Kirjoitettu
22-09-2017
09:35
Muokattu
02-10-2017
12:23
IlariJR
Nyt menee hermo 😄
Muutin meidän perheen liittymät Telialle. Kaikkiin liittymiin tuli pyytämättä vastaaja päälle. Eilen jonotin chattiin ikuisuuksia , lopuksi aspa sanoi hoitavansa lapsilta vastaajat pois. No ne on edelleen päällä.
Ohjeissa sanotaan , että pitää kirjautua puhelinnumerolla. Eihän kirjautumisessa edes ole vaihtoehtoa kirjautua puhelinnumerolla. Lisäksi mun pitäs tilalla lasten puhelimilla salasanoja yms.
Miten tämä on näin vaikeaa? Miksi en saa hallinnoida lasteni liittymiä keskitetysti? Ne kuitenkin näkyvät Telia sovelluksessa ja omassa profiilissani.
Anteeksi, mutta tälläsen asian hoitaminen ei saisi olla näin vaikeaa.
Edit IlariJR: otsikkoa hieman muokattu.
Ratkaistu! Siirry kohtaan Ratkaisu.
22-09-2017 09:56
Soita vastaajanumeroon 042 333 0 333 siitä liittymästä josta sen haluat poistaa ja kuuntele ohjeita. Taitaa se omilta sivuiltakin onnistua poisto, kirjaudu pankkitunnuksilla niin näet kerralla kaikki nimissäsi olevat liittymät. Liittymän lisäpalveluista löytyy.
Kaikki oikeudet pidätetään
All rights reserved
22-09-2017 09:57
Minä näen liittymät omilla sivuilla ja Telia sovelluksessa. Vastaajan poisto ei onnistu.
22-09-2017
10:01
Muokattu
22-09-2017
10:20
@Osku kirjoitti:
Nyt menee hermo 😄
Muutin meidän perheen liittymät Telialle. Kaikkiin liittymiin tuli pyytämättä vastaaja päälle. Eilen jonotin chattiin ikuisuuksia , lopuksi aspa sanoi hoitavansa lapsilta vastaajat pois. No ne on edelleen päällä.
Ohjeissa sanotaan , että pitää kirjautua puhelinnumerolla. Eihän kirjautumisessa edes ole vaihtoehtoa kirjautua puhelinnumerolla. Lisäksi mun pitäs tilalla lasten puhelimilla salasanoja yms.
Miten tämä on näin vaikeaa? Miksi en saa hallinnoida lasteni liittymiä keskitetysti? Ne kuitenkin näkyvät Telia sovelluksessa ja omassa profiilissani.
Anteeksi, mutta tälläsen asian hoitaminen ei saisi olla näin vaikeaa.
Tervehdys @Osku!
Epäilen, että tuo palvelupyyntö on vielä käsittellyssä jos se tehtiin eilen 🙂
Saat uuden salasanan lähettämällä tekstiviestin SALASANA numeroon 15400 (0 €). Voit myös halutessasi saman tien määritellä uuden salasanan. Lähetä esim. viesti SALASANA Hiirenkolo123 numeroon 15400. Tällöin Hiirenkolo123 toimii hetken kuluttua salasananasi. Voit vaihtaa salasanasi myös kirjautuneena.
Sinun siis pitää lähettää jokaisesta puhelinnumerosta erikseen viesti, jotta saat jokaiselle yksilöidyn salasanan, jotta pääset vastaajan asetuksiin tai voit sen myös kytkeä pois päältä myös soittamalla 0423330333-vastaajaan jokaisella puhelimella erikseen ja menemällä asetuksiin. Toimenpiteen valinta meni muistaakseni: 2 > 2 > 1 > 1 🙂
Lisätiedot:
22-09-2017
10:08
Muokattu
22-09-2017
10:09
@Osku kirjoitti:
Minä näen liittymät omilla sivuilla ja Telia sovelluksessa. Vastaajan poisto ei onnistu.
Poiminta edelleen Vastaaja-tukisivustolta:
Voit itse päättää, milloin haluat olla tavoitettavissa tai haluatko käyttää vastaajaa lainkaan. Vastaajan irtisanominen onnistuu kirjautumalla Teliaan, kun kirjaudut palveluun puhelinnumerollasi. Kirjautumalla pääset myös hallinnoimaan vastaajan asetuksia ja voit ottaa vastaajapalvelun myöhemmin uudelleen käyttöösi.
Vastaajassa ei ole kytkentä- eikä kuukausimaksua ja palvelun sinulle lähettämät infoviestit ovat maksuttomia.
Jos käytössäsi on Telia Sopiva -liittymä, soitot sisältyvät puhepakettiisi. Jos käytössäsi ei ole puhepakettia, puheluista vastaajaan veloitetaan puhelun mukainen minuuttihinta 0,17 €/min jokaiselta alkavalta minuutilta sekä aloitusmaksu 0,049 €/puhelu. Puhepaketin ylimenevistä puheluista vastaajaan veloitetaan 0,17 €/alkava minuutti.
Puhelut vastaajanumeroon kiinteästä verkosta maksavat arkisin 0,24 €/min (ma-pe klo 7-17) ja muina aikoina 0,16 €/min.
22-09-2017 10:10
Kirjautua Teliaan? Minne, nettisivuille ei voi kirjautua puhelinnumerolla.
Kirjoitettu
22-09-2017
10:15
Muokattu
29-01-2020
13:12
ReOlivia
@Osku kirjoitti:
Kirjautua Teliaan? Minne, nettisivuille ei voi kirjautua puhelinnumerolla.
Eli kyseisellä puhelinnumerolla viesti SALASANA (tai SALASANA OMASALASANATÄHÄN) numeroon 15400 (0€).
Lisätiedot: https://www.telia.fi/asiakastuki/laskutus-ja-asiakkuus/asiakkuus/mika-on-telia-tunnus
Tämän jälkeen...
Hieman eri paikassa asetukset kuin oletin. Onnistuiko @Osku? 🙂
22-09-2017 10:21
Jos on hankalaa kirjautua sinne, niin soita vastaaja numeroon ja poista sieltä se käytöstä?
Kaikki oikeudet pidätetään
All rights reserved
22-09-2017 11:13
@Osku kirjoitti:
Miten tämä on näin vaikeaa? Miksi en saa hallinnoida lasteni liittymiä keskitetysti? Ne kuitenkin näkyvät Telia sovelluksessa ja omassa profiilissani.
Et huomioinut lakia eli rikot ns. kirjesalaisuutta, joten tämän takia puhelinnumerolla kirjautuminen on yksilöity nimenomaan liittymän haltijalle esim. lapsellesi. Muutoin liittymän omistaja pääsee käsiksi esimerkiksi näihin:
Vastaaja
Multimediaviestit
22-09-2017 12:35
Hieman eri paikassa asetukset kuin oletin. Onnistuiko @Osku?
Jes, nyt onnistui. Hieman työlästähän toi on tehdä kuuteen liittymään, mutta näillä mennään 🙂