Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Osku
Vakiokalustoa ☆☆
  • 40 custom-general.kudos
  • 312 custom-general.replies
  • 4 custom-general.solutions

Vastaajan poisto Telian liittymistä

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Nyt menee hermo 😄 

Muutin meidän perheen liittymät Telialle. Kaikkiin liittymiin tuli pyytämättä vastaaja päälle. Eilen jonotin chattiin ikuisuuksia , lopuksi aspa sanoi hoitavansa lapsilta vastaajat pois. No ne on edelleen päällä.

 

Ohjeissa sanotaan , että pitää kirjautua puhelinnumerolla. Eihän kirjautumisessa edes ole vaihtoehtoa kirjautua puhelinnumerolla. Lisäksi mun pitäs tilalla lasten puhelimilla salasanoja yms.

 

Miten tämä on näin vaikeaa? Miksi en saa hallinnoida lasteni liittymiä keskitetysti? Ne kuitenkin näkyvät Telia sovelluksessa ja omassa profiilissani.

 

Anteeksi, mutta tälläsen asian hoitaminen ei saisi olla näin vaikeaa. 

 

Edit IlariJR: otsikkoa hieman muokattu.

25 vastausta
Sekunti
Kunniajäsen
  • 1773 custom-general.kudos
  • 2325 custom-general.replies
  • 179 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Ole hyvä! 🙂

 

Toisaalta jättäisin tuon toimenpiteen asiakaspalvelulle niin kuin sinun tekemäsi palvelupyyntö chat-asiakaspalvelussa ja tarvittaessa voi sen tehdä itsekin lomakkeella:

 

Palvelupyyntö
1. Siirry osoitteeseen:
https://www.telia.fi/kirjautuneille/lomakkeet/palvelupyynto
2. Jos et ole kirjautunut sisään, niin kirjaudu sisään Telia-tunnuksella, pankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai puhelinnumerolla (viesti SALASANA numeroon 15400)
3. Jos lomake ei näy varmista että selaimen asetukset, laajennukset ja ohjelmistot (mm. mainosten esto) eivät estä näyttämästä sivun sisältöä. Tarvittaessa vaihda selainta tai lisää sivu ohjelmiston valkoiselle listalle.

 

Mielestäni on työlästä käydä läpi itsepalveluna Omilla Sivuilla puhelinnumerottain tai soittamalla vastaajaan (poiskytkentä 2 > 2 > 1 > 1), kun kyseessä on 6 liittymää kuitenkin 😄

¸¸.•*¨*•♫Telia 5G lähettiläs 2021¸¸.•*¨*•♫
"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich
Heittis
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Mistäköhän tuon  "Vastaaja"-painikkeen löytää kun itsellä näkyy vain nämä valikot?nimetön.png

Sekunti
Kunniajäsen
  • 1773 custom-general.kudos
  • 2325 custom-general.replies
  • 179 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Heittis kirjoitti:

Mistäköhän tuon  "Vastaaja"-painikkeen löytää kun itsellä näkyy vain nämä valikot?nimetön.png


Hyvää iltaa @Heittis!

 

Kirjaudu sivustolle puhelinnumerollasi sisään. Jos sinulla ei ole vielä salasanaa, niin tilaa se lähettämällä tekstiviesti SALASANA numeroon 15400 🙂

¸¸.•*¨*•♫Telia 5G lähettiläs 2021¸¸.•*¨*•♫
"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich
Sekunti
Kunniajäsen
  • 1773 custom-general.kudos
  • 2325 custom-general.replies
  • 179 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Sekunti kirjoitti:

@Heittis kirjoitti:

Mistäköhän tuon  "Vastaaja"-painikkeen löytää kun itsellä näkyy vain nämä valikot?nimetön.png


Hyvää iltaa @Heittis!

 

Kirjaudu sivustolle puhelinnumerollasi sisään. Jos sinulla ei ole vielä salasanaa, niin tilaa se lähettämällä tekstiviesti SALASANA numeroon 15400 🙂


Lisätiedot tukisivustolla:

https://www.telia.fi/asiakastuki/liittymat/puhelimen-kaytto/vastaaja

¸¸.•*¨*•♫Telia 5G lähettiläs 2021¸¸.•*¨*•♫
"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich
J_Jokunen
Uusi jäsen
  • 3 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Niin siis minulla ei ainakaan näy vastaaja-painiketta vaan ainoastaan nuo samat kuusi muuta. Tämä ei riipu ollenkaan siitä, kirjaudunko puhelinnumerolla vai vanhalla käyttäjätunnuksella. Vastaajaa en haluaisi käyttää ollenkaan. Sonera-aikaan sain sen lopulta pois käytöstä soittamalla aspaan ja vakuuteltuani valehtelematta yli puoli tuntia, että a) ihan oikeasti sitä painiketta ei tuolla ole ja b) en ole muutenkaan idiootti. Nyt Telia näkyy vääntäneen vastaajan uudestaan päälle, mutta painiketta ei edelleenkään näy.

 

Mitenkäs tämmöisessä tilanteessa toimitaan? Onko minun oikeasti pakko soitella aspaan joka kerta, kun päätätte omin lupinenne panna vastaajan uudestaan päälle, vai saisitteko loihdittua sen lupaamanne nappulan tuonne näkyviin?

kiisseli67
Kunniajäsen
  • 2604 custom-general.kudos
  • 4135 custom-general.replies
  • 340 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei @J_Jokunen ja tervetuloa Telian yhteisöön!

VASTAAJAN POISTO (PASSIVOINTI)

Voit itse poistaa (deaktivoida) vastaajasi seuraavalla tavalla:

1.Kirjaudu telia.fi/kirjaudu tai telia.fi (ylävalikossa kohta "Kirjaudu")

  • Käyttäjätunnus = puhelinnumero (esim. 0401234567)
  • Salasana = tekstiviestitse saamasi salasana tai tekstiviestitse lähettämäsi ns. oma salasana. Eli kyseisellä puhelinnumerolla viesti SALASANA (tai SALASANA OMASALASANATÄHÄN) numeroon 15400 (0€).

2. Mene Liittymäni ja palveluni -sivulle
3. Valitse oma liittymä (esim. 0401234567), joka on liittymän hallintasivu
4. Valitse "Vastaaja"-painike
5. Valitse välilehdeltä "Asetukset"
6. Valitse välilehti "Palvelun tila"
7. Valitse "Kytke vastaaja väliaikaisesti pois käytöstä"

Muista lopuksi tallentaa! Vastaajan saat takaisin paikalle samaa reittiä pitkin.

Itsepalveluna vastaajaa ei voi kokonaan irtisanoa.

 

Minulla kyllä näkyi noiden ohjeiden mukaan vastaaja kun kirjaudun puhelinnumerolla enkä käyttätunnuksella vaikka se puhelinnumero syötetäänkin käyttäjätunnus kohtaan. Sitten klikataan liittymäni ja palveluni - liittymä (siinä näkyy myös numero).

Screenshot_2018-01-02-14-36-45.png

 

Jossain puhelimissa on itsessään vastaaja toiminto, mutta sitä ei voi sulkea tuolta vaan se pitää sulkea puhelimen asetuksista.

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
Purnipsi
Kunniajäsen
  • 2010 custom-general.kudos
  • 3327 custom-general.replies
  • 135 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Niin, ja jos tuota nappia ei näy, niin varmaankin onnistuu chat-aspan kautta asian selvittely kuntoon.

J_Jokunen
Uusi jäsen
  • 3 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kerran vielä rautalangasta: ongelma on siis se, että minun tapauksessani siellä liittymän hallintasivulla EI OLE tuota Vastaaja-painiketta. Kyllähän minä muuten sitä täppäisin ja kävisin vääntämässä vastaajan pois päältä. Se ei näy, kirjaudun sitten puhelinnumerolla tai vanhemmalla käyttäjätunnuksella.

J_Jokunen
Uusi jäsen
  • 3 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Jep, ilmeisesti tämä pitää hoitaa chat-aspan kautta. Risoo vain, kun olen tähän aikojen saatossa käyttänyt jo aika paljon aikaa, ja ongelma aina uudestaan palautetaan mutta tuota puuttuvaa nappia ei saada tuonne hallintasivulle. Olen sen perään kyllä aspan kauttakin huudellut, mutta siellä eivät ole vielä tähän mennessä osanneet tuota ongelmaa ratkaista.

Purnipsi
Kunniajäsen
  • 2010 custom-general.kudos
  • 3327 custom-general.replies
  • 135 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@J_Jokunen kirjoitti:

Kerran vielä rautalangasta: ongelma on siis se, että minun tapauksessani siellä liittymän hallintasivulla EI OLE tuota Vastaaja-painiketta. Kyllähän minä muuten sitä täppäisin ja kävisin vääntämässä vastaajan pois päältä. Se ei näy, kirjaudun sitten puhelinnumerolla tai vanhemmalla käyttäjätunnuksella.


Tuota kannattaa lähteä selvittelemään chat-aspan kautta, kun kerta tuonne sivustolle pääset kirjautumaan. Selkeästi on jokin toimintahäiriö käynnissä. Tuonne oikeaan alanurkkaan pitäisi tulla chat-nappi, kun olet kirjautununeena tuonne omille sivuille.

 

Muita yhteydenottotapoja löydät täältä:

https://www.telia.fi/asiakastuki/yhteystiedot

 

Jos jonottelu puhelimessa ei kiinnosta (harvaa kiinnostaa), niin on valittavissa takaisinsoitto,

https://www.telia.fi/asiakastuki/takaisinsoitto  jolloin et tarvitse maksaa puhelusta mitään, kun Telialta päin soitellaan haluamasi aikaikkunan sisällä.

 

Toivottavasti tuo tulee kuntoon! Hymiö Onnellinen

 

edit: Uskon, varmasti ärsyttää kun vika toistuu, vaikka se on ollut jo korjautuneena. Olen ymmärtänyt, että Telialla valtaisasti eri taustajärjestelmiä, joten ei olisi mikään yllätys, jos jonkin järjestelmä on kajahtanut. Toivottavasti tuo nyt hoituu lopullisesti kuntoon.