Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
tero812
Vakiokalustoa ☆
  • 11 custom-general.kudos
  • 174 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Verkon nopeudessa häiriötä myrskyn vuoksi?

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

nyt on paha vika verkossa nopeus lataus nopeus ei ole kuin 0.34 megaa parhaimillaan ollut 7.76 megaa tänään resetointi ja kaikki keinot koitettu onko niin että kun nyt on syys myrsky tuulen nopeus 34/m sekunnissa niin se vaikuttaa että tukiaseman signaali myrskyssä menee sekaisin

Edit AaTanja: muokattu otsikkoa kuvaavammaksi.

31 vastausta
tero812
Vakiokalustoa ☆

laitteet on testattu ja ne on kunnossa nopeus eilen oli peräti lataus nopeus 55 megaa ja lähetys nopeus 30 megaa eilen iltaaikaan koitettu onko siis myrsky rikkonut jotain tai häiritseekö se signaalia tukiaseman ja reittimen välillä

AaTanja
Moderaattori
Moderaattori
  • 194 custom-general.kudos
  • 496 custom-general.replies
  • 23 custom-general.solutions

@tero812  kirjoitti:

laitteet on testattu ja ne on kunnossa nopeus eilen oli peräti lataus nopeus 55 megaa ja lähetys nopeus 30 megaa eilen iltaaikaan koitettu onko siis myrsky rikkonut jotain tai häiritseekö se signaalia tukiaseman ja reittimen välillä

Mikä tilanne nyt on yön jäljiltä? Näyttääkö parempia nopeuksia, onko myrskytuuli laantunut?

Yhteisön moderaattori | TV & dekkarit | Samsung |
tero812
Vakiokalustoa ☆

ei näytä parempia nopeuksia nopeus nytkin lataus nopeus vain 4.56 megaa kun telia sanoo että ryhtyy toimiin jos lataus nopeus on jostain syystä vain 10 megaa tähän isosiskon mulle maksamaan telian nettiin sen lataus nopeus on nyt vain 4.56 megaa tosin myrsky vissiin vieläkin on vähän voimassa johtuuko hitaat nopeutet siitä sotkeeko tuuli tukiaseman signaalia vai onko rikkonut jotain tukiasemasta aika outoa tai onko mun reititin menossa rikki mulla on kaksi muutakin reititintä tämän zte 801a 5g reitttimen lisäksi on huawei cpo pro ykös tyypin reititin ja huawei b535-232 4g reititin onko vika mun päässä vai tukiasemassa vai sääkö tämän aiheuttaa

SannaMKoo
Moderaattori
Moderaattori
  • 445 custom-general.kudos
  • 814 custom-general.replies
  • 82 custom-general.solutions

@tero812  kirjoitti:

ei näytä parempia nopeuksia nopeus nytkin lataus nopeus vain 4.56 megaa kun telia sanoo että ryhtyy toimiin jos lataus nopeus on jostain syystä vain 10 megaa tähän isosiskon mulle maksamaan telian nettiin sen lataus nopeus on nyt vain 4.56 megaa tosin myrsky vissiin vieläkin on vähän voimassa johtuuko hitaat nopeutet siitä sotkeeko tuuli tukiaseman signaalia vai onko rikkonut jotain tukiasemasta aika outoa tai onko mun reititin menossa rikki mulla on kaksi muutakin reititintä tämän zte 801a 5g reitttimen lisäksi on huawei cpo pro ykös tyypin reititin ja huawei b535-232 4g reititin onko vika mun päässä vai tukiasemassa vai sääkö tämän aiheuttaa

Toki myrsky voi vaikuttaa heikentävästi yhteyksiin! Oletko vielä osoitteellasi katsonut tilannetta häiriökartasta? 

Jos kerrot hieman missä päin sijaitset (älä kuitenkaan kirjoita tarkkaa kotiosoitessasi näin julkisesti) niin voin täältäkin vilkaista alueen tukiasemien tilannetta? Esimerkiksi joku näistä; kaupunki, kaupunginosa, postinumero tms voisi auttaa pääsemään jäljille? 😊

Telia Yhteisö moderaattori | Samsung Galaxy S21 | Garmin Venu 2S | Lukutoukka | TV-sarjat

tero812
Vakiokalustoa ☆

alue on 94400  se on alueen postinumero voinko tarkempaa tietoa enää kertoa yleensä nopeus on aina ollut vähintään lataus nopeus 48 megaa ja lähetys nopeuskin 21 megaa nyt ne siis myrskyn aikana on ollut tajuttoman alhaalla ne netin nopeutet verrattuna normaali nopeuksiin

tero812
Vakiokalustoa ☆

nyt lataus nopeus oli 18.24 megaa kun se on normaalisti ja lähes aina vähintään 48 megaa ja joskus jopa 75 megaa ja lähetys nopeus 19.30 megaa kun se on yleensä tai lähes aina 24-32 väliltä

mutta nyt on tosiaan se myrsky ja kun 4g verkkoon vaikuttaa sekä ruuhka että sää että talon rakenteet ikkuna sekä seinä niin voiko olla että kun on myrskyn lisäksi ruuhkaa niin se nopeus vain siksi yksinkertaisesti tippuu että kun myrsky on mennyt täysin ohi ja laittaa panorama anteenin takaisin reittimeen kiinni joka on ikkunan ulkopuolella ja resetoi reitittimen ja käynistää tietokoneen uudelleen ja sitten vielä sen jälkeen jos ei auttanut reitittimen asetuksista käynistää reitittimen uudestaan niin voiko nämä auttaa entä kannattaisiko noita taajuus lukituksia koittaa kuulema esimerkiksi 1800mhz ei ole niin pahaa ruuhkaa koskaan

Edit MinnaLN: yhdistetty kaksi peräkkäistä viestiä.

KaPetri
Telialainen
Telialainen
  • 134 custom-general.kudos
  • 760 custom-general.replies
  • 63 custom-general.solutions

@tero812  kirjoitti:

nyt lataus nopeus oli 18.24 megaa kun se on normaalisti ja lähes aina vähintään 48 megaa ja joskus jopa 75 megaa ja lähetys nopeus 19.30 megaa kun se on yleensä tai lähes aina 24-32 väliltä

mutta nyt on tosiaan se myrsky ja kun 4g verkkoon vaikuttaa sekä ruuhka että sää että talon rakenteet ikkuna sekä seinä niin voiko olla että kun on myrskyn lisäksi ruuhkaa niin se nopeus vain siksi yksinkertaisesti tippuu että kun myrsky on mennyt täysin ohi ja laittaa panorama anteenin takaisin reittimeen kiinni joka on ikkunan ulkopuolella ja resetoi reitittimen ja käynistää tietokoneen uudelleen ja sitten vielä sen jälkeen jos ei auttanut reitittimen asetuksista käynistää reitittimen uudestaan niin voiko nämä auttaa entä kannattaisiko noita taajuus lukituksia koittaa kuulema esimerkiksi 1800mhz ei ole niin pahaa ruuhkaa koskaan

Edit MinnaLN: yhdistetty kaksi peräkkäistä viestiä.

Mobiililiittymien nopeudet tosiaan voivat vaihdella reilusti monen tekijän syystä. Alueen tukiaseman käyttöaste on yksi suurimmista tekijöistä. 

En huomannut, että alueella olisi yleistä vikaa verkossa tällä hetkellä.

Taajuuslukitusta en lähde suosittelemaan jatkuvana korjauksena hidasteluun, koska reititin tällöin pakotetaan käyttämään vain yhtä taajuutta ja nopeus voi sen vuoksi laskea entisestään. Väliaikaisesti tätä voit kuitenkin testata, mutta en usko sen parantavan nykyistä nopeutta. 

ErkkiXC
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Tuskin myrskystä johtuvaa, kun ei ole mikään tavanomaista kummempi syysilma, mutta alkaa kyllä pikkuhiljaa kypsyttämään nämä Telian hitaat 50-100M liittymät, nopeustestit just ja just jaksaa mennä läpi ja nopeudet vaihtelee 0,15-0,60 Mbps välillä. Mm CMoren lätkämatsien katsomisesta ei tule mitään, 1s livekuvaa ja 10s pysähtyneenä. POstino 79190, lieneekö tukiasema pimeenä?

tero812
Vakiokalustoa ☆

olisikohan niinkuin mun isosisko meinaa että kun koululaisilla on syysloma niin kaikki käyttää mobiilinettiä ja kun käyttäjämäärä liikaa tukiaseman kestokyvylle niin nopeutet menee onnettomiksi mullakin esimerksi tietokoneen nopeustesti on antanut 8 megaa lataus nopeus ja playstation nopeus testi 10 megaa lataus nopeus kun normaalisti ne on 75 megaa lataus nopeus ja 28 megaa lähetys nopeus syysloman takia koululaiset kuormittaa nettiä ja kun tukiasemassa ei ole tarpeeksi kapasiteettia eikä telia ja elisa tähän varautunut niin mulla on sekä telian että elisan mobiilinetit aivan alhaalla hyvä kun saa 10 megaa vikailmoituksen teki isosisko mun käskystä telia kyllä tarkasti ettei tukiasemassa ole vikaa mutta myöntääkö ne kaikkea

Tämän osion uusimmat keskustelut