Vastaaja-palvelu uudistuu vaiheittain, LUE


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
  • Yhteisömanageri
  • 10324 kommenttia

Vastaaja uudistuu, kolmessa eri vaiheessa. Jos sinulla on kysyttävää uudesta Vastaajasta tai sen ominaisuuksista niin tämä ketju on sitä varten mutta luethan sitä ennen tämän viestin sekä ohjeet viestin lopusta kokonaisuutena läpi :)


 


 


Mistä uudistetussa Vastaajassa on kyse? Uudistettu Vastaaja pähkinänkuoressa:


 




  • Saat käyttöösi uuden ominaisuuden, Näytä vastaamaton puhelu (NVP). Sen avulla saat tiedon jos joku on yrittänyt soittaa sinulle ja puhelimesi on ollut pois päältä tai kuuluvuusalueen ulkopuolella, tai numerosi on ollut varattu tai hylkäät saapuvan puhelun. Palvelu lähettää sinulle näissä tilanteissa maksuttoman tekstiviesti-ilmoituksen numerosta 15007 josta selviää puhelinnumero josta sinua on tavoiteltu sekä soittoaika. Tämä uudistus koskettaa kaikkia henkilöasiakkaita joilla on meidän matkapuhelinliittymä.




  • Viestien kuuntelu tapahtuu jatkossa numerosta 042 333 0 333 (kansainvälisessä muodossa +358 42 333 0 333). Numero on jatkossa kaikilla asiakkailla sama.




  • Vastaajaa voi jatkossa hallinnoida helposti Omilla Sivuilla, asetusten muokkaaminen onnistuu myös soittamalla vastaajanumeroon.




 


Uudistetun Vastaajan ja sen ominaisuuksien käyttöönotto tapahtuu kolmessa vaiheessa riippuen siitä onko liittymä avattu ennen vai jälkeen 3.12.2014 ja onko liittymässä Vastaajaa entuudestaan vai ei:


 



  1. Jos liittymä on avattu 3.12.2014 jälkeen --> uudistettu Vastaaja ja sen uudet ominaisuudet ovat käytettävissä automaattisesti ja välittömästi.

  2. Jos liittymä on avattu ennen 3.12.2014 ja siinä on ollut Vastaaja jo aikaisemmin --> uudistettu Vastaaja ja sen uudet ominaisuudet ovat automaattisesti käytettävissä viikosta 6 lähtien.



  • Lähetämme tekstiviestin, kun uusi Vastaaja on käytössäsi jonka jälkeen.

  • Vaihda puhelimesi asetuksiin uusi Vastaajan puhelinnumero +358 42 333 0 333.

  • Vastaajan tunnusluku säilyy ennallaan.

  • Sinun ei tarvitse äänittää uutta tervehdystä, vanha Vastaajan tervehdyksesi säilyy ennallaan.

  • Näytä vastaamaton puhelu (NVP) on kuitenkin automaattisesti käytössä viikosta 6 lähtien.


3. Jos liittymä on avattu ennen 3.12.2014 ja siinä ei ole ole Vastaajaa tällä hetkellä --> asiakas voi ottaa halutessaan käyttöönsä uudistetun Vastaajan viikosta 6 lähtien.



  • Näytä vastaamaton puhelu (NVP) on kuitenkin automaattisesti käytössä viikosta 6 lähtien.


 


Tarkemmat tiedot ja ohjeet:


Asiakastiedote - Vastaaja uudistuu


Vanha Vastaaja-palvelu - ohjeet


Uudistettu Vastaaja-palvelu sen ominaisuudet - ohjeet


Asetusten hallinnointi Omilla Sivuilla - ohje


35 kommenttia

Ilmoitustekstiviestit vastaamattomista puheluista ovat kyllä tervetulleita silloin kun numerooni ei saada yhteyttä. En kuitenkaan halua ilmoitusviestejä puheluista, jotka olen hylännyt. Miten poistan numeroviestit käytöstä hylättyjen puhelujen osalta?

Kuinka tuossa uusitussa vastaajassa sitten voi soittaa suoraan jonkun toisen vastaajaan, jos kaikilla on sama numero? On tilanteita, joissa soittaa mielellään suoraan vastaajaan jos tietää että vastaanottaja ei voi vastata puheluihin tai viesteihin. Ainako tässä olisi pakko olla kirjoittamassa jotain viestejä, kerta puhelin on keksitty?!

Ja voiko tuon vastaajan tahtoessaan ottaa pois päältä soitonsiirroilla?? Mitään viestiohjausta itse en todellakaan toivo siihen.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

@yeayme kirjoitti:

Ilmoitustekstiviestit vastaamattomista puheluista ovat kyllä tervetulleita silloin kun numerooni ei saada yhteyttä. En kuitenkaan halua ilmoitusviestejä puheluista, jotka olen hylännyt. Miten poistan numeroviestit käytöstä hylättyjen puhelujen osalta?




Kun puhelun hylkää punaisella luurilla, se menee ”varattu” moodiin. Mikäli et halua saada sms-ilmoituksia hylätyistä puheluista, sinun pitää ottaa pois "näytä vastaamattomat puhelut" varattu tilanteissa. Tämä onnistuu Omilla Sivuilla käyttöliittymän kautta tai soittamalla vastaajanumeroon ja tekemällä asetukset-valikon kautta tilamuutoksen. Täällä vielä ohjeet vastaajan hallinnointiin omilla sivuilla.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

@Zimcam kirjoitti:

Kuinka tuossa uusitussa vastaajassa sitten voi soittaa suoraan jonkun toisen vastaajaan, jos kaikilla on sama numero? On tilanteita, joissa soittaa mielellään suoraan vastaajaan jos tietää että vastaanottaja ei voi vastata puheluihin tai viesteihin. Ainako tässä olisi pakko olla kirjoittamassa jotain viestejä, kerta puhelin on keksitty?!


Ja voiko tuon vastaajan tahtoessaan ottaa pois päältä soitonsiirroilla?? Mitään viestiohjausta itse en todellakaan toivo siihen.




Uudistuneessa vastaajapalvelussa ei voi jättää viestiä suoraan soittamalla toisen vastaajaan. Vastaajapalvelua ei hallinnoida tekemällä tai poistamalla soitonsiirtoja. Vastaajapalvelun hallinnointi tapahtuu Omat Sivut käyttöliittymän kautta tai soittamalla vastaajavalikkoon. Tekstiviestiohjausta ei ole olemassa muulle palvelulle kuin "Näytä vastaamattomat puhelut".

Kunniamerkki +5

Jos laittaa puhelimesta soitonsiirron vastaajaan, mikä aiempana jyrkästi kielletään, soittajan viesti tallentuu ja se näkyy/kuuluu omilla sivuilla. Siellä näkyi myös viesti, jonka sarakkeessa oli "poistuu 5.2".

 

Noin 20 min myöhemmin tuli tekstiviesti "Sinulle on jätetty 2 uutta ääniviestiä. Voitu kuunnellä...". Kun soitin vastaajaan, se kertoi "Sinulla ei ole uusia viestejä." Olin jo kuunnellut omilta sivuilta uusimman viestin ainakin 10 min ennen tekstiviesti-ilmoitusta.

 

Järjestelmässä tuntuu olevan pientä viivettä.

 

Miksi näin "Vastaajapalvelu ja soitonsiirto on kaksi eriasiaa, eli puhelimesta ei pidä missään nimessä mennä laittamaan soitonsiirtoa vastaajaan.", jos homma kerran toimii? Puhelimen käyttöhän olisi se luonnollisin tapa.

 

 

Eli tulevaisuudessa minulla ei ole sellaista vastaajaa puhelimessa joka toimisi kuten järkevästi. Joskus tahdon että voi olla vain tekstiviesteillä tavoitettavissa ja puhelut siirretty vastaajan. Ok, ei mahdollista enää joten vain lentokonetila.

@Zimcam kirjoitti:
Eli tulevaisuudessa minulla ei ole sellaista vastaajaa puhelimessa joka toimisi kuten järkevästi. Joskus tahdon että voi olla vain tekstiviesteillä tavoitettavissa ja puhelut siirretty vastaajan. Ok, ei mahdollista enää joten vain lentokonetila.

Lisäksi ainakin iPhonessa on älä häiritse-tila, joka mykistää ilmoitukset ja siirtää puhelut puhepostiin (kun vastaaja on käytössä). Eli viestit ja puhelut valituilta soittajilta tulee kuitenkin perille.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei! Soittaja voi jättää ääniviestin vastaajaan tai voit nauhoittaa itse vastaajaan viestin että olet tavoitettavissa vain tekstiviestillä. Myös monissa puhelimissa on olemassa oma vastaajatoiminto.


 


Tässä Soneran matkapuhelimen vastaajan toiminnot : https://www.sonera.fi/asiakastuki/ohjeet/Matkapuhelimen-vastaaja?id=1246

En ole käyttänyt vastaajaa vuoteen ihan tuon uudistamisen vuoksi. Meni vaikeammaksi hallita ja käyttää. Vanha systeemi oli Kaikkein helpoin - mitä vuosikaudet sai käyttää. Ei mulla muuta.

 kiitos palautteestasi. Lähetän sen toki tiedoksi eteenpäin. :) 

Vastaa