Uusi nettitikku ei toimi tietokoneessa

  • 19 September 2015
  • 18 kommenttia
  • 6 katselukertaa

Laite on kyllä. Tikku ei toimi


 


 


Edit: Muokattu otsikkoa


18 kommenttia

Kuka ei auta tietenkin
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Kukaan ei osaa auttaa mitenkään koska et ole kysynyt oikein, eli et ole noudattanut Klaanin sääntöjä! Säännöt löytyy täältä: https://klaani.sonera.fi/t5/Yhteison-saannot-ja/Sonera-Klaani-digitaalisen-elaman-yhteiso/m-p/95618#U95618


 


Sieltä otin kohdan:


 


Huomioi nämä kun kysyt
Tutustu yhteisömme eri keskustelualueisiin ja niissä käytyihin keskusteluihin ja mieti mille alueelle kysymyksesi kuuluu.
Jos aiheesta on jo keskustelua, lisää keskustelusi olemassa olevan ketjuun, pyri välttämään uusien ketjujen avaamista.
Otsikoi kysymyksesi ytimekkäästi, probleemaasi kuvaavalla tavalla.
Lisää kysymykseesi mahdollisimman tarkat tiedot, mitä on tapahtunut ja miten asia/ongelma ilmenee ja niin edelleen.

Kukaan ei varmaan osaa auttaa ongelmaasi mitenkään. Jos sinulla on kiire niin otat aina yhteyttä asiakaspalveluun soittamalla tai Omilta sivuilta Chat kautta.  Foorumi ei ole 24/7 asiakaspalvelu kanava jossa ollaan vastaamassa jollekkin kiirelliselle asialle 5min sisällä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Gallia kirjoitti:
Kuka ei auta tietenkin

Omilta sivuilta saa chat aspan auki 24/7.

Joo ymmärrän. Todella pitkältä tuntuu kun vasta arkipäivänä saa netin tähän läppäriin. Varsinkin jos maksaa 25€/kk
Kiitos, meen omille sivuille
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

@Gallia kirjoitti:
Kiitos, meen omille sivuille

Voidaan totta kai auttaa täälä mutta jos kertoisit enemmän. Esimerkiksi mokkulan malli, liittymä, käyttöpaikka (ei osoitetietoja), tietokoneen merkki ja malli sekä sen käyttöjärjestelmä. 

Huawei mokkula, macbook air(läppäri) lauttasaari helsinki, sonera 4 g
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +11
USB-liitettävä mokkula? Minulla vanhempi malli E586 piuhan kytkettyä hetken kuluttua avaa läppärin ruudulle levyasemaikkunan jossa kuvake "Web Partner Driver". Sitä napauttamalla kone asentaa ajurit mokkulan käyttöä varten. Sen jälkeen Huawei löytyy Macin verkkoasetuksista valittavana yhteydeksi.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

@Gallia kirjoitti:
Huawei mokkula, macbook air(läppäri) lauttasaari helsinki, sonera 4 g

Ole hyvä ja kerro mokkulasi merkki ja malli (tarkka malli, Huawein mokkuluita on aika paljon) ja liittyvä (Sonera 4G ei ole liittymä). Oikeastaan kaikki Soneran liittymät ovat 4G liittymiä melkeinpä. 

Vanhempi on HUAWEI Mobile Briadband LTE USB Rotator HUAWEI E 3276

Uus, minkä sain perjantaina: HUAWEI Mobile Broadband LTE USB Stick HUAWEI E3372

Sopimuspapereita ei ole tallessa mutta laskussa lukee vaan Sonera ja kk-ssa 22,89 ja 2,90 one-tine charges
Nyt vaihdoin myös puh operaatoriin Soneraan ja sain sen yhteydessä netin halvemmaksi, kertoi vasn, että nopein, mikä on yms
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Sinulla siis ei ole virallisia sopimuspapereita tallessa? Mitenkö ajattelit valitella? Nämä sopimuksesi ja tilausvahvistukset löytyvät Omilta sivuilta Viestintäkeskuksesta.


 


Eli Windows todennäköisesti ei tunnista USB laitettasi? Eli laiteajurit puuttuvat? 


 


Tuleeko joku USB tikku näkyviin laitenäkymään. Kyseessä kun on Applen laite niin en suoraan osaa sanoa, pitäisi ajurit asentua Applelle suoraan. Sinun tulee asentaa Mobile Partner ohjelmisto Applen laitteellesi ja tarkkaa asennusohjetta ei ole mutta USB tikkuna kun kytket tämän mokkulan Applen laitteellesi pitäisi näkyä levyhallinnassa USB laitteena jossa asennustiedostot.


 


Asennusohjeita näyttää olevan Soneralla pelkästään Windowssille. 

Perjantaina kun tuli se uus edullisempi sopimus tehtyksi Ruohiksen cittarilla, meen huomen aamulla konen ja tikun kaa sinne, kiitos avusta
Häiriöilmoituksen kans tein 🙂
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

@Gallia kirjoitti:
Häiriöilmoituksen kans tein :-)

Miten laitteistoasia kuuluu häiriöilmoituksen piiriin? Ongelmana voi olla laitteesi yhteensopimattomuuksista ja laitteistoasiat yleensä ohjataan Helpsoniin. Soneran Aspa hoitaa vain verkko ongelmat ja Helpson laitteisiin.


 


Jos ei löydy IT osaajaa niin suosittelen kyselemään apua IT asiantuntijalta. Vaikea tässä asiassa on auttaa kun MAC ei ole niin tuttu laite ja jos osaamista ei ollenkaan ole niin IT asiantuntija on paras vaihtoehto.

Joo, kiitos
E

Kävin täällä cittarin Sonera-pisteellä ja sain apua. Asia oli yksinkertainen, meillä on kotona 2 käyttäjää ja kun ostin 2 tikkua, toinen niistä ns raukes. Eli ostin toisentin netin. Ja se uus tikku oli aivan nettikunnossa, mä tyhmä vaan en tajunnut asia, yritin painaa yhtistä, se ei ollut tarpeellinen. Netit toimii, mikä on tärkeä. Mac koneiden kanssa ei ole ikinä ollut probleema, että netti ei toimii. 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

@Gallia kirjoitti:

Kävin täällä cittarin Sonera-pisteellä ja sain apua. Asia oli yksinkertainen, meillä on kotona 2 käyttäjää ja kun ostin 2 tikkua, toinen niistä ns raukes. Eli ostin toisentin netin. Ja se uus tikku oli aivan nettikunnossa, mä tyhmä vaan en tajunnut asia, yritin painaa yhtistä, se ei ollut tarpeellinen. Netit toimii, mikä on tärkeä. Mac koneiden kanssa ei ole ikinä ollut probleema, että netti ei toimii. 




 


Hieno juttu että sait asiasi kuntoon. Muista seuraavalla kerralla aloittaa kertomalla kaikki mitä tiedät, mahdollisimman tarkat tiedot laitteista ja ohjelmista... Paljon nopeammin osataan auttaa :)

Joo, kiitos, hätäisyys on synti

Vastaa