Vastaaja-palvelussa olisi kehitettävää


Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +14

Olen siirtänyt kaikki puhelut vastaajaan esim. yöaikaan. Tänä aikana saapuu puhelu, soittaja jättää viestin ja pyytää soittamaan takaisin.

 

Käytännössä saan puhelimeeni viestin "sinulle on jätetty uusi viesti" tms. ja tässä viestissä on mukana ainoastaan vastaajan numero. Soitan siihen, kuuntelen viestin ja sitten pitäisi soittaa takaisin.. mutta minne? Numerolla 5 voin kuunnella viestin tiedot, mutta käytännössä minun pitäisi merkitä ne samaan aikaan ylös jonnekin. Näppärää olisi tietysti merkitä suoraan puhelimessa jonnekin mistä sen voi copypasteta takaisinsoittoa varten, mutta kun painaa sitä vitosta niin se tietojen ääneenluenta alkaa tulla kuin konekivääristä sellaisella tykityksellä ja supernopeudella, ettei ehdi käynnistää mitään muistioita. Eli vastaajan puhesyntikkaan on säädetty varmaan suurin mahdollinen nopeus millä se puhuu. Joten käytännössä tarvitaan ihan KYNÄ ja PAPERIA!! Jos olen reissun päällä, en kanniskele sellaisia mukana vaan käytän puhelimen notepadia. Joten käytännössä koko takaisinsoitto siirtyy kunnes olen jossain kynän ja paperin äärellä. Ja jopa kynän kanssakin saa olla todellinen pikakirjoittaja jos mielii saada ne numerot ylös koska ne luetaan aivan julmetulla vauhdilla... Miksi?

 

Eli kehitysehdotukseni on, että vastaaja merkitsisi soittajan numeron suroaan siihen ilmoitusviestiin jonka se joka tapauksessa lähettää, sensijaan että siinä on vain vastaajan numero. Tällöin siitä voisi klikata suoraan ja soittaa takaisin.

 

Varmaankin joku business owner torppaa tämänkin ehdotuksen kuten kaikki kiinteän laajakaistan kehitysehdotukset, mutta postasinpahan nyt huvikseen lämpimikseni tämän, koska juuri äsken taas meinasi palaa hihat tuon vastaajapalvelun kanssa.

 

Jos ei onnistu niin täytyy sitten varmaankin kääntää yöaikanakin kännykän puhelut omaan kiinteään vaihteeseen ja tehdä sinne yöohjelmointi jossa puhelimet eivät soi mutta viestit otetaan vastaan. Kiinteässä järjestelmässä nimittäin numerot jäävät selkeään listaan, josta takaisinsoitto käy yhdellä napilla... Tosin tämäkin toimii vain silloin kun olen kotosalla, valtaosan ajasta kyllä.


87 kommenttia

Käyttäjätaso 7

@HenriLie  kirjoitti:



@kustaa1967  kirjoitti:

Telian omien ohjeiden mukaan Vastaajan hallinnan voi liittää Telia-tunnuksen alle ja näin olen tehnyt. Telia-tunnukseksella ( ei tarvita puhelinnumerolla kirjautumista) hallinta toimi viimeisimpään Vastaajan päivitykseen saakka , mutta ei toimi enää.

 

https://yhteiso.telia.fi/t5/Blogi/Tarkeimmat-vinkit-vastaajan-hallinnointiin/ba-p/165135 

 

https://yhteiso.telia.fi/t5/Puhelinliittymat-ja-mobiilinetti/Vastaajan-poiskytkenta-ja-soitonsiirtojen-hallinnointi-telia-fi/m-p/185276#M11714 

 

Vastaaja toki näkyy Omilla sivuilla , mutta linkin klikkaus antaa vain virheilmoituksen Firefoxilla normaalitilassa. Toki asetuksiin pääsee Firefoxin private-tilassa. Tästäkin viasta on Telialle raportoitu , mutta korjausta vain ei kuulu.


 


Olemme tutkineet ja tutkimme edelleen häiriön syytä. Ongelmaa ei ole voitu toistaa kuin yhdella laitteella ja selaimella, joten esimerkkien vähyys hidastaa tutkintaa. Kaikissa muissa testaamissamme tapauksissa (kuten myös ketjun muilla kommentoijilla) on havaittu selaimen välimuistin tyhjennyksen auttavan ongelmaan. Eli ongelman kierto on olemassa (toinen selain, välimuistin tyhjennys tai yksityisistunnon käyttö selaimella), mutta tutkimme kyllä vielä häiriön syytä, jotta Vastaaja -palvelun itsepalvelu olisi mahdollisimman vaivatonta kaikille.


Olette asiaa hautoneet jo kuukausikaupalla ja kyllä niitä Firefoxin käyttäjiä on aika läjä. Kaikki vaan ei valita teille toimimattomuudesta. Laittakaapa asiaan vauhtia. Homma toimi myös Firefoxilla ennen Vastajan päivitystä ihan normaalisti eli te ihan itse olette asian sotkeneet. Ei nuo kiertotiet ole mikään pysyvä ratkaisu.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

@kustaa1967  kirjoitti:


@HenriLie  kirjoitti:





@kustaa1967  kirjoitti:

Telian omien ohjeiden mukaan Vastaajan hallinnan voi liittää Telia-tunnuksen alle ja näin olen tehnyt. Telia-tunnukseksella ( ei tarvita puhelinnumerolla kirjautumista) hallinta toimi viimeisimpään Vastaajan päivitykseen saakka , mutta ei toimi enää.


 


https://yhteiso.telia.fi/t5/Blogi/Tarkeimmat-vinkit-vastaajan-hallinnointiin/ba-p/165135 


 


https://yhteiso.telia.fi/t5/Puhelinliittymat-ja-mobiilinetti/Vastaajan-poiskytkenta-ja-soitonsiirtojen-hallinnointi-telia-fi/m-p/185276#M11714 


 


Vastaaja toki näkyy Omilla sivuilla , mutta linkin klikkaus antaa vain virheilmoituksen Firefoxilla normaalitilassa. Toki asetuksiin pääsee Firefoxin private-tilassa. Tästäkin viasta on Telialle raportoitu , mutta korjausta vain ei kuulu.




 




Olemme tutkineet ja tutkimme edelleen häiriön syytä. Ongelmaa ei ole voitu toistaa kuin yhdella laitteella ja selaimella, joten esimerkkien vähyys hidastaa tutkintaa. Kaikissa muissa testaamissamme tapauksissa (kuten myös ketjun muilla kommentoijilla) on havaittu selaimen välimuistin tyhjennyksen auttavan ongelmaan. Eli ongelman kierto on olemassa (toinen selain, välimuistin tyhjennys tai yksityisistunnon käyttö selaimella), mutta tutkimme kyllä vielä häiriön syytä, jotta Vastaaja -palvelun itsepalvelu olisi mahdollisimman vaivatonta kaikille.




Olette asiaa hautoneet jo kuukausikaupalla ja kyllä niitä Firefoxin käyttäjiä on aika läjä. Kaikki vaan ei valita teille toimimattomuudesta. Laittakaapa asiaan vauhtia. Homma toimi myös Firefoxilla ennen Vastajan päivitystä ihan normaalisti eli te ihan itse olette asian sotkeneet. Ei nuo kiertotiet ole mikään pysyvä ratkaisu.




Ongelman hautomisesta en puhuisi, vaan vaativasta vianselvityksestä joka vie aikaa. Firefoxin käyttäjiä on varmasti paljon, mutta jokaista tämä häiriö ei kosketa samalla tavalla. Jokainen ilmoitus aiheesta otetaan vastaan ja tutkitaan kyllä. Jos satut tuntemaan muita, joilla ongelma myös toistuu, niin pyydäthän ottamaan meihin yhteyttä.

Vian alkamisaika on myös tiedossa ja kyllä, se ajoittuu tuohon Vastaaja -palvelun uudistukseen.

Käyttäjätaso 7

@HenriLie  kirjoitti:

@kustaa1967  kirjoitti:

@HenriLie  kirjoitti:



@kustaa1967  kirjoitti:

Telian omien ohjeiden mukaan Vastaajan hallinnan voi liittää Telia-tunnuksen alle ja näin olen tehnyt. Telia-tunnukseksella ( ei tarvita puhelinnumerolla kirjautumista) hallinta toimi viimeisimpään Vastaajan päivitykseen saakka , mutta ei toimi enää.

 

https://yhteiso.telia.fi/t5/Blogi/Tarkeimmat-vinkit-vastaajan-hallinnointiin/ba-p/165135 

 

https://yhteiso.telia.fi/t5/Puhelinliittymat-ja-mobiilinetti/Vastaajan-poiskytkenta-ja-soitonsiirtojen-hallinnointi-telia-fi/m-p/185276#M11714 

 

Vastaaja toki näkyy Omilla sivuilla , mutta linkin klikkaus antaa vain virheilmoituksen Firefoxilla normaalitilassa. Toki asetuksiin pääsee Firefoxin private-tilassa. Tästäkin viasta on Telialle raportoitu , mutta korjausta vain ei kuulu.


 


Olemme tutkineet ja tutkimme edelleen häiriön syytä. Ongelmaa ei ole voitu toistaa kuin yhdella laitteella ja selaimella, joten esimerkkien vähyys hidastaa tutkintaa. Kaikissa muissa testaamissamme tapauksissa (kuten myös ketjun muilla kommentoijilla) on havaittu selaimen välimuistin tyhjennyksen auttavan ongelmaan. Eli ongelman kierto on olemassa (toinen selain, välimuistin tyhjennys tai yksityisistunnon käyttö selaimella), mutta tutkimme kyllä vielä häiriön syytä, jotta Vastaaja -palvelun itsepalvelu olisi mahdollisimman vaivatonta kaikille.


Olette asiaa hautoneet jo kuukausikaupalla ja kyllä niitä Firefoxin käyttäjiä on aika läjä. Kaikki vaan ei valita teille toimimattomuudesta. Laittakaapa asiaan vauhtia. Homma toimi myös Firefoxilla ennen Vastajan päivitystä ihan normaalisti eli te ihan itse olette asian sotkeneet. Ei nuo kiertotiet ole mikään pysyvä ratkaisu.


Ongelman hautomisesta en puhuisi, vaan vaativasta vianselvityksestä joka vie aikaa. Firefoxin käyttäjiä on varmasti paljon, mutta jokaista tämä häiriö ei kosketa samalla tavalla. Jokainen ilmoitus aiheesta otetaan vastaan ja tutkitaan kyllä. Jos satut tuntemaan muita, joilla ongelma myös toistuu, niin pyydäthän ottamaan meihin yhteyttä.


Aha.

 

Jos tulkitsen oikein , niin te alatte ottaa asian vakavasti vasta , kun tuhannet asiakkaat siitä teille valittavat. Enpä satu tuntemaan tästä ongelmasta kärsiviä muita kuin oman lähipiirini ja siitä riittää , että minä olen asian teille ilmoittanut. En kylläkään ole ainoa , joka täälläkin on asian esiin nostanut. Mitään ryhmäkannetta en ala teille keräämään.

 

Jos te ette kohtuullisessa ajassa saa sotkujanne selvitettyä , niin se on Good Bye Telia.

Käyttäjätaso 7

Tapahtuuko tässä asiassa yhtään  mitään???

 

Kyse ei näyttäisi olevan vain Vastaajan asetuksiin pääsystä uusimmalla Firefoxilla , vaan saman virheilmoitusken saa myös , jos yrittää tilata uuden SIM-kortin. Mahdollisesti myös muita palveluita riivaa sama.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Suuri ihme on tapahtunut. Numeroviestipalvelu toimii jälleen. Ensimmäinen saamani NVP toukokuun jälkeen tuli 02.09.2021 13:07.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@kustaa1967  kirjoitti:

Tapahtuuko tässä asiassa yhtään  mitään???


 


Kyse ei näyttäisi olevan vain Vastaajan asetuksiin pääsystä uusimmalla Firefoxilla , vaan saman virheilmoitusken saa myös , jos yrittää tilata uuden SIM-kortin. Mahdollisesti myös muita palveluita riivaa sama.




Laitoin kyselyä eteenpäin tapahtuuko sen asian suhteen muutosta jatkossa. Sim-kortin tilasin Firefoxin kautta onnistuneesti ilman herjoja, joten en tiedä mikä siinä sitten on syynä ollut. 

Käyttäjätaso 7

@PiaJo  kirjoitti:

@kustaa1967  kirjoitti:

Tapahtuuko tässä asiassa yhtään  mitään???

 

Kyse ei näyttäisi olevan vain Vastaajan asetuksiin pääsystä uusimmalla Firefoxilla , vaan saman virheilmoitusken saa myös , jos yrittää tilata uuden SIM-kortin. Mahdollisesti myös muita palveluita riivaa sama.


Laitoin kyselyä eteenpäin tapahtuuko sen asian suhteen muutosta jatkossa. Sim-kortin tilasin Firefoxin kautta onnistuneesti ilman herjoja, joten en tiedä mikä siinä sitten on syynä ollut. 


Minulla ei ole osa Minun palveluista toiminut enää Vastaajan päivityksen jälkeen (liekö ollut toukokuussa) ja Firefoxille on julkaistu sen jälkeen useampikin päivitys. Selaimeni tyhjentää historian ja ja kaikki selaustiedot automaattisesti suljettaessa , joten sekään ei ole syynä , että olisi jotain vanhoja tietoja selaimen välimuistissa.

No ennen Vastaajan päivitystä kaikki toimi ihan ok ja lakkasi Vastaajan päivyksen jälkeen kuin veitsellä leikaten. Kyllä se vika on siellä operaattoorin päässä , kun kaikki muut saitit toimii kuten ennenkin. Minulla ei ole Telian nettiyhteys , vaan Elisan eli voisiko teidän reitityksissä olla jotakin vinksallaan tai sitten Minun palvelujen tilissäni ??

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +10

@irritus  kirjoitti:

Suuri ihme on tapahtunut. Numeroviestipalvelu toimii jälleen. Ensimmäinen saamani NVP toukokuun jälkeen tuli 02.09.2021 13:07.


tulen testaan tämän.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +10

@kustaa1967  kirjoitti:


Minulla ei ole osa Minun palveluista toiminut enää Vastaajan päivityksen jälkeen (liekö ollut toukokuussa) ja Firefoxille on julkaistu sen jälkeen useampikin päivitys. Selaimeni tyhjentää historian ja ja kaikki selaustiedot automaattisesti suljettaessa , joten sekään ei ole syynä , että olisi jotain vanhoja tietoja selaimen välimuistissa.

No ennen Vastaajan päivitystä kaikki toimi ihan ok ja lakkasi Vastaajan päivyksen jälkeen kuin veitsellä leikaten. Kyllä se vika on siellä operaattoorin päässä , kun kaikki muut saitit toimii kuten ennenkin. Minulla ei ole Telian nettiyhteys , vaan Elisan eli voisiko teidän reitityksissä olla jotakin vinksallaan tai sitten Minun palvelujen tilissäni ??


itsellä pääosin elisan mobiili, enkä ole ongelmia havainnut. tosin kaukaa haettu selitys mutta voiko ipv6:lla olla jotain tekemistä asiaan.

 

yksi ehdotus olisi, asenna selain uudestaan poistaen kaikki tiedot selaimeen liittyen. käyttäjä selain profiilit, userdata, appdata. varmennat vielä poiston jälkeen että mitään Mozilla hakemistoja ei ole.

Käyttäjätaso 7

@lasselusse  kirjoitti:




 


yksi ehdotus olisi, asenna selain uudestaan poistaen kaikki tiedot selaimeen liittyen. käyttäjä selain profiilit, userdata, appdata. varmennat vielä poiston jälkeen että mitään Mozilla hakemistoja ei ole.

On jo tehty monta kuukautta sitten eikä auta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@kustaa1967  kirjoitti:

Minulla ei ole Telian nettiyhteys , vaan Elisan eli voisiko teidän reitityksissä olla jotakin vinksallaan


Käytän Telian Omia sivuja milloin minkäkin operaattorin yhteyksillä ja ongelmia tulee ainoastaan ip-osoitteen vaihtumisesta, ei siitä mitä yhteyttä satun milloinkin käyttämään.

 

Millaisia turva-asetuksia käytät Firefoxissa? Ethän ole estänyt kolmannen osapuolen evästeitä?

 


@lasselusse  kirjoitti:

voiko ipv6:lla olla jotain tekemistä asiaan.


Hyvä huomio. Itse en käytä IPv6, koska eri liittymilläni ei ole yhteentoimivuutta IPv6:lla.

Käyttäjätaso 7

@irritus  kirjoitti:

@kustaa1967  kirjoitti:

Minulla ei ole Telian nettiyhteys , vaan Elisan eli voisiko teidän reitityksissä olla jotakin vinksallaan


Käytän Telian Omia sivuja milloin minkäkin operaattorin yhteyksillä ja ongelmia tulee ainoastaan ip-osoitteen vaihtumisesta, ei siitä mitä yhteyttä satun milloinkin käyttämään.

 

Millaisia turva-asetuksia käytät Firefoxissa? Ethän ole estänyt kolmannen osapuolen evästeitä?

 


@lasselusse  kirjoitti:

voiko ipv6:lla olla jotain tekemistä asiaan.


Hyvä huomio. Itse en käytä IPv6, koska eri liittymilläni ei ole yhteentoimivuutta IPv6:lla.


Ei ole IPv6 käytössä. Poistin evästeiden eston kokeeksi  kokonaan pois käytöstä ja tyhjensin välimuistit sekä buuttasin selaimen. Ei vaikutusta.

 

Selaimen private-tilassa Omat sivut toimii kuten olen kertonut jo aiemmin , mutta ei normaali-tilassa kuten toimi ennen Vastaajan päivitystä.

Vastaa