03-11-2019 13:36
Sama juttu Turussa. Jatkuvasti yhteys katkeilee, noin viikon verran ollut onglemia. sitä ennen toimi moitteettomasti.
03-11-2019 14:03
@pastori33 kirjoitti:Sama juttu Turussa. Jatkuvasti yhteys katkeilee, noin viikon verran ollut onglemia. sitä ennen toimi moitteettomasti.
Käytätkö sitä nettiä minkälaisella laitteella? Jos sulla on käytössä 4G-reititin niin siitä olisi hyvä tarkistaa uusin päivitys. Täältä löytyy tarkemmat ohjeet laitemallilla miten sen voi tarkistaa. Siinä kannattaa kokeilla myös laitteen resetoimista mikäli siitä sellainen mahdollisuus löytyy. Sitä voi rajata myös vaihtamalla SIM-kortti toiseen laitteeseen. Esimerkiksi 4G-reitittimestä puhelimeen ja katsoa tapahtuuko samanlaista myös puhelimessa.
06-11-2019 08:25
Tuntuisi olevan maanlaajuinen ongelma tällä hetkellä. Aikaisemmin puhelin näyttänyt että 4G on yhteys nopeus ja nyt jo noin viikon verran pysynyt kokoajan tuossa H+ nopeudessa,välillä ei edes maps löydä reittiä,kun yhteys on niin huono tai ei ole ollenkaan. Eikä tähän hitaaseen yhteyteen ole vaikuttanut edes oma sijainti, sama hitaus on ollut Vantaalla ja sekä Jyväskylässä käydessäni.
Vikailmoitukseen sain seuraavanlaisen vastauksen:
Kuuluvuuspalautteeseesi 65311 liittyen:
Tälle alueelle on suunniteltu tehtävän lähiaikoina parannuksia 3G Voice kuuluvuuteen.
Tästä haluankin kysyä että miten tuleva parannus vaikuttaa siihen, että aikaisemmin toiminut yhteys ei nyt enään toimikkaan.
06-11-2019 09:45
Osalle asiakkaista on aiheuttanut ongelmia 4G-verkon LTE-M päivitykset, joka on tarkoitettu IoT käyttöön. Osa vanhemmista laitteista eivät ole enää päivityksen jälkeen pystyneet yhdistämään 4G-verkkoon, ainoastaan 3G/2G:hen.
Meidän nettisivuilla on listattu päivitystarpeelliset reitittimet, näiden lisäksi on kolme Huawein puhelinta johon ei ole päivitystä tarjolla valmistajalta.
Sinun ongelma ei kuitenkaan viittaa nyt tähän koska 4G toimii välillä. Itse tuo kuuluvuuspalaute on kohdistettu tiettyyn osoitteeseen ja nyt kun sen lähelle on tulossa parannusta 3G:hen niin olet saanut siitä ilmoituksen. Tuon palautteen lähistöllä on erinomainen peitto 4G-verkossa.
Yksittäisillä tukiasemilla voi esiintyä häiriötä mutta mitään laajempaa ongelmaa verkossa ei ole. Kertoisitko mikä puhelin sinulla on käytössäsi ja oletko testannut toistuvatko ongelmat toisella laitteella? Häiriö esiintyy nyt niin laajalla alueella että ei se oikein tukiasemien puolelle viittaa niin tuo laitetesti auttaa rajaamaan ongelmaa.
06-11-2019 10:39
@JuhoOlliLo kirjoitti:Osalle asiakkaista on aiheuttanut ongelmia 4G-verkon LTE-M päivitykset, joka on tarkoitettu IoT käyttöön. Osa vanhemmista laitteista eivät ole enää päivityksen jälkeen pystyneet yhdistämään 4G-verkkoon, ainoastaan 3G/2G:hen.
Meidän nettisivuilla on listattu päivitystarpeelliset reitittimet, näiden lisäksi on kolme Huawein puhelinta johon ei ole päivitystä tarjolla valmistajalta.
Sinun ongelma ei kuitenkaan viittaa nyt tähän koska 4G toimii välillä. Itse tuo kuuluvuuspalaute on kohdistettu tiettyyn osoitteeseen ja nyt kun sen lähelle on tulossa parannusta 3G:hen niin olet saanut siitä ilmoituksen. Tuon palautteen lähistöllä on erinomainen peitto 4G-verkossa.
Yksittäisillä tukiasemilla voi esiintyä häiriötä mutta mitään laajempaa ongelmaa verkossa ei ole. Kertoisitko mikä puhelin sinulla on käytössäsi ja oletko testannut toistuvatko ongelmat toisella laitteella? Häiriö esiintyy nyt niin laajalla alueella että ei se oikein tukiasemien puolelle viittaa niin tuo laitetesti auttaa rajaamaan ongelmaa.
Käytössä juurikin Huawein puhelin, tarkemmin Huawei Mate 10 Pro.
06-11-2019 10:54
Kokeile @makesepi nollata laitteen verkkoasetukset ihan ensimmäisenä, tarvittaessa toisella laitteella testaus. Jos ongelma jatkuu toisellakin laitteella paikassa missä aiemmin toimivuus ollut hyvä, on kyseessä todennäköisesti verkon häiriötilanne. Siitä olisi hyvä meille häiriöilmoitus jättää chatin kautta.
06-11-2019 17:13
Kuten olen jo keskustelun alussa todennut, että nuo Telian ns. parannukset ovat mekinneet kyllä 4G verkon osalta, sitä ettei se enää toimikaan. Onpahan tullut todettua aivan omakohtaisesti - välillä Vaasa - Kokkola - Kajaani, vain Kajaanissa 4G verkko toimii. Ilmeisesti siellä ei ole vielä tehty PARANNUKSIA. Niin ja tähän saakka vika on ollut vai asiakkaista.
Niin ja sitä yheydenottoa ei vain ole kuulunut!!!!!
06-11-2019 17:39
Itse olen Telian verkkoa käyttänyt mm: Sony Xperia Xz1 , Xperia 1 , Samsung Galaxy S8 , Samsung Galaxyt tab S4, ja Huawei B715 -laitteilla, eikä mikään ole mielestäni muuttunut entisestä.
Kajaani on SYV (Suomen Yhteisverkko) aluetta, joten siellä ei tod.näk. ole tehty muutoksia, jos sellaisia on muualla tehty.
06-11-2019 19:23
Selvitin asiaa käsittelijän kanssa ja sinulle on nyt vastattu ilmoittamaasi yhteysähköpostiisi. Tarkistathan myös roskapostikansion. Jos viestiä ei näy, täytyy minun pyytää sinua olemaan yhteydessä, jotta yhteyssähköposti voidaan tarkistaa.
Kajaanissa LTE-M verkonpäivitystä ei ole vielä tehty, mutta tullaan tekemään.
06-11-2019 20:29
Tarkistin sähköpostini myös roskapostin, löysin vain Teliata tänään tulleen uutiskirjeen ja asiakaskirjeen, en muuta. Eli yhteysteidoissa oleva sähköpostiosoite toimii ainakin noiden em. postien osalta. Minnekään bittiavaruuteen se sähköposti on lähetetty?
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit sivun yläreunasta.