Viestejä oudoilta henkilöiltä kännykkään useampaan kertaan

  • 23 December 2019
  • 4 kommenttia
  • 4 katselukertaa

Mikähän siellä nyt mättää kun olen saanut viestejä kolme eri kertaa ihan oudoilta henkilöiltä jotka toivottelevat toisilleen hyvää joulua. Ilmeisesti viestit ovat menneet myös ihan perille minne pitääkin kun kerran myös viestien saaja on vastannut ja sekin tullut minun kännykkääni. Onko sitten mennyt vastausviesti perille alkuperäisen viestin kirjoittajalle niin sitä en tiedä. Vaan ihmettelen kuinka nämä kulkevat minun numeroni kautta nämä viestit. Ei siis lopu ongelmat mulla Telian kanssa ei ja tämä tuntuu aika ikävältä että tämä minun numeroni on joku välityspalvelin viestien lähettäjille.


4 kommenttia

Käyttäjätaso 7

@Tarolino@  kirjoitti:

Mikähän siellä nyt mättää kun olen saanut viestejä kolme eri kertaa ihan oudoilta henkilöiltä jotka toivottelevat toisilleen hyvää joulua. Ilmeisesti viestit ovat menneet myös ihan perille minne pitääkin kun kerran myös viestien saaja on vastannut ja sekin tullut minun kännykkääni. Onko sitten mennyt vastausviesti perille alkuperäisen viestin kirjoittajalle niin sitä en tiedä. Vaan ihmettelen kuinka nämä kulkevat minun numeroni kautta nämä viestit. Ei siis lopu ongelmat mulla Telian kanssa ei ja tämä tuntuu aika ikävältä että tämä minun numeroni on joku välityspalvelin viestien lähettäjille.


Tuskinpa on kyse siitä , että puhelimesi toimisi minään välittimenä. Onko kyseessä WhatsApp , johon niitä viestejä tulee??

 

Jos on , niin luultavasti joku on epähuomissa lisännyt numerosi ryhmälistalle ja saat sen ryhmän viestejä. No siitä ryhmästä voi asetuksissa poistua ja vastaisuuden varalta voit laittaa WhatsAppin asetuksiin , että vain osoiteluettelossasi voivat lisätä sinut ryhmään.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Tähän ei tarvita kuin yksi ainoa lähettäjä, joka lähettää multimediaviestin useammalle henkilölle samalla kertaa, ja yksi numeroista menee väärin ja viesti päätyy sinulle.

 

Sitten jos joku ryhmästä vastaa tähän viestiin tarkastamatta, kenelle kaikille vastaus loppujen lopuksi lähtee, saat lisää väärään numeroon lähetettyjä viestejä.

 

Itse et tälle mahda mitään.

 

Yleisellä tasolla, jos lähetätte ryhmäviestejä, olkaa tarkkana, että numerot ovat varmasti oikein. Jos vastaatte ryhmäviesteihin, ettekä halua että viesti lähetetään kaikille, siivotkaa vastaanottajakentästä ylimääräiset vastaanottajat pois.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Ei kannata noteerata. Vahinkoja voi sattua ryhmäviesteissä näppäilessä tai jonkin henkilön vanha numero (eli jota käytät itse nyt) jäänyt yhteystietoihin. Henkilö ei ole välttämättä tietoinen puhelinnumeron muuttumisesta, jos sitä ei ole hänelle ilmoittanut. Suljetut puhelinnumerot vapautuvat muistaakseni aina 6 kk päästä operaattoreilla, että ne riittävät aina seuraaville käyttäjille :smileyhappy:

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

Kuten @kustaa1967@irritus ja @Sekunti tuossa jo avasivatkin tilannetta, niin mitä ilmeisimmin joku on naputellut joko numeron väärin tai ehkä sinulla on jouluntoivottelijan tuttavan entinen numero, ja siksi saat viestejä. Minään välityspalvelinmena tai vastaavana ei numerosi / liittymäsi kuitenkaan toimi, joten sen suhteen huoli pois:smileyhappy: Onneksi viestien sanoma on iloinen!


 


Hyvää joulua sinullekin!

Vastaa