Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
tero812
Vakiokalustoa ☆
  • 13 custom-general.kudos
  • 217 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Yhteydet pätkivät, milloin saan asuinalueelleni 5G -yhteydet?

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

no verkko pätkii toivoisin että telia alueellani parantaa verkkoa  onko tosi että telia tuo mun alueelle 5g verkon ei vielä tänä jouluna mutta sitä seuraavana jouluaattona

EDIT katjane: muokattu otsikkoa

29 vastausta
HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 152 custom-general.kudos
  • 871 custom-general.replies
  • 76 custom-general.solutions

@tero812  kirjoitti:

ja vielä sen verran kun mun lisäksi tosi moni postinumerosta 94400 on tehnyt niitä valituksia ja kun vastasitkin että alueelle on suuniteltu parannuksia niin koska niitä voi otottaa meneekö 1-2 vuotta vai voisiko niitä oottaa jo 6-8kk sisällä koska tilanne on tosi paha netin nopeuten suhteen vaikka on panorama anteeni joka maksoi 48e ikkunan ulkopuolella kiinni ja siitä menee reitittimeen johto niin siitä huolimatta netin nopeutessa ei nykyajan vaativassa käytössä ole kehuttavaa kun puhutaan 4k ja 8k toistosta vaatitaan jo 80 megan netti niin että se toimii kokoajan vähintään 80 megaa ja niihin nopeuksiin ei ole mulla ruuhkaaikana mitään asiaa turha ees kuvitella sellaisia nopeuksia katvealueella ja ruuhkaikana juuri ja juuri hyvällä onnella päästään tuohon lataus nopeutessa tuohon 21-31 megan alueelle no voi se ehkä juuri ja juuri riittää 4k toistoon mutta 8k tarkkuuten toistoon sillä ei ole mitään asiaa

Mobiiliverkko ei aina riitä näihin korkeaa latausnopeutta vaativiin palveluihin, mutta kyllä tuo 80Mbit/s on täysin mahdollista mobiilin (4G- ja varsinkin 5G -verkon) kautta saada. 4G verkossa se vain vaatii yleensä useamman taajuuden yhtäaikaista käyttä, eli Carrier Aggrecation -ominaisuutta niin verkolta kuin päätelaitteeltakin.

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa

osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.

tero812
Vakiokalustoa ☆

kauan uskot kun alueelta 94400 on tullut todella paljon valituksia siitä että verkko on todella hias ja epävakaa että verkkoapitäisi parantaa ja sama niin telialla kuin elisalla kuulema kumassakin operaattorissa sama onkelma niin onko toivoa kun lupasit että kun on tullut todella paljon valituksia alueesta 94400 että on todella paha katvealue niin kauan kun sanoit että telia ainakin on asiasta ihmisiä kuullut ja alueelle suunitellaan tuntuvia verkonparannus toimia niin milloin sopii oottaa että parannuksia aletaan tekeen ja milloin parannukset sitten sen lisäksi valmiit meneekö 6-8kk tai 8kk tai 1-2 vuotta  alueellahan mulla kolme tukiasemaa jotka yltää mulle saakka yksi on 1600 metrin päässä kaukaisin ja sitten toiseksi kaukaisin 1300 metrin päässä ja lähin tukiasema 950 metrin päässä niin koska telia tekee kaikkiin 94400 alueen tukiasemiin tuntuvia parannuksia että verkosta tulee todella nopea ja todella vakaa niin kauan kestää että telia alkaa tekeen parannuksia ja kauan sen lisäksi yleensä kestää siinä että ne on valmiit puhutaanko 8kk vai meneekö peräti 1-2 vuotta tai lyhyimilläänkin 8 kuukautta tai yksi vuosi 

tero812
Vakiokalustoa ☆

vai voitaanko parannuksia alkaa tekeen jo 6kk päästä niin että olisivat valmiita 8 kuukauten tai vuoden päästä eli 12kk

HenriLie
Telialainen
Telialainen

@tero812  kirjoitti:

kauan uskot kun alueelta 94400 on tullut todella paljon valituksia siitä että verkko on todella hias ja epävakaa että verkkoapitäisi parantaa ja sama niin telialla kuin elisalla kuulema kumassakin operaattorissa sama onkelma niin onko toivoa kun lupasit että kun on tullut todella paljon valituksia alueesta 94400 että on todella paha katvealue niin kauan kun sanoit että telia ainakin on asiasta ihmisiä kuullut ja alueelle suunitellaan tuntuvia verkonparannus toimia niin milloin sopii oottaa että parannuksia aletaan tekeen ja milloin parannukset sitten sen lisäksi valmiit meneekö 6-8kk tai 8kk tai 1-2 vuotta  alueellahan mulla kolme tukiasemaa jotka yltää mulle saakka yksi on 1600 metrin päässä kaukaisin ja sitten toiseksi kaukaisin 1300 metrin päässä ja lähin tukiasema 950 metrin päässä niin koska telia tekee kaikkiin 94400 alueen tukiasemiin tuntuvia parannuksia että verkosta tulee todella nopea ja todella vakaa niin kauan kestää että telia alkaa tekeen parannuksia ja kauan sen lisäksi yleensä kestää siinä että ne on valmiit puhutaanko 8kk vai meneekö peräti 1-2 vuotta tai lyhyimilläänkin 8 kuukautta tai yksi vuosi 

Valitettavasti juuri nyt ei ole tiedossa päivityksiä, eli en myöskään pysty sanomaan millä aikavälillä parannuksia tulee. Yhteisverkon osalta rakennamme DNA:n kanssa yhdessä parannuksia. Yhteisverkon parannuksista kerrotaan Yhteisverkon omilla sivuilla.

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa

osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.

tero812
Vakiokalustoa ☆

mutta lupaako telian väki tehä kaiken sen minkä voi että alueen 94400 mobiiliverkko toimisi mahollisimman luotettavasti ja nopeasti eli olisi todella nopea ja vakaa niin lupaako telia tehä kaikkensa sen eteen tarkoitan että voiko operaattori tuota noin seurata netin toimintaa ja tehä omasta paikastaan mitään sen eteen että mobiilinetti toimisi mahollisimman vakaasti ja nopeasta ja olisi niin nopea ja vakaa kuin mahollista entisessä asuinpaikassa kun oli vissiin elisa liittymänä niin operaattori päätti tehä sellaisen ratkaisun että tekisi mun mobiilinetistä niin nopean kuin mahollista siirtämällä nettini käyttään sellaista tukiasemaa jolla ei juuri käyttöä ollenkaan ole yksi mahollisuus tietysti olisi kun elisan mukaan 1800mhz taajuutella ei kuulema niin pahasti ruuhkaa ole että yrittäisittä ohjata mun zte 801a 5g reittimen käyttään 1800mhz itse koitin sitä saaha reittimestä käyttöön kun telia yhteisössä vai oliko chätissä joku neuvoi miten sen tuolla reittimellä saa käyttöön mutta kun mä otin sen käyttöön ja sen piti parantaa nettiä varsinkin ruuhka aikana niin mun netti ei siitä ollenkaan tykännyt meni todella hitaaksi mutta jos te siellä tekisittä jotain sellaisia säätöjä että reitittimeni käyttäisi 1800mhz verkkoa kun se ei kuulema ruuhkaiakana ole niin ruuhkanen itse en uskalla siihen enää kajota  ja voiko telia sieltä operaattorin pääpaikasta mitenkään optimoita mun mobiilinettiä ja sen toimintaa parantaa niin että se on nopeampi ja vakaampi vai onko tosi mitä joku meinasi operaattorilta että mobiilinettiä ei voi operaattorin pääpaikasta optimoita niinkö kiinteää nettiä voi vaan mobiilinetin parannus liittyy siihen että tehään uusia tukiasemia ja niihin uusia lähettimiä ja vanhoihin tukiasemiin myös uusia lähettimiä ja kun sanoitte että ette tiiä tarkkaa aikaa milloin alueella 94400 on verkon parannus töitä niin tarkoitatteko sillä sitä että verkon parannus työt voi alkaa piankin tai voi kestää todella pitkään ennenkö verkkoa aletaan parantaa että tarkoititako sillä kun sanoitte että ette tiiä tarkkaa verkonparannus aikataulua niin tarkoitittako sillä sitä että verkkoa saatetaan alkaa parantaa minkä tahansa ajan sisällä eli vaikka useammassa viikossa tai useammassa kuukautessa tai että parannuksia voi olla jo 8-12kk sisällä käytössä eli tarkoitatteko että ette vain osaa sanoa tarkkaa aikaa että päivityksiä voi olla tulossa joko pian tai sitten niiten tulossa voi kestää pitkäänkin

HenriLie
Telialainen
Telialainen

@tero812  kirjoitti:

1) mutta lupaako telian väki tehä kaiken sen minkä voi että alueen 94400 mobiiliverkko toimisi mahollisimman luotettavasti ja nopeasti eli olisi todella nopea ja vakaa niin lupaako telia tehä kaikkensa sen eteen tarkoitan että voiko operaattori tuota noin seurata netin toimintaa ja tehä omasta paikastaan mitään sen eteen että mobiilinetti toimisi mahollisimman vakaasti ja nopeasta ja olisi niin nopea ja vakaa kuin mahollista

2)entisessä asuinpaikassa kun oli vissiin elisa liittymänä niin operaattori päätti tehä sellaisen ratkaisun että tekisi mun mobiilinetistä niin nopean kuin mahollista siirtämällä nettini käyttään sellaista tukiasemaa jolla ei juuri käyttöä ollenkaan ole yksi mahollisuus tietysti olisi kun elisan mukaan 1800mhz taajuutella ei kuulema niin pahasti ruuhkaa ole että yrittäisittä ohjata mun zte 801a 5g reittimen käyttään 1800mhz itse koitin sitä saaha reittimestä käyttöön kun telia yhteisössä vai oliko chätissä joku neuvoi miten sen tuolla reittimellä saa käyttöön mutta kun mä otin sen käyttöön ja sen piti parantaa nettiä varsinkin ruuhka aikana niin mun netti ei siitä ollenkaan tykännyt meni todella hitaaksi mutta jos te siellä tekisittä jotain sellaisia säätöjä että reitittimeni käyttäisi 1800mhz verkkoa kun se ei kuulema ruuhkaiakana ole niin ruuhkanen itse en uskalla siihen enää kajota  ja voiko telia sieltä operaattorin pääpaikasta mitenkään optimoita mun mobiilinettiä ja sen toimintaa parantaa niin että se on nopeampi ja vakaampi vai onko tosi mitä joku meinasi operaattorilta että mobiilinettiä ei voi operaattorin pääpaikasta optimoita niinkö kiinteää nettiä voi vaan mobiilinetin parannus liittyy siihen että tehään uusia tukiasemia ja niihin uusia lähettimiä ja vanhoihin tukiasemiin myös uusia lähettimiä

3)ja kun sanoitte että ette tiiä tarkkaa aikaa milloin alueella 94400 on verkon parannus töitä niin tarkoitatteko sillä sitä että verkon parannus työt voi alkaa piankin tai voi kestää todella pitkään ennenkö verkkoa aletaan parantaa että tarkoititako sillä kun sanoitte että ette tiiä tarkkaa verkonparannus aikataulua niin tarkoitittako sillä sitä että verkkoa saatetaan alkaa parantaa minkä tahansa ajan sisällä eli vaikka useammassa viikossa tai useammassa kuukautessa tai että parannuksia voi olla jo 8-12kk sisällä käytössä eli tarkoitatteko että ette vain osaa sanoa tarkkaa aikaa että päivityksiä voi olla tulossa joko pian tai sitten niiten tulossa voi kestää pitkäänkin

1) Arvioimme saamien palautteiden perusteella muutostarpeet ja teemme päätökset parannuksista mahdollisimman pian. Päätöksestä parantaa verkkoa kestää kuitenkin vielä aikaa, ennenkuin parannukset näkyy loppukäyttäjillä. Meidän verkkosivuilla voi seurata kuinka paljon verkkoa päivitetään jatkuvasti. Postinumerosi alueella päivitykset ei välttämättä näy kartalta, koska siellä parannuksia tekee Yhteisverkko.

2)4G modeemin hallinnasta voi tosiaan itse valita ja/tai lukita taajuksia, joita modeemin tulee käyttää. Tämä voi auttaa jos alueella on käytettävissä useampia eri taajuuksia. Sinun postinumeron alueella testattavia taajuuksia voisi olla 2100MHz, 1800MHz ja 800MHz. Me emme  voi etänä hallita 4G -modeemeja, valinnat on tehtävä itse laitteen hallinnasta. Jos laite on hankittu meiltä, voit tarkistaa löytyisikö sinun modeemille ohjeet tuohon lukitksen tekoon.

3) Valitettavasti tähän on vaikea sanoa mitää tarkempaa tietoa. Ainakaan 3kk aikana en usko päivityksiä tulevan koska silloin ne viimeistään olisi jo tiedossa.

tero812
Vakiokalustoa ☆

jotta en menetä käyttöoikeutta telia yhteisöön niin onko teidänkin palvelussa jotkut säännöt ettei esimerkiksi kokoajan saa kysyä useita kertoja samaa ja toistaa päivästä toiseen samoja kysymyksiä jotka voisi yhteisön muita käyttäjiä ärsyttää mulla oli elisa yhteisössä kerran kahden kuukauten esto ja otin siitä kyllä opiksi eli siellä oli selkeät säännöt esto tuli siitä kun toistuvasti kielloista huolimatta ja kielto annettiin useita kertoja enkä uskonut useaan kertaan tulleita kieltoja vaan mainitsin osoite tietoja ja sain lopulta kahten kuukauten eston joka päättyi muistaakseni elokuussa tämän takia olen tosi tarkka teidänkin palvelussa eli esimerkiksi jos toistuvasti päivästä toiseen kysyy useaan kertaan samoja kysymyksiä jota voitaan pitää flootauksena niin voiko siitä tulla palveluun erinlaisia estoja kuten elisa yhteisössä tuli useiten huomautusten jälkeen kahten kuukauten käyttöesto

HannaMarikaL
Moderaattori
Moderaattori
  • 126 custom-general.kudos
  • 495 custom-general.replies
  • 24 custom-general.solutions

@tero812  kirjoitti:

jotta en menetä käyttöoikeutta telia yhteisöön niin onko teidänkin palvelussa jotkut säännöt ettei esimerkiksi kokoajan saa kysyä useita kertoja samaa ja toistaa päivästä toiseen samoja kysymyksiä jotka voisi yhteisön muita käyttäjiä ärsyttää mulla oli elisa yhteisössä kerran kahden kuukauten esto ja otin siitä kyllä opiksi eli siellä oli selkeät säännöt esto tuli siitä kun toistuvasti kielloista huolimatta ja kielto annettiin useita kertoja enkä uskonut useaan kertaan tulleita kieltoja vaan mainitsin osoite tietoja ja sain lopulta kahten kuukauten eston joka päättyi muistaakseni elokuussa tämän takia olen tosi tarkka teidänkin palvelussa eli esimerkiksi jos toistuvasti päivästä toiseen kysyy useaan kertaan samoja kysymyksiä jota voitaan pitää flootauksena niin voiko siitä tulla palveluun erinlaisia estoja kuten elisa yhteisössä tuli useiten huomautusten jälkeen kahten kuukauten käyttöesto

Samasta asiasta saa kyllä kysyä, jos esimerkiksi haluaa jotain päivitystä tilanteeseen. Kuitenkaan täällä emme spämmää tai floodaa. Täältä pääset lukemaan Yhteisön säännöt ja käyttöehdot.

| Telia Yhteisön moderaattori | iPhone 12 | Sarjat | Musiikki | Kaikkea maan ja taivaan väliltä |

tero812
Vakiokalustoa ☆

hias netti turhauttaa suutuin niin siitä kun nykyiseen rakennukseen ei saa kattoanteenia 4g ja tulevaa 5g verkkoa parantaan että lopetin osan pakollisista lääkkeistä kun katsoin etten niitä lääkkeitä tarvi siis mielenterveys lääkkeitä tarvin vain mun epilepsia ja diapeettes lääkkeet ja kun kyseinen paikka ei sitä kattoanteenia salli ja ruuhka aikaan netin käyttö yhtä tuskaa niin pitää vähän osoittaa mieltä tiiätte itsekkin telialla ettei nuo 4g verkot ja tuleva 5g verkko toimi kunnolla ilman katolla olevaa suuntaanteenia ja musta paikan suunitelmista päättävä johto ylireakoi kun ei hyväksy netin käyttöön anteenia katolle onhan siellä televisio anteenikin niin mitä haittaa muka mobiiliverkon kattoanteeni voisi rakennukselle aiheuttaa vai oletteko samaa mieltä tuosta että mobiilinetti tarvii katolle kunnon suuntaanteenin

KaPetri
Telialainen
Telialainen
  • 800 custom-general.replies
  • 65 custom-general.solutions

@tero812  kirjoitti:

hias netti turhauttaa suutuin niin siitä kun nykyiseen rakennukseen ei saa kattoanteenia 4g ja tulevaa 5g verkkoa parantaan että lopetin osan pakollisista lääkkeistä kun katsoin etten niitä lääkkeitä tarvi siis mielenterveys lääkkeitä tarvin vain mun epilepsia ja diapeettes lääkkeet ja kun kyseinen paikka ei sitä kattoanteenia salli ja ruuhka aikaan netin käyttö yhtä tuskaa niin pitää vähän osoittaa mieltä tiiätte itsekkin telialla ettei nuo 4g verkot ja tuleva 5g verkko toimi kunnolla ilman katolla olevaa suuntaanteenia ja musta paikan suunitelmista päättävä johto ylireakoi kun ei hyväksy netin käyttöön anteenia katolle onhan siellä televisio anteenikin niin mitä haittaa muka mobiiliverkon kattoanteeni voisi rakennukselle aiheuttaa vai oletteko samaa mieltä tuosta että mobiilinetti tarvii katolle kunnon suuntaanteenin

Tosiaan ulkoisen suunta-antennin asennus ei monesti ole mahdollista ilman rakennuksen omistajan tai kiinteistön ylläpitäjän lupaa. Tässä operaattorin mielipiteellä ei ole väliä, vaan kiinteistön omistaja tekee päätöksen itsenäisesti. 

Asunnossa ei ilmeisesti ole mahdollisuutta wifi-yhteydelle kiinteistöön tulevan kiinteän laajakaistan kautta?

Mielellämme keskustelemme kanssasi teknisistä aiheista sekä meihin liittyvistä asioista. Henkilökohtaisesti suosittelen muiden aiheiden keskustelua suuntaamaan muille keskusteluforumeille.