Verkon nopeudessa häiriötä myrskyn vuoksi?


Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

nyt on paha vika verkossa nopeus lataus nopeus ei ole kuin 0.34 megaa parhaimillaan ollut 7.76 megaa tänään resetointi ja kaikki keinot koitettu onko niin että kun nyt on syys myrsky tuulen nopeus 34/m sekunnissa niin se vaikuttaa että tukiaseman signaali myrskyssä menee sekaisin


 


 


Edit AaTanja: muokattu otsikkoa kuvaavammaksi.


31 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

@ErkkiXC  kirjoitti:

Nyt on ongelma poistunut -> Elisa, nopeudet luokkaa 20-30Mbit/s ja Telian liittymistä kodin netti määräaikainen peruttu ja toinen mobiili irtisanottu. Tuo yhteyden siirtyminen kauimpana olevaan tukiasemaan tapahtui näemmä myös noilla reitittimen pikkuantenneilla eli ei pelkästään ulkoantennilla, kuten aiemmin kirjoitin. Noista Telian kolmesta meidän osoitetta mahdollisesti palvelevista tukiasemista vain yksi (eli se kauimpana oleva, jonne se yhteys väkisin siirtyi ja oli surkea) on meiltä katsottuna lähellä olevan hiukan isomman mäen takana (missä juuri tuo korkea masto ja Elisan lähin tukiasema on), mutta siihen suuntaan, minne alunperin ulkoantennit oli suunnattu ei ole mitään maastoesteitä.




Harmi kuulla, ettei yhteys meidän verkossa lähtenyt toimimaan paremmin. Todella outoa on kyllä tuo kuuluvuus tässä tapauksessa, ettei lähempi tukiasema tarjonnut parempaa yhteyttä.

Mukavaa on kuitenkin kuulla, että sait toimivan nettiyhteyden käyttöösi.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

olen nyt valittanut telian ja elisan mobiilinetistä traficomiin ja kuluttajariita lautakuntaan useamman kerran ja kun 94400 asunnossani kävi kanslian nettiä joku elisan mies korjaamassa kun siinä oli vikaa sanoi että lähes koko keminmaa toivoisia pikaisia parannuksia alueen verkkoihin siis koko keminmaan alueen verkkoihin että elisalta pyydelty ainaskin paljon että tulisi keminmaahan 5g kun elisalla jo rovaniemellä ja kemissä ja torniossa on 5g telialla kuulema kun soitin telialle sanottiin ettei kannata heiltä vielä oottaa 5g keminmaahan koska telialla 5g verkkoa vasta oulussa mutta ne sanoi että verkkoa parannetaan jatkuvasti ja vuoden päästä tilanne voi olla aivan eri no toivotaan nyt että nuo mun valitukset traficomiin ja kuluttajariita lautakuntaan saa operaattorit parantaan koko keminmaan alueen mobiiliverkkoa koska vaikka telian verkko toimiikin mun 94400 alueella paremmin kuin elisan mobiiliverkko kun mulla on useampi reitittin ja molemmat liittymät niin silti kyllä verkon parannustöitä alueelle tarvittaisiin nopeaa ja pian ja kattavia verkkoparannuksia koko keminmaan alueelle ja mun osoitteeseen  kuulema kaveri kun valitti jonkun kerran mun puolesta elisan mobiilinetistä oli sanottu että elisa alkaa asiaa tutkia että miksi verkot niin huonosti toimii mutta kaveri sanoi että telialle jos huonosta verkosta valitat se on aivan turhaa ajan haaskausta ettei telia sun alueen verkkoonkelmista välitä ja alueen nettiä paranna mutta silti näistä kahesta jotka mulla on toista maksaa toinen taho ja toista toinen niin niistä telia kuitenkin paremmin toimii mutta kun on pahin ruuhka aika ei toimi teliakaan kyllä kehuttavan hyvin  yhteys ruuhka aikoina joko katkeilee usein kokonaan tai sitten pätkii tosi pahasti elisa sanookin kun elisalla ja telialla samassa mastossa lähettimiä vaikka täysin erillään toisistaan niin elisa sanoi että on tullut keminmaasta valituksia ihmisiltä mobiilinetistä ja että sunkin osoite kuuluu todella pahaan katvealueeseen ja uskon myös elisan kuuluvan mun kohalla todella pahaan katvealueeseen sen perusteella että teliasta sanottiin että samalla tavalla kun on ihmiset elisan mobiilinetistä valittanut niin ovat myös telian mobiilinetistä valittanut niin koko keminmaan kunnan alueet ja mun asuin alue kaipaa kipeästi verkonparannustöitä mua huono verkko turhauttaa siksi kun mulla ei ole valinnan varaa valita asuinpaikkaa nykykunnon ja terveyten takia vaan kaipaan asuinpaikan jossa saan erityisapua niin siksi mua heikko netti turhauttaa ja harmittaa koska aikoinaan kun asuin isän yksiössä 10 vuotta sain käyttää siellä 100 megan kiinteää kaapelinettiä maksoin kaapelimodeemin ja multimedia rasian asennuksen sen rasian asennus maksoi silloin 52e tai markkaa en ole varma kumpaa kun en oikein enää aikaa muista mutta äitin tykönä saisi valokuitun jonka lataus nopeus on 500 megaa ja lähetys nopeus 500 megaa ja isän yksiössä saisi gigan kaapelinetin nykyään siellä missä asuin 10 vuotta niin tosiaan turhauttaa kun on pahimpaan ruuhka aikaan se netti niin hias ettei lataa mitään tai yhteys katkeilee ruuhkaaikoina useasti täysin  tai kun lataa jotain ja samaan aikaan katsoo elokuvaa yhteys pätkii ja paikan johtaja ja kiinteistön johto ei anna asentaa suuntaanteenia katolle yhteyttä parantaan jos antaisivat asentaa tehokkaan ja kalliin suunta anteenin katolle niin oikein suunnattuna tukiasemaan se poistaisi nopeus ja vakaus onkelmat mutta on mulle elisan mies asentanut ikkunan ulkopuolle sellaisen 48e panorama anteenin josta tulee kaksi piuhaa 5g reitittimen anteeni paikoille auttaakohan se kun rakennnuksessa on tosi paksut selektiivi lasit ja tosi paksut selektiivi ikkunat ja tosi paksut panssari lasit ja betoni rauta seinät onko niin että nämä talon rakenteet eli se tosi paksut  panssari ikkunat ja betoni rauta seinät niin onko nämä nyt ne onkelmat kun telia sanoi ettei alueella ole vikaa ja tukiaseman mukaan se antaa sulle 4g+ verkossa nopeuteksi peräti 140-180 megaa  eli jos netti pätkii tai on hias vaikuttaako nuo talon rakenteet siihen eli tosi paksut selektiivi ikkunat ja betoni rauta seinät

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

kuinka kauan saan telialta oottaa parannuksia alueen 94400 verkkoon ja mun osoitteen ja asuinpaikan lähelle 1-2 vuotta vai 2-3 vuotta vai 4-8 vuotta vai peräti 8-9 vuotta vai jopa 9-11 vuotta väliltä ja missä ajassa yleensä alueen koko siis koko alueen verkosta tulee niin kattava ja laaja ja hyvä että sen näkee ja tuntee alueen verkossa nopeustestejä tekemällä koska nyt joku mättää kun yhteytet toisinaan ruuhkassa pätkii tosi pahasti tai ruuhka aikoina jopa katkeilee yhteys toistuvasti eikö operaattori ole silloin velvollinen tekeen jotain jos alueen verkot on niin surkeat että pahimpana ruuhka aikoina yhteys katkeilee toistuvasti tai laskee nopeus jopa aikoinaan olleiten puhelinmodeemien eli 14 440 puhelinmodeemin alle nopeus niin ettei nopeus ole ees puolta megaa niin paha tilanne on niin eikös silloin pitäisi operaattoriakin kiinostaa alkaa alueen nettejä parantaan varsinkaan kun minä en ole keminmaan kunnan ainoa valittaja mutta tilanne on niin paha ja kun mitään parannuksia ei ole kuulunut niin mun ikävä velvollisuus jota ei kyllä ollut ilo tehä niin kun kaikki on kuitenkin tehtävä että nopean ja vakaamman netin saisin niin siksi tein valituksia traficomiin ja kuluttajariita lautakuntaan en kyllä usko että ne voi mitään loppu kädessä operaattori on aina se joka päättää milloin niitä parannuksia tulee ja kuinka kattavia ja merkittäviä ne on mutta kyllä musta elisalla ja telialla pitäisi olla joku tolkku asiassa toivoisin kyllä itse kun en voi yksin asua ja joutun siksi nykyisessä paikassa oleen että parantaisitta alueen mobiiliverkkoa oikein kunnolla mutta on se sentään onneksi kuitenkin telialla 4g+ eli lte a silloin kun ei ole ruuhkaa nopeus toimii hyvin joten tässäkin taas nähtiin että olen vähän liian hätänen sen osoittaa se että traficomiin ja kuluttajariita lautakuntaan tein valituksia että olen liian hätänen mutta jos olen liian hätänen niin kuinka pitkään ainakin telialta pitää koko keminmaan alueen verkkoparannuksia oottaa kun tilanne keminmaassa on verkkojen toiminnan kannalta tosi paha siis mun kokemusten perusteella voihan se verkko toimia jollakin ja joillakin ihmisillä ihan hyvinkin mutta kuulema monet on telialle ja elisalle keminmaan kunnan mobiiliverkoista valittanut että tarvii kapasiteetin lisäyksiä ja uutta mobiiliverkko teknologiaa joka tarkoittaa että tuotas 5g ja samalla modernisoitas myös 4g verkkoa entistä paremmaksi

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

mulla on ollut lapsuutesta lähtien aina aikuisuuteen todella raskas ja ankara ja vaikea elämä ja ainoa ilo on tekniikka ja hyvä ruoka ja herkuttelu ja kahvi ja netti niin musta on aika väärin että jos joutun jossakin hoitokotissa asuun etten saa kunnon niin omasta mielestä valitukset traficomiin ja kuluttariita lautakuntaan oli oikeutettuja varsinkaan kun en ole ainoa keminmaasta joka elisan ja telian hitaista ja pätkivistä ja katkeilevista mobiiliyhteyksistä valittaa niin ootan vastaustanne omasta mielestä kun tekniset laitteet vaatii nykyaina niiten hyötyntämiseen todella nopean netin ja kun mä en paljon muuta elämässä pyytä kun tekniikkaa ja tekniikkaa varten toimivan netin kuten myös muut keminmaassa toivoo parannuksia mobiiliverkkoon niin kyllä sekä telian että elisan nyt vähitellen kun pystyvät ja varaa on niin pitäisi koko keminmaan mobiiliyhteyksiä parantaan vai onko vain sitten niin että muila toimiikin yhteytet eikä mulla toimis kun on todella paksut panssari ikkunat ja betoni rauta seinät nämä on hoitajien mukaan todella paksut selektiivi lasit ja todella paksut selektiivi ikkunat ja todella paksut panssari ikkunat ja betonirauta seinät niin onko telialla oikeasti sitten tosi hyvät yhteytet kemimaassa ja johtuuko mun netin katkeilu ja pätkiminen vain todella pahasta ruuhkajasta ja talojen seinien ja ikkunoitten rakenteesta jos johtuu niin ymmärrän kyllä enkä jatkossa enää tee turhia valituksia traficommille ja kuluttariita lautakuntaan niinkö nyt turhan hätäsenä tein ja kyllähän me kaikki tiedetään että jos katolle saisi laittaa kalliin suuntaanteenin ja parhaan suunta anteenin ja sen suunnattua tukiasemaan niin toimisi netti mullakin hyvin mitä mieltä olette mun netti yhteyten katkeilusta pahimpaan ruuhka aikaan ja tosi pahasta pätkimisestä kuuluuko se 4g+ eli 4g lte a verkkoon vai johtuuko mun yhteyten katkeilu ja tosi paha pätkintä pahimpina ruuhka aikoina juurikin vain ruuhkasta ja talon ja ikkunan rakenteista ja siitä ettei saa laittaa talolle kunnon suuntaanteenia ja suunnata sitä lähimpään 950 metrin päässä olevaan tukiasemaan  työntekijät on kyllä sanonut että mun osoitteen netti ei ole muutenkaan ihanteelisellä paikalla ja että on sanottu että sun asuinpaikka ja asuinalue ei ole ihanteeliset mobiilinetille

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

*******e meinaan kun asuinpaikan johtaja ja kiinteistö ei tuota suuntaanteenia anna katolle asentaa paranisi netti varmasti heti mutta elisan mies meinaa asensi ikkunan ulkopuolelle panorama anteenin jonka arvo ja hinta oli 48e josta 5g reittimeen menee kasi piuhaa sen anteeni paikoille niin onko tuosta mitään apua poistaako se panssari ikkunoista ja betonirakenteista johtuvat onkelmat vai pitäisikö olla katolla kallein ja parhain suuntaanteeni oikein tukiasemaan suunnattuna mitkä on asikkaan oikeutet kun valitin traficomiin ja kuluttajariita lautakuntaan mainitsin tuon ettei mun anneta suuntaanteenia katolle laittaa pitääkö mun terveytenkin uhalla vain muuttaa johonkin vuokraasuntoon jossa saa niitä gigan kaapelinettejä vai paraneeko mun alueen netit kun jaksaa oottaa 1-2 vuotta tai 2-3 vuotta tai 4-8 vuotta tai jopa peräti 8-9 vuotta tai vielä pitempään 10-11 vuotta kun nyt helmikuun9 päivä täytin 40 vuotta niin jos elän terveelisesti niin kerkeänkö kokea kun alueelle 94400 tulee selviä ja merkittäviä verkon parannuksia ja yhteys nopeutuu ja siitä tulee vakaampi vai onko nuo panssari ikkunat ja betoni rauta seinät sellainen juttu  että jos ei ole kunnon suuntaanteenia katolle tukiasemaan suunnattuna niin saa oottaa vaikka 30 vuotta niin tilanne ei siitä netin puolella tule paraneen  eli oliko valitukset traficomiin ja kuluttajariita lautakuntaan aiheettomia onko vaan niin että mun täytyy hyväksyä se mitä sanottiin että sun asuinpaikkaan ei saa kunnon internet yhteyttä ja että kun on panssari ikkunat ja betoni rauta seinät niin sellaiseen paikkaan ei ilman suunta anteenia joka on oikein suunnattu tukiasemaan tule koskaan kunnon mobiiliyhteyttä saamaan

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

@tero812  kirjoitti:

...


onko nuo panssari ikkunat ja betoni rauta seinät sellainen juttu  että jos ei ole kunnon suuntaanteenia katolle tukiasemaan suunnattuna niin saa oottaa vaikka 30 vuotta niin tilanne ei siitä netin puolella tule paraneen  eli oliko valitukset traficomiin ja kuluttajariita lautakuntaan aiheettomia onko vaan niin että mun täytyy hyväksyä se mitä sanottiin että sun asuinpaikkaan ei saa kunnon internet yhteyttä ja että kun on panssari ikkunat ja betoni rauta seinät niin sellaiseen paikkaan ei ilman suunta anteenia joka on oikein suunnattu tukiasemaan tule koskaan kunnon mobiiliyhteyttä saamaan




Ymmärrän, että etenkin nykypäivänä toimiva nettiyhteys on monelle todella tärkeä. @JoonasLam vastasikin hyvin sinulle tässä toisessa ketjussa meillä parhaillaankin käynnissä olevista verkon parannustustöistä. Sisäkuuluvuutta emme pysty parantamaan, mutta nopeudet paranee kun verkkoa parannetaan alueella. Kuten aiemminkin mainittua, tällä hetkellä ei ole tiedossa milloin päivityksiä alueellasi tehdään.

Vastaa