Hankin Samsung S7:n -kännykän vanhan samanlaisen tilalle (pudotin ja näyttö särkyi), mutta Taiwanista. Kyseessä on myyjän mukaan T-Mobilen "unlocked"-puhelin, eli ei silloin sidottu mihinkään operaattoriin tulkintani mukaan. Kävin kehittäjäasetuksista laittamassa päälle OEM unlock-vaihtoehdon, joten kännykän ei pitäisi olla enää tekemisissä T-Mobilen kanssa.
On osoittautunut, että uudessa kännykässä mobiilinetti on aivan mielettömän hidas ja koko ajan edge-tilassa, joten minkä tahansa tiedoston lataus tuntuu kestävän ikuisuuden. Samoin ohjelmat (esim. Karttaselain) toimivat hyvin hitaasti. Mistään 4G:stä ei ole tietoakaan. Latasin puhelimeen Samsung Smart Switchin (kannettavalla) kautta uusimmat ohjelmistopäivitykset, joten siitäkään ei pitäisi olla kiinni.
Soitin 5.12. Telian puhelintukeen ja puhuin sinne 1/2 tuntia, mutta ei tullut minkäänlaista parannusta ongelmaan. Onko joku törmännyt samaan ongelmaan ulkomailta hankitun puhelimen kanssa ja onko siihen ratkaisua, kun Telia ei näytä pystyvän ongelmaa ratkaisemaan?
Mietin, että onko tässä vaihdettava operaattoria monen vuoden jälkeen, mutta yritän kuitenkin ensin tämän palstan kautta saada tietoa, josko ongelma ratkeaisi.