Verkko takkuaa


Käyttäjätaso 7

Viime viikkoisen verkkohäiriön jälkeen olen joutunut buuttaamaan puhelimen useaan kertaan , kun tekstiviestit eivät muuten tule perille.

 

Onko siellä Telian verkossa muillakin samaa ongelmaa???


12 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Enpä olen tähän, ainakaan vielä, törmännyt, mutta useammassa keskustelusäikeessä on valiteltu mobiilivarmenteen toimimattomuutta.

 

Mobiilivarmennehan toimii tekstiviesteillä, joten näillä kahdella voi olla yhteys.

Käyttäjätaso 7

@irritus@  kirjoitti:

Enpä olen tähän, ainakaan vielä, törmännyt, mutta useammassa keskustelusäikeessä on valiteltu mobiilivarmenteen toimimattomuutta.

 

Mobiilivarmennehan toimii tekstiviesteillä, joten näillä kahdella voi olla yhteys.


Hmmmm...

 

Joo mahdollisesti tauti koskee sekä mobiilivarmennetta että tavallisia tekstareita.

Käyttäjätaso 7

@kustaa1967@  kirjoitti:

@irritus@  kirjoitti:

Enpä olen tähän, ainakaan vielä, törmännyt, mutta useammassa keskustelusäikeessä on valiteltu mobiilivarmenteen toimimattomuutta.

 

Mobiilivarmennehan toimii tekstiviesteillä, joten näillä kahdella voi olla yhteys.


Hmmmm...

 

Joo mahdollisesti tauti koskee sekä mobiilivarmennetta että tavallisia tekstareita.


Olisiko Telialla jotakin kommentoitavaa tähän???

Tiedossa ei ole mitään yleistä ongelmaa tekstiviestien kanssa. Eilen esiintyi hidastelua mobiilivarmenteen tunnistusviestien suhteen. 

 

 

Saatko kokeiltua SIM-korttia toisessa puhelimessa että tekeekö samaa? Esimerkkien kanssa voimme tutkia tätä tarkemmin tiketillä, jos ongelma toistuu toisella puhelimella tai testaaminen ei onnistu. Tätä varten tulee ottaa yhteyttä kanavassa jossa voimme sinut tunnistaa. 

Käyttäjätaso 7

@JuhoOlliLo@  kirjoitti:

Tiedossa ei ole mitään yleistä ongelmaa tekstiviestien kanssa. Eilen esiintyi hidastelua mobiilivarmenteen tunnistusviestien suhteen. 

 

 

Saatko kokeiltua SIM-korttia toisessa puhelimessa että tekeekö samaa? Esimerkkien kanssa voimme tutkia tätä tarkemmin tiketillä, jos ongelma toistuu toisella puhelimella tai testaaminen ei onnistu. Tätä varten tulee ottaa yhteyttä kanavassa jossa voimme sinut tunnistaa. 


Ei ole toista puhelinta , mutta buutin jälkeen taas toimii ainakin toistaiseksi.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Eilen ja toissapäivänä minulla Xperia 1 tippui useita kertoja verkosta, tai kuuluvuuspalkit näkyivät, mutta rekisteröinti ei onnistunut. Yön aikana homma alkoi itsestään toimimaan. Tiedä sitten mistä oli kiinni.

Kunniamerkki +10

Kyllä takkuaa.

Ongelmat ovat alkaneet juuri tuon viime perjantaisen vikatilanteen jälkeen.

 

Tämä näkyy siinä, että Telia Tv mobiili sovellus esim Liiga lähetys pysähtyy ihan yllättäen. Kuvan laatu on hyvä, mutta vain pysähtyy. Tänäänkin teki juuri äsken sitä kolme kertaa. Suurinpiirtein ottelun alussa  ja sitten toisen ja kolmannen erän aluissa.

 

En tiedä miten Telia viihde toimii kiinteän viihdeboksin kautta, kun en sitä ole nyt käyttänyt ollessani pois kotoa juuri nyt. Sinällään netin käytössä en ole huomannut ongelmaa, mutta live streamia ei kunnolla pysty käyttämään katkosten vuoksi.

 

Huomenna aion tehdä vikailmoituksen ja harkitsen kohta sopimuksen purkua ellei tilanne korjaannu.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Ainakin sen olen huomannut, että verkkoon yhdistäessä aina ensimmäinen attach attempt epäonnistuu, tulee Attach Reject, PDN Connectivity Reject: ESM Cause: Request rejected by Serving GW or PDN GW.

Selvittelin tätä verkonhallinnan kanssa ja mitään yleistä ongelmaa tuohon liittyen ei ole tiedossa. 

Näissä olisi hyvä testata vielä liittymää toisessa laitteessa jos se suinkin vain on mahdollista. Tässä ei siis epäillä että laite olisi viallinen, vaan laite+liittymä kombo voi olla osa ongelmaa. 

 

Jos ongelmat jatkuvat niin sitten yhteyttä meihin niin tutkitaan tarkemmin häiriöilmoituksella. 

Kunniamerkki +10

@JuhoOlliLo@  kirjoitti:

Selvittelin tätä verkonhallinnan kanssa ja mitään yleistä ongelmaa tuohon liittyen ei ole tiedossa. 

Näissä olisi hyvä testata vielä liittymää toisessa laitteessa jos se suinkin vain on mahdollista. Tässä ei siis epäillä että laite olisi viallinen, vaan laite+liittymä kombo voi olla osa ongelmaa. 

 

Jos ongelmat jatkuvat niin sitten yhteyttä meihin niin tutkitaan tarkemmin häiriöilmoituksella. 


Kerro minulle miten laite+liittymä combo voi olla syyllinen, jos normaalilla tietokoneen nettikäytöllä ei mitään ongelmaa ja tietoneen nopeustestilläkin nopeus on väh. +40/40 Mbps?

 

Kun samaisella mobiililla reitittimellä ja tietokoneella katsoo Liigaa tietokoneen Telia TV sovelluksella niin lähetys saattaa yhtäkkiä pysähtyä!

Live lähetys ei palaa muutoin kuin käyttämällä TV sovelluksessa lähetys pois päältä ja aloittamalla se uudelleen.

 

Ongelmaa ei ole ollut samaisella COMBOLLA koko syksyn aikana Liigan kanssa kuin nyt tämän toissa perjantaisen Telian valtakunnallisen ongelman jälkeen.

 

Tänään taas katsotaan peliä ja auta arrmias jos vielä ..... :(

Vastaukseni oli suunnatta @Purnipsin verkkoon rekistöröitymisongelmaan. 

 

@kefiiri Esiintyykö sinulla ongelma ainoastaan Telia Tv:n kanssa? Muut jatkuvasti nettiä käyttävät palvelut toimivat normaalisti?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@JuhoOlliLo@  kirjoitti:

Vastaukseni oli suunnatta @Purnipsin verkkoon rekistöröitymisongelmaan. 


 


@kefiiri Esiintyykö sinulla ongelma ainoastaan Telia Tv:n kanssa? Muut jatkuvasti nettiä käyttävät palvelut toimivat normaalisti?




Enää selkeää ongelmaa ei ole ilmennyt.. loppui tuon laajan häiriön jälkeisen vkl. jälkeen.

Vastaa