Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
SINAD
Konkari ☆
  • 503 custom-general.kudos
  • 1078 custom-general.replies
  • 36 custom-general.solutions

Vastaaja-palvelussa olisi kehitettävää

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Olen siirtänyt kaikki puhelut vastaajaan esim. yöaikaan. Tänä aikana saapuu puhelu, soittaja jättää viestin ja pyytää soittamaan takaisin.

 

Käytännössä saan puhelimeeni viestin "sinulle on jätetty uusi viesti" tms. ja tässä viestissä on mukana ainoastaan vastaajan numero. Soitan siihen, kuuntelen viestin ja sitten pitäisi soittaa takaisin.. mutta minne? Numerolla 5 voin kuunnella viestin tiedot, mutta käytännössä minun pitäisi merkitä ne samaan aikaan ylös jonnekin. Näppärää olisi tietysti merkitä suoraan puhelimessa jonnekin mistä sen voi copypasteta takaisinsoittoa varten, mutta kun painaa sitä vitosta niin se tietojen ääneenluenta alkaa tulla kuin konekivääristä sellaisella tykityksellä ja supernopeudella, ettei ehdi käynnistää mitään muistioita. Eli vastaajan puhesyntikkaan on säädetty varmaan suurin mahdollinen nopeus millä se puhuu. Joten käytännössä tarvitaan ihan KYNÄ ja PAPERIA!! Jos olen reissun päällä, en kanniskele sellaisia mukana vaan käytän puhelimen notepadia. Joten käytännössä koko takaisinsoitto siirtyy kunnes olen jossain kynän ja paperin äärellä. Ja jopa kynän kanssakin saa olla todellinen pikakirjoittaja jos mielii saada ne numerot ylös koska ne luetaan aivan julmetulla vauhdilla... Miksi?

 

Eli kehitysehdotukseni on, että vastaaja merkitsisi soittajan numeron suroaan siihen ilmoitusviestiin jonka se joka tapauksessa lähettää, sensijaan että siinä on vain vastaajan numero. Tällöin siitä voisi klikata suoraan ja soittaa takaisin.

 

Varmaankin joku business owner torppaa tämänkin ehdotuksen kuten kaikki kiinteän laajakaistan kehitysehdotukset, mutta postasinpahan nyt huvikseen lämpimikseni tämän, koska juuri äsken taas meinasi palaa hihat tuon vastaajapalvelun kanssa.

 

Jos ei onnistu niin täytyy sitten varmaankin kääntää yöaikanakin kännykän puhelut omaan kiinteään vaihteeseen ja tehdä sinne yöohjelmointi jossa puhelimet eivät soi mutta viestit otetaan vastaan. Kiinteässä järjestelmässä nimittäin numerot jäävät selkeään listaan, josta takaisinsoitto käy yhdellä napilla... Tosin tämäkin toimii vain silloin kun olen kotosalla, valtaosan ajasta kyllä.

87 vastausta
SalliJf
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 25 custom-general.kudos
  • 129 custom-general.replies
  • 8 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@yeayme@  kirjoitti:

Ei ollut hyvä uudistus tämä. Käytettävyys huononi selvästi edelliseen vastaajaan verrattuna. Vastaajan äänensävykin vaihtui ystävällisestä tympeäksi. 

Kysymyksiä/kehityskohteita:

  • Miksi en voi enää jatkaa vastaajassa jos olen tehnyt jonkun valinnan, vaan se katkaisee puhelun heti? Tai jos teen jonkun valinnan liian nopeasti: ”tuut tuut tuut”. 
  • Miksi en voi enää valita tilanteita milloin puhelut menee vastaajaan tai milloin NVP on käytössä? Toivottavasti NVP on edes oletuksena nyt niin, että numeroviestiä ei tule jos itse hylkään puhelun. 
  • Miksi vastaajassa ei ole enää vakiotervehdystä (ilman numeroa) vaihtoehtona numerotervehdyksen sijaan? Numerotervehdyskin olisi siedettävämpi jos se luettelisi numeron 040… eikä 35840…

Kiitos hyvästä palautteesta! Laitettiin tästä tässäkin päässä palautetta etiäpäin 🙂 

Nintendo Switch | Asus | Samsung | pelihiiri ja kissaihminen
irritus
Konkari
  • 574 custom-general.kudos
  • 1033 custom-general.replies
  • 85 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@HeikkiSul@  kirjoitti:

NVP-palvelun suhteen ei ole muutoksia tulossa.


Suhteessa mihin? Tällä hetkellä NVP ei toimi. Jos muutoksia ei ole tulossa, niin tämähän tarkoittaa, että NVP-palvelua ei enää ole.

 


@yeayme@  kirjoitti:

Miksi en voi enää valita tilanteita milloin puhelut menee vastaajaan tai milloin NVP on käytössä?


Minäkin huomasin tämän huononnuksen. Vanhassa vastaajassa oli todellakin mahdollista valita erikseen, vastaako vastaaja silloin, kun puhelimeen ei vastata, se on varattu tai siihen ei saada yhteyttä. Nyt on vain yksi ainoa aktivoi/deaktivoi-valinta.

 


@lasselusse@  kirjoitti:

ja mitenkä tuo edes tehtäisiin kun laskuttaja on dna mutta vika on telialla taustajärjestelmissä.


Reklamaatio tehdään omalle operaattorille. Eli Dna:lle vain reklamaatio, jossa kerrot, että Telian vakavan maailmanlaajuisen vian aikana 26.5. – 1.6.  sinulta on laskutettu varattusignaalista. Jos 21 puhelusta 2 on mennyt läpi, tuo tekee 19 varattusignaalista veloittamista. Eli vaadit Dna:lta hyvityksen 19 alkavasta minuutista.

HeikkiSul
Telialainen
Telialainen
  • 21 custom-general.kudos
  • 69 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@irritus@  kirjoitti:

@HeikkiSul@  kirjoitti:

NVP-palvelun suhteen ei ole muutoksia tulossa.


Suhteessa mihin? Tällä hetkellä NVP ei toimi. Jos muutoksia ei ole tulossa, niin tämähän tarkoittaa, että NVP-palvelua ei enää ole.

 



Tarkoitin, että NVP-palvelua ei ole tarkoitus lakkauttaa. Häiriöt toki korjataan aina.

datsun
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Terve

Onkohan kuluttaja-asiakkaiden vastaajan käyttöohje osoitteessa

https://www.telia.fi/asiakastuki/liittymat/vastaaja

aivan ajan tasalla?

Toukokuussa 2021 piti tulla uusia ominiaisuuksia.

Tuossa luvataan että voi lähettää tulleita viestejä mailiin. Miten?

Tuossa luvataan että voi säätää vastaajan että on vain tiedottava; soittaja ei voi jättää viestejä. Miten?

Kuka osaa auttaa? Asiakaspalvelun chatti ei osannut kuin tuputtaa tuota osoitetta... josta ei nyt ollut iloksi.

 

 

Edit. Korjattu linkki //Saku

SakuMik
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 22 custom-general.kudos
  • 81 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@datsun@  kirjoitti:

Terve

Onkohan kuluttaja-asiakkaiden vastaajan käyttöohje osoitteessa

https://www.telia.fi/asiakastuki/liittymat/vastaaja

aivan ajan tasalla?

Toukokuussa 2021 piti tulla uusia ominiaisuuksia.

Tuossa luvataan että voi lähettää tulleita viestejä mailiin. Miten?

Tuossa luvataan että voi säätää vastaajan että on vain tiedottava; soittaja ei voi jättää viestejä. Miten?

Kuka osaa auttaa? Asiakaspalvelun chatti ei osannut kuin tuputtaa tuota osoitetta... josta ei nyt ollut iloksi.


 

Moikka ja tervetuloa Yhteisöön @datsun !

 

Kiitokset palautteesta, ohjeet tullaan päivittämään meidän toimesta. Kun kirjaudut Omille Sivuille puhelinnumerolla, voit vastaajan asetuksista asettaa  sähköpostiosoitteen johon viesti lähetetään. Myös tuo Poissaolotervehdys on vaihdettavissa Omilta Sivuilta välilehdeltä "Tervehdykset".

 

Löysitkö Oma Sivuilta vastaajan asetukset?

 

lasselusse
Vakiokalustoa ☆
  • 60 custom-general.kudos
  • 178 custom-general.replies
  • 3 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

kyseiset ominaisuudet löytynee vastaajasta mutta epäilen toimivuutta. telian vastaaja on alpha koodi tasolla ja asiat toimii miten sattuu. ilmeisesti osa asioista pitää tehdä soittamalla vastaajaan joka maksaa hirveitä.

 

vastaajan asetuksiin mennään eri tunnuksella, eikä omistajan tunnuksella. tekstiviestillä saa puh. numeron salasanan. tosin huomasin että telian sivut ovat jotekin rikki uloslogatessa ja se muistaa edellisen tunnuksen omistaja aseman. eli jos heti loggaa puhelinnumerolla omistaja tunnuksen jälkeen niin ei toimi oikein.

 

https://www.telia.fi/asiakastuki/laskutus-ja-asiakkuus/telia-fi-kirjautuminen#kirjautuminen-puhelinn...

HannaSu
Moderaattori
Moderaattori
  • 137 custom-general.kudos
  • 542 custom-general.replies
  • 17 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@lasselusse@  kirjoitti:

vastaajan asetuksiin mennään eri tunnuksella, eikä omistajan tunnuksella. tekstiviestillä saa puh. numeron salasanan. tosin huomasin että telian sivut ovat jotekin rikki uloslogatessa ja se muistaa edellisen tunnuksen omistaja aseman. eli jos heti loggaa puhelinnumerolla omistaja tunnuksen jälkeen niin ei toimi oikein.

 

https://www.telia.fi/asiakastuki/laskutus-ja-asiakkuus/telia-fi-kirjautuminen#kirjautuminen-puhelinn...


Kiitos palautteestasi. Välitin tämän tiedon eteenpäin. Palataan tähän ketjuun, kun olemme saaneet asiaan selvityksen mistä moinen johtuu. 

| Telia Yhteisön moderaattori |
lasselusse
Vakiokalustoa ☆
  • 60 custom-general.kudos
  • 178 custom-general.replies
  • 3 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@lasselusse@  kirjoitti:

vika ilmoitus soitinsiirroista ja nvp:stä on tehty ja ilmoittelen kun jotain selvinee.

 


ei ole mitään selvinnyt tai ilmoitusta tullut.

HannaMarikaL
Moderaattori
Moderaattori
  • 92 custom-general.kudos
  • 344 custom-general.replies
  • 19 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@lasselusse@  kirjoitti:

@lasselusse@  kirjoitti:

vika ilmoitus soitinsiirroista ja nvp:stä on tehty ja ilmoittelen kun jotain selvinee.

 


ei ole mitään selvinnyt tai ilmoitusta tullut.


Sinuun ollaan kyllä yhteydessä meidän suunnilta, kun vikailmoitus on saatu käsiteltyä. 🙂 Toivottavasti tuo asia ratkeaa mahdollisimman pian! 

| Telia Yhteisön moderaattori | iPhone 12 | Sarjat | Musiikki | Kaikkea maan ja taivaan väliltä |

HannaMarikaL
Moderaattori
Moderaattori
  • 92 custom-general.kudos
  • 344 custom-general.replies
  • 19 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@lasselusse@  kirjoitti:

vastaajan asetuksiin mennään eri tunnuksella, eikä omistajan tunnuksella. tekstiviestillä saa puh. numeron salasanan. tosin huomasin että telian sivut ovat jotekin rikki uloslogatessa ja se muistaa edellisen tunnuksen omistaja aseman. eli jos heti loggaa puhelinnumerolla omistaja tunnuksen jälkeen niin ei toimi oikein.

 

https://www.telia.fi/asiakastuki/laskutus-ja-asiakkuus/telia-fi-kirjautuminen#kirjautuminen-puhelinn...


Tarvitsisimme sinulta hieman lisätietoa tähän kirjautumisasiaan.

- Olitko milloin tehnyt tuon kirjautumisen, kun havaitsit ongelman? Eli muistatko minä päivänä tuo tapahtui vai toistuuko ongelma joka kerta?

- Kirjauduitko ensin sisään verkkopankkitunnuksilla vai mobiilivarmenteella ja sen jälkeen omalla puhelinnumerollasi?

- Käytätkö kirjautumiseen selainta, jos käytät niin mitä? Vai onko käytössäsi sovellus?

- Ja onko niin, että olet kirjautunut omilla tunnuksillasi (sekä omistajatunnus että puhelinnumero) vai onko joku muu kirjautunut omalla tunnuksellaan ja tämä kyseinen ongelma ilmenee?

 

Kiitos jo etukäteen sulle vastauksista! 🙂

| Telia Yhteisön moderaattori | iPhone 12 | Sarjat | Musiikki | Kaikkea maan ja taivaan väliltä |