Telia palvelun pankkitunnistus ei toimi oikein

  • 12 November 2021
  • 6 kommenttia
  • 293 katselukertaa

Minulla on käytössä Telian yritysliittymä. Tilasin eilen lasteni liittymien siirrot Telialle toiselta operaattorilta, koska minun liittymä toimii 4G:llä hyvin, mutta toisen operaattorin liittymät toimivat heikosti usein jopa 3G:llä sisätiloissa. Sain tilaukset tehtyä netin kautta pankkitunnistautumisen kautta  ja tilausvahvistus tuli sähköpostiini "tervetuloa Telian asiakkaaksi". Nyt kun yritän kirjaantua Telian palveluun pankkitunnistautumisen kautta saan virheen: "Pankkitunnistautuminen on tarkoitettu vain liittymien omistajille eli henkilöille, joiden nimissä liittymäsopimukset ovat. " Nämä liittymät ovat kuitenkin selvästi minun nimissä se lukee tilausvahvistuksessakin.  Miksi Telian yritysliittymän käyttäjä ei voi olla "sivillissä" Telian palvelun käyttäjä ? teidän järjestelmä löytää selvästi yritysliittymäni tiedot. miten maksan esim. laskun kun ensimmäinen lasku tulee vain Telian palveluun.


6 kommenttia

Vastaankin nyt tähän itse, kun Telialta kerrottiin nyt että Telian portaaliin pääsee vasta kun liittymät on siirretty. Aiemmin sain tiedoksi, että  pitäisi mennä pari tuntia niin toimii. Saamani virheilmoitus on kuitenkin huono, siinä pitäisi lukea "liittymän siirto vielä kesken tai ei omia liittymiä" yms. eikä viitata siihen etten ole liittymän omistaja

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +15

@Henkka123456  kirjoitti:

Vastaankin nyt tähän itse, kun Telialta kerrottiin nyt että Telian portaaliin pääsee vasta kun liittymät on siirretty. Aiemmin sain tiedoksi, että  pitäisi mennä pari tuntia niin toimii. Saamani virheilmoitus on kuitenkin huono, siinä pitäisi lukea "liittymän siirto vielä kesken tai ei omia liittymiä" yms. eikä viitata siihen etten ole liittymän omistaja




Tervehdys @Henkka123456 ja lämpimästi tervetuloa tänne Yhteisöön keskustelemaan, kiva että löysit paikalle!


 


Ennätitkin tosiaan itse jo vastata kysymykseesi, eli tosiaan Minun Teliaan ei pääse ennen kuin liittymät ovat jo ihan fyysisestikin meille siirtyneet. Harmi jos sait aikaisemmin jotakin toista tietoa ja herja aiheutti siksikin hämmennystä. Pistän palautetta eteenpäin tuosta viestin muotoilusta. Siinä taitaa tosiaan taustasyynä olla se, ettei Minun Telia (ainakaan) tällä hetkellä sen kummemmin pysty haistelemaan että onko liittymät meille tulossa vai mistä syystä palvelut mahdollisesti eivät näy. Mutta toki viestin muotoilua voidaan uudelleen tarkastella ja pohtia. Kiitos siis palautteestasi!


 


Oliko sinulla jotakin tiettyä siellä mitä olisit halunnut jo vilkaista? Lähinnä mietin siis että voinko olla jossain tilauksen jälkeen mieleen tulleessa asiassa vielä avuksi. 🙂>

Tänään liittymät siirtyivät Telialle ja siirto meni todella mallikkaasti.  Datan pätkiminen 3G:lle loppui ja nopeus parhaimmillaan yli luvatun 200M 4G:llä. Pääsin nyt myös Telian palveluun sisään, mutta kun loin oman tunnuksen, niin sen olisi voinut linkittää vain lasten puhelinnumeroihin eikä minun omaani (mikä on siis Telia yritysliittymä ja minun tilaajatiedoissa). Jos teillä on kaksivaiheinen tunnistus käytössä, niin sitä ei nyt nähtävästi voi käyttää.

 

Sitten katsoin liittymien oikeuksia, niin valittavissa oli vain "ei mitään", "maksuttomat lisäpalvelut" ja "vapaat tilausoikeudet".  MItä jos haluaa rajoittaa esim. ulkomaanpuhelut, onko tuollaista valintaa missään ?

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +15

@Henkka123456  kirjoitti:

Tänään liittymät siirtyivät Telialle ja siirto meni todella mallikkaasti.  Datan pätkiminen 3G:lle loppui ja nopeus parhaimmillaan yli luvatun 200M 4G:llä. Pääsin nyt myös Telian palveluun sisään, mutta kun loin oman tunnuksen, niin sen olisi voinut linkittää vain lasten puhelinnumeroihin eikä minun omaani (mikä on siis Telia yritysliittymä ja minun tilaajatiedoissa). Jos teillä on kaksivaiheinen tunnistus käytössä, niin sitä ei nyt nähtävästi voi käyttää.


 


Sitten katsoin liittymien oikeuksia, niin valittavissa oli vain "ei mitään", "maksuttomat lisäpalvelut" ja "vapaat tilausoikeudet".  MItä jos haluaa rajoittaa esim. ulkomaanpuhelut, onko tuollaista valintaa missään ?




Hienoa, tervetuloa vielä meille liittymäasiakkaaksi! 


 


Aivan! Pahoittelut etten huomannut tuohon edelliseen viestiini jo laittaa, että näet tosiaan Minun Telia -sivuille kirjautumalla vain nuo henkilötunnuksesi alla olevat liittymät. Eli toisin sanottuna käytössäsi oleva yritysliittymä näkyy jatkossakin vain sieltä Yritysportaalin kautta


 


Löydät erilaiset estot ja rajoitukset kun klikkaat itsesi valikkoon Liittymäni ja palveluni -> Klikkaa liittymänumeroa johon haluat mahdollisen rajoituksen asettaa -> Estot ja rajoitukset.


Sieltä löydät ulkomaille lähtevän liikenteen eston. Eli eston ollessa päällä, liittymän käyttäjä ei voi kotimaasta käsin soittaa tai lähettää ulkomaille tekstareita. Sitten jos liittymän käyttäjä itse on reissussa, niin hän voi sen hetkisen oleskelumaansa sisällä kyllä siinä kohtaa soittaa. Toki jos haluat estää myös ulkomailla puhelimen käytön, niin tällöin valinnoista löytyy roaming-esto, sekä data roaming -esto. 


 


Löysitkö näillä avuin oikeat estot? 😁>


 


 

Kiitos asetukset löytyivät.

Toki yritysliittymäni näkyy vain yrityspuolella, mutta jos kaksivaiheinen tunnistus tulee käyttöön, niin siihen pitää kuitenkin pystyä laittamaan se numero mikä henkilöllä on käytössä omistajasta riippumatta.

 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +15

@Henkka123456  kirjoitti:

Kiitos asetukset löytyivät.


Toki yritysliittymäni näkyy vain yrityspuolella, mutta jos kaksivaiheinen tunnistus tulee käyttöön, niin siihen pitää kuitenkin pystyä laittamaan se numero mikä henkilöllä on käytössä omistajasta riippumatta.


 




Joo kyllä, kaksivaiheisessa tunnistuksessa ei ole merkitystä vaikka liittymä olisi juuri omistuksessa yrityksellä. Tällä hetkellähän meillä on kirjautumisvaihtoehtoina asiakassivuille verkkopankkitunnusten tai mobiilivarmenteen kautta luotava Telia Tunnus, tai sitten edellä mainituin keinoin voit aina myös tunnistautua joka kerta erikseen jos erillistä käyttäjätunnusta et halua luoda. Mobiilivarmennehan on myös kaksivaiheinen tunnistustapa, sillä ilman puhelinnumeroa, mobiilivarmenteen PIN-koodia ja fyysistä laitetta kirjautuminen ei onnistu. Mobiilivarmenteella sinun pitäisi pystyä kyllä kirjautumaan asiakassivuille ja hallinnoimaan henkilötunnuksesi alla olevia lastesi liittymiä vaikka se yritysliittymä onkin. Kunhan liittymään on siis vain mobiilivarmenne otettu käyttöön

Vastaa