Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
andigi
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos
  • 18 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Uusin ohjelmistoversio ZTE MC801A 5G

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Löytyykö tuohon laitteeseen uusin firmware, jossa myös ulkoinen antenni toimii?

 Saisiko vielä firmware version, jotta voin verrata sitä omaani?

edit Merja_J: yhdistetty kaksi kommenttia samaan viestiin.

36 vastausta
KaPetri
Telialainen
Telialainen
  • 165 custom-general.kudos
  • 837 custom-general.replies
  • 68 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@andigi  kirjoitti:

Onkohan Telian kanta tämä, va puhutko omiasi ja mikä onkaan asiakaspalvelu ja -taito?


Työnantajaa tässä edustan ja häneltä tulleiden linjausten mukaan täällä vastailen. Siteeraan vanhaa kansan viisautta "Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat". Omaa näkökulmaa olen tuonut muutamassa viestissä esille ja niissä olen kyllä selkeästi pyrkinyt artikuloimaan, jos jokin on ollut oma henkilökohtainen mielipide. 

 

Tämän ketjun pohjalta olemme mobiilipuolen laitevastaavien kanssa käyneet keskusteluita, että onko meillä mahdollista poikkeuksellisesti vaihtaa tämän bugin vuoksi kärsivien asiakkaiden laitteet takuuseen sellaiseen laitteeseen, missä vanhempi ohjelmistoversio on asennettuna ja siten nopeuttaa korjausta. Konkreettisia päätöksiä asian suhteen ei ole vielä tehty.

jepietil
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Ajelin tuossa juuri 400km suuntaansa mökille vaihtamaan modeemin vanhempaan 4g-malliin, kun siltaava tila oli hajonnut automaattipäivityksen myötä. Samalla yhteyden katketessa hävisi näkyvyys taloautomaatioon, lämmitysten ohjaukseen, valvontakameroihin ja toki nettikäyttöön.

 

Todella luokatonta toimintaa, etenkin kun vanhaa moitteetta toiminutta versiota ei löydy jakeluun.

andigi
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos
  • 18 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Laita kilometrikorvausvaatimus ja reklamaatio telialle, ohjeita löytyy kuluttajanasiamieheltä.

 

Talvensa
Kommentaattori
  • 23 custom-general.kudos
  • 73 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@KaPetri  kirjoitti:

@andigi  kirjoitti:

Onkohan Telian kanta tämä, va puhutko omiasi ja mikä onkaan asiakaspalvelu ja -taito?


Työnantajaa tässä edustan ja häneltä tulleiden linjausten mukaan täällä vastailen. Siteeraan vanhaa kansan viisautta "Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat". Omaa näkökulmaa olen tuonut muutamassa viestissä esille ja niissä olen kyllä selkeästi pyrkinyt artikuloimaan, jos jokin on ollut oma henkilökohtainen mielipide. 

 

Tämän ketjun pohjalta olemme mobiilipuolen laitevastaavien kanssa käyneet keskusteluita, että onko meillä mahdollista poikkeuksellisesti vaihtaa tämän bugin vuoksi kärsivien asiakkaiden laitteet takuuseen sellaiseen laitteeseen, missä vanhempi ohjelmistoversio on asennettuna ja siten nopeuttaa korjausta. Konkreettisia päätöksiä asian suhteen ei ole vielä tehty.


Näissä tilanteissa yleensä maahantuoja tai myyjä vetäytyvät lopettaen asiasta viestinnän. Tässäkin tilanteessa kulunut toista kuukautta eikä mitään tapahtunut. Itse olen pari laitetta saanut vuosien aikana päivittämällä toimimattomaksi ja aina syy on kaadettu minulle. Selitys ollut ettei kenellekään muulle ole näin käynyt, oma vika. Onneksi on internet josta yleensä muitakin uhreja löytyy mutta operaattoreiden kantaa se ei yleensä muuta. Maahantuojat on helpompi pala.

Mitä itse laitteen myyntiin tulee niin sitä ei olisi ikinä pitänyt edes myydä tai ainakaan puutteellisin tiedoin. Ensimmäisenä tulee mieleen antenniliitännän toiminta, toimii vain 5G 3,5 Ghz taajuudella. Toinen ongelma, ainakin täällä uudistetun SYV- verkon alueella, pomppii mastosta toiseen niin kiivaaseen tahtiin että käyttö täysin mahdotonta.

andigi
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos
  • 18 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Ehkä tulee korjauspäivitys, ehkä ei. 

Lanttilo
Kommentaattori
  • 16 custom-general.kudos
  • 70 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tulihan tuossa: "Viimeisin päivitys: 2022-06-23 23:51:22".

 

Jostain syystä 'kaikki sekoaa', jos erehdyn laittanaan verkkojohdon kytkimesta kahden pisteen ethernet-porttiin, jos yhden pisteen ethernet-portti on jo kytketty kyseiseen kytkimeen. Se ei välttämättä liity tähän uusimpaan päivitykseen, josta odotellaan SA:ta.

 

Ja ennen kuin joku kysyy, Nykyinen tila: Reititintila

PiaJo
Telialainen
Telialainen
  • 235 custom-general.kudos
  • 1019 custom-general.replies
  • 74 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Lanttilo  kirjoitti:

Tulihan tuossa: "Viimeisin päivitys: 2022-06-23 23:51:22".

 

Jostain syystä 'kaikki sekoaa', jos erehdyn laittanaan verkkojohdon kytkimesta kahden pisteen ethernet-porttiin, jos yhden pisteen ethernet-portti on jo kytketty kyseiseen kytkimeen. Se ei välttämättä liity tähän uusimpaan päivitykseen, josta odotellaan SA:ta.

 

Ja ennen kuin joku kysyy, Nykyinen tila: Reititintila


Oletko resetoinut (ei pelkkä uudelleenkäynnistäminen) laitteen päivityksen jälkeen? Mitä tapahtuu sen jälkeen? Testilaitteessamme ei ollut havaittavissa sekoiluja. 

Lanttilo
Kommentaattori
  • 16 custom-general.kudos
  • 70 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Laite toimii yhdellä ethernet-piuhalla ihan ok ja koska en ole löytänyt asetusten tallennukseen mahdollisuutta, en helpolla lähde palauttamaan asetuksia tehdasasetuksiin.

 

Syystä taikka toisesta en saanut onnistumaan yhteyttä, kun piuha oli vain kahden pisteen portissa. Mielelläni tietysti käyttäisin molempia portteja yhtä aikaa, mutta onko se yleensäkään mahdollista?

 

Ja olisiko vihdoinkin saatavana liittymään 5G:n SA?

kustaa1967
Konkari
  • 450 custom-general.kudos
  • 1004 custom-general.replies
  • 27 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Lanttilo  kirjoitti:

Syystä taikka toisesta en saanut onnistumaan yhteyttä, kun piuha oli vain kahden pisteen portissa. Mielelläni tietysti käyttäisin molempia portteja yhtä aikaa, mutta onko se yleensäkään mahdollista?


Laitteessa tosiaan on kaksi ethernet-porttia , mutta toinen on ydistetty WAN/LAN-portti. Olethan tarkistanut , että mikäli mahdollista se WAN/LAN-portti on asetettu LAN-tilaan??

 


@Lanttilo  kirjoitti:

Ja olisiko vihdoinkin saatavana liittymään 5G:n SA?


Millään operaattorilla Suomessa ei ole vielä myynnissä 5G SA-liittymiä. Luulisin , että ei vielä tulekaan pariin vuoteen.

Lanttilo
Kommentaattori
  • 16 custom-general.kudos
  • 70 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@kustaa1967  kirjoitti:

 

 

Laitteessa tosiaan on kaksi ethernet-porttia , mutta toinen on ydistetty WAN/LAN-portti. Olethan tarkistanut , että mikäli mahdollista se WAN/LAN-portti on asetettu LAN-tilaan??

No, kuten ensimmäisessä viestissäni mainitsin, laite on retitintilassa, jossa sanotaan vain, että julkisen verkon kaapeli pitää irroittaa. Automaattista tilaa en ole uskaltanut koittaa.

 


@kustaa1967  kirjoitti:


Millään operaattorilla Suomessa ei ole vielä myynnissä 5G SA-liittymiä. Luulisin , että ei vielä tulekaan pariin vuoteen.


Sinäänsä mielenkiintoista, että Telia Company launches 5G SA core network in Finland  ja toisaalta on sanottu, että paikalliset tukarit tukee.

 

Saisi edes kännykkään, vaikka siihen ei tarjottu, kuin 450M:sta 5G;tä, vaikka ne tukee kymmeniä gigoja,