Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
SINAD
Konkari ☆
  • 511 custom-general.kudos
  • 1128 custom-general.replies
  • 36 custom-general.solutions

Vastaaja-palvelussa olisi kehitettävää

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Olen siirtänyt kaikki puhelut vastaajaan esim. yöaikaan. Tänä aikana saapuu puhelu, soittaja jättää viestin ja pyytää soittamaan takaisin.

 

Käytännössä saan puhelimeeni viestin "sinulle on jätetty uusi viesti" tms. ja tässä viestissä on mukana ainoastaan vastaajan numero. Soitan siihen, kuuntelen viestin ja sitten pitäisi soittaa takaisin.. mutta minne? Numerolla 5 voin kuunnella viestin tiedot, mutta käytännössä minun pitäisi merkitä ne samaan aikaan ylös jonnekin. Näppärää olisi tietysti merkitä suoraan puhelimessa jonnekin mistä sen voi copypasteta takaisinsoittoa varten, mutta kun painaa sitä vitosta niin se tietojen ääneenluenta alkaa tulla kuin konekivääristä sellaisella tykityksellä ja supernopeudella, ettei ehdi käynnistää mitään muistioita. Eli vastaajan puhesyntikkaan on säädetty varmaan suurin mahdollinen nopeus millä se puhuu. Joten käytännössä tarvitaan ihan KYNÄ ja PAPERIA!! Jos olen reissun päällä, en kanniskele sellaisia mukana vaan käytän puhelimen notepadia. Joten käytännössä koko takaisinsoitto siirtyy kunnes olen jossain kynän ja paperin äärellä. Ja jopa kynän kanssakin saa olla todellinen pikakirjoittaja jos mielii saada ne numerot ylös koska ne luetaan aivan julmetulla vauhdilla... Miksi?

 

Eli kehitysehdotukseni on, että vastaaja merkitsisi soittajan numeron suroaan siihen ilmoitusviestiin jonka se joka tapauksessa lähettää, sensijaan että siinä on vain vastaajan numero. Tällöin siitä voisi klikata suoraan ja soittaa takaisin.

 

Varmaankin joku business owner torppaa tämänkin ehdotuksen kuten kaikki kiinteän laajakaistan kehitysehdotukset, mutta postasinpahan nyt huvikseen lämpimikseni tämän, koska juuri äsken taas meinasi palaa hihat tuon vastaajapalvelun kanssa.

 

Jos ei onnistu niin täytyy sitten varmaankin kääntää yöaikanakin kännykän puhelut omaan kiinteään vaihteeseen ja tehdä sinne yöohjelmointi jossa puhelimet eivät soi mutta viestit otetaan vastaan. Kiinteässä järjestelmässä nimittäin numerot jäävät selkeään listaan, josta takaisinsoitto käy yhdellä napilla... Tosin tämäkin toimii vain silloin kun olen kotosalla, valtaosan ajasta kyllä.

87 vastausta
lasselusse
Vakiokalustoa ☆
  • 60 custom-general.kudos
  • 181 custom-general.replies
  • 3 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@HannaMarikaL@  kirjoitti:

@lasselusse@  kirjoitti:

vastaajan asetuksiin mennään eri tunnuksella, eikä omistajan tunnuksella. tekstiviestillä saa puh. numeron salasanan. tosin huomasin että telian sivut ovat jotekin rikki uloslogatessa ja se muistaa edellisen tunnuksen omistaja aseman. eli jos heti loggaa puhelinnumerolla omistaja tunnuksen jälkeen niin ei toimi oikein.

 

https://www.telia.fi/asiakastuki/laskutus-ja-asiakkuus/telia-fi-kirjautuminen#kirjautuminen-puhelinn...


Tarvitsisimme sinulta hieman lisätietoa tähän kirjautumisasiaan.

- Olitko milloin tehnyt tuon kirjautumisen, kun havaitsit ongelman? Eli muistatko minä päivänä tuo tapahtui vai toistuuko ongelma joka kerta?

- Kirjauduitko ensin sisään verkkopankkitunnuksilla vai mobiilivarmenteella ja sen jälkeen omalla puhelinnumerollasi?

- Käytätkö kirjautumiseen selainta, jos käytät niin mitä? Vai onko käytössäsi sovellus?

- Ja onko niin, että olet kirjautunut omilla tunnuksillasi (sekä omistajatunnus että puhelinnumero) vai onko joku muu kirjautunut omalla tunnuksellaan ja tämä kyseinen ongelma ilmenee?

 

Kiitos jo etukäteen sulle vastauksista! 🙂


en saanut loggaus virhettä replikoitua tänään 2021-06-28. tosiaan telia-tunnus on tehnyt pankkitunnuksilla puhelittymän tunnukseen joka oli aikoinaan telefinlandilla. muita käyttäjiä ei ole mutta yhteisössä on tarkoituksella erillinen tunnus. joten sen voinee tulkita eri käyttäjäksi.

 

aikaisempien tapauksien aikoja en muista. mutta puhutaan kuukausista.

HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 133 custom-general.kudos
  • 733 custom-general.replies
  • 65 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@lasselusse@  kirjoitti:

@HannaMarikaL@  kirjoitti:

@lasselusse@  kirjoitti:

vastaajan asetuksiin mennään eri tunnuksella, eikä omistajan tunnuksella. tekstiviestillä saa puh. numeron salasanan. tosin huomasin että telian sivut ovat jotekin rikki uloslogatessa ja se muistaa edellisen tunnuksen omistaja aseman. eli jos heti loggaa puhelinnumerolla omistaja tunnuksen jälkeen niin ei toimi oikein.

 

https://www.telia.fi/asiakastuki/laskutus-ja-asiakkuus/telia-fi-kirjautuminen#kirjautuminen-puhelinn...


Tarvitsisimme sinulta hieman lisätietoa tähän kirjautumisasiaan.

- Olitko milloin tehnyt tuon kirjautumisen, kun havaitsit ongelman? Eli muistatko minä päivänä tuo tapahtui vai toistuuko ongelma joka kerta?

- Kirjauduitko ensin sisään verkkopankkitunnuksilla vai mobiilivarmenteella ja sen jälkeen omalla puhelinnumerollasi?

- Käytätkö kirjautumiseen selainta, jos käytät niin mitä? Vai onko käytössäsi sovellus?

- Ja onko niin, että olet kirjautunut omilla tunnuksillasi (sekä omistajatunnus että puhelinnumero) vai onko joku muu kirjautunut omalla tunnuksellaan ja tämä kyseinen ongelma ilmenee?

 

Kiitos jo etukäteen sulle vastauksista! 🙂


en saanut loggaus virhettä replikoitua tänään 2021-06-28. tosiaan telia-tunnus on tehnyt pankkitunnuksilla puhelittymän tunnukseen joka oli aikoinaan telefinlandilla. muita käyttäjiä ei ole mutta yhteisössä on tarkoituksella erillinen tunnus. joten sen voinee tulkita eri käyttäjäksi.

 

aikaisempien tapauksien aikoja en muista. mutta puhutaan kuukausista.


Selvä, jos ongelma on poistunut niin se on hyvä. Tätä haluaisimme kuitenkin tutkia vielä tarkemmin, jos sivut ei toimi normaalisti. Kyllä, se Telia -tunnus, jonka on itse tehnyt pankkitunnistuksen jälkeen, on se kysytty tunnus. Puhelinliittymän numerolla kirjautumiseen ei tarvitse itse erikseen tehdä tunnusta ja Yhteisötunnus voi olla taas ihan oma tunnuksensa.

Tarkempaa tutkintaa varten tarvitsemme vielä loput @HannaMarikaL :n kysymistä tiedoista.

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.
lasselusse
Vakiokalustoa ☆
  • 60 custom-general.kudos
  • 181 custom-general.replies
  • 3 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@HenriLie@  kirjoitti:


Selvä, jos ongelma on poistunut niin se on hyvä. Tätä haluaisimme kuitenkin tutkia vielä tarkemmin, jos sivut ei toimi normaalisti. Kyllä, se Telia -tunnus, jonka on itse tehnyt pankkitunnistuksen jälkeen, on se kysytty tunnus. Puhelinliittymän numerolla kirjautumiseen ei tarvitse itse erikseen tehdä tunnusta ja Yhteisötunnus voi olla taas ihan oma tunnuksensa.

Tarkempaa tutkintaa varten tarvitsemme vielä loput @HannaMarikaL :n kysymistä tiedoista.


ne mitkä tänään tein oli seuraavasti: telia-tunnuksella sisään, loggaus ulos, puhelin numerolla sisään, loggaus ulos, telia tunnuksella sisään, loggaus ulos.

myöhemmin parin tunnin päästä: puhelinnro, telia-tunnus, puhelinro.

ei vikoja ja tein vielä firefox-esr versiollakin 78.11.0esr tänään ja ei vikoja.

 

ne aikaisemmat, se että milloin ne tapahtui, en muista ehkä tammikuussa ja minun on turha ruveta muistia kaivelee että ehkä se oli keskiviikko tai jotain. sen voin sanoa että selain oli silloinen firefox.

HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 133 custom-general.kudos
  • 733 custom-general.replies
  • 65 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@lasselusse@  kirjoitti:

@HenriLie@  kirjoitti:


Selvä, jos ongelma on poistunut niin se on hyvä. Tätä haluaisimme kuitenkin tutkia vielä tarkemmin, jos sivut ei toimi normaalisti. Kyllä, se Telia -tunnus, jonka on itse tehnyt pankkitunnistuksen jälkeen, on se kysytty tunnus. Puhelinliittymän numerolla kirjautumiseen ei tarvitse itse erikseen tehdä tunnusta ja Yhteisötunnus voi olla taas ihan oma tunnuksensa.

Tarkempaa tutkintaa varten tarvitsemme vielä loput @HannaMarikaL :n kysymistä tiedoista.


ne mitkä tänään tein oli seuraavasti: telia-tunnuksella sisään, loggaus ulos, puhelin numerolla sisään, loggaus ulos, telia tunnuksella sisään, loggaus ulos.

myöhemmin parin tunnin päästä: puhelinnro, telia-tunnus, puhelinro.

ei vikoja ja tein vielä firefox-esr versiollakin 78.11.0esr tänään ja ei vikoja.

 

ne aikaisemmat, se että milloin ne tapahtui, en muista ehkä tammikuussa ja minun on turha ruveta muistia kaivelee että ehkä se oli keskiviikko tai jotain. sen voin sanoa että selain oli silloinen firefox.


Ymmärrän, ettei aiempaa ongelmaa muista tarkasti ulkoa, eikä tarvitsekkaan muistaa. Tarkoitin aiemmassa viestissäni sitä, että jos ongelma toistuu edelleen niin tarvittavat tiedot olisi tärkeää saada tietää. Testaamme myös itse tuota mainitsemaasi toimintaa, toistuisiko ongelma uudelleen samanlaisena.

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.
peekotu
Vakiokalustoa ☆
  • 65 custom-general.kudos
  • 220 custom-general.replies
  • 2 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

 

Vika mistä olin yhteydessä. En ollut kiinnittänyt huomiota enne kuin nyt, tämä testattiin kaverin soitolla ( tämä sen jälkeen kun olitte tehnyt vastaajapalveluun muutoksia keväällä) ettei minulle enää saavu viestejä- Sinulle on yritetty soittaa numerosta.-Kun puhelimeni on ollut suljettu. ( ja en ole tehnyt itse mitään muutoksia liittymään tai puhelimeen). Mistähän tuo mahtaa johtua. jos joku tietäisi missä vika, kun nyt joutuu odottamaan ensiviikkoon ennen kuin he vastaavat yhteydenottopyyntöön.

 

irritus vastasi.

 

Numeroviestipalvelu meni rikki vastaajauudistuksen yhteydessä 26.5.2021. Lue lisää:

@peekotu  kirjoitti:

Neuvona oli sim kortti pois ja tämä ei toiminut.

Sait väärän neuvon. Telian tulee kärrätä uusi vastaajalaitteistonsa SER-keräykseen ja kytkeä vanha takaisin käyttöön. Asiakas ei tälle asialle mahda mitään.

 

Näköjään vieläkin sitten vikaa. Kohta yli 2kk koska mahdetaan vika korjata, ei hirveän tehokasta työskentelyä vian parissa. Toivotaan tuo palvelu palaa toimintaan, yksi isoja etuja ja hyvä palvelua telialla. Muuta hyvää olekaan.

 

Tuolla vastaaja palvelu uudistui ketjussa hyvin telian asiakaspalvelija linkannut häiriötiedotteen mutta ei siinäkään sanota mitään tuosta minun vian selityksenä joten mitään hyötyä häiriötiedotteessa ei ollut tuohon vikaan, miksi tuota vikaa ei ole häiriötiedotteessa selitetty. Myöskin vika laitettu korjatuksi 7.6 mutta vika edelleen on päällä ainakin itselläni. Nyt tietenkin tämä vika mikä siinä häiriötiedotteessa on selitetty voi olla korjattu mutta tuo toinen ( minun ) vika ei ole korjattu joten taas palataan siihen miksi tästä ei ole häiriö tiedotetta. Ovatko viat eri vika ja mikä on korjauksen kesto. Vähän sekavaa ja asiakaspalvelija laittaa vaan tekemään yhteydenottopyyntöä.

 

 

HeikkiSul
Telialainen
Telialainen
  • 21 custom-general.kudos
  • 69 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@peekotu  kirjoitti:

 

Sait väärän neuvon. Telian tulee kärrätä uusi vastaajalaitteistonsa SER-keräykseen ja kytkeä vanha takaisin käyttöön. Asiakas ei tälle asialle mahda mitään.

 

Näköjään vieläkin sitten vikaa. Kohta yli 2kk koska mahdetaan vika korjata, ei hirveän tehokasta työskentelyä vian parissa. Toivotaan tuo palvelu palaa toimintaan, yksi isoja etuja ja hyvä palvelua telialla. Muuta hyvää olekaan.

 

Tuolla vastaaja palvelu uudistui ketjussa hyvin telian asiakaspalvelija linkannut häiriötiedotteen mutta ei siinäkään sanota mitään tuosta minun vian selityksenä joten mitään hyötyä häiriötiedotteessa ei ollut tuohon vikaan, miksi tuota vikaa ei ole häiriötiedotteessa selitetty. Myöskin vika laitettu korjatuksi 7.6 mutta vika edelleen on päällä ainakin itselläni. Nyt tietenkin tämä vika mikä siinä häiriötiedotteessa on selitetty voi olla korjattu mutta tuo toinen ( minun ) vika ei ole korjattu joten taas palataan siihen miksi tästä ei ole häiriö tiedotetta. Ovatko viat eri vika ja mikä on korjauksen kesto. Vähän sekavaa ja asiakaspalvelija laittaa vaan tekemään yhteydenottopyyntöä.

 

 


Hei! Ymmärsinkö oikein, että puhelimen ollessa kiinni viestiä tavoittelusta ei saavu viestiä? 

peekotu
Vakiokalustoa ☆
  • 65 custom-general.kudos
  • 220 custom-general.replies
  • 2 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kyllä.

HeikkiSul
Telialainen
Telialainen
  • 21 custom-general.kudos
  • 69 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@peekotu  kirjoitti:

Kyllä.


Vastaajassa on jonkin verran haasteita vielä, mutta Minun Teliasta Vastaaja-asetuksista Näytä vastaamattomat puhelut (Missed Call Alert)-palvelun kun käyttää päälle ja pois, sen pitäisi korjata ongelman. Lopullinen korjaus on tulossa kyllä, mutta tuon pitäisi auttaa myös!

lasselusse
Vakiokalustoa ☆
  • 60 custom-general.kudos
  • 181 custom-general.replies
  • 3 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@peekotu  kirjoitti:

Kyllä.


minulla on sama nvp tekstiviesti ongelma. pistän tästä vika ilmoitusta jossain vaiheessa.

 

onkohan telialla jotain yleisempääkin ongelmaa viestien lähettelyssä kun en saanut aikaisempaa viestiä liittyen vikailmoitukseen.

peekotu
Vakiokalustoa ☆
  • 65 custom-general.kudos
  • 220 custom-general.replies
  • 2 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kiva kun ei löydy vastaajapalvelun kohdalla ( tämäkin lisäpalvelut kohdassa vain) muuta kuin vastaajapalvelun poistaminen ja siinä rastin laittaminen kohtaan missä sanotaan poistaa kaiken sitten. Jos kerran tuo olisi toimiva keino kiva tuo olisi pystyä tekemään. Joten olisiko ohjeita myös. Toivotaan auttavan ( ettei ole niin hyvä ohje kun sim kortin poistaminen ja edelleen vika sielläpäin) 

 

Kun itse etsin ohjeet teidän sivulta löytyivät tälläiset ohjeet mitkä ei toimi koska  tuollaista kohtaa kuin vastaaja ei löydy minun sivulta. Löytyy vain: tee vikailmoitus / jätä yhteydenottopyyntö -  sulje liittymä tilapäisesti - 

sopimuksen irtisanominen - mms-viestit, - käyttöohjeet - tilaa uusi sim-kortti tai esim, - aktivoi sim- kortti tai esim. Tuota vastaaja kohtaa ei tuolla ole vaikka ohjeiden sivulla se on olemassa, puuttuu minulta. 

 

Lisäpalvelut kohdassa löytyi noita mitä voi tilata ja siellä on tosiaan sitten vaihtoehtona ainoastaan tuo vastaajapalvelun poistaminen. Joten olisiko keinoa miten voisin sitten tehdä tuon toimenpiteen jos vaikka korjaisi asian. kokeiltu eri selaimilla ja kaikkia välisivuja kokeiltu. Ja taas palataan asiakaspalvelu kohtaan mistä kaikki alkoi ja toisessa ketjussa keskustelin. Missä oli nämä neuvot sieltä kun kyselin, ei ole enää asiakaspalvelu nimensä veroinen taitaa sittenkin olla tuo myyntipalvelu nimi oikean mukainen.