Telia prepaid saldontarkistus


Käyttäjätaso 7

Moikka,

 

Hommasin Telia prepaid-liittymän testatakseni nettinopeuksia mökkipaikkakunnallani. Liittymä on onnistuneesti otettu käyttöön ja saldoakin on ladattu.

 

Kysymykseni on , että onko saldon tarkastus mahdollista tehdä vain lähettämällä tekstari PREPAID SALDO numeroon 15400 ko. liittymällä vai voiko sen saldon tarkistaa myös selaimella jossakin osoitteessa???

 

Ongelmana on , että liittymä on tällä hetkellä mökillä mobiilireitittimessä ja sinne on matkaa useampi sata kilometriä. Olisi mukavaa , jos saldon voisi tarkistaa etänä.


21 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei kustaa1967!


Jos sinulla on Android tai iOS laite käytössäsi niin lataa itsellesi Telia Prepaid lataussovellus.


Maksuttomalla Telia Prepaid -lataussovelluksella voit helposti ladata saldoa, netin käyttöaikaa ja yhdistelmäpaketteja Telian prepaid-liittymiin. Sillä tsekkaat myös nopeasti prepaid-liittymäsi saldo- ja lataustiedot. Jos liittymäsi saldo on loppu, sovelluksen vaatima nettikäyttö on maksutonta. Voit siis ladata saldoa sen loputtuakin.


Lataussovellus on saatavilla iOS- ja Android-puhelimiin.

Käyttäjätaso 7

@kiisseli67 kirjoitti:

Hei kustaa1967!

Jos sinulla on Android tai iOS laite käytössäsi niin lataa itsellesi Telia Prepaid lataussovellus.

Maksuttomalla Telia Prepaid -lataussovelluksella voit helposti ladata saldoa, netin käyttöaikaa ja yhdistelmäpaketteja Telian prepaid-liittymiin. Sillä tsekkaat myös nopeasti prepaid-liittymäsi saldo- ja lataustiedot. Jos liittymäsi saldo on loppu, sovelluksen vaatima nettikäyttö on maksutonta. Voit siis ladata saldoa sen loputtuakin.

Lataussovellus on saatavilla iOS- ja Android-puhelimiin.


Kiitos tiedosta , mutta en omista minkään sortin älypuhelinta , ainakaan toistaiseksi. Siis onko tosiaankin niin, että sitä saldoa ei voi tarkistaa tietokoneella/selaimella????

 

Kilpailijoillanne se on ihan peruskauraa , joten tehkääpä sellainen palvelu nettisivuillenne pikapikaa.

 

Kiitos

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@kustaa1967 kirjoitti:

Moikka,


 


Hommasin Telia prepaid-liittymän testatakseni nettinopeuksia mökkipaikkakunnallani. Liittymä on onnistuneesti otettu käyttöön ja saldoakin on ladattu.


 


Kysymykseni on , että onko saldon tarkastus mahdollista tehdä vain lähettämällä tekstari PREPAID SALDO numeroon 15400 ko. liittymällä vai voiko sen saldon tarkistaa myös selaimella jossakin osoitteessa???


 


Ongelmana on , että liittymä on tällä hetkellä mökillä mobiilireitittimessä ja sinne on matkaa useampi sata kilometriä. Olisi mukavaa , jos saldon voisi tarkistaa etänä.




Hyvää päivää @kustaa1967! Tervetuloa Telia Yhteisön keskustelupalstalle :smileyvery-happy:


 


Saldon tarkistaminen onnistuu lähettämällä tekstiviesti PREPAID SALDO numerosta 15400 siitä mobiilireitittimestä jossa kyseinen SIM-kortti tällä hetkellä on mikäli laite tukee SMS-palvelua.


 


Jatkossa kannattaa ladata Telia Prepaid -lataussovellus. Lisätietoa käyttöönotosta osoitteessa https://www.telia.fi/asiakastuki/liittymat/prepaid/prepaid-lataussovellus. Tätä et voi tehdä etänä, koska kyseiseen prepaidin numeroon lähetetään vahvistuspyyntö - tietenkin turvallisuussyistä ettei kuka tahansa voi liittää omiin nimiinsä. Vasta tämän toimenpiteen jälkeen voit ladata ja tarkastella saldoa vaikka ulkomailta.


 


Onnea matkaan! :smileyhappy:

Käyttäjätaso 7

Lisätäänpä vielä , että esim. lataussivulle voisi sellaisen lisän tehdä. Siis , kun menet selaimella lataussivulle ja annat liittymänumeron , niin palvelu ilmoittaisi jäljellä olevan saldon. Tai jotakin vastaavaa.

 

Ei pitäisi olla vaikeaa.


@kustaa1967 kirjoitti:

Moikka,

 

Hommasin Telia prepaid-liittymän testatakseni nettinopeuksia mökkipaikkakunnallani. Liittymä on onnistuneesti otettu käyttöön ja saldoakin on ladattu.

 

Kysymykseni on , että onko saldon tarkastus mahdollista tehdä vain lähettämällä tekstari PREPAID SALDO numeroon 15400 ko. liittymällä vai voiko sen saldon tarkistaa myös selaimella jossakin osoitteessa???

 

Ongelmana on , että liittymä on tällä hetkellä mökillä mobiilireitittimessä ja sinne on matkaa useampi sata kilometriä. Olisi mukavaa , jos saldon voisi tarkistaa etänä.


Moro,

 

Saldon voi tarkistaa myös ottamalla käyttöön Telia Prepaid-sovelluksen tai soittamalla asiakaspalveluun.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@kustaa1967 kirjoitti:


@kiisseli67 kirjoitti:

Hei kustaa1967!


Jos sinulla on Android tai iOS laite käytössäsi niin lataa itsellesi Telia Prepaid lataussovellus.


Maksuttomalla Telia Prepaid -lataussovelluksella voit helposti ladata saldoa, netin käyttöaikaa ja yhdistelmäpaketteja Telian prepaid-liittymiin. Sillä tsekkaat myös nopeasti prepaid-liittymäsi saldo- ja lataustiedot. Jos liittymäsi saldo on loppu, sovelluksen vaatima nettikäyttö on maksutonta. Voit siis ladata saldoa sen loputtuakin.


Lataussovellus on saatavilla iOS- ja Android-puhelimiin.




Kiitos tiedosta , mutta en omista minkään sortin älypuhelinta , ainakaan toistaiseksi. Siis onko tosiaankin niin, että sitä saldoa ei voi tarkistaa tietokoneella/selaimella????


 


Kilpailijoillanne se on ihan peruskauraa , joten tehkääpä sellainen palvelu nettisivuillenne pikapikaa.


 


Kiitos




Valitettavasti et tarkistaa mitenkään selaimella tai tietokoneen sovelluksella. Minä ja @kiisseli67 emme edusta Teliaa vaan olemme perinteisiä käyttäjiä. Telian työntekijät tunnistat logosta ja tittelistä nimimerkin yhteydessä. Tällä hetkellä täällä ainakin päivitystää @Merja_J, joten jos hän vaikka ottaisi kopin kehitysehdotuksesta :)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@JuhoOlliLo kirjoitti:


@kustaa1967 kirjoitti:

Moikka,


 


Hommasin Telia prepaid-liittymän testatakseni nettinopeuksia mökkipaikkakunnallani. Liittymä on onnistuneesti otettu käyttöön ja saldoakin on ladattu.


 


Kysymykseni on , että onko saldon tarkastus mahdollista tehdä vain lähettämällä tekstari PREPAID SALDO numeroon 15400 ko. liittymällä vai voiko sen saldon tarkistaa myös selaimella jossakin osoitteessa???


 


Ongelmana on , että liittymä on tällä hetkellä mökillä mobiilireitittimessä ja sinne on matkaa useampi sata kilometriä. Olisi mukavaa , jos saldon voisi tarkistaa etänä.




Moro,


 


Saldon voi tarkistaa myös ottamalla käyttöön Telia Prepaid-sovelluksen tai soittamalla asiakaspalveluun.




Hei @JuhoOlliLo, miksi tuosta puhelinsoitosta ei ole mainintaa missään? :smileyhappy:

Käyttäjätaso 7

@Sekunti kirjoitti:

@kustaa1967 kirjoitti:

Moikka,

 

Hommasin Telia prepaid-liittymän testatakseni nettinopeuksia mökkipaikkakunnallani. Liittymä on onnistuneesti otettu käyttöön ja saldoakin on ladattu.

 

Kysymykseni on , että onko saldon tarkastus mahdollista tehdä vain lähettämällä tekstari PREPAID SALDO numeroon 15400 ko. liittymällä vai voiko sen saldon tarkistaa myös selaimella jossakin osoitteessa???

 

Ongelmana on , että liittymä on tällä hetkellä mökillä mobiilireitittimessä ja sinne on matkaa useampi sata kilometriä. Olisi mukavaa , jos saldon voisi tarkistaa etänä.


Hyvää päivää @kustaa1967! Tervetuloa Telia Yhteisön keskustelupalstalle :smileyvery-happy:

 

Saldon tarkistaminen onnistuu lähettämällä tekstiviesti PREPAID SALDO numerosta 15400 siitä mobiilireitittimestä jossa kyseinen SIM-kortti tällä hetkellä on mikäli laite tukee SMS-palvelua.

 

Jatkossa kannattaa ladata Telia Prepaid -lataussovellus. Lisätietoa käyttöönotosta osoitteessa https://www.telia.fi/asiakastuki/liittymat/prepaid/prepaid-lataussovellus. Tätä et voi tehdä etänä, koska kyseiseen prepaidin numeroon lähetetään vahvistuspyyntö - tietenkin turvallisuussyistä ettei kuka tahansa voi liittää omiin nimiinsä. Vasta tämän toimenpiteen jälkeen voit ladata ja tarkastella saldoa vaikka ulkomailta.

 

Onnea matkaan! :smileyhappy:


Niinpä niin.

 

Tuo onki jo tiedossa eikä auta minua tällä hetkellä. Älypuhelin ei ole hankintasuunnitelmissa  toistaiseksi ja se prepaid-liittymä on usean sadan kilometrin päässä enkä ala sitä mukanani kuljettelemaan.

 

Olette kyllä tässä asiassa paljon jäljessä kilpailijoitanne.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@kustaa1967 kirjoitti:


@Sekunti kirjoitti:


@kustaa1967 kirjoitti:

Moikka,


 


Hommasin Telia prepaid-liittymän testatakseni nettinopeuksia mökkipaikkakunnallani. Liittymä on onnistuneesti otettu käyttöön ja saldoakin on ladattu.


 


Kysymykseni on , että onko saldon tarkastus mahdollista tehdä vain lähettämällä tekstari PREPAID SALDO numeroon 15400 ko. liittymällä vai voiko sen saldon tarkistaa myös selaimella jossakin osoitteessa???


 


Ongelmana on , että liittymä on tällä hetkellä mökillä mobiilireitittimessä ja sinne on matkaa useampi sata kilometriä. Olisi mukavaa , jos saldon voisi tarkistaa etänä.




Hyvää päivää @kustaa1967! Tervetuloa Telia Yhteisön keskustelupalstalle :smileyvery-happy:


 


Saldon tarkistaminen onnistuu lähettämällä tekstiviesti PREPAID SALDO numerosta 15400 siitä mobiilireitittimestä jossa kyseinen SIM-kortti tällä hetkellä on mikäli laite tukee SMS-palvelua.


 


Jatkossa kannattaa ladata Telia Prepaid -lataussovellus. Lisätietoa käyttöönotosta osoitteessa https://www.telia.fi/asiakastuki/liittymat/prepaid/prepaid-lataussovellus. Tätä et voi tehdä etänä, koska kyseiseen prepaidin numeroon lähetetään vahvistuspyyntö - tietenkin turvallisuussyistä ettei kuka tahansa voi liittää omiin nimiinsä. Vasta tämän toimenpiteen jälkeen voit ladata ja tarkastella saldoa vaikka ulkomailta.


 


Onnea matkaan! :smileyhappy:




Niinpä niin.


 


Tuo onki jo tiedossa eikä auta minua tällä hetkellä. Älypuhelin ei ole hankintasuunnitelmissa  toistaiseksi ja se prepaid-liittymä on usean sadan kilometrin päässä enkä ala sitä mukanani kuljettelemaan.


 


Olette kyllä tässä asiassa paljon jäljessä kilpailijoitanne.




Valitettavasti en edusta Teliaa vaan olen Telian asiakas eli normaali käyttäjä, mutta varmaan @JuhoOlliLo voisi ottaa kopin kehitysehdotuksen. Kuten Telian asiantuntija @JuhoOlliLo mainitsi niin kannattaa soittaa asiakaspalveluun josta saat tarkistettua saldon:


 


020 690 400


 


(mpm/pvm) ma-pe 8-18, la 9-16:30. Telian verkkoa ja palveluita koskevat häiriöilmoitukset ma-pe 8-20, la 9-16:30. Hätätilanteissa 24h/vrk.


 


Lähde: https://www.telia.fi/asiakastuki/yhteystiedot

Käyttäjätaso 7

@Sekunti kirjoitti:



Valitettavasti en edusta Teliaa vaan olen Telian asiakas eli normaali käyttäjä, mutta varmaan @JuhoOlliLo voisi ottaa kopin kehitysehdotuksen. Kuten Telian asiantuntija @JuhoOlliLo mainitsi niin kannattaa soittaa asiakaspalveluun josta saat tarkistettua saldon:

 

020 690 400

 

(mpm/pvm) ma-pe 8-18, la 9-16:30. Telian verkkoa ja palveluita koskevat häiriöilmoitukset ma-pe 8-20, la 9-16:30. Hätätilanteissa 24h/vrk.

 

Lähde: https://www.telia.fi/asiakastuki/yhteystiedot


Jep jep , hoksasin.   :smileyhappy:

 

Toivotaan , että joku telialainen ottaa asiasta kopin ja vie kehitysehdotusta eteenpäin.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16


@kustaa1967, tietokoneeseen voi asentaa Android x86 käyttöjärjestelmän, jolla Telia Lataussovelluksen saa toimimaan normaalissa pöytätietokoneessakin. Tämä toki edellyttää, että tietotaito riittää käyttöjärjestelmän asentamiseen.

 

Koska tietokoneen käynnistäminen uudelleen Androidiin vain saldon tarkistamista varten on turhan hankalaa, suosittelen virtuaalikoneen käyttöä.

 

Android x86 on hieman kranttu prosessoreiden suhteen, joten mitä vanhempi tietokone, sitä vanhempi Androidin versio tarvitaan. Itsellä pyörii Intel Pentium T2310 prosessorilla Oraclen VirtualBoxissa Android x86 4.0 r1 eeepc.

 

Telia Lataussovellus toimii ainoastaan pystyasennossa, joten näytön resoluutio tulisi asettaa Android x86:lle vastaavasti. Tai sitten vain kääntää päätä ja hiirtä 90 astetta.

 

Lataussovelluksen käyttöönoton yhteydessä tarvitaan tekstiviestiluuppi salasanan ja saldon näyttämisen valtuuttamiseksi. Ensimmäisellä käyttökerralla Prepaidin sim-kortti tulee laittaa tekstiviestejä vastaanottavaan ja lähettävään laitteeseen, esim. puhelimeen. Sen jälkeen sim-kortin voi laittaa reitittimeen. Jatkossa saldon tarkistamiseen riittää, että muistat puhelinnumeron ja salasanan.

 

Mikäli reitittimesi tukee sekä tekstiviestejä että VPN-yhteyttä, voit rakentaa käänteisen VPN-yhteyden, jonka yli pääsee reitittimesi http-hallintaan ja sitä kautta kysymään saldon tekstiviestinä. Tässä vaihtoehdossa pienoiseksi ongelmaksi jää jos liittymästä on saldo lopussa ja netti poikki, niin VPN-yhteyskään ei toimi eikä reitittimen hallintaan pääse kuin menemällä paikan päälle.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

kustaa1967 kirjoitti: 

Toivotaan , että joku telialainen ottaa asiasta kopin ja vie kehitysehdotusta eteenpäin.




Koppi otettu ja palaute laitettu :smileywink:

Käyttäjätaso 7

Kiitti irritus vinkeistä.  :smileyhappy:

 

Osaamisesta ei jää kiinni , mutta eipä maksa vaivaa mokoman saldon vuoksi alkaa asentelemaan vanhoihin vermeisiin uusia käyttiksiä. Reititin muistaaksen tukee VPNää , mutta aika turhalta tuntuu senkin kanssa kikkailu.

 

Kyse on tässä vaiheessa testiliittymästä ja vasta tulevaisuus näyttää , jääkö se pysyvämpään käyttöön.

Vielä enemmän harmittaa se ettei olemassaolevaa saldoa voi hyödyntää nettiajan ostoon. Nytkin olisi kampanaja menossa, kun lataat saldoa, saat sen tuplana. Mutta mitä järkeä on ladata, kun saldolla ei voi ostaa nettiaikaa? Tämä mahdollisuus on ollut kilpailijoilla jo vuosikausia, joten olisi korkea aika jo Teliankin ryhdistäytyä..

Käyttäjätaso 7

@jannyman kirjoitti:

Vielä enemmän harmittaa se ettei olemassaolevaa saldoa voi hyödyntää nettiajan ostoon. Nytkin olisi kampanaja menossa, kun lataat saldoa, saat sen tuplana. Mutta mitä järkeä on ladata, kun saldolla ei voi ostaa nettiaikaa? Tämä mahdollisuus on ollut kilpailijoilla jo vuosikausia, joten olisi korkea aika jo Teliankin ryhdistäytyä..


Ihanko totta !!!

 

Telian sivuilla kyllä sanotaan , että tarjouksen mukaista bonussaldoa voi käyttää netin käyttöön. Liekö sitten totta?????

 

https://www.telia.fi/asiakastuki/liittymat/prepaid/telia-prepaid

Tarkoittaa käsittääkseni että saldoa voi käyttää päiväveloituksella, eli 99 senttiä/vrk. Mutta nettiaikaa, saatika nettipaketteja ei voi edelleenkään ostaa saldolla.

Käyttäjätaso 7

@jannyman kirjoitti:

Tarkoittaa käsittääkseni että saldoa voi käyttää päiväveloituksella, eli 99 senttiä/vrk. Mutta nettiaikaa, saatika nettipaketteja ei voi edelleenkään ostaa saldolla.


No niinpä se taitaa olla. Hyvä tarkennus. :smileyhappy:

 

Itselläni ei paketteja ainakaan toistaiseksi ole ja kun latasin saldoa liittymälle , niin kuittausviestissäkin taidettiin puhua vain päiväveloituksesta. No se viesti ei ole nyt käytettävissä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Saldolla ja Bonussaldolla voi toki käyttää nettiä perushinnalla 0,01 €/Mt, hintakatto 0,99 €/päivä. @jannyman tarkoittanee, ettei saldoja voi käyttää nettipakettien (7 tai 31 vrk) eikä Prepaid-pakettien (S, M, L) ostamiseen.

 

Eipä noita paketteja tosiaan kannata tuplaustarjouksen aikana hankkiakaan. Esimerkiksi 31 päivän datapaketti 19,90 € vastaan 31 päivää perushinnalla tuplaustarjouksella 15,35 €.

Tuplasaldolla kuukauden datapaketti maksaisi vain kympin. Tästä on parjattu monesti jo aiemminkin miksei saldoa voi hyödyntää datapaketteihin, ja luulin jo että kun prepaid uudistettiin hiljan, että asia korjaantuisi, mutta eipä näy vieläkään mikään muuttuneen..

Kunniamerkki +14

Sonera/uusi Telia on aina ollut markkinoiden huonoin vaihtoehto prepaideissa mielestäni, juurikin ominaisuus/lisäpalveluiden toimivuus puutteiden vuoksi. Dna:lla (aiemmin Telia 041) sen sijaan ollut mielestäni aina paras prepaid tarjonta, koska esim kaikki lisäpalvelut vrt laskutusliittymä toimii, suosittelen tutustumaan siihen.

 

Telian prepaidista ei ole laskutusliittymän kovaajaksi, dna:n prepaidista kylläkin.

hei, minun piti kirjoittaa vastaus ensimmäiseen kysymykseen ja sen teinkin, mutta nyt muokkaan vastaustasi ottaen kaikki kommentit huomioon.

 

Lataussovellus on erinomainen tuon Prepaid perhe omi ominaisuuden takia, mutta sovellus vaatii älypuhelimen. Lataussovelluksen avulla voi Prepaid perhe -liittymälle tehdä automaattisen latauksen vaikka kerran kuukaudessa tapahtuvaksi.

 

Telia Prepaid Netti -liittymä on voimassa 31 vrk käyttöönotosta ja mahdollistaa rajattoman surffauksen 4G verkossa 100 megen nopeudella eli vaivattomin keino on tässä kohtaa luonnollisesti pistää käyttöönottopäivämäärä ko liittymän numeron kanssa kalenterin kulmaan ja käydä vaikka aina lähimmällä Ärrällä lataamassa ko liittymään aina uusi 7 vrk:n tai 31 vrk:n nettipaketti.

 

Muihin keskusteluihin liittyen saldolla voi aina käyttää nettiä, silloin laskutus menee joko max päivähinnan tai megatavuhinnan mukaan. Telia Prepaid -liittymällä max päivämaksu rajattomasta surffauksesta on 0,99 €

 

Käsittelemme säännöllisesti kaikki kehitysideat ja mm Telia Prepaid -liittymän voi muuttaa samalla numerolla laskutettavaksi liittymäksemme

Vastaa