Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
SINAD
Konkari
  • 500 custom-general.kudos
  • 1072 custom-general.replies
  • 36 custom-general.solutions

Vastaaja-palvelussa olisi kehitettävää

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Olen siirtänyt kaikki puhelut vastaajaan esim. yöaikaan. Tänä aikana saapuu puhelu, soittaja jättää viestin ja pyytää soittamaan takaisin.

 

Käytännössä saan puhelimeeni viestin "sinulle on jätetty uusi viesti" tms. ja tässä viestissä on mukana ainoastaan vastaajan numero. Soitan siihen, kuuntelen viestin ja sitten pitäisi soittaa takaisin.. mutta minne? Numerolla 5 voin kuunnella viestin tiedot, mutta käytännössä minun pitäisi merkitä ne samaan aikaan ylös jonnekin. Näppärää olisi tietysti merkitä suoraan puhelimessa jonnekin mistä sen voi copypasteta takaisinsoittoa varten, mutta kun painaa sitä vitosta niin se tietojen ääneenluenta alkaa tulla kuin konekivääristä sellaisella tykityksellä ja supernopeudella, ettei ehdi käynnistää mitään muistioita. Eli vastaajan puhesyntikkaan on säädetty varmaan suurin mahdollinen nopeus millä se puhuu. Joten käytännössä tarvitaan ihan KYNÄ ja PAPERIA!! Jos olen reissun päällä, en kanniskele sellaisia mukana vaan käytän puhelimen notepadia. Joten käytännössä koko takaisinsoitto siirtyy kunnes olen jossain kynän ja paperin äärellä. Ja jopa kynän kanssakin saa olla todellinen pikakirjoittaja jos mielii saada ne numerot ylös koska ne luetaan aivan julmetulla vauhdilla... Miksi?

 

Eli kehitysehdotukseni on, että vastaaja merkitsisi soittajan numeron suroaan siihen ilmoitusviestiin jonka se joka tapauksessa lähettää, sensijaan että siinä on vain vastaajan numero. Tällöin siitä voisi klikata suoraan ja soittaa takaisin.

 

Varmaankin joku business owner torppaa tämänkin ehdotuksen kuten kaikki kiinteän laajakaistan kehitysehdotukset, mutta postasinpahan nyt huvikseen lämpimikseni tämän, koska juuri äsken taas meinasi palaa hihat tuon vastaajapalvelun kanssa.

 

Jos ei onnistu niin täytyy sitten varmaankin kääntää yöaikanakin kännykän puhelut omaan kiinteään vaihteeseen ja tehdä sinne yöohjelmointi jossa puhelimet eivät soi mutta viestit otetaan vastaan. Kiinteässä järjestelmässä nimittäin numerot jäävät selkeään listaan, josta takaisinsoitto käy yhdellä napilla... Tosin tämäkin toimii vain silloin kun olen kotosalla, valtaosan ajasta kyllä.

87 vastausta
lasselusse
Vakiokalustoa ☆
  • 58 custom-general.kudos
  • 174 custom-general.replies
  • 3 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@peekotu  kirjoitti:

Kiva kun ei löydy vastaajapalvelun kohdalla ( tämäkin lisäpalvelut kohdassa vain) muuta kuin vastaajapalvelun poistaminen ja siinä rastin laittaminen kohtaan missä sanotaan poistaa kaiken sitten. Jos kerran tuo olisi toimiva keino kiva tuo olisi pystyä tekemään. Joten olisiko ohjeita myös. Toivotaan auttavan ( ettei ole niin hyvä ohje kun sim kortin poistaminen ja edelleen vika sielläpäin) 

 

Kun itse etsin ohjeet teidän sivulta löytyivät tälläiset ohjeet mitkä ei toimi koska  tuollaista kohtaa kuin vastaaja ei löydy minun sivulta. Löytyy vain: tee vikailmoitus / jätä yhteydenottopyyntö -  sulje liittymä tilapäisesti - 

sopimuksen irtisanominen - mms-viestit, - käyttöohjeet - tilaa uusi sim-kortti tai esim, - aktivoi sim- kortti tai esim. Tuota vastaaja kohtaa ei tuolla ole vaikka ohjeiden sivulla se on olemassa, puuttuu minulta. 

 

Lisäpalvelut kohdassa löytyi noita mitä voi tilata ja siellä on tosiaan sitten vaihtoehtona ainoastaan tuo vastaajapalvelun poistaminen. Joten olisiko keinoa miten voisin sitten tehdä tuon toimenpiteen jos vaikka korjaisi asian. kokeiltu eri selaimilla ja kaikkia välisivuja kokeiltu. Ja taas palataan asiakaspalvelu kohtaan mistä kaikki alkoi ja toisessa ketjussa keskustelin. Missä oli nämä neuvot sieltä kun kyselin, ei ole enää asiakaspalvelu nimensä veroinen taitaa sittenkin olla tuo myyntipalvelu nimi oikean mukainen. 

 

 


https://www.telia.fi/asiakastuki/laskutus-ja-asiakkuus/mika-on-telia-tunnus#mms-viestit-telia-tunnuk...

omistaja tunnareilla ei löydy kuin vastaaja-palvelun kytkentä ja poisto, tosin sinun tapauksessa voi olla hyvä idea.

 

puhelin numero tunnuksella pääsee vastaajan tarkempiin asetuksiin mutta siellä ei nyt hirveästi ole. mutta löytyy esim vastaajan tila.

peekotu
Vakiokalustoa ☆
  • 65 custom-general.kudos
  • 219 custom-general.replies
  • 2 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kiitos tiedosta hyvä kun asiakkaat neuvovat paremmin kuin itse asiakaspalvelu. Ihme homma miksi noin( vahvat tunnisteet millä ei voi kaikkea hallita ja vaaditaan toiset tunnisteet millä hallita jotain,luulisi vahvat tunnksteet riittää kaikien asioiden hoitoon) ja ohjeitahan ei tietenkään voi antaa ja niitä ei tuolla vastaajan ohjesivulla mitenkään mainita. Vahva tunnistautuminen tehty,menty omille sivuille ja valitaan liittymä mitä käyttää( puhelin numero) ja sitten et voi tuollaista asiaa hoitaa vaan pitää jollakin muulla tunnuksella mennä tuo hoitamaan ja tämä tunnus ei sitten ole vahva tunnistautuminen.  No en ajattele mennä tuota vastaajan kytkentä ja pois kytkentää mennä sorkkimaan. Ei ole koskaan ollut vastaaja päällä ja ei ol tarkoitus ottakaan, tällä heidän uudella systeemillä varmaan zekin menisi päälle ja tulisi lisä ongelmia. 

 

Joten odotellaan kun ovat korjanneet tai kun ehdin seuraavalla kerralla oikeilla ohjeilla kokeilla tuota toisen tunnisteen toimintaa ja korjaako kaiken. Kiitos tiedosta.

Katjane
Moderaattori
Moderaattori
  • 180 custom-general.kudos
  • 359 custom-general.replies
  • 28 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@peekotu  kirjoitti:

Kiitos tiedosta hyvä kun asiakkaat neuvovat paremmin kuin itse asiakaspalvelu. Ihme homma miksi noin( vahvat tunnisteet millä ei voi kaikkea hallita ja vaaditaan toiset tunnisteet millä hallita jotain,luulisi vahvat tunnksteet riittää kaikien asioiden hoitoon) ja ohjeitahan ei tietenkään voi antaa ja niitä ei tuolla vastaajan ohjesivulla mitenkään mainita. Vahva tunnistautuminen tehty,menty omille sivuille ja valitaan liittymä mitä käyttää( puhelin numero) ja sitten et voi tuollaista asiaa hoitaa vaan pitää jollakin muulla tunnuksella mennä tuo hoitamaan ja tämä tunnus ei sitten ole vahva tunnistautuminen.  No en ajattele mennä tuota vastaajan kytkentä ja pois kytkentää mennä sorkkimaan. Ei ole koskaan ollut vastaaja päällä ja ei ol tarkoitus ottakaan, tällä heidän uudella systeemillä varmaan zekin menisi päälle ja tulisi lisä ongelmia. 

 

Joten odotellaan kun ovat korjanneet tai kun ehdin seuraavalla kerralla oikeilla ohjeilla kokeilla tuota toisen tunnisteen toimintaa ja korjaako kaiken. Kiitos tiedosta.


 Asiakastuki-sivustolla on kattavat ohjeet Vastaajan käyttöön.  

Voit muokata vaastaajaasi kirjautumalla Minun Teliaan sen liittymän numerolla, jonka vastaajaa haluat muokata.

Kirjauduttuasi voit tehdä mm. seuraavat asiat vastaajallesi:

  • ottaa vastaajapalvelun käyttöön
  • kuunnella ja hallinnoida tervehdyksiä
  • muokata tunnusluku- ja kieliasetuksia
  • kytkeä viestien edelleenohjauksen sähköpostiin
  • kytkeä Numeroviesti-palvelun päälle ja pois
  • kytkeä vastaajapalvelun päälle tai pois päältä
Telia Yhteisön moderaattori
peekotu
Vakiokalustoa ☆
  • 65 custom-general.kudos
  • 219 custom-general.replies
  • 2 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

On,  olen aina tottunut kirjatumaan vahvalla tunnisteella ja nimimerkillä minkä olen tehnyt,siinä ei ole edes maininta kirjaudu puhelinnumerolla vaan telia tunnus( nimimerkki ja vahva tunnistus minkä olen sille tehnyt) ja mobiili varmenteella. En olis älynnyt tämä vaatii kaksi eri tunnusta, ihme homma tosiaan. Ja tuolla sanollalla olisin silti tunnistautunut normlisti ja mennyt tuota kautta omalle puhelin numerolle ja sieltä etsinyt tietoa. Tuota voisi yksinkertaistaa. Plus jow nyt olen tänne kirjautunut ja tuosta linkistä menisin tuonne oliin taas kirjautuneena sillä vahvalla tunnisteella. No odotellaan korjausta. Ei tarvitse tehdää vaikeamman kautta itselle. Toivotaan pikaista korjausta.

lasselusse
Vakiokalustoa ☆
  • 58 custom-general.kudos
  • 174 custom-general.replies
  • 3 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

kesäkuisesta vikailmoituksesta on päästy nyt siihen että vastaaja ja nvp toimii jotenkin mutta tarkentavia kysymyksiä tulee.

 

pitääkö vastaajan olla päällä, siis tarkoitan "vastaajan tila" on päällä jotta nvp toimii?

lasselusse_0-1627260073674.png

ja saako tuon vastaajan siten että nvp toimisi mutta vastaaja tuutttaa varattua?

 

sain seuraavan vastauksen asiakaspalvelusta (tai vikapalvelusta):

Vastaamattomien puheluiden viesti-palvelussa on ollut haasteita, ja lopullinen korjaus siihen saadaan elokuun puolivälin jälkeen.

HeikkiSul
Telialainen
Telialainen
  • 21 custom-general.kudos
  • 69 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@lasselusse  kirjoitti:

kesäkuisesta vikailmoituksesta on päästy nyt siihen että vastaaja ja nvp toimii jotenkin mutta tarkentavia kysymyksiä tulee.

 

pitääkö vastaajan olla päällä, siis tarkoitan "vastaajan tila" on päällä jotta nvp toimii?

lasselusse_0-1627260073674.png

ja saako tuon vastaajan siten että nvp toimisi mutta vastaaja tuutttaa varattua?

 

sain seuraavan vastauksen asiakaspalvelusta (tai vikapalvelusta):

Vastaamattomien puheluiden viesti-palvelussa on ollut haasteita, ja lopullinen korjaus siihen saadaan elokuun puolivälin jälkeen.


Tällä hetkellä Vastaajan tulee olla päällä, että NVP-viesti toimii(jahka palvelu saadaan kuosiin taas). Varatuksi vastaajaa ei ole mahdollista saada. Toivottavasti pian saadaan tosiaan lopullisesti kuntoon.

kustaa1967
Konkari
  • 323 custom-general.kudos
  • 774 custom-general.replies
  • 23 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Telian omien ohjeiden mukaan Vastaajan hallinnan voi liittää Telia-tunnuksen alle ja näin olen tehnyt. Telia-tunnukseksella ( ei tarvita puhelinnumerolla kirjautumista) hallinta toimi viimeisimpään Vastaajan päivitykseen saakka , mutta ei toimi enää.

 

https://yhteiso.telia.fi/t5/Blogi/Tarkeimmat-vinkit-vastaajan-hallinnointiin/ba-p/165135 

 

https://yhteiso.telia.fi/t5/Puhelinliittymat-ja-mobiilinetti/Vastaajan-poiskytkenta-ja-soitonsiirtoj... 

 

Vastaaja toki näkyy Omilla sivuilla , mutta linkin klikkaus antaa vain virheilmoituksen Firefoxilla normaalitilassa. Toki asetuksiin pääsee Firefoxin private-tilassa. Tästäkin viasta on Telialle raportoitu , mutta korjausta vain ei kuulu.

HeikkiSul
Telialainen
Telialainen
  • 21 custom-general.kudos
  • 69 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@kustaa1967  kirjoitti:

Telian omien ohjeiden mukaan Vastaajan hallinnan voi liittää Telia-tunnuksen alle ja näin olen tehnyt. Telia-tunnukseksella ( ei tarvita puhelinnumerolla kirjautumista) hallinta toimi viimeisimpään Vastaajan päivitykseen saakka , mutta ei toimi enää.

 

https://yhteiso.telia.fi/t5/Blogi/Tarkeimmat-vinkit-vastaajan-hallinnointiin/ba-p/165135 

 

https://yhteiso.telia.fi/t5/Puhelinliittymat-ja-mobiilinetti/Vastaajan-poiskytkenta-ja-soitonsiirtoj... 

 

Vastaaja toki näkyy Omilla sivuilla , mutta linkin klikkaus antaa vain virheilmoituksen Firefoxilla normaalitilassa. Toki asetuksiin pääsee Firefoxin private-tilassa. Tästäkin viasta on Telialle raportoitu , mutta korjausta vain ei kuulu.


Tämä ilmeisesti tapahtuu jollain tietyllä Firefox-versiolla? Tästä on tosiaan selvitys meneillään. Koitin äsken itse ja näyttäisi nimittäin toimivan normaalisti (versiona 78.12.0esr (64-bit). Oliko tuota mahdollista kokeilla vielä toisella selaimella varmuuden vuoksi? 

kustaa1967
Konkari
  • 323 custom-general.kudos
  • 774 custom-general.replies
  • 23 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Minulla on viimeisin Firefoxin virallinen release 90.0.2. Ei ole Vastaajan hallinta toiminut enää viimeisimmän Vastaajan päivityksen jälkeen edellisilläkään virallisilla Firefoxin versioilla kuin private-tilassa kuten olen raportoinut jo viikkoja sitten.

 

Firefox 90.0.2 toimii muilla saiteilla ja suurimmassa osassa Telian palveluitakin ihan mallikkaasti Vastaajan hallintaa lukuunottamatta ja sellaisen vian takia en ryhdy mitään muita selaimia asentelemaan.

peekotu
Vakiokalustoa ☆
  • 65 custom-general.kudos
  • 219 custom-general.replies
  • 2 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hetkinen, on tämä nyt vaikeaa teidän päässä. Minulle oli tullut viesti tuolta häiriö/vika puolelta tuohon vikaa liittyen ja hän oli kytkenyt tuon näytä vastaamattomat puhelut käyttää päälle ja pois jota minulle ehdotettiin ja pyysi kokeilla auttoiko toimenpide. Samalla hän kysyi minulla on vastaaja pois päältä haluanko näin pitää sen.

 

Kokeilin kaverin kanssa toimenpidettä ja ei auttanut vika jatkui. Vastasin vika jatkuu ja en ota vastaajaa käyttöön ja toivoin pikaista korjausta. Vastauksena oli vika on tiedossa ja korjausta odotetaan. Ei mitään mainintaa sinun pitää ottaa vastaaja palvelu käyttöön ja sitten tehdään tämä toimenpide. Hän oli vaan laittanut  tuon päälle pois toiminnan ilman mitään muutoksia tuohon vastaajaan ja sitten otti yhteyttä näin oltiin tehty ja pyysi tarkastamaan toimiiko nyt.

 

Joten ei mitään sanottu, että vastaajan pitäisi olla käytössä ja he sentään ovat vikapuolen asiantuntijoita ( ainakin pitäisi) kun täällä sanotaan sen pitäisi olla päällä jotta tuo palvelu toimisi. Olisi kiva kun joskus saisi jostain samaa tietoa ja jokainen asiakaspalvelija olisi samalla sivulla neuvoissa. Ensin annetaan vaan neuvoja sim kortti pois ja sitten ei hoideta asiaa loppuun ja siirretä häiriö/vika puolelle tai yhdistetä sinne tai hoideta takaisin soitto pyyntöä (toisen ketjun asiaa) ja sitten neuvot eivät ole selkeitä ja kun sitten kerran asiaan päästää vikapuolella korjaamaan on sekin virheellisesti näköjään tehty ja vikakin on ollut vaan 2kk ja ei tietoa koska korjaus valmis.

 

Joten onko nyt varma, että vastaajapalvelu pitää ottaa käyttöön jotta tuon NVP viestit saa toimintaa ja koska tämä sitten on korjattu lopullisesti. Ja jos en ota vastaajaa käyttöön saanko NVP käyttöön kuten oli ennen tiedän mokaa (toimi hyvin ja en halua vastaajaa joten olisi kiva kun palaisitte vanhaan mikä toimi kaikille nyt paljon ongelmia monta kk vaan asiakkaille) ja miten sitä tässä vikatilanteessa edes voi testata kun vikapuolikaan ei pysty asiaa korjaamaan jos heidän korjaustoimenpiteet ovat vajaat.