Kirjoitettu
22-09-2017
09:35
Muokattu
02-10-2017
12:23
IlariJR
Nyt menee hermo 😄
Muutin meidän perheen liittymät Telialle. Kaikkiin liittymiin tuli pyytämättä vastaaja päälle. Eilen jonotin chattiin ikuisuuksia , lopuksi aspa sanoi hoitavansa lapsilta vastaajat pois. No ne on edelleen päällä.
Ohjeissa sanotaan , että pitää kirjautua puhelinnumerolla. Eihän kirjautumisessa edes ole vaihtoehtoa kirjautua puhelinnumerolla. Lisäksi mun pitäs tilalla lasten puhelimilla salasanoja yms.
Miten tämä on näin vaikeaa? Miksi en saa hallinnoida lasteni liittymiä keskitetysti? Ne kuitenkin näkyvät Telia sovelluksessa ja omassa profiilissani.
Anteeksi, mutta tälläsen asian hoitaminen ei saisi olla näin vaikeaa.
Edit IlariJR: otsikkoa hieman muokattu.
Ratkaistu! Siirry kohtaan Ratkaisu.
02-01-2018
15:32
Muokattu
02-01-2018
15:50
Vastaaja-lisäpalvelun poistaminen kokonaan liittymästä vaatii Telian asiakaspalvelun. Sitä ei voi irtisanoa itsepalveluna. Sen voi ainoastaan kytkeä pois päältä joko kirjautumalla telia.fi/kirjaudu-osoitteessa ko. puhelinnumerolla tai soittamalla vastaajaan. Tietääkseni Omien Sivujen valikossa ei näy tuota, jos kyseisestä palvelua ei ole liittymässä (tämän voi tarkistaa liittymän lisäpalvelut-osiosta esim. Telia-tunnuksella). Telia-tunnuksen kautta kytkeminen pois päältä ei onnistu eikä näy, koska tässä tulee laki vastaan. Aiemmassa kirjoituksessani oli siitä maininta. Uskoisin, että tulevaisuudessa tuota päivitetään niin että asiakas voisi itse irtisanoa kuten moni lisäpalvelu 🙂
Kirjoitettu
27-05-2018
12:36
Muokattu
25-10-2020
12:46
ReOlivia
@Heittis@ kirjoitti:
Mistäköhän tuon "Vastaaja"-painikkeen löytää kun itsellä näkyy vain nämä valikot?
Tuskailin myös vastaaja palvelun poistamisen kanssa, kun Vastaaja -painiketta ei näkynyt minullekaan "Hallinnoi liittymääsi" -valikon vaihtoehdoissa, vaikka kirjauduin puhelinnumerolla. Tämä kirjautuminen on tehty erittäin vaikeaksi asiakkaalle, ettei yhdellä kirjautumistavalla voi hallinoida sivujaan kattavasti. Ja kaiken kukkuraksi tuo SALASANAn pyytäminen aina tekstiviestillä kirjautuessa puhelinnumerolla, huh. Vaati melkoista selvitystyötä, että pääsi edes näin pitkälle. Puhumattakaan, että piti vielä erikseen luoda tämä yhteisön erillinen tunnus uudelleen sähköpostivahvistamislinkkien kautta, että sai kirjoitettua viestin. Aiemman operaattorini hallinnointisivut toimivat moitteettomasti ja yksinkertaisesti yhdellä tunnistautumisella. Noh, Telialta sain paremman liittymätarjouksen ja nyt sitten opetellaan uuden operaattorin toimintatapoja.
Asiaan: Itselleni selvisi, että "Vastaaja" -painiketta ei näkynyt siksi "Hallinnoi liittyymääsi" -valikossa (kirjauduin puhelinnumerolla), koska en ollut määrittänyt vastaajani asetuksia soittamalla vastaajan numeroon. Vastaaja -palvelun vihreä täppi näkyi aktiivisena sivuillani ("lisäpalvelusi" puolella), vaikka en ollut koskaan hyväksynyt lisäpalvelua käyttöön, mutta itse vastaajan asetuksia ei päässyt hallinnoimaan omien sivujeni kautta, vaan vain soittamalla vastaajan numeroon, joka on hyvin outoa. En saanut siis poistettua vastaajaa käytöstä muuta kuin soittamalla vastaajan numeroon 042 333 0 333 ja ENSIN määrittelemällä vastaajan asetukset, kuuntelemalla sinne jätetyt turhat viestit ja sitten vasta pääsi asiaan eli poiskytkennän näppäinyhdistelmään 2 > 2 > 1 > 1, ja tämä vastaajaan soittaminen maksaa asiakkaalle ylimääräistä rahaa. Lisäpalvelujen poistaminen on näköjään tehty hyvin hankalaksi asiakkaalle selvittää. Huh, olipa urakka.
27-05-2018 18:55
Hei @tarsier1 ja tervetuloa Telian yhteisöön!
Jos käytössäsi on Telia Sopiva -liittymä, soitot sisältyvät puhepakettiisi. Jos käytössäsi ei ole puhepakettia, puheluista vastaajaan veloitetaan puhelun mukainen minuuttihinta 0,17 €/min jokaiselta alkavalta minuutilta sekä aloitusmaksu 0,049 €/puhelu. Puhepaketin ylimenevistä puheluista vastaajaan veloitetaan 0,17 €/alkava minuutti.
Puhelut vastaajanumeroon kiinteästä verkosta maksavat arkisin 0,24 €/min (ma-pe klo 7-17) ja muina aikoina 0,16 €/min.
Täällä tarkemmin vastaajan käytöstä : https://www.telia.fi/asiakastuki/liittymat/puhelimen-kaytto/vastaaja
19-12-2018 01:09
@tarsier1@ kirjoitti:Tuskailin myös vastaaja palvelun poistamisen kanssa, kun Vastaaja -painiketta ei näkynyt minullekaan "Hallinnoi liittymääsi" -valikon vaihtoehdoissa, vaikka kirjauduin puhelinnumerolla. Tämä kirjautuminen on tehty erittäin vaikeaksi asiakkaalle, ettei yhdellä kirjautumistavalla voi hallinoida sivujaan kattavasti. Ja kaiken kukkuraksi tuo SALASANAn pyytäminen aina tekstiviestillä kirjautuessa puhelinnumerolla, huh. Vaati melkoista selvitystyötä, että pääsi edes näin pitkälle. Puhumattakaan, että piti vielä erikseen luoda tämä yhteisön erillinen tunnus uudelleen sähköpostivahvistamislinkkien kautta, että sai kirjoitettua viestin. Aiemman operaattorini hallinnointisivut toimivat moitteettomasti ja yksinkertaisesti yhdellä tunnistautumisella. Noh, Telialta sain paremman liittymätarjouksen ja nyt sitten opetellaan uuden operaattorin toimintatapoja.
Asiaan: Itselleni selvisi, että "Vastaaja" -painiketta ei näkynyt siksi "Hallinnoi liittyymääsi" -valikossa (kirjauduin puhelinnumerolla), koska en ollut määrittänyt vastaajani asetuksia soittamalla vastaajan numeroon. Vastaaja -palvelun vihreä täppi näkyi aktiivisena sivuillani ("lisäpalvelusi" puolella), vaikka en ollut koskaan hyväksynyt lisäpalvelua käyttöön, mutta itse vastaajan asetuksia ei päässyt hallinnoimaan omien sivujeni kautta, vaan vain soittamalla vastaajan numeroon, joka on hyvin outoa. En saanut siis poistettua vastaajaa käytöstä muuta kuin soittamalla vastaajan numeroon 042 333 0 333 ja ENSIN määrittelemällä vastaajan asetukset, kuuntelemalla sinne jätetyt turhat viestit ja sitten vasta pääsi asiaan eli poiskytkennän näppäinyhdistelmään 2 > 2 > 1 > 1, ja tämä vastaajaan soittaminen maksaa asiakkaalle ylimääräistä rahaa. Lisäpalvelujen poistaminen on näköjään tehty hyvin hankalaksi asiakkaalle selvittää. Huh, olipa urakka.
@Heittis@ kirjoitti:Mistäköhän tuon "Vastaaja"-painikkeen löytää kun itsellä näkyy vain nämä valikot?
Kolmannelta sivulta löytyi vihdoin ohjeet, kiitos siitä!
31-12-2018 12:11
@Sekunti kirjoitti:Salasana
Saat uuden salasanan lähettämällä tekstiviestin SALASANA numeroon 15400 (0 €). Voit myös halutessasi saman tien määritellä uuden salasanan. Lähetä esim. viesti SALASANA Hiirenkolo123 numeroon 15400. Tällöin Hiirenkolo123 toimii hetken kuluttua salasananasi. Voit vaihtaa salasanasi myös kirjautuneena.
Sinun siis pitää lähettää jokaisesta puhelinnumerosta erikseen viesti, jotta saat jokaiselle yksilöidyn salasanan, jotta pääset vastaajan asetuksiin tai voit sen myös kytkeä pois päältä myös soittamalla 0423330333-vastaajaan jokaisella puhelimella erikseen ja menemällä asetuksiin. Toimenpiteen valinta meni muistaakseni: 2 > 2 > 1 > 1 🙂
Lisätiedot:
- https://www.telia.fi/asiakastuki/liittymat/puhelimen-kaytto/vastaaja
- https://www.telia.fi/asiakastuki/laskutus-ja-asiakkuus/asiakkuus/mika-on-telia-tunnus
Pieni tarkennus...
Vastaajan asetukset pitää ensin määrittää soittamalla sen numeroon +358 42 333 0 333, jotta poiskytkeminen onnistuu Omien Sivujen kautta. Helpoin tapa on tietenkin hoitaa samalla puhelulla poiskytkeminen. Olen määrittänyt Telia-tunnuksen alle yhden matkapuhelinnumeroni niin pääsen katselemaan suoraan Telia-tunnuksen kautta Vastaaja-asetuksiani Omilla Sivuilla. Toinen pomminvarma tapa on ottaa yhteyttä Telian asiakaspalveluun esim. chatissä Vastaaja-palvelun poistamiseksi kokonaan
25-10-2020 12:39
@taisku1234 Saitko asian hoidettua? Nyt en näe viesteissäsi muuta kuin edellisten viestien lainauksia? Poistan nuo ylimääräiset viestit ketjusta.