WLAN-reititin jakamaan Huawei E3372s -mokkulan nettiyhteyttä?

  • 18 January 2017
  • 4 kommenttia
  • 3 katselukertaa

Onko kenelläkään tietoa, että millä WLAN-reitittimellä saisi jaettua Soneran softalla olevan Huawei E3372s -nettitikun tarjoaman nettiyhteyden?

 

Ideaali tilanne olisi, että Huawei-nettitikkuun ei tarvitsisi tehdä muutoksia eli tikku reitittimen USB-liittimeen ja yhteys jakoon WLAN:in kautta. Tikku toimii nyt siten, että kun sen laittaa tietokoneeseen kiinni, niin yhteys aukeaa automaattisesti ilman Mobile Partner ym. ohjelmia.


4 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Halvemmaksi tulee hankkia suoraan 4G reititin melkeinpä, 150€ sellaisen saa kaupasta eikä tartte säätää sitten tollaisten lelujen kanssa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@olkitu kirjoitti:

Halvemmaksi tulee hankkia suoraan 4G reititin melkeinpä, 150€ sellaisen saa kaupasta eikä tartte säätää sitten tollaisten lelujen kanssa.




Totta! Tämä oli aikoinaan minulla luottokaveri:


https://kauppa.sonera.fi/yksityisille/tarjooma/laite.aspx?DeviceName=Huawei+E5577T&PaymentPlan=Cash :smileyhappy:

Harmi ettei myyjä Oulun Sonera-kaupassa kertonut, että olen ostamassa lelua Huawei E3372s -mokkulaa hankkiessani. Myyjä taisi jopa itse ehdottaa laitetta kannettavan rikkoutuneen 3G-modeemin tilalle.

 

Ensimmäinen viesti tänne ja heti tulee esille se asia joka on tämän tyyppisten palstojen ongelma: vastauksia tulee, mutta ei siihen mitä kysyttiin. Tarkoitus olisi käyttää Huawei E3372s -mokkulaa jatkossa siten, että se olisi kotikäytössä WLAN-reitittimen WAN-yhteyden mahdollistajana ja toisaalta helposti otettavissa mukaan ilman SIM-kortin siirtämistä laitteesta toiseen. Asus RT-AC51U (49,95 euroa Prismasta) oli lähes toimiva ratkaisu, mutta se ei toiminut yhteen Huawein (vai Soneran softan?) HiLink-ominaisuuden kanssa.

Ainakin Dovadon yhteensopivuuslistalta löytyy E3372:n HiLink-mallit. Myös TeleWell:it pitäisi olla yhteensopivia. Omia kokemuksia ei kummastakaan.

Vastaa