuota lisäsaldoa oikein päivittäin syö? Ei kait tuon 3pv kokeilujakson lisäksi peritä datasta mitään lisämaksua? Harmi kun näissä prepaideissa ei näe mihin sitä saldoa oikein menee, ei ole minkäänlaista saldoerittelyä, jota on kyllä toivottu, ja viimeksi tammikuussa telian edustaja kertoili että kehityspuolelle on välitetty toive moisesta, mutta eipä sitä taida koskaan tulla. Vikailmoitusta vaan kehiin, kait telian päässä nähdään mikä tuota lisäsaldoa on syönyt?


5 kommenttia

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

Häiriöilmoitusta tällaisesta tapauksesta kaivataan tosiaan ja hyvä, jos olet sellaisen jo jättänyt. Saadaan nuo liittymän saldotiedot meidän päästä tarkemmin kaiveltua liittymän tiedoista kyllä ja tarvittaessa korjattua, jos siellä jokin on toiminut virheellisesti. Kertomasi perusteella liittymällä on voinutkin olla jokin häiriö saldon suhteen ja on hyvä selvittää se kuntoon.

Joo, tein häiriöilmoituksen. Täällähän oli myös käyttäjä Wheeler tilannut myös tuon samaisen kokeilujakson, eikä ainakaan hän maininnut mitään että olisi saldoa huvennut tuon 5e lisäksi. Tiedä sitten eikö vain hoksannut katsoa tarkemmin saldotietojaan.


@jannyman  kirjoitti:

Joo, tein häiriöilmoituksen. Täällähän oli myös käyttäjä Wheeler tilannut myös tuon samaisen kokeilujakson, eikä ainakaan hän maininnut mitään että olisi saldoa huvennut tuon 5e lisäksi. Tiedä sitten eikö vain hoksannut katsoa tarkemmin saldotietojaan.





Hyvä homma, että teit häiriöilmoituksen! Sinun kohdallasi, kuten @JoonasLam veikkaili myös, on hyvin luultavasti kyse häiriöstä, joka voi olla aivan yksittäinen tapaus. Mutta on tärkeä kyllä tutkia sitä siltä varalta myös, jos se onkin yleisempi. Hyvä, kun nostit tämän esille 🙂>  

Jahas, tuli vastaus tähän "ongelmaan". Mitään ongelmaa ei ole, vaan tuon 5e lisäksi tosiaan veloitetaan vielä erikseen datasta jokaiselta kolmelta päivältä, koska tuohon kokeilujaksoon ei sisälly datapakettia. Jos olisin tuon tiennyt, niin enpä olisi tilannut lainkaan tuota. Miksei siinä tekstiviestissä voitu mainita että kokeilujakson hinta 5e + päiväkohtainen datamaksu?

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +15

@jannyman  kirjoitti:

Jahas, tuli vastaus tähän "ongelmaan". Mitään ongelmaa ei ole, vaan tuon 5e lisäksi tosiaan veloitetaan vielä erikseen datasta jokaiselta kolmelta päivältä, koska tuohon kokeilujaksoon ei sisälly datapakettia. Jos olisin tuon tiennyt, niin enpä olisi tilannut lainkaan tuota. Miksei siinä tekstiviestissä voitu mainita että kokeilujakson hinta 5e + päiväkohtainen datamaksu?




Laitoimme täältä itsekin asiasta viestiä prepaidista vastaavalle taholle ja he myös vahvistivat tämän hinnoittelun. Eli tosiaan tuon viiden euron lisäksi on se normaali 0,99 euron datan päivämaksu jos nettiä liittymällä käytetään. Jos on jo valmiiksi datapaketti käytössä, niin tällöin ei luonnollisestikaan päiväveloitusta enää synny. 


Mutta kiitos kun nostit tämän esille! Jatkossa jos kyseinen kampanja vielä toistuu niin tarkennamme viestin sisältöä.

Vastaa