Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 63988
Kirjoituksia 174269

Telia prepaid hukkaa saldoa

Highlighted

Vakiokalustoa ☆☆
Viestejä 500 kpl

1/29

Minulla on mobiilireitittimessä Telian prepaid-liittymä ja käytän sitä päiväveloituksella. Viimeksi , kun laitetta käytin otin saldon talteen ja sitten käänsin laitteesta virrat pois päältä.

Tänään taas laitoin laitteen päälle ja tarkistin pienen käytön jälkeen saldon. Kaiken järjen mukaan sen olisi pitänyt vähentyä 0,99€ , mutta yllätyksekseni saldo olikin vähentynyt 2,99€.

En ole laitteella käyttänyt mitään maksullisia palveluita , vaan ihan vain selannut esm. tätä Yhteisöä. Minne on mennyt se 2 ylimääräistä euroa , vaikka laitteessa ei edellisen käytön jälkeen ole ollut edes virrat päällä eikä se näin ollen ole voinut käyttää dataa ollenkaan.

Muistelen , että joskus aikaisemminkin saldonlaskenta on näyttänyt väärin , mutta siitä on jo aikaa , kun asiaan edellisen kerran törmäsin.

0 tykkäystä
28 vastausta
Highlighted

Telialainen
Viestejä 402 kpl

2/29

@kustaa1967  kirjoitti:

Minulla on mobiilireitittimessä Telian prepaid-liittymä ja käytän sitä päiväveloituksella. Viimeksi , kun laitetta käytin otin saldon talteen ja sitten käänsin laitteesta virrat pois päältä.

Tänään taas laitoin laitteen päälle ja tarkistin pienen käytön jälkeen saldon. Kaiken järjen mukaan sen olisi pitänyt vähentyä 0,99€ , mutta yllätyksekseni saldo olikin vähentynyt 2,99€.

En ole laitteella käyttänyt mitään maksullisia palveluita , vaan ihan vain selannut esm. tätä Yhteisöä. Minne on mennyt se 2 ylimääräistä euroa , vaikka laitteessa ei edellisen käytön jälkeen ole ollut edes virrat päällä eikä se näin ollen ole voinut käyttää dataa ollenkaan.

Muistelen , että joskus aikaisemminkin saldonlaskenta on näyttänyt väärin , mutta siitä on jo aikaa , kun asiaan edellisen kerran törmäsin.

Nyt heitit mielenkiintoisen kysymyksen/aiheen esille.

Ensimmäisenä tulee mieleen onko saldo näkymä ollut tarkistaessa jäljessä. Eli saldoa on vähentynyt sulkemisen jälkeen edellispäivien käytön vuoksi.

Tätä melkeinsä täytyy tarkemmin tutkia. Onhan sinulla päivämäärät tallessa/tiedossa milloin yhteyttä ennen laitteen sulkua käytettiin? Niitä tarvitaan selvitystä varten.

Tässä tilanteessa kannattaa telia.fi chatin tai omien sivujen kautta laittaa meille häiriöilmoitusta asiaan liittyen jotta pääsemme tarkemmin liittymän historiaa tutkimaan.

0 tykkäystä
Highlighted

Konkari
Viestejä 690 kpl

3/29

Mikäli liittymässä ei ole palveluviestiestoja, joku huijari on voinut lähettää sinulle maksullisen tekstiviestin.

Onko tapanasi tarkastaa liittymän saldo tekstiviestillä? Ethän ole tehnyt kirjoitusvirhettä? Telian systeemit tulkitsevat numeroon 15400 väärin kirjoitetut ohjauskomennot numerotiedusteluksi, jonka hinta jotakin parin euron luokkaa.

0 tykkäystä
Highlighted

Vakiokalustoa ☆☆
Viestejä 500 kpl

4/29

@KaPetri  kirjoitti:

@kustaa1967  kirjoitti:

Nyt heitit mielenkiintoisen kysymyksen/aiheen esille.

Ensimmäisenä tulee mieleen onko saldo näkymä ollut tarkistaessa jäljessä. Eli saldoa on vähentynyt sulkemisen jälkeen edellispäivien käytön vuoksi.

Tätä melkeinsä täytyy tarkemmin tutkia. Onhan sinulla päivämäärät tallessa/tiedossa milloin yhteyttä ennen laitteen sulkua käytettiin? Niitä tarvitaan selvitystä varten.

Tässä tilanteessa kannattaa telia.fi chatin tai omien sivujen kautta laittaa meille häiriöilmoitusta asiaan liittyen jotta pääsemme tarkemmin liittymän historiaa tutkimaan.

Kyllä minulla on saldot ihan järjestyksessä ja Excel laskee sen ihan oikein.

Kun nyt ihan äsken tarkistin saldon uudestaan , niin taas saldo oli muuttunut , mutta nyt parempaan suuntaan eli siitä hävinneestä 2 eurosta oli palannut takaisin 1,86€. Siis enää on hukassa 0,14€.

Lähetin modeemilla tekstarin prepaid saldo numeroon 15400 , mutta ensin tuli kirjoitusvirhe ja palvelu ei tunnistanut saldokyselyä.

Veloittaako numeroon 15400 lähetetty virheellinen viesti sen summan?? Ei kyllä saisi.

0 tykkäystä
Highlighted

Konkari
Viestejä 690 kpl

5/29

@kustaa1967  kirjoitti:
Veloittaako numeroon 15400 läheteety virheellinen voiesti sen summan??

Kyllä veloittaa. Vuonna 2017 kirjoitusvirhe hakusanassa pudotti saldon 10,39 → 8,90 €.

Tämän jälkeen en ole enää katsonut saldoja tekstiviestillä, vaan käytän aina Telia Prepaidien hallintasivustoa.

Olen aivan samaa mieltä, näinhän tämä ei saisi olla. Telian tulisi siirtää saldokysely 18xxx-tekstiviestinumeroon. Eikä USSD-koodin *100# käyttöönottokaan tekisi pahaa.

0 tykkäystä
Highlighted

Vakiokalustoa ☆☆
Viestejä 500 kpl

6/29

@irritus  kirjoitti:

@kustaa1967  kirjoitti:

Kyllä veloittaa. Vuonna 2017 kirjoitusvirhe hakusanassa pudotti saldon 10,39 → 8,90 €.

Tämän jälkeen en ole enää katsonut saldoja tekstiviestillä, vaan käytän aina Telia Prepaidien hallintasivustoa.

Olen aivan samaa mieltä, näinhän tämä ei saisi olla. Telian tulisi siirtää saldokysely 18xxx-tekstiviestinumeroon. Eikä USSD-koodin *100# käyttöönottokaan tekisi pahaa.

Tämä selvä. Olen joskus törmännyt samaan aiemminkin. Siis korjattavaa Telialla olisi , eihän saldokyselynumeroon lähetetty virheellinen viesti saisi veloittaa mitään.

No minulla on kyllä mobiiliappi , mutta liittymä on mobiilireitittimessä ja olisi suotavaa , että siellä olisi saldo myöskin saatavilla. No varsinaisesti pidän käytöstä kirjaa Excelillä ja se ei temppuile.

0 tykkäystä
Highlighted

Telialainen
Viestejä 402 kpl

7/29

Hyvä että joku tolkku tähän asiaan saatiin ja saldoa ei ollut todellisuudessa "kadonnut" kuin hetkeksi.

Olen samaa mieltä saldokyselyistä kanssanne. Saldon tiedustelu myös sms viestillä tulisi olla maksutonta. Vien tästä kehitysehdostusta tuotevastaavalle. Muutosta en lupaa mutta koetetaan kummiskin.

Highlighted

Vakiokalustoa ☆☆
Viestejä 500 kpl

8/29

@KaPetri  kirjoitti:

Hyvä että joku tolkku tähän asiaan saatiin ja saldoa ei ollut todellisuudessa "kadonnut" kuin hetkeksi.

Olen samaa mieltä saldokyselyistä kanssanne. Saldon tiedustelu myös sms viestillä tulisi olla maksutonta. Vien tästä kehitysehdostusta tuotevastaavalle. Muutosta en lupaa mutta koetetaan kummiskin.

Tämä ongelma virheellisestä viestistä saldokyselynumeroon aiheutuvasta veloituksesta on jo vuosia vanha ja nyt viimeistään se pitäisi korjata.

0 tykkäystä
Highlighted

Vakiokalustoa ☆☆
Viestejä 500 kpl

9/29

@irritus  kirjoitti:

@kustaa1967  kirjoitti:

Kyllä veloittaa. Vuonna 2017 kirjoitusvirhe hakusanassa pudotti saldon 10,39 → 8,90 €.

Hmmm....

Eipä tämä mikään ratkaisu ongelmaan ole varsinkin kun liittymä on modeemissa. Kuka lie merkinnyt tämän ratkaisuksi , niin ei ole kyllä ymmärtänyt asiaa ollenkaan.

Korjatkaa saldonlaskentanne , ettei se sekoile.

0 tykkäystä
Highlighted

Moderaattori
Viestejä 396 kpl

10/29

@kustaa1967  kirjoitti:

@irritus  kirjoitti:

@kustaa1967  kirjoitti:

Hmmm....

Eipä tämä mikään ratkaisu ongelmaan ole varsinkin kun liittymä on modeemissa. Kuka lie merkinnyt tämän ratkaisuksi , niin ei ole kyllä ymmärtänyt asiaa ollenkaan.

Korjatkaa saldonlaskentanne , ettei se sekoile.

Poistettu ratkaisu tästä ketjusta

0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.