Telian nettiliittymä ja kapasiteettiongelmat

  • 11 September 2022
  • 3 kommenttia
  • 72 katselukertaa

Kunniamerkki +2

Käytössä 200M liittymä, neljä kertaa valittanut nopeudesta, koska nopeus ei täytä sopimusta, Telian masto 800m päässä, esteetön näkyvyys mastoon. Joka kerta saanut lämmintä kättä, ja heti sanovat että oikeus irtisanomiseen, kysyin että olette ylibuukanneet alueen nettiliittymät, kaksi kertaa aspan henkilö todennut että niin on käynyt, joka kerta sanottu että mitään ei ole tehtävissä. Ainoa vaihtoehto netille, joten kalvaa hampaita kuin jäinen käpy, ja kun tietää maksavat täysin tyhjästä täyden maksun.


 


https://teliacompany.speedtestcustom.com/result/717fe250-31ed-11ed-b634-d9ea87124ade


 


 


---


Muokkaus Se_Jesse: muokattu otsikkoa hieman kuvaavammaksi


3 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@SOi_heepo  kirjoitti:

Käytössä 200M liittymä, neljä kertaa valittanut nopeudesta, koska nopeus ei täytä sopimusta, Telian masto 800m päässä, esteetön näkyvyys mastoon. Joka kerta saanut lämmintä kättä, ja heti sanovat että oikeus irtisanomiseen, kysyin että olette ylibuukanneet alueen nettiliittymät, kaksi kertaa aspan henkilö todennut että niin on käynyt, joka kerta sanottu että mitään ei ole tehtävissä. Ainoa vaihtoehto netille, joten kalvaa hampaita kuin jäinen käpy, ja kun tietää maksavat täysin tyhjästä täyden maksun.


 


https://teliacompany.speedtestcustom.com/result/717fe250-31ed-11ed-b634-d9ea87124ade


 


 


---


Muokkaus Se_Jesse: muokattu otsikkoa hieman kuvaavammaksi




Nopeus ei ole päätähuimaava. Tukiaseman ollessa niinkin lähellä, tulee mieleen, että ovatko suuntaukset tukiasemasta mihin suuntaan. Tässä kun ei tiedä missä paikassa ja mikä tukiasema on kyseessä, on vaikea arvioida tilannettasi tarkemmin. Mainitsit, että olisi kapasiteettiongelmaa - meidän kuuluvuuskartalta voi tarkistaa, onko mahdollisesti alueelle tai alueen lähelle tulossa jossain vaiheessa parannusta. Verkkoja rakennamme ja parannamme yhteyksien osalta kokonaisvaltaisesti. Kaikki ei tapahdu nyt ja heti, vaan ovat pitkän ajan suunnitelmia. 

Kun olen Vantaalla, jossa on kilometrillä kymmenen mastoa, nopeus on aina parinkymmenen mbs luokkaa. Mutta kun katsoo tulevaa datan määrää, se on viitisen gigatavua päivässä.

Kun olen täällä maalla, jossa kymmenellä kilometrillä on yksi masto, nopeus aina alle kymmenen mbs luokkaa (4-7). Mutta kun katsoo tulevaa datan määrää, se on 500 megatavua päivässä. 

Kuva on niin huono, että ei tee mieli katsella Telia-tv sovelluksella television kautta.

Liittymä 200 mbs.

Viime vuonna nopeus oli 6-16 mbs, mutta kun tuli ne kaksikymmentä mökkiläistä, nopeus oli aina 4mbs viikonloppuisin. Näillä on jotain outoja kytkentöjä, Vantaalla kun Telia oli poikki, mun150 mbs liittymän nopeus oli 2mbs. Sanovat kuormituksesta johtuvan, mutta miksi se muuttuu heti.

 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +5

  kirjoitti:

Kun olen täällä maalla, jossa kymmenellä kilometrillä on yksi masto, nopeus aina alle kymmenen mbs luokkaa (4-7). Mutta kun katsoo tulevaa datan määrää, se on 500 megatavua päivässä. 


Kuva on niin huono, että ei tee mieli katsella Telia-tv sovelluksella television kautta.




Telia TV:n katseluun yleisesti on hyvä olla datansiirtonopeutta lähemmäs 10 Mbps, mutta alemmillakin nopeuksilla huonommalla kuvanlaadulla voi katsoa. Tätä voi koittaa säätää Telia TV:n asetuksista. Tavallisten tv-kanavien katselu kuluttaa kaistaa arviolta noin 2–3 megaa, HD-tasoinen ohjelma maksimissaan 8,5 megaa. 


 




Viime vuonna nopeus oli 6-16 mbs, mutta kun tuli ne kaksikymmentä mökkiläistä, nopeus oli aina 4mbs viikonloppuisin. Näillä on jotain outoja kytkentöjä, Vantaalla kun Telia oli poikki, mun150 mbs liittymän nopeus oli 2mbs. Sanovat kuormituksesta johtuvan, mutta miksi se muuttuu heti.




Tämä kuulostaa juuri siltä, että käyttöaste nousi tukiasemassa niin paljon, että nopeudet laskivat alemmas kuin normaalisti, koska tukiaseman kapasiteetti jaetaan kaikkien alueen käyttäjien kesken jokaisena hetkenä. Riippuen reitittimestäsi, jotkin mallit mahdollistavat hallintasivulta 4G-verkon taajuuslukinnan. Jos osoitteessasi kuuluu useampi 4G:n taajuus, voi tämän käsin vaihtamisesta olla apua. Katso tarvittaessa tarkempi ohje laitteesi mallin mukaan. Taajuuksista voit kysellä tarkemmin asiakaspalvelustamme tai testata itse yksi valinta kerrallaan. Voit myös jättää kuuluvuus- ja kapasiteettipalautteen ongelmallisesta osoitteesta kirjautumalla sisään ja sitten valitsemalla valinnan "Jätä kuuluvuuspalaute". Näin verkonsuunnittelumme saa tietoa ongelmallisista alueista ja saat itse viestiä, kun parannuksia alueen vaikutusalueella tehdään.

Vastaa