Tietojen siirto iOS -laitteesta Androidiin

  • 12 September 2020
  • 5 kommenttia
  • 23 katselukertaa

Olen vaihtamassa puhelintani iOsista Androidiin. Eli Apple iPhone 6 plussasta joko OnePlus Nordiin tai Xiaomi Mi 10 Liteen. Syynä laatu/hinta.


Ongelmana näyttää olevan entisten tietojen siirto iOsista Androidiin. Olen kysynyt kaikilta palveluntuottajilta( Telia, Elisa, DNA) ja muutamalta ns. puhelinasiantuntijalta.  Apua ei tunnu löytyvän keneltäkään. 
Miksi tämä siirto näinpäin tehtynä on niin vaativa suoritus? Siirrettävänä olisi noin 4000 kuvaa, 18 videota ja puhelinluettelo. 
Kuka tai mikä tämän tehtävän suorittaisi?


 


Edit HannaMarikaL: Täsmennetty hieman otsikkoa


5 kommenttia

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +7

Itse käytän iPhonea ja kaikki varmuuskopiot menee google tilille. Kuvat, videot ja yhteystiedot. Sieltä saat ne palautettua suoraan android puhelimeen. 

Jokin aika sitten otin käyttöön uuden redmi 9 puhelimen. Kyseinen puhelin kysyi suoraan siirretäänkö tiedot androidista vai iphonesta. Kyseisen käyttäjän entinen puhelin oli samsung ja google tilin kautta siirtyi myös sovellukset.

Google tilin kautta tehtynä uskoisin tietojen siirtyvän on the air uuteen puhelimeen. 

 

Tämä nyt on yksi tapa. Samaan lopputulokseen voit päästä muullakin tavalla.


@Kuukkelinpuu@  kirjoitti:

Itse käytän iPhonea ja kaikki varmuuskopiot menee google tilille. Kuvat, videot ja yhteystiedot. Sieltä saat ne palautettua suoraan android puhelimeen. 

Jokin aika sitten otin käyttöön uuden redmi 9 puhelimen. Kyseinen puhelin kysyi suoraan siirretäänkö tiedot androidista vai iphonesta. Kyseisen käyttäjän entinen puhelin oli samsung ja google tilin kautta siirtyi myös sovellukset.

Google tilin kautta tehtynä uskoisin tietojen siirtyvän on the air uuteen puhelimeen. 

 

Tämä nyt on yksi tapa. Samaan lopputulokseen voit päästä muullakin tavalla.


 

Jos se on noin helppoa, niin miksi Telian huoltomies, Elisan Oma Guru tai DNA: n asentaja eivät tienneet tälläistä vaihtoehtoa? Kuopion Digimanista vastattiin, että ei onnistu heillä, koska eivät ole ikinä vastaavaa operaatiota suorittaneet.

Itse en näistä ymmärrä. Haluaisin vain osoitteen tai paikan, joka ko. operaation suorittaisi kohtuuhinnalla.

Vinkkejä?

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@iMidi@  kirjoitti:

Jos se on noin helppoa, niin miksi Telian huoltomies, Elisan Oma Guru tai DNA: n asentaja eivät tienneet tälläistä vaihtoehtoa? Kuopion Digimanista vastattiin, että ei onnistu heillä, koska eivät ole ikinä vastaavaa operaatiota suorittaneet.


Itse en näistä ymmärrä. Haluaisin vain osoitteen tai paikan, joka ko. operaation suorittaisi kohtuuhinnalla.


Vinkkejä?




Kirjoittelimme aiheesta aikaisemmin tänne Yhteisöön ja tietojen siirtämisesta iOSista Androidiin löydät ohjeen täältä. Toinen vaihtoehto on myös varata aika meidän Telia Helpin kanssa, he auttavat juurikin esimerkiksi tietojen siirrossa laitteesta toiseen ja muissa tekniikkaan liittyvissä asioissa.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +7

Vaikea sanoa miksi ei esim DNA:lla osanneet neuvoa kun heillä on erittäin selkeät ohjeet tietojen siirtoon omilla sivuilla.

 

Tietojen siirto uuteen puhelimeen 

 

Noilla ohjeilla uskoisin homman onnistuvan kotona kahvipöydän äärellä.

 

🙂>

Vastaa