Vastaanottaja ei kuule mun ääntä kun puhun puhelimessa

  • 2 February 2019
  • 35 kommenttia
  • 5035 katselukertaa

Eli  mistä tämmönen   voisi  johtua  syy ei ole  ainakaan täysin  puhelimessa  tekee molemmilla puhelimilla samaa 


mistä  syytä voi hakea  puhelimet    s8+ ja note 9  oon testannu sisällä sekä ulkona onko nää  nyky älypuhelimet  vaan niin surkeita  että pätkivät .


 


Edit Tero: kirjoitusvirhe otsikossa


35 kommenttia

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +6

Ootko kattonut, että puhelinohjelmalla on täydet oikeudet, paikannukset, vartaloanturit ym. mitä kaikkea vaatiikaan toimiakseen oikein. Onko hälyäänien poisto pois päältä.

Mulla on sama ongelma, ei kuulu puhe toiseen suuntaan. Kaikkea muuta olen kokeillut paitsi hälyäänien poistoa. Voi poistaa myös puheen, jos on erehtynyt kaiutin päällä puhumaan väärässä paikassa, tekoäly.

 

Tarkennan vielä että vastaaoottaja  kuulee mun ääneni mutta ääni pätkii   välillä tosi  paljon .

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Mitäs käy jos kokeilee kaiutintilaa/normaalia tilaa? Hands freetä tai jotai muuta kuuloke/mikrofonisettiä?


Entäs jos käyttää 2G tai 3G verkkoa? Oletan, että käytössä on VoLTE.

Kaiuttimenkautta toimii 

 en saa volte asetusta pois koska se on harmaana enkä löydä paikkaa  mistä sen sais aktiiviseksi.

Puhelimen  näytöllä ei ole  volte merkintää

https://yhteiso.telia.fi/t5/Puhelimet-tabletit-ja-muut/VoLTE-merkinta/m-p/182045#M4564

eli varmaan ei ole kyse siittä .

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Jos useammalla puhelimella tekee samaa niin tuskin on puhelimien mikrofoneissakaan vikaa (meillä oli mikrofonissa vikaa yhdessä puhelimessa ja vastapuoli ei kuullut juuri mitään, ilmeni viimeisen android 9 päivityksen jälkeen). Olisiko sim-kortissa vikaa? Uuden sim-kortin voisi kokeilla tilata, jos useammassa puhelimessa on puheluiden pätkintää.

Lähetin samsungille  palautetta  ongelmasta katotaan  mitä vastaavat  kun  kuitenkin   näitä ongelmia ei ollu  silloin kun älypuhelimia ei vielä ollu  eli luulis vähän kiinnostavan  jos asiakaspalautteet yleensäkkään kiinnostaa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@MMALINEN@  kirjoitti:

Lähetin samsungille  palautetta  ongelmasta katotaan  mitä vastaavat  kun  kuitenkin   näitä ongelmia ei ollu  silloin kun älypuhelimia ei vielä ollu  eli luulis vähän kiinnostavan  jos asiakaspalautteet yleensäkkään kiinnostaa.




Hyvä juttu! Kaverilla oli Samsung S 9 puhelimessa myös samaa vikaa ja viimeisimmän käyttöjärjestelmä päivityksen jälkeen. Ei tosin ole vielä takuuhuoltoon vienyt laitetta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16
@MMALINEN  kirjoitti:

Lähetin samsungille  palautetta  ongelmasta katotaan  mitä vastaavat  kun  kuitenkin   näitä ongelmia ei ollu  silloin kun älypuhelimia ei vielä ollu  eli luulis vähän kiinnostavan  jos asiakaspalautteet yleensäkkään kiinnostaa.




Olen kerran lähestynyt Samsungia liittyen yhteen bugiin puhelimen käyttöjärjestelmässä ja vaati aika selkeän kuvauksen kuinka se ilmenee. Puhelimen uudessa päivityspaketissa kuitenkin vierähti aikaa, mutta oli se sen arvoista. Ainakin itselleni. :smileyvery-happy:

Mullahan ongelma on se että   puheen pätkiminen  ei  näy mulle  eli minä kyllä kuulen  täysin puheen  eli vaikeeta siinä on  sitten tarkkaa vikaselostusta antaa .

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Eihän vain mikään suojakotelo tai muu peitä yhtä tai useampaa puhelimen mikrofoneista?

Olis aika härskiä toimintaa jos viralliset kuoret peittäviä kriittisiä aukkoja.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@MMALINEN@  kirjoitti:

Mullahan ongelma on se että   puheen pätkiminen  ei  näy mulle  eli minä kyllä kuulen  täysin puheen  eli vaikeeta siinä on  sitten tarkkaa vikaselostusta antaa .




Näin oli meilläkin Sony Xperia XZ1 Compact puhelimessa ja kaverin Samsung S9 puhelimessa, että vastaanottaja ei kuullut juuri mitään ja meille kuului kyllä. Sonyssa korjattiin mikrofoni ja päivitettiin ohjelmisto takuuseen.

Tänään sain puhelimen kuulemma  mikki Likanen

Kai pitää alkaan putsaan mikkiä säännöllisesti rätillä.

Odotan vielä vastausta samsungilta  miten  mikki voi olla likanen pölytiiviissä puhelimeessa

 kummalliseksi asian tekee  se että mikkihän  on  kaiuttimen vieressä eli laitteen  pohjassa kun puhutaan  .

Puhelin kävi  huollossa    ja  mikki  putsattiin  mutta näyttää siltä että ongelma jatkuis   ja tekee kummallakin puhelimella   voiko multisim  vaikuttaa   aikasemmin kun mulla oli multisim niin  ei  tehny tämmöstä  tosiaan kauttimen kautta toimii  normaalisti .

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@MMALINEN@  kirjoitti:

Puhelin kävi  huollossa    ja  mikki  putsattiin  mutta näyttää siltä että ongelma jatkuis   ja tekee kummallakin puhelimella   voiko multisim  vaikuttaa   aikasemmin kun mulla oli multisim niin  ei  tehny tämmöstä  tosiaan kauttimen kautta toimii  normaalisti .




Ei kyllä multisim-palvelu voi millään selitettävällä syyllä vaikuttaa äänen kuulumiseen. Onko muutes tietoa, että minkä operaattorin välillä tuo puhelu tapahtuu? Onko Telia-Telia vai kenties Elisa-Telia taikka toisin päin?

Taitaa olla   teliaa,elisaa/saunalahtea ja dna:ta

 et  kannattaisko kokeilla  että tilaa uudet simmit ja jos toimii  niin reklamoi sitten teliaa  simmien hinnasta kun asetuksista tuskin kyse .

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@MMALINEN@  kirjoitti:

Taitaa olla   teliaa,elisaa/saunalahtea ja dna:ta


 et  kannattaisko kokeilla  että tilaa uudet simmit ja jos toimii  niin reklamoi sitten teliaa  simmien hinnasta kun asetuksista tuskin kyse .




En usko, että SIM-kortti tuohon vaikuttaisi. Joskus ainakin Elisalla on ollut ongelmaa VoLTE-puheluiden kanssa, eli jos vastapuolella on Elisan asiakas ja hänellä VoLTE käytössä, niin kannattaa kokeilla ilman sitä. 


 


Nyt kun kerta puhelin on kunnossa, niin kannattaa luoda kaikista ongelmatilanteista häiriöilmoitus Telialle. Tarkat kellonajat ylös ja se, kenelle soitit (operaattori) ja jos tiedät, että millainen palvelu vastapuolella on (tavalliset äänipuhelut vai volte).

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +6

Onkos sulla äänenvoimakkuus säädetty kovemmalle. Mulla kävi äsken peruskännykällä näin. Yhen äkin ei puhelut kuuluneet mulle, mutta kaiuttimella kuului. Äänenvoimakkuus säädin on "navi" näppäimessä, josta voi säätää voimakkuutta puhelun aikana. Kun tuli tarpeeksi usein sillä paineltua valot päälle niin äänenvoimakkuus meni nollille.

 

Luulen että syynä on f-securen ohjelma   pitää olla huomenna tuleen yhteydessä  ainakin pätkiminen loppu kun poistin sen  .

Aloin  miettiin että onko nykyään  puhelimien antennit vaan nin  huonoja  ja häiriö herkkiä  että  se aiheuttaa ongelmia  kuuluvuudessa    kalliimmissa puhelimissa

 meinaan tänään  testasin täällä  Tampereella koskarissa

 niin  kun  puhuin  siellä niin  kaveri sano että  kuulee kyllä  mutta  ei kovin hyvin 

 mutta sitten kun menin yhteen   käytävään  tai mikä nyt olikaan  niin   ääni oli kuulemma  paljon selvempi

 sanoin asiasta   siellä olevalle  telian myyjälle   niin sano että käytävvä on  joku vahvistin 

 että onko nää nyky kännykät tosiaan niin  huonoja  äänen laadun kannalta että tarvivat  yodella jyvän kentän  koskikeskushan on Tampereen keskustassa ihan  et luulis että siellä  toimis joka paikassa

haluan telialtakin  kommentia asiaan .

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

@MMALINEN@  kirjoitti:

Aloin  miettiin että onko nykyään  puhelimien antennit vaan nin  huonoja  ja häiriö herkkiä  että  se aiheuttaa ongelmia  kuuluvuudessa    kalliimmissa puhelimissa

 meinaan tänään  testasin täällä  Tampereella koskarissa

 niin  kun  puhuin  siellä niin  kaveri sano että  kuulee kyllä  mutta  ei kovin hyvin 

 mutta sitten kun menin yhteen   käytävään  tai mikä nyt olikaan  niin   ääni oli kuulemma  paljon selvempi

 sanoin asiasta   siellä olevalle  telian myyjälle   niin sano että käytävvä on  joku vahvistin 

 että onko nää nyky kännykät tosiaan niin  huonoja  äänen laadun kannalta että tarvivat  yodella jyvän kentän  koskikeskushan on Tampereen keskustassa ihan  et luulis että siellä  toimis joka paikassa

haluan telialtakin  kommentia asiaan .


Kertomasi tilanne ei ole tavaton, nykylaitteissa omien havaintojeni pohjalta tahtoo olla heikommin toimivat antennit kuin vielä vuosikymmen sitten. Meneekö sitten desing toimivuuden edelle liian useasti? Toki valmistajakohtaisia eroja edelleen onneksi on ja mallienkin välillä tilanne voi muuttua saman valmistajan mallistossa. Matkapuhelin verkosta tuleva signaali on monesti voimakkaampi kuin puhelimen verkon suuntaan lähettävä signaali, ongelmaa voidaan tiheään rakennetulla verkolla tai aktiivitoistimilla korjata operaattorin toimesta. Ongelma korostuu kun ollaan sisätiloissa tai kaukana tukiasemasta. Tässä linkki mobiili.fi sivuston testiin eri laitteiden väliseen antennivertailuun https://bit.ly/2IvMeod

Tein nyt asiasta  häiriö ilmotuksen josko  olis kuitenkin liittymässä vikaa  mutta epäilen vahvasti.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Ei se auta, vaikka olisi fyysisesti iso antenni. Töissä on Airbus EADS Virve-puhelimia. Riittää ihan se, että kumartuu niin, että olalla oleva puhelin on jotenkin hartian kanssa linjassa siten, että antenni on peitetty. Johan yhteys katkeaa. Sama jos pitää antennia nyrkin sisällä. Sinänsä jännä, kun kuitenkin on 450MHz taajuusalue, joka sinänsä pitäisi läpäistä esteitä paremmin kuin mikään tavanomaisten matkapuhelinverkkojen signaali.

Vastaa