Yhteys hidastelee ja kone herjaa "The WAN IP is not external ip"

  • 21 March 2018
  • 4 kommenttia
  • 5 katselukertaa

Moi!


 


Minulla netti hidastelee kotona. Minulla on USB mokkula joka on usb portin kautta kytkettynä Reitittimeen, Asus RT-AC51U


 


selaimen kautta ku menee ip osoitteeseen niinhuutaa erroria "The WAN IP is not the external ip. External ip-services will not work"

Ja netti on ollu jonkin aikaa oudon hidas, saattaa toimia ookoosti vähän aikaa uudelleenkäynnistymisen jälkeen.


Olen päivittänyt firmwarea ja pistänyt parikin kertaa tehdas asetukset paikoilleen.


 


Ja Huawein usb mokkula toimii hienosti läppärin kyljessä ku meen pohjoisempaan äitiä moikkaamaan, nopea ja sujuva. Mutta reitittimen kautta hidas ja takkuilee välillä.


 


Porissa asustelee jos se auttaa laisinkaan.


 


 Edit IlariJR: otsikkoa muokattu.


 

4 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @Orkekum ja tervetuloa Telian yhteisöön!


Oletko kokeillut laittaa USB mokkulaa reitittimen muihin usb portteihin?


Toimiiko silloinkin huonosti?


Mokkulassa ei vaikuttaisi olevan vikaa jos kerran suoraan toimii, mutta reitittimen kanssa takkuaa.


Tuo error viittaa tietääkseni jotenkin kiinteään IP-osoitteeseen, voin olla kyllä väärässäkin ;)

Kiitos vastauksesta.


 


Valitettavasti reitittimessä on vain yksi usb paikka

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

The WAN IP is not the external ip kertoo, että Asuksen nettitikulta saama IP-osoite ei ole julkinen. Tämä on mobiililaajakaistoilla normaali tilanne.


 


Mikäli et tarvise julkista ip-osoitetta, ilmoituksesta ei tarvitse välittää.


 


Jos taas tarviset julkisen ip-osoitteen, joudut tilaamaan Telia Yhteyspiste-palvelun ja vaihtamaan asetuksen APN arvoksi opengate.

Moro Orkekum.

 

Tuossa irritus antoikin hyviä vinkkejä tuohon ip asiaan :smileyhappy: Eli tosiaan mobiililaajakaistoilla ei ole julkista ip:tä jatietoliikenne portit eivät ole auki oletuksena niin siksi antaa nyt herjaa nuista ip-palveluista. Nämä saa käyttöön sitten tuolla yhteyspiste-palvelulla jos tarvii. 

Se tuossa jäi hieman epäselväksi että oletko kokeillut ihan kotona sitä tikkua suoraan koneeseen että toimiiko se normaalisti? Tuo tietenkin että jos se toimii uudelleen käynnistyksen jälkeen vähän aikaa niin viittaa että liittymä toimii mutta laitteilla jokin ongelma. 

Vastaa