Telian VoLTE

  • 28 November 2017
  • 56 kommenttia
  • 55 katselukertaa

Moro

 

Niin millonkohan sitä VoLTE voisi mahdollisesti tänne suomeen saada? Elisalla ja DNA ollu ominaisuus jo yli vuoden... kyseessä olisi melko tärkeästä ominaisuudesta ainakin itselle, koska voisin silloin lukita puhelimen pysymään 4G jolloin olisi aina mahdollisimman nopea netti.

 

Terveisin

Lauri


56 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Gladi77 kirjoitti:

Moro


 


Niin millonkohan sitä VoLTE voisi mahdollisesti tänne suomeen saada? Elisalla ja DNA ollu ominaisuus jo yli vuoden... kyseessä olisi melko tärkeästä ominaisuudesta ainakin itselle, koska voisin silloin lukita puhelimen pysymään 4G jolloin olisi aina mahdollisimman nopea netti.


 


Terveisin


Lauri




Moro!


 


Itse olen siinä käsityksessä, että VoLTE on tulossa ensi vuonna, ehkä alkuvuoden puolella. Mitään virallista tietoa en tiedä, kun en Telialainen ole, mutta joskus kun itse olen kysynyt, niin näin on vastattu.

VoLTE on tulossa kaupalliseen käyttöön ensi vuoden aikana. Seuraamalla Yhteisöä, saat myös ensimmäisenä tiedon, kun alamme tehdä kaupallisia testejä ja pilotteja.

 

Ennen palvelun kaupallista käyttöönottoa, haluamme varmistaa, että käyttökokemus on tarpeeksi laadukas ja käyttöönotto helppoa. Mikä tärkeintä, ennen käyttöönottoa haluamme että palvelua tukee tarpeeksi laaja valikoima erilaisia laitteita. Testaamme jokaisen laitteen erikseen yhdessä laitevalmistajien kanssa. Lisäksi asetamme laadulle tiukat kriteerit myös verkon puolella ennen kuin palvelu otetaan käyttöön.

Onko tarkempaa tietoa jo tullut, koska tulee käyttöön?

Se operaattori, joka 1. julkaisee Voice-over-WiFin iPhonelle saa meiltä heti muutaman liittymän. Toivottavasti tuo WiFi-puhelu kulkee käsi kädessä VoLTE kehityksen kanssa?

VoLTE:n ja WiFi-puhelun kehitys kulkee käsi kädessä, jotta käyttökokemuksesta tulee mahdollisimman saumaton.

 

Itsekin toivon kovasti, että iPhone saataisiin palveluun mahdollisimman nopeasti mukaan.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@PeteLi kirjoitti:

VoLTE:n ja WiFi-puhelun kehitys kulkee käsi kädessä, jotta käyttökokemuksesta tulee mahdollisimman saumaton.


 


Itsekin toivon kovasti, että iPhone saataisiin palveluun mahdollisimman nopeasti mukaan.




Ja toivottavasti saataisiin pian tuotantoon tuo VoLTE.


 


Sekä datanopeus parhaimmilla liittymillä yli 320Mbps.. nyt on leikkuri tasan tuossa.


 


Pinkillä firmalla on liittymä, jossa ei rajoitetta verkon päästä.


 


Mutta pidetään tämä volte keskusteluna.

Kysyn uudelleen, koska en saanut vastausta: Onko tarkempaa tietoa jo tullut, koska tulee käyttöön?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

@jansaa80 kirjoitti:

Kysyn uudelleen, koska en saanut vastausta: Onko tarkempaa tietoa jo tullut, koska tulee käyttöön?




@PeteLi tuossa kommentoi viimeksi parisen viikkoa sitten että kehitys on edelleen käynnissä. Tuon jälkeen ei muuta infoa ole tullut joten rattaat pyörivät edelleen.

Joko on tulossa?

VoLTE:n testit ovat mukavasti edistyneet ja tulemme kertomaan tarkemmasta lanseerauksesta sekä mahdollisista piloteista vielä tässä kevään aikana.

Olen odottanut jo pitkään VoLTE- ja VoWifi-ominaisuuksia ja kokoajan tulo on vain siirtynyt ja siirtynyt. On siis aika alkaa harkitsemaan Elisaa operaattoriksi, kun verkon ominaisuudet laahaa perässä. Ehkä jo vuonna 2019 telia tuo palvelun saataville ja mainostaa palvelua uutena ja modernina. Jos kerta on tulossa, olisi parempi alkaa jo kertomaan tarkemmin tai siirryn elisalle ja menetätte ainakin yhden asiakkaan.


@jansaa80kirjoitti:

Olen odottanut jo pitkään VoLTE- ja VoWifi-ominaisuuksia ja kokoajan tulo on vain siirtynyt ja siirtynyt. On siis aika alkaa harkitsemaan Elisaa operaattoriksi, kun verkon ominaisuudet laahaa perässä. Ehkä jo vuonna 2019 telia tuo palvelun saataville ja mainostaa palvelua uutena ja modernina. Jos kerta on tulossa, olisi parempi alkaa jo kertomaan tarkemmin tai siirryn elisalle ja menetätte ainakin yhden asiakkaan.


Hyvät yhteydet telialla on mutta alkaa pikkase ottaa päähän ku vaihtaa puhelun tullessa/soittaessa 3g. Pitää varmaan itekki harkita liittymän vaihtoa jos ei ala pikkuhiljaa tuleen. Viimestään vaihdan jos ei oo tullu ku meitsin liittymän tarjous loppuu. Pelkkä vowifi auttaisi jo eikä se ole kuin yksi kytkin pitää kääntää. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@jansaa80 kirjoitti:

Olen odottanut jo pitkään VoLTE- ja VoWifi-ominaisuuksia ja kokoajan tulo on vain siirtynyt ja siirtynyt. On siis aika alkaa harkitsemaan Elisaa operaattoriksi, kun verkon ominaisuudet laahaa perässä. Ehkä jo vuonna 2019 telia tuo palvelun saataville ja mainostaa palvelua uutena ja modernina. Jos kerta on tulossa, olisi parempi alkaa jo kertomaan tarkemmin tai siirryn elisalle ja menetätte ainakin yhden asiakkaan.




Eikös tuossa edellä PeteLi aika tarkasti sanonut, että VoLTE on nyt pian tulossa, eikä edes kauhean kaukana.


@Purnipsikirjoitti:

@jansaa80kirjoitti:

Olen odottanut jo pitkään VoLTE- ja VoWifi-ominaisuuksia ja kokoajan tulo on vain siirtynyt ja siirtynyt. On siis aika alkaa harkitsemaan Elisaa operaattoriksi, kun verkon ominaisuudet laahaa perässä. Ehkä jo vuonna 2019 telia tuo palvelun saataville ja mainostaa palvelua uutena ja modernina. Jos kerta on tulossa, olisi parempi alkaa jo kertomaan tarkemmin tai siirryn elisalle ja menetätte ainakin yhden asiakkaan.


Eikös tuossa edellä PeteLi aika tarkasti sanonut, että VoLTE on tänä vuonna tulossa, eikä edes kauhean kaukana.


No juu, mutta ei oo oikeen luottoa enään kun siirtynyt varmaan jo 3v. Uskon kun nään/telia julkaisee aikataulun julkisesti mikä päivä volte tulee käyttöön. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Gladi77 kirjoitti:


@Purnipsikirjoitti:


@jansaa80kirjoitti:

Olen odottanut jo pitkään VoLTE- ja VoWifi-ominaisuuksia ja kokoajan tulo on vain siirtynyt ja siirtynyt. On siis aika alkaa harkitsemaan Elisaa operaattoriksi, kun verkon ominaisuudet laahaa perässä. Ehkä jo vuonna 2019 telia tuo palvelun saataville ja mainostaa palvelua uutena ja modernina. Jos kerta on tulossa, olisi parempi alkaa jo kertomaan tarkemmin tai siirryn elisalle ja menetätte ainakin yhden asiakkaan.




Eikös tuossa edellä PeteLi aika tarkasti sanonut, että VoLTE on tänä vuonna tulossa, eikä edes kauhean kaukana.




No juu, mutta ei oo oikeen luottoa enään kun siirtynyt varmaan jo 3v. Uskon kun nään/telia julkaisee aikataulun julkisesti mikä päivä volte tulee käyttöön. 




Itse luotan tuohon, ei tekniikan julkaisua enää voi viivästyttää. Korkeintaan, jos jotain mullistavaa häikkää ilmenee. Elisallahan tuo on tuotannossa ja jossain taisi olla jotain mainintaa, että Densku on myös tuon ihan kohta tuomassa.

no ehkä minä voin vielä hetken odottaa jos kerta infoa on tulossa kevään aikana. Mitähän tarkoittaa Telian kevään aikana?

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

@jansaa80 kirjoitti:

no ehkä minä voin vielä hetken odottaa jos kerta infoa on tulossa kevään aikana. Mitähän tarkoittaa Telian kevään aikana?




Tässä ketjussa @PeteLi mainitsi, että aiheesta tulee infoa vielä tässä kevään aikana. Tuosta lienee haarukoitavissa jonkinlaista suuntaa aikataulusta :) 

Tarkoitetaanko termistä kevättä vai ajankohtaa, joka päättyy huhtikuun lopussa? 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

@Kimppikoo kirjoitti:

Tarkoitetaanko termistä kevättä vai ajankohtaa, joka päättyy huhtikuun lopussa? 




Jaa'a ... sitä ei @PeteLi tuossa maininnut. Uutisia on kuitenkin tulossa joten maltetaan vielä hetki.

Kevät meni ja kesä alkoi. Mutta ehtiikö VoLTE ennen kesälomia myyntiin?

Pistinpäs tiedustelua eteenpäin että missä kohtia tämän kanssa mennään. :) 

Moikka!

 

Kyllä tämä edistyy. Tällä hetkellä tehdään verkkoon tarvittavia muutoksia ja päivityksiä, jotta palvelun laatu on sillä tasolla, että voidaan käynnistää testaaminen yhteisöläisten kesken. 

 

Tulemme siis ensi vaiheessa hakemaan täältä yhteisön kautta halukkaita testaajia Voltelle ja wifi puheluille. Kun testiryhmä on päässyt kunnolla vauhtiin ja antamaan palautetta palvelun laadusta, teemme lopullisen päätöksen lanseerauksen ajankohdasta.

 

Eli kannattaa pysyä kuulolla. Pilottiin haku käynnistyy ihan lähiviikkoina.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +10

@PeteLi@  kirjoitti:

Moikka!

 

Kyllä tämä edistyy. Tällä hetkellä tehdään verkkoon tarvittavia muutoksia ja päivityksiä, jotta palvelun laatu on sillä tasolla, että voidaan käynnistää testaaminen yhteisöläisten kesken. 

 

Tulemme siis ensi vaiheessa hakemaan täältä yhteisön kautta halukkaita testaajia Voltelle ja wifi puheluille. Kun testiryhmä on päässyt kunnolla vauhtiin ja antamaan palautetta palvelun laadusta, teemme lopullisen päätöksen lanseerauksen ajankohdasta.

 

Eli kannattaa pysyä kuulolla. Pilottiin haku käynnistyy ihan lähiviikkoina.


Mahtavaa! Toivottavasti yritysliittymälläkin voi osallistua pilottiin :smileyhappy:

@jessenic: Tähän pilottiin haetaan valitettavasti vain kuluttaja-asiakkaita. Yritysten hakuprosessi tehdään erikseen, koska kaikki yrityksille tarjottavat palvelut eivät ole tässä vaiheessa yhteensopivia VoLTEn kanssa ja käsittääkseni pilottiin osallistuminen edellyttäisi myös yrityksen liittymistä vastaavan tahon hyväksyntää.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +10

@IlariJR@  kirjoitti:

@jessenic: Tähän pilottiin haetaan valitettavasti vain kuluttaja-asiakkaita. Yritysten hakuprosessi tehdään erikseen, koska kaikki yrityksille tarjottavat palvelut eivät ole tässä vaiheessa yhteensopivia VoLTEn kanssa ja käsittääkseni pilottiin osallistuminen edellyttäisi myös yrityksen liittymistä vastaavan tahon hyväksyntää.


No höh. Minulla on Sopiva Pro N+ ilman mitään lisäpalveluita ja käytän paljon työhommissa netin jakoa puhelimesta läppäriin, kun teen etätöitä. Jos samalla tarvitsee puhua puhelimeen niin yhteys putoaa 3G:lle ja esim. etäyhteyksistä tulee aika tuskaisen hitaita. Monesti pitääkin vaikka etäohjata asiakkaan tuotantolinjan toimintoja samaan aikaan, kun on puheyhteydessä asiakkaaseen, että tietää mitä siellä paikan päällä tapahtuu. Firman puolelta ei pilottiin osallistumiselle ole minun osaltani estettä. Vapaa-ajalla taas puhun puhelimeen muutamia minuutteja viikossa (jos yhtään), eli VoLTE:sta ei ole siihen apua.

Vastaa