Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
andigi
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos
  • 18 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Uusin ohjelmistoversio ZTE MC801A 5G

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Löytyykö tuohon laitteeseen uusin firmware, jossa myös ulkoinen antenni toimii?

 Saisiko vielä firmware version, jotta voin verrata sitä omaani?

edit Merja_J: yhdistetty kaksi kommenttia samaan viestiin.

36 vastausta
kristianvuorine
Uusi keskustelija
  • 2 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@HenriLie saakohan vanhaa versiota jostain?

KaPetri
Telialainen
Telialainen
  • 167 custom-general.kudos
  • 840 custom-general.replies
  • 68 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@kristianvuorine  kirjoitti:

@HenriLie saakohan vanhaa versiota jostain?


En ole Henri, mutta sanoisin että tarkoitus ei ole laittaa vanhaa ohjelmistoversiota jakeluun, vaan virhe nykyisestä ohjelmistoversiosta korjataan ja laitetaan jakoon. 

kristianvuorine
Uusi keskustelija
  • 2 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Ymmärrän ettei tarkoitus ole korvata nykyistä versiota vanhalla, en kysynyt sitä.

Pyysin download linkkiä vanhaan ohjelmistoversioon jotta voisin sen laittaa väliaikaisesti reitittimeen joissa tällä hetkellä ei saa turvakameroihin enää yhteyttä tupla-reitityksen takia.

KaPetri
Telialainen
Telialainen
  • 167 custom-general.kudos
  • 840 custom-general.replies
  • 68 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@kristianvuorine  kirjoitti:

Ymmärrän ettei tarkoitus ole korvata nykyistä versiota vanhalla, en kysynyt sitä.

Pyysin download linkkiä vanhaan ohjelmistoversioon jotta voisin sen laittaa väliaikaisesti reitittimeen joissa tällä hetkellä ei saa turvakameroihin enää yhteyttä tupla-reitityksen takia.


Linkkiä vanhempaan ohjelmistoversioon ei meillä valitettavasti ole tarjolla 😕

kristianvuorine
Uusi keskustelija
  • 2 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@KaPetri Kiitos paljon pikaisesta vastauksestasi!

Toivon että saatte uuden ohjelmistoversion nopeasti ettei tarvitse ostaa uusia reitittimiä!

andigi
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos
  • 18 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Pakkohan toimiva versio on oltava jäljellä, jos uusi ei toimi. Vai toimittaako Telia väliaikaisen reitittimen sim-kortin kanssa nimimerkille kristianvuorine!!!

Joku toimiva ratkaisu pitää olla ohjelmavirheen vuoksi.

KaPetri
Telialainen
Telialainen
  • 167 custom-general.kudos
  • 840 custom-general.replies
  • 68 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@andigi  kirjoitti:

Pakkohan toimiva versio on oltava jäljellä, jos uusi ei toimi. Vai toimittaako Telia väliaikaisen reitittimen sim-kortin kanssa nimimerkille kristianvuorine!!!

Joku toimiva ratkaisu pitää olla ohjelmavirheen vuoksi.


Sanotaanko näin, että kun kyseessä on käyttöä haittaava bugi niin odotetaan korjaavaa päivitystä. Samalla tavalla toimitaan reitittimien kohdalla, kuten matkapuhelintenkin. Operaattori/jälleenmyyjä ei pysty vaihtoehtoista laitetta tarjoamaan käyttöön sellaisessa tilanteessa, kun laitteen ohjelmistossa ilmenee käyttöä haittava vika.

Mikäli päivitys rikkoisi yhteyksien toiminnallisuuden kokonaisuudessaan ja laite toimitettaisiin huoltoon niin tilanne voisi olla toinen. Hyvin ikävä tilanne tämä on tietenkin kun laitevalmistaja ei omissa testeissään huomannut virhettä ennen ohjelmistoversion julkaisua. 

kustaa1967
Konkari
  • 453 custom-general.kudos
  • 1005 custom-general.replies
  • 27 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@KaPetri  kirjoitti:

@andigi  kirjoitti:

Pakkohan toimiva versio on oltava jäljellä, jos uusi ei toimi. Vai toimittaako Telia väliaikaisen reitittimen sim-kortin kanssa nimimerkille kristianvuorine!!!

Joku toimiva ratkaisu pitää olla ohjelmavirheen vuoksi.


Sanotaanko näin, että kun kyseessä on käyttöä haittaava bugi niin odotetaan korjaavaa päivitystä. Samalla tavalla toimitaan reitittimien kohdalla, kuten matkapuhelintenkin. Operaattori/jälleenmyyjä ei pysty vaihtoehtoista laitetta tarjoamaan käyttöön sellaisessa tilanteessa, kun laitteen ohjelmistossa ilmenee käyttöä haittava vika.

Mikäli päivitys rikkoisi yhteyksien toiminnallisuuden kokonaisuudessaan ja laite toimitettaisiin huoltoon niin tilanne voisi olla toinen. Hyvin ikävä tilanne tämä on tietenkin kun laitevalmistaja ei omissa testeissään huomannut virhettä ennen ohjelmistoversion julkaisua. 


Niinpä niin.

 

Operaattori näköjään vain vetäytyy laitevalmistajan selän taakse ja toimii kuin itsellä ei olisi mitään vastuuta asiassa.

 

No näin asia ei ole , vaan se on juurikin operaattori , joka jakaa ohjelmistot asiakkailleen omalta päivityspalvelimeltaan OTA:na ja asiakassuhde on asiakkaan ja operaattorin välinen. Operaattorin kuuluisi testata päivitykset huolellisesti ennen kuin niitä jakeluun laitetaan. No nyt näyttää siltä , että Telian testaukset ovat joko jääneet tekemättä tai on tehty huolimattomasti.

 

Olen vuosia seuraillut eri operaattoreiden toimintaa ja kyllä kilpailijat ovat tämän kaltaisissa tapauksissa toimineet niin , että viallinen päivitys on vedetty pois jakelusta ja vanhempi ainakin suurimmalta osin paremmin toimiva on jaettu takaisin asiakkaille siksi aikaa , että uusin on korjattu ja kunnolla testattu. Siis se on vain haluamiskysymys toimitaanko noin.

 

PS. Itse en hanki juurikaan laitteita operaattoreilta , vaan suoraan laitevalmistajilta , joiden sivuilta voi itse ladata ja asentaa haluamansa päivitykset. Tallennan myös kotipalvelimelle kaikki lataamani softaversiot , jolloin voin itse asentaa tarvittaessa haluamani version takaisin , mikäli päivitetyn kanssa on ongelmia. Nämä operaattorin OTA-päivitykset tapahtuvat "pakotetusti" ja korjauksia saa odotella ikuisuuden. Kiitos ei sellaisille.

andigi
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos
  • 18 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Onkohan Telian kanta tämä, va puhutko omiasi ja mikä onkaan asiakaspalvelu ja -taito?

irritus
Konkari ☆
  • 756 custom-general.kudos
  • 1348 custom-general.replies
  • 107 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@KaPetri  kirjoitti:

Operaattori/jälleenmyyjä ei pysty vaihtoehtoista laitetta tarjoamaan käyttöön sellaisessa tilanteessa, kun laitteen ohjelmistossa ilmenee käyttöä haittava vika.

Vai että käyttöä haittaava! Heille, jotka julkisen ip-osoitteen tarvitsevat, vika estää koko laitteen käytön!

 

Jos asia tosiaan on näin, niin silloin Telian tulee tarjota kaupan purku.

 

Hämmästelen kyllä kovasti, kuinka Telian varastolla laatikkoon pakatutkin laitteet ovat yht'äkkiä ilman sähköä päivittyneet rikkinäiseen laiteohjelmistoon. Sen jälkeen kun rikkinäinen päivitys on vedetty pois jakelusta, ei pitäisi olla mitään estettä lähettää varastosta laitteita vanhalla ohjelmistolla takuuvaihtona asiakkaille, jotka siltauksen tarvitsevat.