peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
55910 Jäsentä
157604 Kirjoitusta

Telia yhteisö on nyt myös laiteyhteisö

Lue lisää
Yhteistyössä OnePlus

Vastaanottaja ei kuule mun ääntä kun puhun puhelimessa

Vakiokalustoa
Rekisteröitynyt: ‎19-05-2015
Kirjoituksia: 80
21/36

Vs: vastaaottaja ei kuule mun ääntä kun puhun puhelimessa

Onkos sulla äänenvoimakkuus säädetty kovemmalle. Mulla kävi äsken peruskännykällä näin. Yhen äkin ei puhelut kuuluneet mulle, mutta kaiuttimella kuului. Äänenvoimakkuus säädin on "navi" näppäimessä, josta voi säätää voimakkuutta puhelun aikana. Kun tuli tarpeeksi usein sillä paineltua valot päälle niin äänenvoimakkuus meni nollille.

0 tykkäystä
Vakiokalustoa ☆☆
Rekisteröitynyt: ‎16-02-2015
Kirjoituksia: 367
22/36

Luulen että syynä on f-securen ohjelma   pitää olla huomenna tuleen yhteydessä  ainakin pätkiminen loppu kun poistin sen  .

0 tykkäystä
Vakiokalustoa ☆☆
23/36

Aloin  miettiin että onko nykyään  puhelimien antennit vaan nin  huonoja  ja häiriö herkkiä  että  se aiheuttaa ongelmia  kuuluvuudessa    kalliimmissa puhelimissa

meinaan tänään  testasin täällä  Tampereella koskarissa

niin  kun  puhuin  siellä niin  kaveri sano että  kuulee kyllä  mutta  ei kovin hyvin 

mutta sitten kun menin yhteen   käytävään  tai mikä nyt olikaan  niin   ääni oli kuulemma  paljon selvempi

sanoin asiasta   siellä olevalle  telian myyjälle   niin sano että käytävvä on  joku vahvistin 

että onko nää nyky kännykät tosiaan niin  huonoja  äänen laadun kannalta että tarvivat  yodella jyvän kentän  koskikeskushan on Tampereen keskustassa ihan  et luulis että siellä  toimis joka paikassa

haluan telialtakin  kommentia asiaan .

0 tykkäystä
Asiantuntija
Asiantuntija
Rekisteröitynyt: ‎22-01-2019
Kirjoituksia: 105
24/36

@MMALINEN  kirjoitti:

Aloin  miettiin että onko nykyään  puhelimien antennit vaan nin  huonoja  ja häiriö herkkiä  että  se aiheuttaa ongelmia  kuuluvuudessa    kalliimmissa puhelimissa

meinaan tänään  testasin täällä  Tampereella koskarissa

niin  kun  puhuin  siellä niin  kaveri sano että  kuulee kyllä  mutta  ei kovin hyvin 

mutta sitten kun menin yhteen   käytävään  tai mikä nyt olikaan  niin   ääni oli kuulemma  paljon selvempi

sanoin asiasta   siellä olevalle  telian myyjälle   niin sano että käytävvä on  joku vahvistin 

että onko nää nyky kännykät tosiaan niin  huonoja  äänen laadun kannalta että tarvivat  yodella jyvän kentän  koskikeskushan on Tampereen keskustassa ihan  et luulis että siellä  toimis joka paikassa

haluan telialtakin  kommentia asiaan .

Kertomasi tilanne ei ole tavaton, nykylaitteissa omien havaintojeni pohjalta tahtoo olla heikommin toimivat antennit kuin vielä vuosikymmen sitten. Meneekö sitten desing toimivuuden edelle liian useasti? Toki valmistajakohtaisia eroja edelleen onneksi on ja mallienkin välillä tilanne voi muuttua saman valmistajan mallistossa. Matkapuhelin verkosta tuleva signaali on monesti voimakkaampi kuin puhelimen verkon suuntaan lähettävä signaali, ongelmaa voidaan tiheään rakennetulla verkolla tai aktiivitoistimilla korjata operaattorin toimesta. Ongelma korostuu kun ollaan sisätiloissa tai kaukana tukiasemasta. Tässä linkki mobiili.fi sivuston testiin eri laitteiden väliseen antennivertailuun https://bit.ly/2IvMeod

0 tykkäystä
Vakiokalustoa ☆☆
25/36

Tein nyt asiasta  häiriö ilmotuksen josko  olis kuitenkin liittymässä vikaa  mutta epäilen vahvasti.

0 tykkäystä
Highlighted
Konkari ☆
Konkari ☆
Rekisteröitynyt: ‎15-08-2015
Kirjoituksia: 2 008
26/36

Ei se auta, vaikka olisi fyysisesti iso antenni. Töissä on Airbus EADS Virve-puhelimia. Riittää ihan se, että kumartuu niin, että olalla oleva puhelin on jotenkin hartian kanssa linjassa siten, että antenni on peitetty. Johan yhteys katkeaa. Sama jos pitää antennia nyrkin sisällä. Sinänsä jännä, kun kuitenkin on 450MHz taajuusalue, joka sinänsä pitäisi läpäistä esteitä paremmin kuin mikään tavanomaisten matkapuhelinverkkojen signaali.

0 tykkäystä
Vakiokalustoa ☆☆
27/36

Voiko olla  niin että nyky puhelimet on niin herkkiä että   puheinta  pitää  pitää  reunoista kiinni  ei  saa pitää  suoja kuoresta meinaan äsken kun tein niin   ääni kuulu kuulemma  hyvin  kummallakin puhelimella  kummallakin puhelimella puhuin noin puolituntia.

0 tykkäystä
Konkari ☆
Konkari ☆
28/36

Jos esim. mikrofonin aukko peittyy vahingossa, niin silloinhan ääni ei kuulu kunnolla vastapuolelle. Voisiko tuosta olla kyse?

Vakiokalustoa ☆☆
29/36

@Purnipsi  kirjoitti:

Jos esim. mikrofonin aukko peittyy vahingossa, niin silloinhan ääni ei kuulu kunnolla vastapuolelle. Voisiko tuosta olla kyse?

Mun mielestä ei voi peittyä tosin  mikki on  suojakotelon alla    ylhäällä oleva mikki  minkä ei pitäis  haitata kyllä kun on  alkuperäistarvike 

käyn maanantaina juttelemassa  huollossa asiasta  kun nyt alkaa  vahvistuun syy .

0 tykkäystä
Konkari ☆
Konkari ☆
30/36

Aivan. Yleensä se puhelin yläreunan mikki on se kohinanvaimennuksen ja hälyäänien poistoon käytettävä ja varsinaisen puheen ottaa joko näytön alareunassa oleva tai laitteen alaosassa oleva mikrofoni.