peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
58652 Jäsentä
162968 Kirjoitusta

Telia yhteisö on nyt myös laiteyhteisö

Lue lisää
Yhteistyössä OnePlus

Toimimaton 4G-verkko



Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎30-10-2019
Kirjoituksia: 13
1/33

Toimimaton 4G-verkko

Mobiili-liittymämme lakkasi toimimasta 4G-verkossa, emmekä ole saaneet mitään todellista syytä sille. Ensin syyteltiin mokkulaa, mutta kun se toimii muualla 4G:ssä, niin sekään ei selitä tuota verkon toimimattomuutta. Teliata ei edes tule minkäänlaista vastausta, ehän asiakkaita tarvitse palvella, riittää kun ne maksaa .

Nyt satuin kuulemaan, että Telia on tehnyt Mustasaaressa verkossa muutoksia. Tätä tietoa ei kuulema ole saanut kertoa asiakkaille. No lopputulos on ollut se, että mobiililiittymässä ei enää ole 4G-verkkoa. Että se niistä verkon parannuksista.  Enpä jaksa maksaa tyhjästä, kun muiden 4G-verkko toi

32 vastausta
Asiantuntija
Asiantuntija
Rekisteröitynyt: ‎22-01-2019
Kirjoituksia: 169
2/33

Vs: Toimimaton 4G-verkko

Hei @Ailet00 ja lämpimästi tervetuloa Telia Yhteisöön.

 

Kuulostaisi ongelmankuvauksen perusteella vika johtuvan nyt kahdesta asiasta.

Ensimmäinen syy on 4G-verkkoomme ajettu päivitys. Päivityksen jälkeen osaan vanhemmista tikuista/4G-reitittimistä lakkaa 4G-yhteydet toimimasta ellei laitteeseen ole asennettu uusinta ohjelmistoversiota. Meiltä ostettuihin laitteisiin päivitys on jakelussa.

 

Toinen syy ilmeisesti on se että laitteenne ohjelmisto ei nyt ole ajantasalla. Asiakastuki sivustolta löydät laitteen mallin/model mukaisen ohjeen päivitykseen. Ota huomioon ettei päivitystä ole välttämättä tarjolla mikäli laite on muualta kuin meiltä hankittu.

 

 

0 tykkäystä
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎30-10-2019
Kirjoituksia: 13
3/33

Vs: Toimimaton 4G-verkko

Voi kun tuo olisikin noin, MUTTA KUN EI OLE. Mokkulassa, joka ON ostettu Teliata,  on uusin ohjelmama, tarkkastettu itse ja telian ihmisen toimesta. ELI ANTAMASI SELITYS EI OLE MINKÄÄNLAINEN VASTAUS. TÄSSÄ TUNTEE TULLEENSA HUIJATUKSI!!

Ei toimi ja maksu kyllä menee 4G-liittymästä.  Vastaus on vain, että voi, voi... tyhmä asiakas, lakkaa valittamasta. 

 

 

 

 

0 tykkäystä
Asiantuntija
Asiantuntija
Rekisteröitynyt: ‎08-04-2019
Kirjoituksia: 181
4/33

Vs: Toimimaton 4G-verkko

Suosittelen olemaan yhteydessä meidän chatissa, jotta liittymän tiedot saadaan auki ja nähdään liittymän käyttäytymisestä enemmän, esim. missä verkossa se on ollut yhteydessä. Lisäksi suosittelen vielä kertaalleen tarkistamaan päivityksen, eri selaimellakin, koska ongelma viittaa edelleen päivityksen puuttumiseen. Mikä on mokkulasi merkki ja malli?


Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.
0 tykkäystä
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎30-10-2019
Kirjoituksia: 13
5/33

Vs: Toimimaton 4G-verkko

Mokkula on HUAWEI E5377Ts-32.

Mikähän se ihmeellinen selain on, jos itse kokeilemillani + Telian henkilöiden kokeilemilla (viimeksi eilen Telian toimipisteessä) vastaus on sama, että laitteessa on viimeisin ohjelma? 

Olen yrittänyt selvittää tätä ongelmaa jo syyskuun alusta lähtien, milloin chatissa milloin ns. telian palveulpisteessä. Chatissa päädytään aina siihen, että minun pitäisi maksaa edelleen lisää minimissään 30 euroa siitä, että puhun jonkun kanssa ....(en enää maksa selaisesta, mistä olen jo maksanut ja tuote ei vastaa laskutettua tuotetta. Liike-elämässä tällaisella toiminnalla on oma termi.) ja  vastaukest ovat aivan yhtä tyhjän kanssa ... 

Kaksi kuuautta on kulunut ja ... ongelma ei ole ratkennut. En pysty istumaan koko aikaa odottamassa chatissa tai hypätä kysmässä ....ehkä toimivaa ratkaisua.

0 tykkäystä
Asiantuntija
Asiantuntija
Rekisteröitynyt: ‎22-01-2019
Kirjoituksia: 169
6/33

Vs: Toimimaton 4G-verkko

Hyvä kun tarkensit mistä laitteesta on kyse. Tämän laitteen päivitys tosiaan tehdään laitteen näytön valikon kautta, ei selaimen kautta.

 

Jos laitteessa ei päivitystä ole tarjolla niin silloin meidän tulee luottaa, että laitteen ohjelmisto on ajantasalla.

 

Sanoit aiemmassa viestissäsi että yhteys toimii 4G-verkon kautta muualla. Tämän tilanteen korjaus/tutkinta seuraavana edellyttää häiriöilmoituksen jättämistä meille, jotta verkon asiantuntijamme voi osoitteesi tukiaseman toimintaa tarkistella. Onko taloudessa toisissa laitteissa Telian liittymiä? Toimiiko niissäkään 4G-verkon kautta yhteys osoitteessa?

 

Häiriöilmoituksen voit meille jättää helpoiten chattimme kautta.

0 tykkäystä
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎30-10-2019
Kirjoituksia: 13
7/33

Vs: Toimimaton 4G-verkko

Ensimmäinen häiriöilmoitus on tehty syyskuussa Telian palvelu(?)pisteessä . Sen ifentifiontitieoja minulla ei enää ole. Tuo toinen on INCTSF001934731,  kirjattu 16.10.2019. 

Kuinkahan monta näitä tarvitaan,  jotta jotain tapahtuu ?

 

Puhelimessa 4G verkko toimii, mutta on todella pitkiä aikoja, jolloin puhelimessakin on vain 3G.

Saakohan tähän koskaan muuta ratkaisua kuin on annettu ymmärtää, että 'asias on tyhmä, kun ei tyydy selityksiin,  tomivuudesta viis'?

0 tykkäystä
Asiantuntija
Asiantuntija
Rekisteröitynyt: ‎08-04-2019
Kirjoituksia: 181
8/33

Vs: Toimimaton 4G-verkko

Häiriöilmoituksen käsittely on vielä kesken, kun selvityksen kannalta tarvitaan sinulta lisätietoja, josta on lähetetty myös sähköposti sinulle. Tarkistathan siis sähköpostisi ja ilmoita tarvittavat tiedot kyseiseen sähköpostiin vastaamalla. 

Täältä en voi lisätä tietoja, koska en voi tunnistaa sinua, enkän näin vaikuttamaan häiriöilmoitukseen. Jos sinulta ei löydy sähköpostia, niin voit kysyä kysymykset ja vastata niihin meidän chatin kautta, kun kirjaudut sisään ja ilmoitat tuon häiriöilmoituksen tunnisteen, INCTSF-

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.
0 tykkäystä
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎30-10-2019
Kirjoituksia: 13
9/33

Vs: Toimimaton 4G-verkko

Olisihan se kiva saada se sähköposti, jotta voisi vastata. Ei vain ole näkynyt. Osaan kyllä käyttää sähköpostia, vaikka taas tunnutaan syyllistettävän asiakasta. Ei ole tullut postia. Milloin se on lähetetty????

Ei eilen näkynyt paikallisen Telian henkilölle, että mitään olisi tapahtunt. Luulisi tietoliikenneammattilaisten osaavan kätyttää noita viestimiä; puhelin, tekstiviesti ja sähköposti. Tiedot kyllä löytyivät noiden ilmoitusten takaa. 

Kaksi kuukautta.... 

 

0 tykkäystä
Asiantuntija
Asiantuntija
Rekisteröitynyt: ‎12-10-2018
Kirjoituksia: 210
10/33

Vs: Toimimaton 4G-verkko


@Ailet00  kirjoitti:

Olisihan se kiva saada se sähköposti, jotta voisi vastata. Ei vain ole näkynyt. Osaan kyllä käyttää sähköpostia, vaikka taas tunnutaan syyllistettävän asiakasta. Ei ole tullut postia. Milloin se on lähetetty????

Ei eilen näkynyt paikallisen Telian henkilölle, että mitään olisi tapahtunt. Luulisi tietoliikenneammattilaisten osaavan kätyttää noita viestimiä; puhelin, tekstiviesti ja sähköposti. Tiedot kyllä löytyivät noiden ilmoitusten takaa. 

Kaksi kuukautta.... 

 


Ottaisitko yhteyttä meihin niin päästään katsomaan tilannetta tarkemmin.

0 tykkäystä