Telia mainostaa virheellisesti


Telia mainostaa rajatonta nettiä vaikka se ei sitä ole. Itselleni myytiin rajaton nettiyhteys ja kas kummaa puolen kuun tietämissä tuli tekstiviesti,että "liittymäsi nettikattoraja tuli vastaan" tilaa ja maksa lisää jos haluat nettiä käyttää.

 

Kyllä nyt tuli operaattorin vaihto eteen, kun huijaavat ihmisiä katteettomilla lupauksillaan.

 

T. Pettynyt Teliaan


3 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Mikäköhän liittymä sinulla on? Kannattaa katsoa liittymäsopimusta mihin olet sitoutunut ja mitä liittymäsi sisältää. Liittymäsi tiedot näet myös Omat Teliasta.

Kunniamerkki +10

Ei ihan suoraan liity tähän, mutta itsekin huomasin vasta äskettäin, että myös minun liittymääni on muokattu.

 

Vuoden alusta rajaton käyttö nopeudella 150Mbit/s onkin muuttunut nopeudelle 100Mbit/s. Koskee sekä puhelin- että liikkuva laajakaista-liittymiä. En muista, että minua olisi tuosta muutoksesta informoitu ja kaiken lisäksi tuossa puhelinliittymässä lukee "etu voimassa" 6/2018 asti. Eli sopimus tehty kahdeksi vuodeksi viime kesänä ja silloin nopeudelle 150Mbit/s.

 

Mitenkä on muutos mahdollista yksipuolisesti?

 

Ei tuo nopeuden tippuminen tietenkään haittaa, kun en koskaan saa missä käytän yli 100Mbit/s. Kyse periaattesta.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

@kefiiri kirjoitti:

Ei ihan suoraan liity tähän, mutta itsekin huomasin vasta äskettäin, että myös minun liittymääni on muokattu.


 


Vuoden alusta rajaton käyttö nopeudella 150Mbit/s onkin muuttunut nopeudelle 100Mbit/s. Koskee sekä puhelin- että liikkuva laajakaista-liittymiä. En muista, että minua olisi tuosta muutoksesta informoitu ja kaiken lisäksi tuossa puhelinliittymässä lukee "etu voimassa" 6/2018 asti. Eli sopimus tehty kahdeksi vuodeksi viime kesänä ja silloin nopeudelle 150Mbit/s.


 


Mitenkä on muutos mahdollista yksipuolisesti?


 


Ei tuo nopeuden tippuminen tietenkään haittaa, kun en koskaan saa missä käytän yli 100Mbit/s. Kyse periaattesta.




Liittymää ei ole muokattu vaan se on uusi tapa ilmoittaa liittymän nopeus. Liittymään sisältyvät muutoksia joka heikentää asiakkaan palvelua esimerkiksi ilman kunnon ilmoitusta 1kk etukäteen. 


 


Tämä siis tehty Viestintäviraston määräyksenä joten operaattori ei tätä ole tehnyt.


 


https://www.viestintavirasto.fi/viestintavirasto/ajankohtaista/2016/laajakaistannopeudestasaajatkossaparemmattiedot.html


 


https://www.finnet.fi/app/uploads/2016/06/Vivi_internetyhteyspalvelun-nopeuden-kohtuullinen-ilmoitustapa.pdf


 


Teknillisesti liittymät ovat mitä ennenkin. Ilmoitustapa muutettu vain. 


 


 


 

Vastaa