Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 63875
Kirjoituksia 173958

Vanhan SIM-kortin aktivoiminen käyttöön



Highlighted

Vanhan SIM-kortin aktivoiminen käyttöön

Uusi jäsen
Viestejä 3 kpl

Vanhan SIM-kortin aktivoiminen käyttöön

1/7

Hei, tilasin itselle uuden SIM kortin 2015 , kun silloisessa puhelimessa oli leikattu kortti. Kortti on toiminut hyvin joten en ole vaihtanut sitä paikoilleen. Nyt sain uuden puhelimen ja siihen leikattu kortti ei käy ja yritin aktivoida sen käyttämättömän SIM kortin koska se sopi, mutta aktivoiminen ei onnistunut. Pitääkö minun siis tilata uusi SIM kortti vai voiko tuon SIM kortin saada vielä toimimaan ?

 

Edit IlariJR: otsikko muokattu hieman kuvaavammaksi.

0 tykkäystä
6 vastausta

Herrasmies
Herrasmies
Viestejä 2 065 kpl

2/7

Iltaa ja tervetuloa lämpimästi Yhteisöön @Tynki! Ei hätiä mitiä.. täältä löytyvät hyvä toimintaohjeet uuden sim-kortin tilaamiseen Telialta:

 

https://www.telia.fi/asiakastuki/liittymat/puhelimen-kaytto/sim-kortti

 

Tällä hetkellä parhain ratkaisu taitaa olla piipahtaminen Telia Kaupassa, koska Postissa on menossa lakko joka voi vaikuttaa kirjelähetyksiin. Muistat vain ottaa passin tai henkilökortin matkaan henkilöllisyyden varmistamista varten myymälässä. 

 

Jos asialla ei ole kiire, niin voit laittaa sen näppärästi tilaukseen Omilta Sivuilta 🙂

 

Prepaid-liittymän kohdalla vaaditaan myös itse pakkauksen sim-kortin kehykset. 

Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 3 kpl

3/7

Kiitos, mutta eikö tuota minulla olevaa korttia saa sitten mitenkään aktivoitua, kun minä en sitä ole käyttänyt ja minulla on tiedot siitä tallessa ?

0 tykkäystä
Highlighted

Lady
Lady
Viestejä 3 421 kpl

4/7

Hei @Tynki !

Voit kokeilla aktivointia näiden ohjeiden mukaan:

Kirjautuneena Teliaan voit aktivoida SIM-kortin tätä polkua seuraamalla:

  1. Liittymäni ja palveluni
  2. Klikkaa liittymää, johon haluat tilata uuden SIM-kortin
  3. Kohdan "Liittymäsi" alta löytyy otsikko Hallinnoi liittymääsi
  4. Klikkaa Aktivoi SIM-kortti ja seuraa ohjeita.

Jos olet tilannut SIM-kortin asiakaspalvelusta, voit ottaa uuden SIM-kortin käyttöön tekstiviestillä.

 

Jos olet tilannut uuden SIM-kortin asiakaspalvelusta esim. laitteenvaihdon yhteydessä, voit ottaa uuden SIM-kortin käyttöön (eli aktivoida sen) tekstiviestillä. Tällöin nykyinen liittymänumerosi alkaa toimimaan uudella SIM-kortillasi.

  1. Lähetä ensin vanhalla SIM-kortillasi tekstiviesti AKTIVOI liittymänumerosi numeroon 18100 (0 €). Esim. AKTIVOI 0401234567. Voit myös lähettää viestin toisesta käytössä olevasta (esim. perheenjäsenen) liittymästä, mikäli vanha SIM-korttisi ei enää toimi.
  2. Saat aktivoinnista kuittausviestin puhelimeesi. Liittymänumerosi toimii nyt uudella SIM-kortillasi ja voit asettaa sen laitteeseen. Huom! Kortin aktivointi onnistuu vain kotimaassa.
Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 3 kpl

5/7

Kiitos, minäpä kokeilen 🙂

Highlighted

Lady
Lady
Viestejä 3 421 kpl

6/7

@Tynki  kirjoitti:

Kiitos, minäpä kokeilen 🙂


Jos ei heti toimi niin kokeile käynnistää puhelin uusiksi ja jos aktivointi ei kummallakaan tavalla onnistu, niin silloin pitää tilata uusi sim-kortti.

Ja kyllä sim-kortit tulevat postin lakon aikana myös perille, sillä ne lähetetään "pikkupakettina" 😉

Highlighted

Herrasmies
Herrasmies
Viestejä 2 065 kpl

7/7

Huomenta, huomenta! Voipi olla, että tuota uutta sim-korttia ei voi aktivoida, koska vanha sim-korttisi (johon puhelinnumerosi on liitetty) on edelleen aktiivinen. Pitäisi muuten kontaktoida Telian asiakaspalvelua tuon siirron kanssa. Helpompi tehdä itsepalveluna Omilla Sivuilla niin ei maksa pennin pyörylää sim-kortin uusiminen ja joka tulee muutaman päivän kuluttua postiluukusta sisään Hymiö Erittäin onnellinen

Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.