Telian myynnin sekavuus.


Hommahan meni niin että marketissa olevan Telian asiakaspisteen myyjä houkutteli vaihtamaan Telian liittymään. Lupasi sekä itselle että vaimolle 100M netin ja 600+600 puhelut ja viestit kuukausihintaan 19,9e. Liittymät kun aukesi niin netti oli molemmilla 10M, soitto telialle ja kamala selvittely miksi näin. Lopulta puhelinaspa sanoi korjaavansa liittymät oikeiksi ja kirosi itsekin että on vaikea pysyä perässä mitä myyjät pisteillään myyvät. Nyt huomasin omia sivuja selaillessa että liittymätyypin hinta on voimassa vain 12kk, sitten hinta nousee, vaikka myyjä nimenomaan sanoi että liittymä pysyy tuon hintaisena sitten aina eikä sopimuksessakaan jotka pisteellä tehtiin mainita asiasta mitään. Eilen avasin Telian chatin selvittääkseni asiaa. Pitkän odottelun jälkeen sain vastaukseksi, "En voi auttaa, olen vain asiakas palvelu työssä". Ja nimenomaan näillä yhdyssanavirheillä höystettynä. Minun käskettiin etsiä käsiini liittymän myynyt myyjä. Miten? Annanko tuntomerkit poliisille? Alanko väijymään Turtolan Citymarketin puskissa jos tulisi joskus vastaan? Nähtävästi Telian on mahdotonta selvittää kuka minun ja vaimoni puhelinliittymät meille myi. Uskomatonta mutta totta.


13 kommenttia

Moi @Kaarlos ja tervetuloa Yhteisöön! Homma ei ole mennyt lainkaan putkeen, sitä ei käy kieltäminen. Pahoittelut omasta puolestani aiheutuneesta harmista ja vaivasta. Yhteisön kautta emme pääse asiakastietoihin käsiksi, joten joudun pyytämään, että otat vielä kertaalleen yhteyttä asiakaspalveluumme. Sitä kautta voimme kyllä selvittää kuka liittymän on myynyt ja laittaa palautetta/soittopyyntöä hänen esimiehelleen. Onnistuisiko tämä? Chatin lisäksi meihin saa yhteyden esimerkiksi palvelupyynnöllä tai puhelimitse. Yhteystiedot löydät täältä.

Olen asiakaspalveluunne soittanut. 

 

Olen sitä teidän yhteydenottoa tässä odotellut. Pakko sanoa että asia ei ole sinänsä edes iso. Mutta jos ei ennen viikonloppua asia selviä niin liittymät menee vaihtoon ja laskuja en aio maksaa. Periaatteellinen kysymys on itselle ja pelkällä voivottelulla ja pahoittelulla en näitä enää kuittaa.

 

 

 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Liittymät ovat joka tapauksessa toistaiseksi voimassaolevia. 12 kuukautta (1 vuosi) on pitkä aika ja Omilla Sivuilla onnistuu kätevästi liittymäpaketin päivittäminen edullisempaa pakettiin tai halutessaan vaikka kerran kuukaudessa :smileyhappy:

Tiedän että vuosi on pitkä aika, ja että liittymän päivittäminen onnistuu netistä helposti. 

 

Tässä on nyt kyse periaatteesta. Minä en maksanut telialle ennen penniäkää, minut ja vaimoni houkuteltiin asiakkaaksi nimenomaan sillä että hinta on tämä aina eikä mikään tarjousajan kestävä asia, tälläistä en vain suvaitse. 

 

Jos mulle olisi sanottu että tää hinta on tämä seuraavat 12kk ja katellaan sit mitä on tarjolla niin en tiedä olisinko nyt asiakas, ehkä olisinkin. 

 

Mua ottaa päähän tää myyjien valehtelu. Oletan että provikkapalkalla ovat töissä, mutta valheella on yleensä lyhyet jäljet.

 

Mulle luvattiin tän päivän aikana soittaa asiasta. Ei ole puhelua kuulunut ja nyt mulla alkaa viikonlopun vietto. 

 

Enää ei tarvitse soitella. Huomenna vaihtuu perheen operaattori toiseen.

 

Liittymä toimi hienosti. Ei valittamista. Asiakaspalvelu kaikin puolin alta riman. 

 

 

Todella harmillinen tilanne ja ymmärrän hyvin näkökantasi. Kaikki tarvittavat seikat pitäisi aina kertoa myyntitilanteessa ja tällä kertaa niin ei ole toimittu. En osaa sanoa miksi sinuun ei olla oltu yhteydessä lupauksista huolimatta, mutta uskon että soitto vielä tulee. Toivottavasti se ei olisi liian myöhäistä. Ja chatin kautta voidaan kyllä katsoa tilannetta tarkemmin vaikka heti, jos niin haluat. Pahoittelut vielä omasta puolestani!

Telian kannalta kiusalliseksi tilanteen tekee se, että meillä on paperiset sopimukset joiden luulisin olevan sitovat, ja joita te ette ole noudattaneet. Te ette soittaneet perjantain aikana kuten lupasitte. Minä soitin teille. Te pahoittelitte.

 

Teidän myyjä sanoi että liittymillänne on ns. Money back quarantee, miten se toimii? 

 

Liian myöhäiseen meni. Chattianne kokeilin jo, se oli oikeasti tragikoominen kokemus. 

 

Jos teillä on logit chat-keskusteluista niin lue itse ja päättele huvittaako mua chatata teidän kanssa. 

 

 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Harmillista, mutta eipä ole parissa vuodessa mikään muuttunut. Minuakin yritettiin vedättää Tele Finlandin myyntipisteellä Kirkkonummella. Liittymän hinta oli sentään oikein, mutta muutoin sama juttu kuin sinullakin, eli myyntipisteellä toistaiseksi voimassaolevaksi hinnaksi luvattu ei ollutkaan voimassa kuin 12 kk.

 

Asiakaspalvelussa ongelmaan suhtauduttiin kuitenkin paremmin. Myyjän lupaamaa liittymää minäkään en saanut, mutta junalipuista myyntipisteelle ja takaisin tuli hyvitys.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@irritus kirjoitti:

Harmillista, mutta eipä ole parissa vuodessa mikään muuttunut. Minuakin yritettiin vedättää Tele Finlandin myyntipisteellä Kirkkonummella. Liittymän hinta oli sentään oikein, mutta muutoin sama juttu kuin sinullakin, eli myyntipisteellä toistaiseksi voimassaolevaksi hinnaksi luvattu ei ollutkaan voimassa kuin 12 kk.


 


Asiakaspalvelussa ongelmaan suhtauduttiin kuitenkin paremmin. Myyjän lupaamaa liittymää minäkään en saanut, mutta junalipuista myyntipisteelle ja takaisin tuli hyvitys.




Minulle ei ole koskaan käynyt näin vaan sopimukset olemme käyneet läpi yhdessä myyntipisteellä ja kerrottu tuo etuhinta minkä ajan voimassa ja mikä on kuukausihinta sen jälkeen. Ilmeisesti sattui olemaan erinomaisen kokenut asiakaspalvelija. Liittymään tehtävät muutokset ovat onnistuneet vaivatta myös puhelimitse ja chatissä, joten ei turhan takia tarvinnut myyntipisteellä erikseen asioida. Nykyisin teen muutokset Omilla Sivuilla itsepalveluna ja yhteyden asiakaspalveluun saan montaa eri reittiä :)


 


Periaatteessa teen nykyisin sopparit netissä ja samat asiat pätevät sielläkin esim. Telian verkkokaupassa:


https://kauppa.telia.fi/yksityisille/tuotteet/puhelinliittymat.aspx


 


- Hinnasto


- Liittymä edun hinta kuukaudessa ja sen kesto


- Liittymän normaalihinta kuukaudessa


- Sopimuksen tyyppi (määräaikainen vai toistaiseksi voimassaoleva)


- Tuotetiedot / Palvelukuvaus


- Sopimusehdot


 


Jos sopimuksessa on epäselvyyksiä, niin aina yhteyttä asiakaspalveluun ensisijaisesti. Reklamaatio on viimeinen vaihtoehto, jonka jälkeen voi pohtia operaattorin vaihtoa. Nykyisin voi huoletta valikoida itselleen sopivimman palveluntarjoajan tai miksei vaikkapa useamman :)


 

Niin, itsehän olen ollut chatissa yhteydessä asiakaspalveluun, kun siellä ei selvinnyt niin kahdesti puhelimella. 

 

Kahdesti olen itse soittanut, siksi että toisella kertaa minulle sen päivän aikana luvattua soittoa ei tullut. 

 

Reklamaatio tästä tosiaan pitää tehdä. Ja liittymän vaihto, mikä on sääli kun hyvin tuntuisi toimivan. 

 

Koitin kysyä että miten tämä Telian "Jos et ole tyytyväinen niin rahat takaisin" toimii, siihenkään en saanut vastausta. 

 

Itselle jäi valitettavasti sellainen kuva että kun minut oli tälle operaattorille saatu houkuteltua niin ei p*skan vertaa kiinnostunut enää palvella vaan odotellaan josko antaisin asian olla. 

 

 

 

 

 

Ihan kuin koko yritys ei olisi olemassakaan, ei millään saa mihinkään yhteyttä. Kylmästi vain markkinoidaan kaikkea ja ollaan keinotekoisia.

 

Pitäisikö teidän ruveta ihan siis semmoseen kuin asiakaspalvelu hommiin? Nyt herätys! Ihmisten täytyy saada palvelua ja asiat korjatuksi eikä auta mainostaa epämääräisesti liittymiä ihmisille.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Ruusu111 kirjoitti:

Ihan kuin koko yritys ei olisi olemassakaan, ei millään saa mihinkään yhteyttä. Kylmästi vain markkinoidaan kaikkea ja ollaan keinotekoisia.


 


Pitäisikö teidän ruveta ihan siis semmoseen kuin asiakaspalvelu hommiin? Nyt herätys! Ihmisten täytyy saada palvelua ja asiat korjatuksi eikä auta mainostaa epämääräisesti liittymiä ihmisille.




Täälläpä nämä yhteystiedot vielä : 
https://www.telia.fi/asiakastuki/yhteystiedot



Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

@Ruusu111 kirjoitti:

Ihan kuin koko yritys ei olisi olemassakaan, ei millään saa mihinkään yhteyttä. Kylmästi vain markkinoidaan kaikkea ja ollaan keinotekoisia.


 


Pitäisikö teidän ruveta ihan siis semmoseen kuin asiakaspalvelu hommiin? Nyt herätys! Ihmisten täytyy saada palvelua ja asiat korjatuksi eikä auta mainostaa epämääräisesti liittymiä ihmisille.




Oletko yrittänyt nyt itse olla meihin lähiaikoina yhteydessä jonkin asian tiimoilta vai viittaatko tähän aiemmin kesällä käytyyn keskusteluun? @kiisseli67 tosiaan tuossa laittoikin linkin yhteystietoihin eli sieltä ne on mahdollista tarkistaa.


 


Asiakaspalveluun voi siis soittaa tai sitten lähettää viestiä telia.fi -sivujen kautta. Sivuille kun kirjautuu joko verkkopankkitunnuksella tai Telia-tunnuksella, onnistuu palvelupyynnön lähettäminen oman liittymän tietojen kautta. Sisäänkirjautumisen jälkeen voi myös avata Chatin asiakaspalvelijalla ja keskustella reaaliaikaisesti. Julkista keskustelua käydään niin täällä Yhteisössä kuin Facebookissa ja Twitterissäkin. Yleismaallista apua saa siis näissä julkisissa kanavissa. Henkilökohtaisia asiakastietoja niissä ei luonnollisestikaan kannata kertoa.

Yhteydenottokanavia on useita joista jokainen voi valita itselle mieluisan. Niin ja löytyyhän vielä Telia Kaupat joissa myös jeesataan. Oman lähimmän kaupan voi kurkata tästä.

Valitettavasti aika harvalla yrityksellä on nykyään maksutonta asiakaspalvelunumeroa, mutta ei sen puuttuminen myöskään tarkoita, ettei yrityksellä ole asiakaspalvelua ollenkaan. Joskus se maksullisuus voi jopa parantaa palvelua.

Vastaa