Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Ducky313
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Verkko katoaa

Työantajani vaihtoi liittymäni Telialle reilu viikko sitten ja tässä ajassa Iphoneni on tipahtunut verkosta kahdesti. Ongelma on sikäli ikävä koska puhelin ei palaa verkkoon automaattisesti vaan se on esim. käsin käytettävä lentotilassa. Tämän jälkeen puhelin näyttää kuuluvuudeksi 3/4 tolppaa. Nyt ei olla edes missään periferiassa vaan Tampereen keskustan reunamilla. Aiemmin käytössäni on ollut sekä Elisan että DNA:n liittymä eikä kummankaan kanssa esiintynyt tällaista ongelmaa. Voikohan tämän korjata jollakin muulla tavalla kuin liittymää vaihtamalla?

8 vastausta
kiisseli67
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 2371 custom-general.kudos
  • 3674 custom-general.replies
  • 332 custom-general.solutions

Hei @Ducky313 ja tervetuloa Telian yhteisöön!

Laitan tähän Apple tuen ohjeet : https://support.apple.com/fi-fi/HT201415

Täältä näet matkapuhelinverkon häiriökartan, jos vaikka alueellasi olisi kuuluvuudessa häiriöitä : https://www.telia.fi/asiakastuki/viat-ja-hairiot/hairiokartat/hairiokartta2

Onhan iPhonessa uusin järjestelmäpäivitys käytössä? Itsellä iPhone saattaa näyttää 1-2:kin tolppaa pelkästään ja silti se ei ole pudonnut verkosta vaan puhelut ym ovat toimineet.

Onko kuuluvuus heikompi rakennuksen sisällä vai myös ulkona?

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
TuomasHog
Telialainen
Telialainen
  • 40 custom-general.kudos
  • 93 custom-general.replies
  • 16 custom-general.solutions

Hei Ducky313 ja tervetuloa Telia yhteisöön! kiisseli tuossa jo antoikin hyviä neuvoja. Suosittelen tekemään puhelimelle ensimmäisenä verkkoasetusten nollauksen -> Valitse Asetukset > Yleiset > Nollaa > Nollaa verkkoasetukset. Toimenpide nollaa myös aiemmin käyttämäsi Wi-Fi-verkot ja -salasanat, mobiiliverkkoasetukset sekä VPN- ja APN-asetukset.

 

Testaile, miten toimii palautuksen ja testausten jälkeen. Ilmoittele sitten vaikka tähän ketjuun niin jatketaan 🙂

Ducky313
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Kiitos vinkeistä, verkkoasetukset on nyt nollattu. Katsotaan auttaako se.

 

@kiisseli67 Häiriökartan tarkistin kyllä eikä siellä ollut sillä hetkellä näkyvissä raportteja. Puhelimen softa on ollut koko ajan viimeisimmässä versiossa. Ja puhelin todellakin oli tippunut molempina kertoina kokonaan verkosta eikä se yhdistänyt puheluita, mutta wifi toimi. Kuuluvuuden kanssa ei ole ollut ongelmia, vaan se on ollut koko ajan hyvä tai erinomainen. Ainoastaan tämä satunnainen verkosta tippuminen on ollut ongelma.

Sekunti
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1728 custom-general.kudos
  • 2206 custom-general.replies
  • 178 custom-general.solutions


@Ducky313 kirjoitti:

Kiitos vinkeistä, verkkoasetukset on nyt nollattu. Katsotaan auttaako se.

 

@kiisseli67 Häiriökartan tarkistin kyllä eikä siellä ollut sillä hetkellä näkyvissä raportteja. Puhelimen softa on ollut koko ajan viimeisimmässä versiossa. Ja puhelin todellakin oli tippunut molempina kertoina kokonaan verkosta eikä se yhdistänyt puheluita, mutta wifi toimi. Kuuluvuuden kanssa ei ole ollut ongelmia, vaan se on ollut koko ajan hyvä tai erinomainen. Ainoastaan tämä satunnainen verkosta tippuminen on ollut ongelma.


Lisäksi @Ducky313 kannattaa testata verkkoa jollakin muulla puhelimella mikäli sinulla on mahdollisuus, niin tuota ongelmaa voi rajata 🙂

¸¸.•*¨*•♫Telia 5G lähettiläs 2021¸¸.•*¨*•♫
"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich
ToOlKa
Telialainen
Telialainen
  • 12 custom-general.kudos
  • 17 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Hyviä neuvoja kaikki ylempänä mainitut ja kannattaa tosiaan kokeilla mikäli nuo toimenpiteet ratkaisevat verkosta putoamisen ongelman. Olisi hyvä myös kokeilla toisella simkortilla ilmeneekö ongelma edelleen mikäli sen vaihtaa - useasti olen törmännyt tilanteeseen missä vika on itse kortissa tai puhelimen simkortinlukijassa vaikkakin kortti on uusi (tässä tapauksessa viittaisi simkorttiin). Osa simkorteista saattaa olla jo lähtiessä jotenki vioittunut tai kyseessä on ns. "maanantaikappale". 

Myös itse varmistaisin että puhelimessa ei tosiaan ole toisenoperaattorin APN-asetuksia jotka aika ajoin aiheuttavat tuota samaista ongelmaa. Telialla käytössä olevat APN sekä MMS-asetukset näet tästä linkistä: https://www.telia.fi/asiakastuki/liittymat/puhelimen-kaytto/mms-internet-asetukset

Most people spend more time and energy going around problems than in trying to solve them.
klontti
Vakiokalustoa
  • 21 custom-general.kudos
  • 105 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Saunalahdella oli samankaltainen vika pari kolme vuotta sitten. Katkaisi omia aikojaan yhteyden ja puhelin ilmoitti, että SIM-kortin rekisteröinti epäonnistui. Sai pyytämään lentotilassa käyttämällä sim-koodin, jonka annettua puhelin toimi joskus päivän joskus parikin päivää katkaisematta verkkoa. Joskus katkaisi verkon useammankin kerran päivässä.

Nykyisinkin saattaa joskus kysyä SIM-kortin koodia kesken videon katselua.

 

kiisseli67
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 2371 custom-general.kudos
  • 3674 custom-general.replies
  • 332 custom-general.solutions

@klontti kirjoitti:

Saunalahdella oli samankaltainen vika pari kolme vuotta sitten. Katkaisi omia aikojaan yhteyden ja puhelin ilmoitti, että SIM-kortin rekisteröinti epäonnistui. Sai pyytämään lentotilassa käyttämällä sim-koodin, jonka annettua puhelin toimi joskus päivän joskus parikin päivää katkaisematta verkkoa. Joskus katkaisi verkon useammankin kerran päivässä.

Nykyisinkin saattaa joskus kysyä SIM-kortin koodia kesken videon katselua.

 


Silloin on SIM-kortissa kyllä vika jos kyselee pin-koodia kesken kaiken, itsellä yksi SIM-kortti teki tätä ja useammalla puhelimella mutta vika loppui kun sain uuden SIM-kortin.

Tuosta lentotilasta vielä, luin jostain että tämä piti vielä tehdä kortti lukittuna eli puhelin käynnistää uusiksi ja laittaa lentotilaan eikä pin-koodia ihan heti. Joskus näihin auttaa vain hard reset eli tehdasasetusten palautus.

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
Ducky313
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Asetusten nollaus tuntui aluksi toimivan kunnes taas eräänä päivänä verkko oli taas kadonnut. Kun tämän lisäksi kärsin siitä että puhelin viihtyi monessa paikassa 2G-verkossa, kun 4G- tai edes 3G-kuuluvuus ei ollut riittävä, mittani tuli täyteen ja pyysin työnantajaani siirtämään numeroni kilpailijalle. Ongelmat hävisivät sen myötä, joten loppu hyvin. Kiitos kuitenkin auttamisyrityksistä!