@MikaelMu kirjoitti:
@Aarina kirjoitti:
Nyt suututtaa. Käyn silloin tällöin sukuloimassa Pielaveden Patamäen kylällä enkä ymmärrä, miksi minun puhelimellani ei pääse siellä mihinkään, mutta muut paikalla olijat pääsevät omilla DNA:n tai Elisan liittymillään vallan mainiosti. Kuulemma sillä kylällä ei Telia toimi muillakaan, vaikka pitäisi tulla samasta linkistä kuin nuo muutkin.
Tarkentaisitko millä tavalla puhelimella ei pääse mihinkää. Eikö liittymä toimi ollenkaan vai tarkoitatko pelkästään, ettei data liiku? Verkkoasetusten nollausta suosittelen kokeilemaan ensimmäisenä. Se hakee verkot uudelleen siihen puhelimelle. Tämän lisäksi olisi hyvä testata toista puhelinta samassa paikassa. Muuttuuko tilanne sillä toisella laitteella?
Pielavedelle on tehty tänä vuonna muutama verkon parannus. Patajärven lähettyviltä löytyy yksi tukiasema. Myös idän puolella palvelee muutama mutta niihin on jo hiukan matkaa.
Sillä tavalla "en pääse mihinkään", että edes tekstiviestit eivät aina lähteneet. Piti mennä ulos ja sielläkin hakea joku tietty paikka ennen kuin lähti. Internet-yhteys toimi äärimmäisen huonosti, eli joskus aniharvoin pienen hetken kerrallaan. Sama ongelma, olin sitten ulkona tai sisällä. Kysyin yhdeltä lähinaapurilta, toimiiko Telia heillä. Ei kuulemma toimi. Olivat joutuneet vaihtamaan dna:lle.
Minulla on Nokia 6.1 puhelin ja lisäksi pieni vanha perusnokialainen, jossa on multi-SIM -kortti, eli samassa numerossa on kaksi puhelinta. Kun minulle tuli puhelu, tämä perusnokialainen ei soinut ollenkaan, mutta tuo älyversio soi. Välillä edes puhelut eivät tulleet perille.
Pitäisikö puhelimessa vaihtaa asetus 3G tai 2G, jotta edes jollain tapaa siellä puhelin toimisi? Miten verkkoasetusten nollaus tehdään? Häviääkö tallennetut wifi-salasanat samantien?
Olisi kyllä kiva, että yhteys toimisi tuollakin. Käyn aika usein yökylässä nimenomaan Patamäessä ja aika kurjaa on olla tuolla tavalla motissa. Eikä tämä Telia toimi esimerkiksi Katajamäentiellä ja Pörsänmäentiellä Iisalmeen mennessä, eikä esimerkiksi Rautavaaran suunnalla. Aika usein on käynyt myös esim. jollakin maastoretkellä niin, että kanssakulkija voi surffailla välillä netissä omalla elisan tai dna:n liittymällään, minä Telialla en. Vähänkö harmittaa.
Tuo Telian tarjoama multi-SIM alkaa olla ainut syy säilyä "soneralaisena". Se on hurjan hyvä etu. Mut voi kunpa sais nämä yhteydetkin pelaamaan!