Yhteysnopeuden palautuminen "normaaliksi" rasituksen jälkeen.

  • 15 March 2020
  • 2 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Moi kaikille. Elikkä kauanko kestää palautuminen ton yhteyden cappaamisen jälkeen, kun ilmeisesti on mobiili dataverkkoa rasitettu liikaa. Nyt on parin tunnin ollut yhteys parin sadan kbps vaihtelulla ollut 5 megaa sekunnissa. Paljonkohan mobiilidataverkkoa saa rasittaa esim päivässä.

 

olen ajatellut siirtyä iptv palveluihin, koska paikallinen pakkokaapeli-tv maksaa kohtuuttomia summia päivässä ihan "perus"-kanavilla. sen lisäksi koitan oppia/opiskella tietoteknisiä juttuja Video-oppimisen kautta (en tiedä oikeeta termiä). Tänään ajattelin ladata steamista pelin (14 Gb). sitä tässä nyt ihmetelty n -60 db 5 tolpan yhteydellä 5 megaa sekunnissa. Mikä tarkoittaa noin 500 kiloa/sekunti tiedostolatauksessa.

 

Kauankohan toi palautuminen kestää normaalinopeuksiin, kun ei tule 90% vaihteluvälillä koskaan koko kaistaa käytettyä.


2 kommenttia

Morjesta @PowerUserH  tarkoitatko tuolla cappaamisella sitä, että olet itse rajoittanut lataamista jollakin tavalla ja onko sinulla minkälainen liittymä käytössä?


 


Normaali käyttämisellä et oikeastaan yksin pysty tuota mobiilidataverkkoa rasittamaan niin paljoa, että sillä olisi merkitystä sen toimivuuteen. Tähän tarvitaan useita käyttäjiä sekä paljon käyttöä. Pääsääntöisesti tuon yhteyden "normalisoituminen" pitäisi tapahtua välittömästi.


 


Tähän vaikuuttaa kuitenki monet asiat aina siihen miten käytät nettiä, minkälainen reititin sinulla on käytössä ja miten laite toimii jolla käytät nettiä. Steamin kautta tehtävässä latauksessa he voivat itse määrittää minkälaisella nopeudella he antavat dataa. Siihen taas et itse pysty vaikuttamaan ollenkaan.


 


Suosittelen resetoimaan sen reitittimen mitä käytät. Yleensä laitteen takaa löytyy reset-nappi jota painetaan muutamia kymmeniä sekunteja. Resetointi palauttaa reitittimen tehdasasetuksille. Sitten sinne reitittimen asetuksiin voi tehdä 4G-lukitusen. Tämä estää sitä reititintä käyttämästä 3G-verkkoa kokonaan. Jos sinulla on käytössä meidän kautta ostettu reititin niin täältä löydät merkillä ja mallilla tarkempia ohjeita.


 


 

Vastaa