Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
jartsa1976
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos
  • 11 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Telia prepaid kulut ja saldo epäluotettavia

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Otin kesällä Telia Prepaid liittymän. Kesällä oli varmasti jotain häikkää laskutuksen suhteen koska saldo hupeni useamman euron päivässä enkä ikinä käyttänyt liittymää muuhun kuin nettisurffailuun. Ja netin käytän pitäisi maksaa vaan maksimissaan 0,99€ päivässä kotimaassa.

 

Äsken tilasin ekaa kertaa äänikirjan google playstä. Kirjan hinta 7,69€ mutta saldoa lähti 9,53€

 

Onneksi otin kuvakaappauksen ennen ostoa ja sen jälkeen. Tuo surkea Telia Prepaid -sovelluskaan ei kerro käyttöhistoriaa mihin saldo on mennyt.

 

Miten saisi tämän oikaistua ja kai nyt jossain on kirjoilla miten oon käyttänyt saldoa ??

 

Aika epäluotettavaa vaikka pikkusummista kyse. Kuka voisi auttaa ?

14 vastausta
kustaa1967
Konkari
  • 331 custom-general.kudos
  • 782 custom-general.replies
  • 23 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@jartsa1976@  kirjoitti:

Otin kesällä Telia Prepaid liittymän. Kesällä oli varmasti jotain häikkää laskutuksen suhteen koska saldo hupeni useamman euron päivässä enkä ikinä käyttänyt liittymää muuhun kuin nettisurffailuun. Ja netin käytän pitäisi maksaa vaan maksimissaan 0,99€ päivässä kotimaassa.

 

Äsken tilasin ekaa kertaa äänikirjan google playstä. Kirjan hinta 7,69€ mutta saldoa lähti 9,53€

 

Onneksi otin kuvakaappauksen ennen ostoa ja sen jälkeen. Tuo surkea Telia Prepaid -sovelluskaan ei kerro käyttöhistoriaa mihin saldo on mennyt.

 

Miten saisi tämän oikaistua ja kai nyt jossain on kirjoilla miten oon käyttänyt saldoa ??

 

Aika epäluotettavaa vaikka pikkusummista kyse. Kuka voisi auttaa ?


Itsellänikin oli joskus kesällä pientä hämminkiä liittymän saldotiedoissa , mutta korjautui kyllä , kun vain odotteli.

 

Jos sinulla ei itsestään saldo oikene , niin sitten on syytä tehdä vikailmoitus.

irritus
Konkari ☆
  • 577 custom-general.kudos
  • 1057 custom-general.replies
  • 85 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@jartsa1976@  kirjoitti:

Kirjan hinta 7,69€ mutta saldoa lähti 9,53€

Sinulta on veloitettu arvonlisävero kahteen kertaan. Muistelen, että tästä samasta ongelmasta on valitettu aikaisemminkin.

jartsa1976
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos
  • 11 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@irritus@  kirjoitti:

@jartsa1976@  kirjoitti:

Kirjan hinta 7,69€ mutta saldoa lähti 9,53€

Sinulta on veloitettu arvonlisävero kahteen kertaan. Muistelen, että tästä samasta ongelmasta on valitettu aikaisemminkin.


Nerokas havainto. Alv on nettikirjoissa 24% ja se on toi puuttuva erotus.

 

Mitä nyt? Odotanko kiltisti että korjaavat,valitanko jonnekin ? Pitääkö google playhyn olls yhteyksissä ?

 

 

jartsa1976
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos
  • 11 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kirjauduin selaimen kautta prepaidin omille sivuille. Otin sieltä yhteyttä chattiin ja Telian edustaja sanoi että pitää mennä liikkeeseen hoitamaan prepaid asiat.

 

Miksi chatti on edes mahdollinen prepaid -asiakkaille jos eivät voi auttaa ?!

 

Mulla on kyllä Telia tunnukset mutta ei yhtään maksullista Telian palvelua tällä hetkellä. Silti pitää mennä liikkeeseen "tunnistautumaan" anonyymin prepaid liittymän kanssa.

 

Onhan se päivänselvää ettei palveluhaluja juurikaan ole prepaid -liittymille, mutta kyllä liikamaksut ja ylimääräset alv:t pitää voida oikaista muutenkin.

 

Menenkö vaikka loppukesästä elokuussa 7kk kuluttua jonottamaan liikkeeseen ennen kuin liittymä vanhenee?

 

Ei tässä ole aikaa liikkeissä juosta 1-2 € takia, toivottavasti fiksaavat omalla painollaan ennen sitä.

PiaJo
Telialainen
Telialainen
  • 214 custom-general.kudos
  • 913 custom-general.replies
  • 68 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@jartsa1976@  kirjoitti:

Kirjauduin selaimen kautta prepaidin omille sivuille. Otin sieltä yhteyttä chattiin ja Telian edustaja sanoi että pitää mennä liikkeeseen hoitamaan prepaid asiat.

 

Miksi chatti on edes mahdollinen prepaid -asiakkaille jos eivät voi auttaa ?!

 

Mulla on kyllä Telia tunnukset mutta ei yhtään maksullista Telian palvelua tällä hetkellä. Silti pitää mennä liikkeeseen "tunnistautumaan" anonyymin prepaid liittymän kanssa.

 

Onhan se päivänselvää ettei palveluhaluja juurikaan ole prepaid -liittymille, mutta kyllä liikamaksut ja ylimääräset alv:t pitää voida oikaista muutenkin.

 

Menenkö vaikka loppukesästä elokuussa 7kk kuluttua jonottamaan liikkeeseen ennen kuin liittymä vanhenee?

 

Ei tässä ole aikaa liikkeissä juosta 1-2 € takia, toivottavasti fiksaavat omalla painollaan ennen sitä.


Pahoittelut asiasta, että sinua on pompoteltu suuntaan ja toiseen tämän asian selvittämisen kanssa. Kuvailemasi tilanne on alustavasti selvityksessämme. 

 

Tästä Google Play-ostoksestasi ja saldon ylikulumisesta voisit tehdä meille häiriöilmoituksen.

 

 

jartsa1976
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos
  • 11 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@PiaJo@  kirjoitti:

@jartsa1976@  kirjoitti:

Kirjauduin selaimen kautta prepaidin omille sivuille. Otin sieltä yhteyttä chattiin ja Telian edustaja sanoi että pitää mennä liikkeeseen hoitamaan prepaid asiat.

 

Miksi chatti on edes mahdollinen prepaid -asiakkaille jos eivät voi auttaa ?!

 

Mulla on kyllä Telia tunnukset mutta ei yhtään maksullista Telian palvelua tällä hetkellä. Silti pitää mennä liikkeeseen "tunnistautumaan" anonyymin prepaid liittymän kanssa.

 

Onhan se päivänselvää ettei palveluhaluja juurikaan ole prepaid -liittymille, mutta kyllä liikamaksut ja ylimääräset alv:t pitää voida oikaista muutenkin.

 

Menenkö vaikka loppukesästä elokuussa 7kk kuluttua jonottamaan liikkeeseen ennen kuin liittymä vanhenee?

 

Ei tässä ole aikaa liikkeissä juosta 1-2 € takia, toivottavasti fiksaavat omalla painollaan ennen sitä.


Pahoittelut asiasta, että sinua on pompoteltu suuntaan ja toiseen tämän asian selvittämisen kanssa. Kuvailemasi tilanne on alustavasti selvityksessämme. 

 

Tästä Google Play-ostoksestasi ja saldon ylikulumisesta voisit tehdä meille häiriöilmoituksen.

 

 


Hei!

Kiitti linkistä, laitoin häiriöilmoituksen.

 

On mielestäni erityisen tärkeää saada luottamus näihin prepaid -liittymiin. Itselläni voisi olla tarve vaikka mökillä tai reissussa jakaa yhteys useaan perheen tablettiin, puhelimeen ja härpäkkeeseen. Myös teidän Telian viihde premiumin olen ottanut mökille mukaan, sekin tarvii nettiyhteyden. Ja ei viittis aina oman pääkännykän käyttöä/akkua uhrata niihin.

 

Kilpaileva Saunalahti tarjoaa prepaid latausliittymää 0,66€/vrk, tosin heillä 50Mb nopeus joka kylläkin riittää. He lisäksi tarjoavat täsmällisen erittelyn joka puhelusta ja kulutuksesta.

 

Uskoisin että satunnaisia prepaid käyttäjiä/asiakkaita satunnaiseen netin jakamiseen on kymmeniä tuhansia, ellei satoja tuhansia. Joten on mielestäni aika tärkeää että laskutatte täsmälleen oikein kun ei teiltä erittelyäkään prepaidiin saa.

 

Muuten häviätte tämän prepaid -kilpailun asiakkaista. Sinänsä 1,83€ on mitätön raha, mutta järjestelmän toimimattomuus/epäluotettavuus on hyvin huono asia kuluttajille.

MinnaLN
Moderaattori
Moderaattori
  • 138 custom-general.kudos
  • 501 custom-general.replies
  • 31 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@jartsa1976@  kirjoitti:


Hei!

Kiitti linkistä, laitoin häiriöilmoituksen.

 

On mielestäni erityisen tärkeää saada luottamus näihin prepaid -liittymiin. Itselläni voisi olla tarve vaikka mökillä tai reissussa jakaa yhteys useaan perheen tablettiin, puhelimeen ja härpäkkeeseen. Myös teidän Telian viihde premiumin olen ottanut mökille mukaan, sekin tarvii nettiyhteyden. Ja ei viittis aina oman pääkännykän käyttöä/akkua uhrata niihin.

 

Kilpaileva Saunalahti tarjoaa prepaid latausliittymää 0,66€/vrk, tosin heillä 50Mb nopeus joka kylläkin riittää. He lisäksi tarjoavat täsmällisen erittelyn joka puhelusta ja kulutuksesta.

 

Uskoisin että satunnaisia prepaid käyttäjiä/asiakkaita satunnaiseen netin jakamiseen on kymmeniä tuhansia, ellei satoja tuhansia. Joten on mielestäni aika tärkeää että laskutatte täsmälleen oikein kun ei teiltä erittelyäkään prepaidiin saa.

 

Muuten häviätte tämän prepaid -kilpailun asiakkaista. Sinänsä 1,83€ on mitätön raha, mutta järjestelmän toimimattomuus/epäluotettavuus on hyvin huono asia kuluttajille.


Hyvä, kun teit ilmoituksen! Sitä kautta päästään pureutumaan asiaan tarkemmin. Tein myös kehitysideapalautteen tuosta kulutuksen erittelystä jonka mainitsit.

Telia Yhteisön moderaattori | iOS | PC | Nintendo | ( ͡° ͜ʖ ͡°)

jartsa1976
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos
  • 11 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa



@MinnaLN@  kirjoitti:

@jartsa1976@  kirjoitti:


Hei!

Kiitti linkistä, laitoin häiriöilmoituksen.

 

On mielestäni erityisen tärkeää saada luottamus näihin prepaid -liittymiin. Itselläni voisi olla tarve vaikka mökillä tai reissussa jakaa yhteys useaan perheen tablettiin, puhelimeen ja härpäkkeeseen. Myös teidän Telian viihde premiumin olen ottanut mökille mukaan, sekin tarvii nettiyhteyden. Ja ei viittis aina oman pääkännykän käyttöä/akkua uhrata niihin.

 

Kilpaileva Saunalahti tarjoaa prepaid latausliittymää 0,66€/vrk, tosin heillä 50Mb nopeus joka kylläkin riittää. He lisäksi tarjoavat täsmällisen erittelyn joka puhelusta ja kulutuksesta.

 

Uskoisin että satunnaisia prepaid käyttäjiä/asiakkaita satunnaiseen netin jakamiseen on kymmeniä tuhansia, ellei satoja tuhansia. Joten on mielestäni aika tärkeää että laskutatte täsmälleen oikein kun ei teiltä erittelyäkään prepaidiin saa.

 

Muuten häviätte tämän prepaid -kilpailun asiakkaista. Sinänsä 1,83€ on mitätön raha, mutta järjestelmän toimimattomuus/epäluotettavuus on hyvin huono asia kuluttajille.


Hyvä, kun teit ilmoituksen! Sitä kautta päästään pureutumaan asiaan tarkemmin. Tein myös kehitysideapalautteen tuosta kulutuksen erittelystä jonka mainitsit.


Sieltä Telialta vastattiin nyt, lyhyesti että (suora lainaus):

 

"Telia toimii ostoksessa maksunvälittäjänä. Mikäli veloituksessa on virhe, tulee sinun olla yhteydessä palveluntarjoajaan, josta äänikirjan ostit."

 

Eli sen kummemmin ei otettu vastuuta tai edelleenkään ei ole lokitietoa tai dokumenttiä että 9,54€ on lähtenyt tililtä.

 

No laitoin reklamaation Google payhin. Tosin siellä ei ole ikinä ollut ongelmia alvien eikä muunkaan maksun takia luottokortti ostosten.

 

Syntyi tunne että ettei Teliaa sen syvällisemmin kiinnosta. Tuskin saan tekemälläni Google payn reklamaatiolla alveja takas..

Edit MinnaLN: poistettu tuplalainaus.

jartsa1976
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos
  • 11 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@jartsa1976@  kirjoitti:



@MinnaLN@  kirjoitti:

@jartsa1976@  kirjoitti:


Hei!

Kiitti linkistä, laitoin häiriöilmoituksen.

 

On mielestäni erityisen tärkeää saada luottamus näihin prepaid -liittymiin. Itselläni voisi olla tarve vaikka mökillä tai reissussa jakaa yhteys useaan perheen tablettiin, puhelimeen ja härpäkkeeseen. Myös teidän Telian viihde premiumin olen ottanut mökille mukaan, sekin tarvii nettiyhteyden. Ja ei viittis aina oman pääkännykän käyttöä/akkua uhrata niihin.

 

Kilpaileva Saunalahti tarjoaa prepaid latausliittymää 0,66€/vrk, tosin heillä 50Mb nopeus joka kylläkin riittää. He lisäksi tarjoavat täsmällisen erittelyn joka puhelusta ja kulutuksesta.

 

Uskoisin että satunnaisia prepaid käyttäjiä/asiakkaita satunnaiseen netin jakamiseen on kymmeniä tuhansia, ellei satoja tuhansia. Joten on mielestäni aika tärkeää että laskutatte täsmälleen oikein kun ei teiltä erittelyäkään prepaidiin saa.

 

Muuten häviätte tämän prepaid -kilpailun asiakkaista. Sinänsä 1,83€ on mitätön raha, mutta järjestelmän toimimattomuus/epäluotettavuus on hyvin huono asia kuluttajille.


Hyvä, kun teit ilmoituksen! Sitä kautta päästään pureutumaan asiaan tarkemmin. Tein myös kehitysideapalautteen tuosta kulutuksen erittelystä jonka mainitsit.


Sieltä Telialta vastattiin nyt, lyhyesti että (suora lainaus):

 

"Telia toimii ostoksessa maksunvälittäjänä. Mikäli veloituksessa on virhe, tulee sinun olla yhteydessä palveluntarjoajaan, josta äänikirjan ostit."

 

Eli sen kummemmin ei otettu vastuuta tai edelleenkään ei ole lokitietoa tai dokumenttiä että 9,54€ on lähtenyt tililtä.

 

No laitoin reklamaation Google payhin. Tosin siellä ei ole ikinä ollut ongelmia alvien eikä muunkaan maksun takia luottokortti ostosten.

 

Syntyi tunne että ettei Teliaa sen syvällisemmin kiinnosta. Tuskin saan tekemälläni Google payn reklamaatiolla alveja takas..

Edit MinnaLN: poistettu tuplalainaus.


Se meni sitten ihan putkeen tänään 12.1.2021 Kirjoitin siihen Google Pay reklamaatioon että  ÄLKÄÄ POISTAKO tallennettani vaan hyvittäkää1,84€.

 

Google Play vastasi meiliin että ostoksesi on hyvitetty ja tallenne poistui ! !

 

Sen harvan kerran kun äänikirjan tahdon kuunnella ja se jää jännään kohtaan, ni se poistetaan kokonaan !!

 

Nyt mulla ei ole äänikirjaa eikä maksapalautusta näy prepaid tilillä, mutta ylihinta on lähtenyt !!

 

Käsittämätöntä touhua. Ja yhteenkään ihmiseen et saa kontaktia joka haluaisi hoitaa asiaa. Menee vaan huonompaan suuntaan.

 

Onneksi Storytel pelasti päivän. Sieltä löytyi kesken jäänyt äänikirjani, joten aloitin siellä jäsenyyden.

 

Mitä veikkaatte jatkosta:

 

1) Prepaid tililleni ei kirjaudu mitään maksupalautusta.

 

2) Jos kirjautuu, niin tämä alhaisempi perushinta ja otan takkiin 1,84€ tyhjästä

 

3) Prepaid tilille palautuu koko sieltä lähtenyt summa 9,53€