USSD-koodit

  • 11 August 2018
  • 3 kommenttia
  • 650 katselukertaa

On prepaid-sim murtohälyttimessä. Ohjekirjan mukaan olisi mahdollista lähettää ko. simmiin komentoja paritetusta puhelimesta käyttäen USSD-koodeja.

 

"– sending USSD code to the operator of SIM card installed in the control panel"

 

Mistä nämä Telian USSD-koodit löytyvät?


3 kommenttia


@Ramodi@  kirjoitti:

On prepaid-sim murtohälyttimessä. Ohjekirjan mukaan olisi mahdollista lähettää ko. simmiin komentoja paritetusta puhelimesta käyttäen USSD-koodeja.


 


"– sending USSD code to the operator of SIM card installed in the control panel"


 


Mistä nämä Telian USSD-koodit löytyvät?




Olisiko kyseessä kuitenkin murtohälyttimen valmistajan määrittelemistä USSD-koodeista, jotka pitäisi löytyä ko. laitteen käyttöohjeesta ja ovat operaattoririippumattomia.

Hälyttimen käyttöohjeista ei koodeja löydy. Minun logiikkani mukaan koodi pitää olla sellainen, että Sonera tunnistaa sen. Osaisiko joku kertoa, millä koodilla saa prepaidin saldotiedon?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Telia ei itse käytä USSD-koodeja, joten saldoa ei voi selvittää tällaisella koodilla.

 

Saldon voi tarkistaa lähettämällä tekstiviestin PREPAID SALDO numeroon 15400 itse liittymästä.

 

Voit myös kirjautua Telia Prepaid-hallintasivun tai lataussovelluksen käyttäjäksi ja vastaisuudessa tarkastaa saldon internetin kautta. Huomaa, että kirjautumisen vahvistamiseksi palveluun liitettävästä liittymästä tulee lähettää tekstiviesti PREPAID PERHE OK numeroon 15400 sen jälkeen, kun liittymän vahvistaminen on aloitettu hallintasivulta tai lataussovelluksesta.

 

Jos murtohälyttimellä ei pysty lähettämään vahvistusviestiä numeroon 15400, sim-kortti tulee ensin laittaa puhelimeen tai tekstiviestejä tukevaan tablettiin tai reitittimeen. Sen jälkeen kun numero on onnistuneesti lisätty Telia Prepaid Perheeseen, sim-kortin voi siirtää murtohälyttimeen.

 

Lataussovelluksen saa Android ja iOS-järjestelmiin.

Vastaa