Wlan ei toimi, Huawei E5186-22A

  • 18 July 2017
  • 7 kommenttia
  • 123 katselukertaa

Moro,

 

Vanhemmillani on ollut jo useamman kuukauden käytössä otsikon 4g -modeemi. Nyt siitä on lakannut toimimasta Wlan -jako. Pöytäkone siis pääsee LAN-kaapelilla nettiin, mutta mikään mobiililaite ei löydä Wlan -verkkoa.

 

Olen tsekannut modeemista ja modeemin asetuksista että Wlan on käytössä, olen resetoinut modeemin tehdasasetuksille ja varmistanut että SSID -yleislähetys on voimassa, mutta silti mikään laite ei Wlania löydä. Olen kokeillut pariakin eri kaistanleveyttä (esim. 20 Mhz) mutta ei auta sekään.

 

Mikä neuvoksi?


7 kommenttia

Moi, ja tervetuloa Telia Yhteisöön! :)

 

Jos useampi päätelaite ei löydä reitittimen Wi-Fi-verkkoa ja tehdasasetusten palautus ei korjaa ongelmaa, niin tässä olet kyllä tehnyt kaiken mahdollisen.

 

Seuraava askel olisi toimittaa reititin laitehuollon vilkaistavaksi. Jos laite on meiltä ostettu ja siinä on vielä tuota 2 vuoden takuuaikaa jäljellä, niin sen voi toimittaa lähimmälle Telia Kaupalle tai postitse tämän linkin mukaisesti: http://mobylife.com/fi/huoltoon-toimittaminen

 

Laitteen voi toki huollattaa kauttamme, vaikka takuuta ei enää olisikaan!

Käyttäjätaso 7

@KinnunenKJK kirjoitti:

Moro,

 

Vanhemmillani on ollut jo useamman kuukauden käytössä otsikon 4g -modeemi. Nyt siitä on lakannut toimimasta Wlan -jako. Pöytäkone siis pääsee LAN-kaapelilla nettiin, mutta mikään mobiililaite ei löydä Wlan -verkkoa.

 

Olen tsekannut modeemista ja modeemin asetuksista että Wlan on käytössä, olen resetoinut modeemin tehdasasetuksille ja varmistanut että SSID -yleislähetys on voimassa, mutta silti mikään laite ei Wlania löydä. Olen kokeillut pariakin eri kaistanleveyttä (esim. 20 Mhz) mutta ei auta sekään.

 

Mikä neuvoksi?


Siis palaako modeemin WiFi-valo ja kuitenkaan ei mobiililaitteet verkkoa löydä? Onhan modeemin asetuksissa SSID:n nimi mikä pitääkin?

 

Voi olla , että WLAN on kuollut siitä huolimatta , että olet resetoinnut modeemin. On olemasa ohjelma inSSIDer Windowsille ,Mac:lle ja Androidille , jolla voi etsiä verkkoja. Sitä voisi kokeilla laitteella , jossa on WLAN.

 

https://www.techspot.com/downloads/5936-inssider.html

 

PS. Jos inSSIDer:kaan ei löydä ko. verkkoa , niin sitten taitaa olla motu rikki.

Tossa modeemissa tuntuu olevan useassa laitteessa jonkin sortin ongelmia wlanin kanssa. En tiedä sitten onko vika raudassa vai ohjelmoinnissa? Yhteisössä on monta keskustelua, jossa tuota wlan ongelmaa käsitellään.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Niin, periaatteessa WLAN-verkot pitäisi olla päällä tehdasasetuksissa oletuksena ja merkkivalon palaa. Oletko testannut reitittimen sivussa olevaa WiFi-painiketta? Painat alle 1 sekunnin ajan niin WiFi-merkkivalo menee pois päältä tai päälle. Langattoman oletusverkon nimen (SSID) ja salasanan (WiFi/WLAN-Key) löydät Huawei E5186 -reitittimen takana olevasta tarrasta. Millä laitteilla olet siis testannut WiFi-yhteyttä? Siellä pitäisi näkyä vähintään Huawein 2,4 GHz:n taajuuden verkko (kts. reitittimen tarra), koska kaikki laitteet eivät tue 5 GHz:n taajuutta :smileyhappy:


 


 


Käyttöopas:


https://www.telia.fi/asiakastuki/laitteet/nettitikut-ja-4g-reitittimet/huawei-E5186S

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Toi router on aika kuumakalle ja tietääkseni kytkee WLAN:in pois päältä, jos ylikuumentuminen uhkaa taikka jotekin muuten laite alkaa häröillä. Huoltoon vain ja toivottavasti saat B525 -routerin, joka on toimivampi malli. Ei ole vielä kertaakaan kaatunut.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@Purnipsi kirjoitti:

Toi router on aika kuumakalle ja tietääkseni kytkee WLAN:in pois päältä, jos ylikuumentuminen uhkaa taikka jotekin muuten laite alkaa häröillä. Huoltoon vain ja toivottavasti saat B525 -routerin, joka on toimivampi malli. Ei ole vielä kertaakaan kaatunut.




Sama juttu. Ongelmat ovat kadonneet tuhkatuuleen (pl. mobiiliverkko) :smileyhappy:

Jep, Wlanin valo palaa kyllä modeemin kyljessä ja SSID:n olen asettanut, ja on SSID:n lähetys päällä.

 

Vaikuttaa siis siltä että siellä on nyt jokin konkka porsinut modeemin sisällä, huoltoon se siis on toimitettava.

Vastaa