17-11-2019
20:12
- viimeksi muokattu
18-11-2019
12:45
, muokkaaja:
IlariJR
Hei, tilasin itselle uuden SIM kortin 2015 , kun silloisessa puhelimessa oli leikattu kortti. Kortti on toiminut hyvin joten en ole vaihtanut sitä paikoilleen. Nyt sain uuden puhelimen ja siihen leikattu kortti ei käy ja yritin aktivoida sen käyttämättömän SIM kortin koska se sopi, mutta aktivoiminen ei onnistunut. Pitääkö minun siis tilata uusi SIM kortti vai voiko tuon SIM kortin saada vielä toimimaan ?
Edit IlariJR: otsikko muokattu hieman kuvaavammaksi.
Ratkaistu! Siirry kohtaan Ratkaisu.
17-11-2019
22:06
- viimeksi muokattu
18-11-2019
12:45
, muokkaaja:
IlariJR
Iltaa ja tervetuloa lämpimästi Yhteisöön @Tynki! Ei hätiä mitiä.. täältä löytyvät hyvä toimintaohjeet uuden sim-kortin tilaamiseen Telialta:
https://www.telia.fi/asiakastuki/liittymat/puhelimen-kaytto/sim-kortti
Tällä hetkellä parhain ratkaisu taitaa olla piipahtaminen Telia Kaupassa, koska Postissa on menossa lakko joka voi vaikuttaa kirjelähetyksiin. Muistat vain ottaa passin tai henkilökortin matkaan henkilöllisyyden varmistamista varten myymälässä.
Jos asialla ei ole kiire, niin voit laittaa sen näppärästi tilaukseen Omilta Sivuilta
Prepaid-liittymän kohdalla vaaditaan myös itse pakkauksen sim-kortin kehykset.
17-11-2019
22:20
- viimeksi muokattu
18-11-2019
12:45
, muokkaaja:
IlariJR
Kiitos, mutta eikö tuota minulla olevaa korttia saa sitten mitenkään aktivoitua, kun minä en sitä ole käyttänyt ja minulla on tiedot siitä tallessa ?
17-11-2019
22:27
- viimeksi muokattu
18-11-2019
12:46
, muokkaaja:
IlariJR
Hei @Tynki !
Voit kokeilla aktivointia näiden ohjeiden mukaan:
Kirjautuneena Teliaan voit aktivoida SIM-kortin tätä polkua seuraamalla:
Jos olet tilannut SIM-kortin asiakaspalvelusta, voit ottaa uuden SIM-kortin käyttöön tekstiviestillä.
Jos olet tilannut uuden SIM-kortin asiakaspalvelusta esim. laitteenvaihdon yhteydessä, voit ottaa uuden SIM-kortin käyttöön (eli aktivoida sen) tekstiviestillä. Tällöin nykyinen liittymänumerosi alkaa toimimaan uudella SIM-kortillasi.
17-11-2019
22:30
- viimeksi muokattu
18-11-2019
12:46
, muokkaaja:
IlariJR
Kiitos, minäpä kokeilen
17-11-2019
22:34
- viimeksi muokattu
18-11-2019
12:46
, muokkaaja:
IlariJR
@Tynki kirjoitti:
Kiitos, minäpä kokeilen
Jos ei heti toimi niin kokeile käynnistää puhelin uusiksi ja jos aktivointi ei kummallakaan tavalla onnistu, niin silloin pitää tilata uusi sim-kortti.
Ja kyllä sim-kortit tulevat postin lakon aikana myös perille, sillä ne lähetetään "pikkupakettina"
18-11-2019
08:23
- viimeksi muokattu
18-11-2019
12:46
, muokkaaja:
IlariJR
Huomenta, huomenta! Voipi olla, että tuota uutta sim-korttia ei voi aktivoida, koska vanha sim-korttisi (johon puhelinnumerosi on liitetty) on edelleen aktiivinen. Pitäisi muuten kontaktoida Telian asiakaspalvelua tuon siirron kanssa. Helpompi tehdä itsepalveluna Omilla Sivuilla niin ei maksa pennin pyörylää sim-kortin uusiminen ja joka tulee muutaman päivän kuluttua postiluukusta sisään
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit sivun yläreunasta.