Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 64982
Kirjoituksia 176664

Toimimaton 4G-verkko



Highlighted

Toimimaton 4G-verkko

Kommentaattori
Viestejä 20 kpl

Toimimaton 4G-verkko

1/44

Mobiili-liittymämme lakkasi toimimasta 4G-verkossa, emmekä ole saaneet mitään todellista syytä sille. Ensin syyteltiin mokkulaa, mutta kun se toimii muualla 4G:ssä, niin sekään ei selitä tuota verkon toimimattomuutta. Teliata ei edes tule minkäänlaista vastausta, ehän asiakkaita tarvitse palvella, riittää kun ne maksaa .

Nyt satuin kuulemaan, että Telia on tehnyt Mustasaaressa verkossa muutoksia. Tätä tietoa ei kuulema ole saanut kertoa asiakkaille. No lopputulos on ollut se, että mobiililiittymässä ei enää ole 4G-verkkoa. Että se niistä verkon parannuksista.  Enpä jaksa maksaa tyhjästä, kun muiden 4G-verkko toi

Vastaa
43 vastausta
Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 4 kpl

21/44

Sama juttu Turussa. Jatkuvasti yhteys katkeilee, noin viikon verran ollut onglemia. sitä ennen toimi moitteettomasti.

Vastaa
Highlighted

Telialainen
Viestejä 406 kpl

22/44

@pastori33  kirjoitti:

Sama juttu Turussa. Jatkuvasti yhteys katkeilee, noin viikon verran ollut onglemia. sitä ennen toimi moitteettomasti.


Käytätkö sitä nettiä minkälaisella laitteella? Jos sulla on käytössä 4G-reititin niin siitä olisi hyvä tarkistaa uusin päivitys. Täältä löytyy tarkemmat ohjeet laitemallilla miten sen voi tarkistaa. Siinä kannattaa kokeilla myös laitteen resetoimista mikäli siitä sellainen mahdollisuus löytyy. Sitä voi rajata myös vaihtamalla SIM-kortti toiseen laitteeseen. Esimerkiksi 4G-reitittimestä puhelimeen ja katsoa tapahtuuko samanlaista myös puhelimessa.

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 2 kpl

23/44

Tuntuisi olevan maanlaajuinen ongelma tällä hetkellä. Aikaisemmin puhelin näyttänyt että 4G on yhteys nopeus ja nyt jo noin viikon verran pysynyt kokoajan tuossa H+ nopeudessa,välillä ei edes maps löydä reittiä,kun yhteys on niin huono tai ei ole ollenkaan. Eikä tähän hitaaseen yhteyteen ole vaikuttanut edes oma sijainti, sama hitaus on ollut Vantaalla ja sekä Jyväskylässä käydessäni.

 

Vikailmoitukseen sain seuraavanlaisen vastauksen:

Kuuluvuuspalautteeseesi 65311 liittyen:

Tälle alueelle on suunniteltu tehtävän lähiaikoina parannuksia 3G Voice kuuluvuuteen.

 

Tästä haluankin kysyä että miten tuleva parannus vaikuttaa siihen, että aikaisemmin toiminut yhteys ei nyt enään toimikkaan.

 

 

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Telialainen
Viestejä 428 kpl

24/44

Osalle asiakkaista on aiheuttanut ongelmia 4G-verkon LTE-M päivitykset, joka on tarkoitettu IoT käyttöön. Osa vanhemmista laitteista eivät ole enää päivityksen jälkeen pystyneet yhdistämään 4G-verkkoon, ainoastaan 3G/2G:hen.

Meidän nettisivuilla on listattu päivitystarpeelliset reitittimet, näiden lisäksi on kolme Huawein puhelinta johon ei ole päivitystä tarjolla valmistajalta. 

 

Sinun ongelma ei kuitenkaan viittaa nyt tähän koska 4G toimii välillä. Itse tuo kuuluvuuspalaute on kohdistettu tiettyyn osoitteeseen ja nyt kun sen lähelle on tulossa parannusta 3G:hen niin olet saanut siitä ilmoituksen. Tuon palautteen lähistöllä on erinomainen peitto 4G-verkossa.

 

Yksittäisillä tukiasemilla voi esiintyä häiriötä mutta mitään laajempaa ongelmaa verkossa ei ole. Kertoisitko mikä puhelin sinulla on käytössäsi ja oletko testannut toistuvatko ongelmat toisella laitteella? Häiriö esiintyy nyt niin laajalla alueella että ei se oikein tukiasemien puolelle viittaa niin tuo laitetesti auttaa rajaamaan ongelmaa. 

 

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 2 kpl

25/44

@JuhoOlliLo  kirjoitti:

Osalle asiakkaista on aiheuttanut ongelmia 4G-verkon LTE-M päivitykset, joka on tarkoitettu IoT käyttöön. Osa vanhemmista laitteista eivät ole enää päivityksen jälkeen pystyneet yhdistämään 4G-verkkoon, ainoastaan 3G/2G:hen.

Meidän nettisivuilla on listattu päivitystarpeelliset reitittimet, näiden lisäksi on kolme Huawein puhelinta johon ei ole päivitystä tarjolla valmistajalta. 

 

Sinun ongelma ei kuitenkaan viittaa nyt tähän koska 4G toimii välillä. Itse tuo kuuluvuuspalaute on kohdistettu tiettyyn osoitteeseen ja nyt kun sen lähelle on tulossa parannusta 3G:hen niin olet saanut siitä ilmoituksen. Tuon palautteen lähistöllä on erinomainen peitto 4G-verkossa.

 

Yksittäisillä tukiasemilla voi esiintyä häiriötä mutta mitään laajempaa ongelmaa verkossa ei ole. Kertoisitko mikä puhelin sinulla on käytössäsi ja oletko testannut toistuvatko ongelmat toisella laitteella? Häiriö esiintyy nyt niin laajalla alueella että ei se oikein tukiasemien puolelle viittaa niin tuo laitetesti auttaa rajaamaan ongelmaa. 

 


Käytössä juurikin Huawein puhelin, tarkemmin Huawei Mate 10 Pro.

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Telialainen
Viestejä 441 kpl

26/44

Kokeile @makesepi nollata laitteen verkkoasetukset ihan ensimmäisenä, tarvittaessa toisella laitteella testaus. Jos ongelma jatkuu toisellakin laitteella paikassa missä aiemmin toimivuus ollut hyvä, on kyseessä todennäköisesti verkon häiriötilanne. Siitä olisi hyvä meille häiriöilmoitus jättää chatin kautta.

Vastaa
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 20 kpl

27/44

Kuten olen jo keskustelun alussa todennut, että nuo Telian ns. parannukset ovat mekinneet kyllä 4G verkon osalta, sitä ettei se enää toimikaan. Onpahan tullut todettua aivan omakohtaisesti - välillä Vaasa - Kokkola - Kajaani, vain Kajaanissa 4G verkko toimii. Ilmeisesti siellä ei ole vielä tehty PARANNUKSIA. Niin ja tähän saakka vika on ollut vai asiakkaista. 

Niin ja sitä yheydenottoa ei vain ole kuulunut!!!!!

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Velho
Velho
Viestejä 2 416 kpl

28/44

Itse olen Telian verkkoa käyttänyt mm: Sony Xperia Xz1 , Xperia 1  , Samsung Galaxy S8 , Samsung Galaxyt tab S4, ja Huawei B715 -laitteilla, eikä mikään ole mielestäni muuttunut entisestä.

 

Kajaani on SYV (Suomen Yhteisverkko) aluetta, joten siellä ei tod.näk. ole tehty muutoksia, jos sellaisia on muualla tehty.

 

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Telialainen
Viestejä 475 kpl

29/44

Selvitin asiaa käsittelijän kanssa ja sinulle on nyt vastattu ilmoittamaasi yhteysähköpostiisi. Tarkistathan myös roskapostikansion. Jos viestiä ei näy, täytyy minun pyytää sinua olemaan yhteydessä, jotta yhteyssähköposti voidaan tarkistaa.

 

Kajaanissa LTE-M verkonpäivitystä ei ole vielä tehty, mutta tullaan tekemään.

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 20 kpl

30/44

Tarkistin sähköpostini myös roskapostin, löysin vain Teliata tänään tulleen uutiskirjeen ja asiakaskirjeen, en muuta. Eli yhteysteidoissa oleva sähköpostiosoite toimii ainakin noiden em. postien osalta. Minnekään bittiavaruuteen se sähköposti on lähetetty?

Vastaa
0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.