Kirjoitettu
22-09-2017
09:35
Muokattu
02-10-2017
12:23
IlariJR
Nyt menee hermo 😄
Muutin meidän perheen liittymät Telialle. Kaikkiin liittymiin tuli pyytämättä vastaaja päälle. Eilen jonotin chattiin ikuisuuksia , lopuksi aspa sanoi hoitavansa lapsilta vastaajat pois. No ne on edelleen päällä.
Ohjeissa sanotaan , että pitää kirjautua puhelinnumerolla. Eihän kirjautumisessa edes ole vaihtoehtoa kirjautua puhelinnumerolla. Lisäksi mun pitäs tilalla lasten puhelimilla salasanoja yms.
Miten tämä on näin vaikeaa? Miksi en saa hallinnoida lasteni liittymiä keskitetysti? Ne kuitenkin näkyvät Telia sovelluksessa ja omassa profiilissani.
Anteeksi, mutta tälläsen asian hoitaminen ei saisi olla näin vaikeaa.
Edit IlariJR: otsikkoa hieman muokattu.
Ratkaistu! Siirry kohtaan Ratkaisu.
22-09-2017 13:04
Ole hyvä! 🙂
Toisaalta jättäisin tuon toimenpiteen asiakaspalvelulle niin kuin sinun tekemäsi palvelupyyntö chat-asiakaspalvelussa ja tarvittaessa voi sen tehdä itsekin lomakkeella:
Palvelupyyntö
1. Siirry osoitteeseen:
https://www.telia.fi/kirjautuneille/lomakkeet/palvelupyynto
2. Jos et ole kirjautunut sisään, niin kirjaudu sisään Telia-tunnuksella, pankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai puhelinnumerolla (viesti SALASANA numeroon 15400)
3. Jos lomake ei näy varmista että selaimen asetukset, laajennukset ja ohjelmistot (mm. mainosten esto) eivät estä näyttämästä sivun sisältöä. Tarvittaessa vaihda selainta tai lisää sivu ohjelmiston valkoiselle listalle.
Mielestäni on työlästä käydä läpi itsepalveluna Omilla Sivuilla puhelinnumerottain tai soittamalla vastaajaan (poiskytkentä 2 > 2 > 1 > 1), kun kyseessä on 6 liittymää kuitenkin 😄
16-12-2017 18:37
Mistäköhän tuon "Vastaaja"-painikkeen löytää kun itsellä näkyy vain nämä valikot?
16-12-2017
19:43
Muokattu
16-12-2017
19:45
@Heittis kirjoitti:
Mistäköhän tuon "Vastaaja"-painikkeen löytää kun itsellä näkyy vain nämä valikot?
Hyvää iltaa @Heittis!
Kirjaudu sivustolle puhelinnumerollasi sisään. Jos sinulla ei ole vielä salasanaa, niin tilaa se lähettämällä tekstiviesti SALASANA numeroon 15400 🙂
18-12-2017 12:49
@Sekunti kirjoitti:
@Heittis kirjoitti:
Mistäköhän tuon "Vastaaja"-painikkeen löytää kun itsellä näkyy vain nämä valikot?
Hyvää iltaa @Heittis!
Kirjaudu sivustolle puhelinnumerollasi sisään. Jos sinulla ei ole vielä salasanaa, niin tilaa se lähettämällä tekstiviesti SALASANA numeroon 15400 🙂
Lisätiedot tukisivustolla:
https://www.telia.fi/asiakastuki/liittymat/puhelimen-kaytto/vastaaja
02-01-2018 13:25
Niin siis minulla ei ainakaan näy vastaaja-painiketta vaan ainoastaan nuo samat kuusi muuta. Tämä ei riipu ollenkaan siitä, kirjaudunko puhelinnumerolla vai vanhalla käyttäjätunnuksella. Vastaajaa en haluaisi käyttää ollenkaan. Sonera-aikaan sain sen lopulta pois käytöstä soittamalla aspaan ja vakuuteltuani valehtelematta yli puoli tuntia, että a) ihan oikeasti sitä painiketta ei tuolla ole ja b) en ole muutenkaan idiootti. Nyt Telia näkyy vääntäneen vastaajan uudestaan päälle, mutta painiketta ei edelleenkään näy.
Mitenkäs tämmöisessä tilanteessa toimitaan? Onko minun oikeasti pakko soitella aspaan joka kerta, kun päätätte omin lupinenne panna vastaajan uudestaan päälle, vai saisitteko loihdittua sen lupaamanne nappulan tuonne näkyviin?
02-01-2018
14:44
Muokattu
02-01-2018
14:47
Hei @J_Jokunen ja tervetuloa Telian yhteisöön!
Voit itse poistaa (deaktivoida) vastaajasi seuraavalla tavalla:
1.Kirjaudu telia.fi/kirjaudu tai telia.fi (ylävalikossa kohta "Kirjaudu")
2. Mene Liittymäni ja palveluni -sivulle
3. Valitse oma liittymä (esim. 0401234567), joka on liittymän hallintasivu
4. Valitse "Vastaaja"-painike
5. Valitse välilehdeltä "Asetukset"
6. Valitse välilehti "Palvelun tila"
7. Valitse "Kytke vastaaja väliaikaisesti pois käytöstä"
Muista lopuksi tallentaa! Vastaajan saat takaisin paikalle samaa reittiä pitkin.
Itsepalveluna vastaajaa ei voi kokonaan irtisanoa.
Minulla kyllä näkyi noiden ohjeiden mukaan vastaaja kun kirjaudun puhelinnumerolla enkä käyttätunnuksella vaikka se puhelinnumero syötetäänkin käyttäjätunnus kohtaan. Sitten klikataan liittymäni ja palveluni - liittymä (siinä näkyy myös numero).
Jossain puhelimissa on itsessään vastaaja toiminto, mutta sitä ei voi sulkea tuolta vaan se pitää sulkea puhelimen asetuksista.
02-01-2018 14:47
Niin, ja jos tuota nappia ei näy, niin varmaankin onnistuu chat-aspan kautta asian selvittely kuntoon.
02-01-2018 14:49
Kerran vielä rautalangasta: ongelma on siis se, että minun tapauksessani siellä liittymän hallintasivulla EI OLE tuota Vastaaja-painiketta. Kyllähän minä muuten sitä täppäisin ja kävisin vääntämässä vastaajan pois päältä. Se ei näy, kirjaudun sitten puhelinnumerolla tai vanhemmalla käyttäjätunnuksella.
02-01-2018 14:51
Jep, ilmeisesti tämä pitää hoitaa chat-aspan kautta. Risoo vain, kun olen tähän aikojen saatossa käyttänyt jo aika paljon aikaa, ja ongelma aina uudestaan palautetaan mutta tuota puuttuvaa nappia ei saada tuonne hallintasivulle. Olen sen perään kyllä aspan kauttakin huudellut, mutta siellä eivät ole vielä tähän mennessä osanneet tuota ongelmaa ratkaista.
02-01-2018
14:54
Muokattu
02-01-2018
14:57
@J_Jokunen kirjoitti:
Kerran vielä rautalangasta: ongelma on siis se, että minun tapauksessani siellä liittymän hallintasivulla EI OLE tuota Vastaaja-painiketta. Kyllähän minä muuten sitä täppäisin ja kävisin vääntämässä vastaajan pois päältä. Se ei näy, kirjaudun sitten puhelinnumerolla tai vanhemmalla käyttäjätunnuksella.
Tuota kannattaa lähteä selvittelemään chat-aspan kautta, kun kerta tuonne sivustolle pääset kirjautumaan. Selkeästi on jokin toimintahäiriö käynnissä. Tuonne oikeaan alanurkkaan pitäisi tulla chat-nappi, kun olet kirjautununeena tuonne omille sivuille.
Muita yhteydenottotapoja löydät täältä:
https://www.telia.fi/asiakastuki/yhteystiedot
Jos jonottelu puhelimessa ei kiinnosta (harvaa kiinnostaa), niin on valittavissa takaisinsoitto,
https://www.telia.fi/asiakastuki/takaisinsoitto jolloin et tarvitse maksaa puhelusta mitään, kun Telialta päin soitellaan haluamasi aikaikkunan sisällä.
Toivottavasti tuo tulee kuntoon!
edit: Uskon, varmasti ärsyttää kun vika toistuu, vaikka se on ollut jo korjautuneena. Olen ymmärtänyt, että Telialla valtaisasti eri taustajärjestelmiä, joten ei olisi mikään yllätys, jos jonkin järjestelmä on kajahtanut. Toivottavasti tuo nyt hoituu lopullisesti kuntoon.