Telian liittymien irtisanominen ja peruutusoikeus

  • 22 October 2020
  • 12 kommenttia
  • 574 katselukertaa

Olen yrittänyt irtisanoa Telia liittymiäni.Soittanut asiakaspalveluun .lähettänyt viestinä sekä tänään toistamiseen yritin irtisanoa liittymäni ??Miksi toimitaan näin?? ja kaiken kukkuraksi  en ole Aktivoinnut  yhtään saapunutta sim korttia ja en ole kertaakaan käyttänyt sim kortteja ja ovat edelleen kirjeissä käyttämättöminä. ja olisin halunnut palauttaa kaikki sim kortit johon pyysin palautus osoitetta.Ei ole annettu minulla on oikeus irtisanoa liittymäni veloituksetta(kun ei ole  aktivoitu eikä käytetty). Kuitenkin tuntuu kuin Telia laskelmoivasti viivyttelisi irtisanomisen hyväksymistä.14 päivän velaton irtisanominen kuitenkin huomioidaan minun ensimmäisestä irtisanomis päivämäärästä lukien eli kohdallani se on 21.10.2020.liittymät tilaskin 16.10.2020 joten 14 vuorokautta ei ole viellä umpeutneet....


Ajattelin kuitenkin lähettää kaikki telian vastaan ottamat kirjeet sis: (sim kortit). kirjeissä merkityn lähettäjän osoitteeseen ..... jolloin ainakin saapuu lähtökohdasta....


 


Miksi toimitaan näin? Saanko edes tämä yhteisön kautta vastauksen?? Kummalinen toiminta on hämmentävää. Lain mukaan tulisi tässäkin toimia toisin ja en voi edes saada laskua kun en ole edes liittymää aktivoinnut..... aktivoituani <telialla on lain mukaan oikeus laksuttaa..... pelkään pahoin että telia ei toimi tässäkään oikein. Miksi näin ??. jos asiakas haluaa irtisanoa tämän etämyynti suoman oikeuden veloituksetta irtisanoutua  ja käytän etämyynti oikeuttani irtisanoa kaikki liittymät telian kanssa


ja perun telian oikeuden siirtää 2 liittymääni telialle.


 


Edit MinnaLN: muokattu otsikkoa hieman kuvaavammaksi.


12 kommenttia

Onpa ikävä kuulla, että olet kokenut asioinnin kanssamme hankalaksi. Irtisanomisen tulisi ilman muuta onnistua myös asiakaspalvelustamme soittamalla. Jos kertomasi viestin olet lähettänyt meille yhteydenottopyyntölomakkeella, huomaathan, että niiden käsittely aika on noin 48 tuntia. Joka tapauksessa, jos olet meidän asiakaspalveluumme soittanut tai muuten virallisia reittejä viestinyt, jää ilman muuta yhteydenotostasi jälki, jonka myötä asiaa voidaan tarvittaessa tutkia .


 


Kerroit, että olet lähettänyt tai lähettämässä SIM-kortit meille takaisin, niin huomaathan että se ei kuitenkaan irtisano liittymiä. 14 vuorokauden peruutusoikeus mahdollistaa liittymän irtisanomisen ilman normaalia irtisanomisaikaa. Liittymien peruutuksen voit tehdä sille tarkoitetulla peruutuslomakkeella tai esimerkiksi juurikin asiakaspalvelumme kautta. Asiakaspalvelumme tavoitat helposti esimerkiksi chatin kautta kirjautumalla Minun Teliaasi. Chat päivystää kellon ympäri. Kaikki yhteydenottokanavamme löydät myös sivuiltamme.


@MinnaLN@  kirjoitti:

Onpa ikävä kuulla, että olet kokenut asioinnin kanssamme hankalaksi. Irtisanomisen tulisi ilman muuta onnistua myös asiakaspalvelustamme soittamalla. Jos kertomasi viestin olet lähettänyt meille yhteydenottopyyntölomakkeella, huomaathan, että niiden käsittely aika on noin 48 tuntia. Joka tapauksessa, jos olet meidän asiakaspalveluumme soittanut tai muuten virallisia reittejä viestinyt, jää ilman muuta yhteydenotostasi jälki, jonka myötä asiaa voidaan tarvittaessa tutkia .


 


Kerroit, että olet lähettänyt tai lähettämässä SIM-kortit meille takaisin, niin huomaathan että se ei kuitenkaan irtisano liittymiä. 14 vuorokauden peruutusoikeus mahdollistaa liittymän irtisanomisen ilman normaalia irtisanomisaikaa. Liittymien peruutuksen voit tehdä sille tarkoitetulla peruutuslomakkeella tai esimerkiksi juurikin asiakaspalvelumme kautta. Asiakaspalvelumme tavoitat helposti esimerkiksi chatin kautta kirjautumalla Minun Teliaasi. Chat päivystää kellon ympäri. Kaikki yhteydenottokanavamme löydät myös sivuiltamme.


 




Kiitos olet ensimmäinen joka vastaa. Kiitos siitä. olen yrittänyt ja olen täyttänyt peruutuslomakkeen ja olen yrittänyt päästä chattiin joka hejsanan jälkeen poistuu kesksutelusta joten siinä ei paljon apua ehdi saada.... Kyllä olen tietoinen tästä 14 pvä irtisanomis oikeudestani mutta miten ihmeessä minulle ollaan jo onnistuttu kerryttämään laskua jos en ole aktivoinnut tai käyttänyt sim kortteja ja 14 vrk ei ole viellä umpeutunut? Jos minua oltaisiin heti autettu olisin luultavimminkin jäännyt telialle


mutta turhauduin kun en saannut tarvittaessani apua ja nyt halaun vain saada tämän irtisanomisen täytäntöön.... Kiitos kuitenkin sinulle vastauksestasi. Tässä teillä hieno parannus ehdotus= asiakspalvelijaan tulsii saada yhteyttä helpommin ja jopa ilman varmenteita..... koksi varmaan moni olevansa edes vähän tärkeä.


saitten minut kokemaan päin vastaisesti.


No odotetaan se 48 h olettaisn että teliasta ollaan sen jälkeen yhteydessä ja toivottavasti ei keksitä mitään kummallisuuksia että päätös kesti pidempään kuin 14 vrk jonka takia laskutatteki minua?


 


Edit MinnaLN: korjattu lainausta.


 


 


@LeipuriLeipuri@  kirjoitti:




Kiitos olet ensimmäinen joka vastaa. Kiitos siitä. olen yrittänyt ja olen täyttänyt peruutuslomakkeen ja olen yrittänyt päästä chattiin joka hejsanan jälkeen poistuu kesksutelusta joten siinä ei paljon apua ehdi saada.... Kyllä olen tietoinen tästä 14 pvä irtisanomis oikeudestani mutta miten ihmeessä minulle ollaan jo onnistuttu kerryttämään laskua jos en ole aktivoinnut tai käyttänyt sim kortteja ja 14 vrk ei ole viellä umpeutunut? Jos minua oltaisiin heti autettu olisin luultavimminkin jäännyt telialle


mutta turhauduin kun en saannut tarvittaessani apua ja nyt halaun vain saada tämän irtisanomisen täytäntöön.... Kiitos kuitenkin sinulle vastauksestasi. Tässä teillä hieno parannus ehdotus= asiakspalvelijaan tulsii saada yhteyttä helpommin ja jopa ilman varmenteita..... koksi varmaan moni olevansa edes vähän tärkeä.


saitten minut kokemaan päin vastaisesti.


No odotetaan se 48 h olettaisn että teliasta ollaan sen jälkeen yhteydessä ja toivottavasti ei keksitä mitään kummallisuuksia että päätös kesti pidempään kuin 14 vrk jonka takia laskutatteki minua?


 


Edit MinnaLN: korjattu lainausta.


 


 




Ei ole kyllä normaalia, että chat katkeaa heti kun olet saanut yhteyden. Alkuun täytyy toki hieman odotella ja kuvailla tilannetta meidän chatin robotille ennen kuin asiakaspalvelija saapuu linjoille. Jos haluat vielä koittaa chattiä voisin suositella testaamaan toista selainta, jos mahdollista. Meiltä löytyy myös Minun Telia -sovellus, jossa on tuo samainen chatti ja sitä kautta saa puhelimellakin apuja tarvittaessa. Ikävä kuulla, että meihin yhteyden saaminen on ollut hankalaa. Täällä autellaan ja vastaillaan toki myös mutta Yhteisöstä me emme pääse käsiksi asiakastietoihin, joten esimerkiksi tämän homman selvittely on mahdotonta tätä kautta.


 


Liittymät ovat samantein aktiivisia, jos ne ovat olleet uusia numeroita. 14 vuorokautta peruutusoikeus mahdollistaa tuon heti irtisanomisen ilman normaalia irtisanomisaikaa, mutta kuluja avausmaksusta ja kk-maksusta irtisanomishetkeen kuitenkin kertyy.


@MinnaLN@  kirjoitti:

Onpa ikävä kuulla, että olet kokenut asioinnin kanssamme hankalaksi. Irtisanomisen tulisi ilman muuta onnistua myös asiakaspalvelustamme soittamalla. Jos kertomasi viestin olet lähettänyt meille yhteydenottopyyntölomakkeella, huomaathan, että niiden käsittely aika on noin 48 tuntia. Joka tapauksessa, jos olet meidän asiakaspalveluumme soittanut tai muuten virallisia reittejä viestinyt, jää ilman muuta yhteydenotostasi jälki, jonka myötä asiaa voidaan tarvittaessa tutkia .


 


Kerroit, että olet lähettänyt tai lähettämässä SIM-kortit meille takaisin, niin huomaathan että se ei kuitenkaan irtisano liittymiä. 14 vuorokauden peruutusoikeus mahdollistaa liittymän irtisanomisen ilman normaalia irtisanomisaikaa. Liittymien peruutuksen voit tehdä sille tarkoitetulla peruutuslomakkeella tai esimerkiksi juurikin asiakaspalvelumme kautta. Asiakaspalvelumme tavoitat helposti esimerkiksi chatin kautta kirjautumalla Minun Teliaasi. Chat päivystää kellon ympäri. Kaikki yhteydenottokanavamme löydät myös sivuiltamme.




Kiitos vastauksestasi. chat ei toimi todellakaan. Tulee ikävä tunne että Telia yrittää kaikkensa estää irtisanoutumiseni ja korjaus( väitteeseesi 48 tunnin irtisanomiseen )Etämyynti sopimukset ovat yksinkertaiset ja selkeät ymmärtää ja sääntöjen mukaan 14 vrk irtisanoutumisessa ei ole mitään rajaa irtisanomiselleni se tulee voimaan heti ja tämä 14 vrk on minulla ja yrityksellä oikeus irtisanoa /irtisanoutua heti ilman minkään lasita irtisanomis aikaa joten tässä Telian oma tulkinta rikkoo etämyynti sopimusta ja Telian tulisi tutustua paremmin laki pykäliin.Koska myynti ei tapahtunut liikkeessä vaan puhelimitse on minulla ilman erillistä selvitystä tai odotusta saada irtisanomisen voimaan tulo HETI. eli minun kohdalla irtisanoutumiseni on lain mukaan astnut voimaan 21.10.2020 tai viimeistään 22.10.2020 ja se että suljetut liittymät ovat edelleen ns: elossa ollaan myös rikottu etämyyntisopimustani perua ja irtiasona liittymät ilman erillistä odotus aikaa.... Telia ei voi oin päin toimia vastoin etämyynti sääntöjä. Joten minulla ei periaatteessa ole enään mitään lain mukaan liittymiä kun olen nii monta kertaa niitä yrittänyt sulkea ja käyttämättömät sim kortit on palautettu Telialle ja 3 kirjekuirta en ollut edes avannut ja yhden avatsin mutta sim korttia ei ole aktivoitu tai muulla tavalla koskettu tai rikottu. Tästä sain kuitin että olen tehnyt asiaakspalautteena kaikki minulle lähettämänne 4 sim korttia. Joten irtisanominen tulee tehdä lain mukaan heti ja siitä vaadin kuitin että se on myös alkanut ilman erillsitä odotus aikaa 21.10.2020


 


Jos saisin sen tositteen kiitos ja etämyynti alin mukaan Telia ei myöskään voi veloittaa minua kun olen yrittänyt timia lain mukaan ja  irtisanonut/eli käyttäen  peruutus oikeuttani peruuttaen kaikki sopimukset koskien 4 sim kortin sopimuksia 14 vuorokauden sisällä.


MIKSI TOIMITTE NÄIN TELIA ..... ETÄMYYNTISOPIMUKSEN PERUUTUS OIKEUTTANI ETTE VOI MUUTTAA KOSKA OLEN YRITTÄNYT PERUUTTAA KAIKKI YLLÄ MAINITUT SOPIMUKSET KANSSANNE PÄÄTTYMÄÄN HETI 21.10.2020


 


Edit HannaMarikaL: Korjattu lainausta

EN VOI HYVÄKSYÄ MITÄÄN RATKAISUANNE KUN SE EI NOUDATA ETÄMYYNTISOPIMUSTA

JOSSA VOIN IRTISANOA ILMAN MINKÄÄNLAISTA PERUUTUS AIKAA JOS TEEN PERUUTUKSEN 14 VRK SISÄLLÄ. JA NÄIN OLEN TEHNYT .ENSIMMÄINEN PERUUTUS YRITYKSENI TEIN 21.10.2020 JA TOINEN 22.10.2020 TEIN UUDELLEEN ASIAKASPALVELUN KAUTTA JOSSA OPASTI MITEN LIITTYMÄT LOPETETAAN ....

JOKA MYÖS PUHUI JOSTAIN 48 TUNNISTA?? PERUUTAN KAIKKI SOPIMUKSENI TELIAN KANSSA KÄYTTÄEN ETÄMYYNTI PERUUTUS OIKEUTTANI, KAIKKI LIITTYMÄSOPIMUKSENI KANSSANNE ILMAN IRTISANOMIS AIKAATULEE SULKEA. PERUUTAN JA LOPETAN KAIKKI LIITTYMÄT HETI.VALITETTAVASTI KAIKKI NÄMÄ VIESTINI OVAT MINULLE TOSITE TELIAN TOIMINTA MALLISTANNE.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@LeipuriLeipuri  kirjoitti:

Kiitos vastauksestasi. chat ei toimi todellakaan. Tulee ikävä tunne että Telia yrittää kaikkensa estää irtisanoutumiseni ja korjaus( väitteeseesi 48 tunnin irtisanomiseen )Etämyynti sopimukset ovat yksinkertaiset ja selkeät ymmärtää ja sääntöjen mukaan 14 vrk irtisanoutumisessa ei ole mitään rajaa irtisanomiselleni se tulee voimaan heti ja tämä 14 vrk on minulla ja yrityksellä oikeus irtisanoa /irtisanoutua heti ilman minkään lasita irtisanomis aikaa joten tässä Telian oma tulkinta rikkoo etämyynti sopimusta ja Telian tulisi tutustua paremmin laki pykäliin.Koska myynti ei tapahtunut liikkeessä vaan puhelimitse on minulla ilman erillistä selvitystä tai odotusta saada irtisanomisen voimaan tulo HETI. eli minun kohdalla irtisanoutumiseni on lain mukaan astnut voimaan 21.10.2020 tai viimeistään 22.10.2020 ja se että suljetut liittymät ovat edelleen ns: elossa ollaan myös rikottu etämyyntisopimustani perua ja irtiasona liittymät ilman erillistä odotus aikaa.... Telia ei voi oin päin toimia vastoin etämyynti sääntöjä. Joten minulla ei periaatteessa ole enään mitään lain mukaan liittymiä kun olen nii monta kertaa niitä yrittänyt sulkea ja käyttämättömät sim kortit on palautettu Telialle ja 3 kirjekuirta en ollut edes avannut ja yhden avatsin mutta sim korttia ei ole aktivoitu tai muulla tavalla koskettu tai rikottu. Tästä sain kuitin että olen tehnyt asiaakspalautteena kaikki minulle lähettämänne 4 sim korttia. Joten irtisanominen tulee tehdä lain mukaan heti ja siitä vaadin kuitin että se on myös alkanut ilman erillsitä odotus aikaa 21.10.2020


 


Jos saisin sen tositteen kiitos ja etämyynti alin mukaan Telia ei myöskään voi veloittaa minua kun olen yrittänyt timia lain mukaan ja  irtisanonut/eli käyttäen  peruutus oikeuttani peruuttaen kaikki sopimukset koskien 4 sim kortin sopimuksia 14 vuorokauden sisällä.


MIKSI TOIMITTE NÄIN TELIA ..... ETÄMYYNTISOPIMUKSEN PERUUTUS OIKEUTTANI ETTE VOI MUUTTAA KOSKA OLEN YRITTÄNYT PERUUTTAA KAIKKI YLLÄ MAINITUT SOPIMUKSET KANSSANNE PÄÄTTYMÄÄN HETI 21.10.2020


 


Edit HannaMarikaL: Korjattu lainausta




Kuten @MinnaLN tuossa aikasemmin sanoi, niin etäkaupassa tehdyissä sopimuksissa on 14 vuorokauden perumisoikeus. Tämä tarkoittaa siis sitä, että liittymä on mahdollista perua tuon 14 vuorokauden aikana liittymän tilaamisesta. Perumisoikeus ei kuitenkaan tarkoita sitä, että liittymää olisi mahdollista käyttää maksutta, vaan liittymästä peritään avausmaksu ja liittymämaksut niiltä päiviltä, kun liittymä on voimassa. Suosittelen sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme, niin saadaan tuo liittymäasiasi sitä kautta katsottua kuntoon. Chatissa sinun kannattaa odottaa hetken aikaa, kun olet sinne kirjoittanut, että asiakaspalvelija pääsee linjoille, niin pääsette keskustelemaan asiasta. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@HannaMarikaL@  kirjoitti:

Perumisoikeus ei kuitenkaan tarkoita sitä, että liittymää olisi mahdollista käyttää maksutta, vaan liittymästä peritään avausmaksu ja liittymämaksut niiltä päiviltä, kun liittymä on voimassa.


Nyt Telia ei ole ymmärtänyt etämyynnin peruuttamisoikeutta. Mikäli palvelua ei ole edes otettu käyttöön, ei siitä voi veloittaakaan. @LeipuriLeipuri@han kirjoitti:

 


ja kaiken kukkuraksi  en ole Aktivoinnut  yhtään saapunutta sim korttia ja en ole kertaakaan käyttänyt sim kortteja ja ovat edelleen kirjeissä käyttämättöminä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@MinnaLN@  kirjoitti:

Liittymät ovat samantein aktiivisia, jos ne ovat olleet uusia numeroita.


Telian laskutus todellakin toimii näin, mutta tilaus- ja toimitusvahvistuksissa lukee ihan muuta, eikä asiaa ole vuosiin saatu kuntoon.

 


@HannaMarikaL@  kirjoitti:


@LeipuriLeipuri  kirjoitti:

Kiitos vastauksestasi. chat ei toimi todellakaan. Tulee ikävä tunne että Telia yrittää kaikkensa estää irtisanoutumiseni ja korjaus( väitteeseesi 48 tunnin irtisanomiseen )Etämyynti sopimukset ovat yksinkertaiset ja selkeät ymmärtää ja sääntöjen mukaan 14 vrk irtisanoutumisessa ei ole mitään rajaa irtisanomiselleni se tulee voimaan heti ja tämä 14 vrk on minulla ja yrityksellä oikeus irtisanoa /irtisanoutua heti ilman minkään lasita irtisanomis aikaa joten tässä Telian oma tulkinta rikkoo etämyynti sopimusta ja Telian tulisi tutustua paremmin laki pykäliin.Koska myynti ei tapahtunut liikkeessä vaan puhelimitse on minulla ilman erillistä selvitystä tai odotusta saada irtisanomisen voimaan tulo HETI. eli minun kohdalla irtisanoutumiseni on lain mukaan astnut voimaan 21.10.2020 tai viimeistään 22.10.2020 ja se että suljetut liittymät ovat edelleen ns: elossa ollaan myös rikottu etämyyntisopimustani perua ja irtiasona liittymät ilman erillistä odotus aikaa.... Telia ei voi oin päin toimia vastoin etämyynti sääntöjä. Joten minulla ei periaatteessa ole enään mitään lain mukaan liittymiä kun olen nii monta kertaa niitä yrittänyt sulkea ja käyttämättömät sim kortit on palautettu Telialle ja 3 kirjekuirta en ollut edes avannut ja yhden avatsin mutta sim korttia ei ole aktivoitu tai muulla tavalla koskettu tai rikottu. Tästä sain kuitin että olen tehnyt asiaakspalautteena kaikki minulle lähettämänne 4 sim korttia. Joten irtisanominen tulee tehdä lain mukaan heti ja siitä vaadin kuitin että se on myös alkanut ilman erillsitä odotus aikaa 21.10.2020


 


Jos saisin sen tositteen kiitos ja etämyynti alin mukaan Telia ei myöskään voi veloittaa minua kun olen yrittänyt timia lain mukaan ja  irtisanonut/eli käyttäen  peruutus oikeuttani peruuttaen kaikki sopimukset koskien 4 sim kortin sopimuksia 14 vuorokauden sisällä.


MIKSI TOIMITTE NÄIN TELIA ..... ETÄMYYNTISOPIMUKSEN PERUUTUS OIKEUTTANI ETTE VOI MUUTTAA KOSKA OLEN YRITTÄNYT PERUUTTAA KAIKKI YLLÄ MAINITUT SOPIMUKSET KANSSANNE PÄÄTTYMÄÄN HETI 21.10.2020


 


Edit HannaMarikaL: Korjattu lainausta




Kuten @MinnaLN tuossa aikasemmin sanoi, niin etäkaupassa tehdyissä sopimuksissa on 14 vuorokauden perumisoikeus. Tämä tarkoittaa siis sitä, että liittymä on mahdollista perua tuon 14 vuorokauden aikana liittymän tilaamisesta. Perumisoikeus ei kuitenkaan tarkoita sitä, että liittymää olisi mahdollista käyttää maksutta, vaan liittymästä peritään avausmaksu ja liittymämaksut niiltä päiviltä, kun liittymä on voimassa. Suosittelen sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme, niin saadaan tuo liittymäasiasi sitä kautta katsottua kuntoon. Chatissa sinun kannattaa odottaa hetken aikaa, kun olet sinne kirjoittanut, että asiakaspalvelija pääsee linjoille, niin pääsette keskustelemaan asiasta. 



 


Liittymiä ei ole käytetty ....ja kaikki simkortit juuri turvallisuus syistä on palautettu ja näin ollen niiden aktivoiminen voidaan ainostaan tehdä jos vastaan ottava henkilö avaa kirje kuoret ja aktivoi sim kortin. Tiedustelin jo asiaa ja minulle ei voida toimittaa mitään


laillista laskua kun liittymiä minulla ei enää ole.(kirjeen postittamisesta olen vastaan ottanut kuitin/tositteen).Minun tehtävä ei myäskään ole olla asiakaspalveluun yhteydessä kun kaikki irtisanominen tulee tapahtua kirjeitse tai viestie välityksellä,että jää tosite. ja näin olen toiminut. Ja lähettänyt kaikki keskustelut eteen päin .... Voitte toki olla irtisanomatta liittymiä joita en ole käyttänyt enkä aktivoinnut.... ja kaikki sim kortit palautettu käyttämättöminä ja tässä laki on hyvin yksi selitteinen. joten teidän selitykset jostain avausmaksusta ja käytöstä ei kokse minua. jos minulle lähetetään avaus maksu tulee teidän todistaa että liittymä on aukaistu AKTIVOITU.... muussa tapauksessa laskuttaminen on rikos asia koska on tuolloin kyse laittomasta laskusta.


 


Minua kyllä varoitettiin Teliasta ja nyt ymmärrän syyn. ei millään anneta asiakkaan irtisanoa 14 vrk sisällä..... Totta kai jos olisin käyttänyt liittymää tai aktivoinnut olisin hyväksynyt siitä syntyvät kulut. REILU PITÄISI OLLA. Asiaani ei olla kyetty ratkaisemaan.....


 


Edit ReOlivia: Korjattu lainaus kohdilleen


@LeipuriLeipuri@  kirjoitti:


@HannaMarikaL@  kirjoitti:


@LeipuriLeipuri  kirjoitti:

Kiitos vastauksestasi. chat ei toimi todellakaan. Tulee ikävä tunne että Telia yrittää kaikkensa estää irtisanoutumiseni ja korjaus( väitteeseesi 48 tunnin irtisanomiseen )Etämyynti sopimukset ovat yksinkertaiset ja selkeät ymmärtää ja sääntöjen mukaan 14 vrk irtisanoutumisessa ei ole mitään rajaa irtisanomiselleni se tulee voimaan heti ja tämä 14 vrk on minulla ja yrityksellä oikeus irtisanoa /irtisanoutua heti ilman minkään lasita irtisanomis aikaa joten tässä Telian oma tulkinta rikkoo etämyynti sopimusta ja Telian tulisi tutustua paremmin laki pykäliin.Koska myynti ei tapahtunut liikkeessä vaan puhelimitse on minulla ilman erillistä selvitystä tai odotusta saada irtisanomisen voimaan tulo HETI. eli minun kohdalla irtisanoutumiseni on lain mukaan astnut voimaan 21.10.2020 tai viimeistään 22.10.2020 ja se että suljetut liittymät ovat edelleen ns: elossa ollaan myös rikottu etämyyntisopimustani perua ja irtiasona liittymät ilman erillistä odotus aikaa.... Telia ei voi oin päin toimia vastoin etämyynti sääntöjä. Joten minulla ei periaatteessa ole enään mitään lain mukaan liittymiä kun olen nii monta kertaa niitä yrittänyt sulkea ja käyttämättömät sim kortit on palautettu Telialle ja 3 kirjekuirta en ollut edes avannut ja yhden avatsin mutta sim korttia ei ole aktivoitu tai muulla tavalla koskettu tai rikottu. Tästä sain kuitin että olen tehnyt asiaakspalautteena kaikki minulle lähettämänne 4 sim korttia. Joten irtisanominen tulee tehdä lain mukaan heti ja siitä vaadin kuitin että se on myös alkanut ilman erillsitä odotus aikaa 21.10.2020


 


Jos saisin sen tositteen kiitos ja etämyynti alin mukaan Telia ei myöskään voi veloittaa minua kun olen yrittänyt timia lain mukaan ja  irtisanonut/eli käyttäen  peruutus oikeuttani peruuttaen kaikki sopimukset koskien 4 sim kortin sopimuksia 14 vuorokauden sisällä.


MIKSI TOIMITTE NÄIN TELIA ..... ETÄMYYNTISOPIMUKSEN PERUUTUS OIKEUTTANI ETTE VOI MUUTTAA KOSKA OLEN YRITTÄNYT PERUUTTAA KAIKKI YLLÄ MAINITUT SOPIMUKSET KANSSANNE PÄÄTTYMÄÄN HETI 21.10.2020


 


Edit HannaMarikaL: Korjattu lainausta




Kuten @MinnaLN tuossa aikasemmin sanoi, niin etäkaupassa tehdyissä sopimuksissa on 14 vuorokauden perumisoikeus. Tämä tarkoittaa siis sitä, että liittymä on mahdollista perua tuon 14 vuorokauden aikana liittymän tilaamisesta. Perumisoikeus ei kuitenkaan tarkoita sitä, että liittymää olisi mahdollista käyttää maksutta, vaan liittymästä peritään avausmaksu ja liittymämaksut niiltä päiviltä, kun liittymä on voimassa. Suosittelen sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme, niin saadaan tuo liittymäasiasi sitä kautta katsottua kuntoon. Chatissa sinun kannattaa odottaa hetken aikaa, kun olet sinne kirjoittanut, että asiakaspalvelija pääsee linjoille, niin pääsette keskustelemaan asiasta. 



 


Liittymiä ei ole käytetty ....ja kaikki simkortit juuri turvallisuus syistä on palautettu ja näin ollen niiden aktivoiminen voidaan ainostaan tehdä jos vastaan ottava henkilö avaa kirje kuoret ja aktivoi sim kortin. Tiedustelin jo asiaa ja minulle ei voida toimittaa mitään


laillista laskua kun liittymiä minulla ei enää ole.(kirjeen postittamisesta olen vastaan ottanut kuitin/tositteen).Minun tehtävä ei myäskään ole olla asiakaspalveluun yhteydessä kun kaikki irtisanominen tulee tapahtua kirjeitse tai viestie välityksellä,että jää tosite. ja näin olen toiminut. Ja lähettänyt kaikki keskustelut eteen päin .... Voitte toki olla irtisanomatta liittymiä joita en ole käyttänyt enkä aktivoinnut.... ja kaikki sim kortit palautettu käyttämättöminä ja tässä laki on hyvin yksi selitteinen. joten teidän selitykset jostain avausmaksusta ja käytöstä ei kokse minua. jos minulle lähetetään avaus maksu tulee teidän todistaa että liittymä on aukaistu AKTIVOITU.... muussa tapauksessa laskuttaminen on rikos asia koska on tuolloin kyse laittomasta laskusta.


 


Minua kyllä varoitettiin Teliasta ja nyt ymmärrän syyn. ei millään anneta asiakkaan irtisanoa 14 vrk sisällä..... Totta kai jos olisin käyttänyt liittymää tai aktivoinnut olisin hyväksynyt siitä syntyvät kulut. REILU PITÄISI OLLA. Asiaani ei olla kyetty ratkaisemaan.....


 


Edit ReOlivia: Korjattu lainaus kohdilleen




Huomenia, tarkistan vielä kun päädyit siihen ettet tarvisekaan näitä liittymiä ja laitoit ne meille palautukseen, ilmoititko sillon asiakaspalveluun peruutuksesta? Irtisanomisen voi hoitaa myös chatin, Minun Telian viestikeskuksen tai facebookin/twitterin yksityisviestien kautta kirjallisesti mutta jos irtisanomista ei tehdä liittymät eivät irtisanoudu, pelkästään palautettu simkortti ei irtisano palvelua. Verkkokaupasta tilattujen rahoituslaitteiden kohdalla palauttaminen peruuttaa automaattisesti sopimuksen kun se on tehty 14 vrk sisällä, mutta liittymien kohdalla ei ja niistä tulee ilmottaa asiakaspalveluun. 


 


Sanoit, että olet tiedustellut jo asiaa, eli ilmeisesti asia on nyt hoidossa? Tässä Yhteisön puolella voidaan asioista keskustella yleisellä tasolla mutta asiakastietoihisi emme pääse katsomaan ja tarkistamaan onko liittymät irtisanoutuneet. Siksi pyydänkin, jos et vielä ole ollut yhteydessä asiakaspalveluun, niin suosittelen olemaan, jotta tilanne voidaan tarkistaa. Tässä linkissä asiakaspalvelun yhteystiedot.

kiitos vastauksestasi. Täällä saamani vastaukset eivät johtaneet suoraan ratkaisuun mutta asia on kuitenkin Telian puolelta lopultakin hoidettu asianmukaisesti kuntoon.

Kokemukseni Teliasta on ikävän harmaa....

 


@LeipuriLeipuri@  kirjoitti:

kiitos vastauksestasi. Täällä saamani vastaukset eivät johtaneet suoraan ratkaisuun mutta asia on kuitenkin Telian puolelta lopultakin hoidettu asianmukaisesti kuntoon.


Kokemukseni Teliasta on ikävän harmaa....


 




Hienoa, että homma saatiin lopulta maaliin! Niin kuin @ReOlivia laittoikin, että täällä Yhteisössä ei nähdä asiakastietoja, jolloin asian koko totuus ei välttämättä käy ilmi. Toivottavasti jatkossa väri vaihtuisi harmaasta hieman kirkkaampaan suuntaan.

Vastaa