Viivästyskorosta

  • 23 September 2015
  • 3 kommenttia
  • 7 katselukertaa

Minua ihmetyttää miten laskusta voi mennä viivästyskorkoa kun lasku maksetaan eräpäivänä. Laskut ovat e-laskuja. Joissa on eräpäivä valmiina. Ja ne vahvistetaan jo aikaisemmin. Pankki hoitaa että ne tulee maksetuksi. Summa on mitätön. Mutta asia sinänsä. Että miten voi mennä viivästyskorkoa eräpäivänä maksetusta laskusta. Viivästyskorko yleensä peritään vasta muutaman päivän myöhästymisen jälkeen.

3 kommenttia

Kunniamerkki +14

@jeijak kirjoitti:
Minua ihmetyttää miten laskusta voi mennä viivästyskorkoa kun lasku maksetaan eräpäivänä. Laskut ovat e-laskuja. Joissa on eräpäivä valmiina. Ja ne vahvistetaan jo aikaisemmin. Pankki hoitaa että ne tulee maksetuksi. Summa on mitätön. Mutta asia sinänsä. Että miten voi mennä viivästyskorkoa eräpäivänä maksetusta laskusta. Viivästyskorko yleensä peritään vasta muutaman päivän myöhästymisen jälkeen.

Ei sen kyllä periaatteessa pitäsi olla mahdollista. Laskutusjärjestelmä ottaa kirjautumisajat huomioon, vieläpä reilulla marginaalilla, joten eräpäivänä maksetusta laskusta ei pitäisi koskaan mennä viivästyskorkoja tai huomautusmaksuja.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Itselläni on käytössä E-lasku eikä minulle ole tullut koskaan viivästyskorkoa... Onkohan joku teknillinen virhe käynyt. 


 


Otappa yhteyttä asiakaspalveluun Omilta Sivuilta Chat / Soittamalla asiakaspalveluun / Facebook / Twitter niin varmasti saat kuntoon tuon laskutusasian.

Kyllä se vain oli 0,02€ siis mitätön summa mutta oli.

Vastaa