Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 64992
Kirjoituksia 176686

Toimimaton 4G-verkko



Highlighted

Toimimaton 4G-verkko

Kommentaattori
Viestejä 20 kpl

Toimimaton 4G-verkko

1/44

Mobiili-liittymämme lakkasi toimimasta 4G-verkossa, emmekä ole saaneet mitään todellista syytä sille. Ensin syyteltiin mokkulaa, mutta kun se toimii muualla 4G:ssä, niin sekään ei selitä tuota verkon toimimattomuutta. Teliata ei edes tule minkäänlaista vastausta, ehän asiakkaita tarvitse palvella, riittää kun ne maksaa .

Nyt satuin kuulemaan, että Telia on tehnyt Mustasaaressa verkossa muutoksia. Tätä tietoa ei kuulema ole saanut kertoa asiakkaille. No lopputulos on ollut se, että mobiililiittymässä ei enää ole 4G-verkkoa. Että se niistä verkon parannuksista.  Enpä jaksa maksaa tyhjästä, kun muiden 4G-verkko toi

Vastaa
43 vastausta
Highlighted

Telialainen
Viestejä 475 kpl

31/44

Minun täytyy pyytää sinua olemaan yhteydessä chatissamme, jotta voimme tarkistaa yhteystietosi. Siellä voimme myös vastata häiriöilmoitukseen liittyen.

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 20 kpl

32/44

Tällä kertaa chatissa oli henkilö, joka ymmärsi luetun tekstin ja pääsin jopa häiriöilmoituksiin.

No siellä ei sitten ollutkaan mitään ratkaisua; olemme siirtäneet ohjelmapäivitysvaatimuksen laitteen valmistajalle. Miksi tätä ei ole hoidettu ennen ns. verkon parannuksia tai edes testattu toimivuutta.Tämähän merktsee, että Telia "pesee kätensä" ja asiakas maksaa tyhjästä lupauksesta. Tuonkin myöntämiseen on mennyt jo yli kaksi kuukautta. Miksi minun pitää maksaa palvelusta, jota en saa. Odotan / vaadin hyvitystä nettiliittymästä siihen saakka kunnes 4G verkko toimii Telian myymässä laitteessa. Miten  aiotte asian hoitaa?

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Telialainen
Viestejä 376 kpl

33/44

Hyvitykset liittymän viankorjauksesta voidaan katsoa kanssasi asiakaspalvelussamme esimerkiksi chatissä, kun liittymän viantutkinta on saatu päätökseen.

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 20 kpl

34/44

Taas on kulunut 10 päivää lisää ja mitään ei ole tapahtunut, 4G verkko ei toimi. Ainoa joka toimii Telialta on 4G liittymän laskutus. Niin kohtahan tuota tomimattomuutta on jo 3 kuukautta. On turha sanoa, että voihan 3G tä käyttää, EI VOI, SIIHEN KÄRSIVÄLLISYYS JA AIKA EI RIITÄ! Ostin 4G liittymän ja se toimikin, ennen noita Telian "verkkoparannuksia". Miksi lasku tulee 4Gstä, vaikka se on ollut toimimatta kuukausia ja vika ei ole asiakkaassa, kuten todella pitkällisen väännön jälkeen se todettiin jopa Telialta?

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Telialainen
Viestejä 428 kpl

35/44

Täällä voidaan keskustella asioista yleisellä tasolla, ilman asiakastietoja. 

Kertomasi perusteella vaikuttaa nyt että se reititin ei ole meille räätälöidyllä ohjelmistolla ja siitä syystä se ei nyt löydä päivitystä. Valmistajan päivitys saattaa olla mahdollista mutta sitä ei valitettavasti voida luvata.

Verkon päivitykset voivat aiheuttaa ongelmia vanhemille laitteille jos niille ei ole päivityksiä tarjolla valmistajalta, sinun tapauksessa puhutaan yli 7v vanhasta laitemallista niin jo senkin puolesta laite alkaa olla elinkaarensa ehtoopuolella. 

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 20 kpl

36/44

Oikaistaanpa muutama asia liittyen tuohon lähetettyyn viestiin, kun tuo asiakkaan syyllistäminen näyttää vain jatkuvan.

Ensiksi meillä on ollut Telian netin mobiililiittymä viisi vuotta. Ostimme tuolloin Telialta nettimokkulan, joka lakkasi toimimasta takuuaikana. Saimme tilalle tuon kyseisen  Huawei E5377T-mokkulan. Tuo tapahtui neljä vuotta sitten. Eli tuon annetun vastauksen perusteella meille siis annettiin takkuuna tilalle vanha laite. Että silleen... 

Sitten 20.8.2019 tulee oheinen sähköposti:,

Hei,
uudistamme alueesi 4G-verkkoa, jotta myös tulevaisuuden nettipalvelut
toimivat sujuvasti. Päivityksen jälkeen alueellasi olevat 4G-modeemit
hidastuvat, jos niissä on vanha ohjelmisto.
Ei kuitenkaan hätää.
Päivitä tarvittaessa 4G-modeemisi ohjelmisto uuteen, niin nopeudet
nousevat kohdilleen.

Sitä uutta toimivaa ohjelmaa ei edes ole olemassa ko. laitteele, vaikka tuo elokuussa Telian lähettämä sähköposti niin väittääkin.

Tuosta JuhoOlliLo:n viestistä päätelleen sitä ei edes ole tulossakaan järkevällä aikataululla. Telian takuuna toimitettu laite vanhenee neljässä vuodessa, sitä ei enää tueta tai oikeammin ole tuettukaan, huh huh....siinäpä on mainosta Telian myymien laitteiden elinkaareksi.

Toinen asia: en minäkään haluaisi tuoda tätä kaikkea täällä esille, mutta kun tämä on ollut tähän asti ainoa keino, josta on saanut edes joitain tosiasioiden murusia selville. Muutoin vika on ollut aina tyhmässä asiakkaassa.  

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Telialainen
Viestejä 428 kpl

37/44

Aluksi pahoittelut, katsoin väärin laitemallin. Katsoin että sinulla on E5776 malli joka on yli 7 vuotta vanha. Tämä sinulla oleva E5377 on juurikin n. 4 vuotta sitten tullut.

 

Ongelmana ei ole että eikö päivitystä olisi olemassa, vaan sitä ei voida nyt päivittää sinun reitittimelle. Laitevalmistaja tekee laitteiden ohjelmistoja operaattori kohtaisesti sekä sitten geneerisen version jota ei ole räätälöity kenellekkään. Nyt tuo päivitys on jaossa laiteille joissa on meille räätälöity ohjelmisto, muille laitteille emme pysty tuota päivitystä tekemään. Nyt vaikuttaa että kun reititin on lähetetty aikanaan valtuutettuun huoltoon ja sieltä on tehty vaihtopäätös niin korvaava laite on tullut suoraan Huaweilta, geneerisellä ohjelmistolla.

 

Mielelläni otan palautetta vastaan että minkä koit viestissäni sinua syyllistäväksi?

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 20 kpl

38/44

No johan nyt on tomintaa.  Ostan laitteen Telialta ja tuo takuukorjauskin tai laitteen vaihto (en tiedä, kumpi toteutui) tapahtui Telian kautta valtuutetussa huoltolikkeessä (näin tuolloin kerottiin). Laite toimitetaan takuukorjauksesta sitten ohjelmalla, joka ei olekaan Telialle räätälöity ohjelma / Telian verkossa toimiva. Myyjä eli Telia vastaa kuluttajalle myös takuuhuollon toiminnasta. Tuon olisi pitänyt toteutua jo silloin neljä vuotta sitten.

Vaadin, että Telia toimittaa nyt viipymättä 4G verkossa toimivalla ohjelmalla varustetun laitteen. Millon saan laitteen?

Vastaa
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 20 kpl

39/44

Taas on kuukausi vaihtunut ja sama tilanne jatkuu ... eli mitään ei ole tapahtunut. Odotetaan, odotetaan, odotetaan,...

Telian asiakaspalvelun mainoslause: AIKA HOITAA, KUN ODOTETAAN RIITTÄVÄN KAUAN! (Asiakas väsyy ja kuolee pois)

Vastaa
0 tykkäystä

Moderaattori
Viestejä 466 kpl

40/44

@Ailet00  kirjoitti:

Taas on kuukausi vaihtunut ja sama tilanne jatkuu ... eli mitään ei ole tapahtunut. Odotetaan, odotetaan, odotetaan,...

Telian asiakaspalvelun mainoslause: AIKA HOITAA, KUN ODOTETAAN RIITTÄVÄN KAUAN! (Asiakas väsyy ja kuolee pois)


Harmi kuulla, ettei asia ole kokonaisuudessaan vielä ratkennut, mutta ilmeisesti se on kuitenkin hoidossa asiakaspalvelussamme. Tarvittaessa sieltä saadaan asiaan myös tarkempia lisätietoja, joita ei valitettavasti päästä tarkistamaan täällä Yhteisön puolella. 

Vastaa
0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.